REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto kupować części regenerowane?

Max Trela
Czy warto kupować części regenerowane? Fot. Fotolia
Czy warto kupować części regenerowane? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regenerowane części samochodowe mogą być nawet o 40 procent tańsze od nowych, a kupując je dostajemy identyczną gwarancję. Czym więc takie części różnią się od nówek ze sklepu i czy warto oszczędzać, kupując regenerowany alternator, rozrusznik lub wtryskiwacze?

Sprawa części regenerowanych jest przez polskich kierowców pojmowana zupełnie na opak. Wiele osób traktuje te elementy jako „naprawiane używki” i omija szerokim łukiem. Tymczasem części regenerowane mogą być naprawdę ciekawą i korzystną alternatywą. Rzecz w tym, że części regenerowane można podzielić na dwie grupy. Nas najbardziej interesują elementy regenerowane odnawiane przez samych producentów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto kupować części używane?

W tym przypadku naprawdę nie ma się czego bać. Regeneracja fabryczna polega bowiem na wymianie wszystkich elementów, które ulegają zużyciu. W wielu przypadkach używana pozostaje tylko obudowa. Mamy zatem gwarancję wysokiej jakości i to pisemną, często dokładnie taką samą jak na części nigdy nie używane. Jedyna różnica to... brak eleganckiego, kartonowego pudełka.

Warto dodać, że jest w czym wybierać! Wiele firm ma w ofercie regenerowane turbosprężarki, alternatory, rozruszniki, wtryskiwacze, pompy wtryskowe, skrzynie biegów, sprężarki klimatyzacji, półosie napędowe, sprzęgła i wiele innych często i szybko zużywających się elementów.

REKLAMA

Części regenerowanie fabrycznie mają przy tym konkurencyjną, choć wcale nie tak niską cenę. Renomowane firmy dają na nie mniej więcej 30 procent upustu i to przy założeniu, że zwrócimy część, która się zużyła. To sprytna zagrywka, bo chcąc nie chcąc zostawimy również pieniądze w fabrycznym warsztacie. Co by jednak nie mówić fabryczna regeneracja JEST WARTA swojej ceny. Płacimy mniej, a dostajemy dobry produkt, trochę mimowolnie w komplecie z montażem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli to jeszcze kogoś nie przekonało, dodajmy koronny argument ekologów. Części regenerowane fabrycznie są „najbardziej zielone” ze wszystkich. Zwolennicy ekologii twierdzą, że w porównaniu do produkcji nowego podzespołu, podczas regeneracji zaoszczędza się do 90 procent surowców naturalnych oraz zużywa znacznie mniej energii.

Robota rzemieślnika

Druga grupę części regenerowanych stanowią te odnawiane przez prywatne domowe warsztaty. Absolutnie nie można generalizować i powiedzieć, że są to części gorsze. Wręcz przeciwnie, zdarzają się rzemieślnicy, którzy potrafią poprawić fabrykę. W przypadku ręcznej roboty trzeba jednak zawsze uważać i kierować się rozsądkiem, a nie najniższą ceną.

Zobacz też: Ile oleju może zużyć sprawny silnik?

Szkopuł w tym, że teoretycznie jakość materiałów i procedury regenerowania konkretnych części są w prawie unijnym doskonale opisane i znormalizowane. W praktyce w przypadku manufaktur i produkcji jednostkowej nie mamy jednak żadnej gwarancji, że akurat nasza cześć została odnowiona zgodnie ze sztuką.

Dlatego w przypadku kupowania części regenerowanych przez rzemieślników najlepiej kierować się renomą danego człowieka i jego zakładu. Szczególnie kupowanie części układu jezdnego,  odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, z zupełnie anonimowego źródła to bardzo kiepski pomysł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA