REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto kupować części regenerowane?

Max Trela
Czy warto kupować części regenerowane? Fot. Fotolia
Czy warto kupować części regenerowane? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regenerowane części samochodowe mogą być nawet o 40 procent tańsze od nowych, a kupując je dostajemy identyczną gwarancję. Czym więc takie części różnią się od nówek ze sklepu i czy warto oszczędzać, kupując regenerowany alternator, rozrusznik lub wtryskiwacze?

Sprawa części regenerowanych jest przez polskich kierowców pojmowana zupełnie na opak. Wiele osób traktuje te elementy jako „naprawiane używki” i omija szerokim łukiem. Tymczasem części regenerowane mogą być naprawdę ciekawą i korzystną alternatywą. Rzecz w tym, że części regenerowane można podzielić na dwie grupy. Nas najbardziej interesują elementy regenerowane odnawiane przez samych producentów.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto kupować części używane?

REKLAMA

W tym przypadku naprawdę nie ma się czego bać. Regeneracja fabryczna polega bowiem na wymianie wszystkich elementów, które ulegają zużyciu. W wielu przypadkach używana pozostaje tylko obudowa. Mamy zatem gwarancję wysokiej jakości i to pisemną, często dokładnie taką samą jak na części nigdy nie używane. Jedyna różnica to... brak eleganckiego, kartonowego pudełka.

Warto dodać, że jest w czym wybierać! Wiele firm ma w ofercie regenerowane turbosprężarki, alternatory, rozruszniki, wtryskiwacze, pompy wtryskowe, skrzynie biegów, sprężarki klimatyzacji, półosie napędowe, sprzęgła i wiele innych często i szybko zużywających się elementów.

Części regenerowanie fabrycznie mają przy tym konkurencyjną, choć wcale nie tak niską cenę. Renomowane firmy dają na nie mniej więcej 30 procent upustu i to przy założeniu, że zwrócimy część, która się zużyła. To sprytna zagrywka, bo chcąc nie chcąc zostawimy również pieniądze w fabrycznym warsztacie. Co by jednak nie mówić fabryczna regeneracja JEST WARTA swojej ceny. Płacimy mniej, a dostajemy dobry produkt, trochę mimowolnie w komplecie z montażem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli to jeszcze kogoś nie przekonało, dodajmy koronny argument ekologów. Części regenerowane fabrycznie są „najbardziej zielone” ze wszystkich. Zwolennicy ekologii twierdzą, że w porównaniu do produkcji nowego podzespołu, podczas regeneracji zaoszczędza się do 90 procent surowców naturalnych oraz zużywa znacznie mniej energii.

Robota rzemieślnika

Druga grupę części regenerowanych stanowią te odnawiane przez prywatne domowe warsztaty. Absolutnie nie można generalizować i powiedzieć, że są to części gorsze. Wręcz przeciwnie, zdarzają się rzemieślnicy, którzy potrafią poprawić fabrykę. W przypadku ręcznej roboty trzeba jednak zawsze uważać i kierować się rozsądkiem, a nie najniższą ceną.

Zobacz też: Ile oleju może zużyć sprawny silnik?

REKLAMA

Szkopuł w tym, że teoretycznie jakość materiałów i procedury regenerowania konkretnych części są w prawie unijnym doskonale opisane i znormalizowane. W praktyce w przypadku manufaktur i produkcji jednostkowej nie mamy jednak żadnej gwarancji, że akurat nasza cześć została odnowiona zgodnie ze sztuką.

Dlatego w przypadku kupowania części regenerowanych przez rzemieślników najlepiej kierować się renomą danego człowieka i jego zakładu. Szczególnie kupowanie części układu jezdnego,  odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, z zupełnie anonimowego źródła to bardzo kiepski pomysł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA