REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto kupować części regenerowane?

Max Trela
Czy warto kupować części regenerowane? Fot. Fotolia
Czy warto kupować części regenerowane? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regenerowane części samochodowe mogą być nawet o 40 procent tańsze od nowych, a kupując je dostajemy identyczną gwarancję. Czym więc takie części różnią się od nówek ze sklepu i czy warto oszczędzać, kupując regenerowany alternator, rozrusznik lub wtryskiwacze?

Sprawa części regenerowanych jest przez polskich kierowców pojmowana zupełnie na opak. Wiele osób traktuje te elementy jako „naprawiane używki” i omija szerokim łukiem. Tymczasem części regenerowane mogą być naprawdę ciekawą i korzystną alternatywą. Rzecz w tym, że części regenerowane można podzielić na dwie grupy. Nas najbardziej interesują elementy regenerowane odnawiane przez samych producentów.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto kupować części używane?

REKLAMA

W tym przypadku naprawdę nie ma się czego bać. Regeneracja fabryczna polega bowiem na wymianie wszystkich elementów, które ulegają zużyciu. W wielu przypadkach używana pozostaje tylko obudowa. Mamy zatem gwarancję wysokiej jakości i to pisemną, często dokładnie taką samą jak na części nigdy nie używane. Jedyna różnica to... brak eleganckiego, kartonowego pudełka.

Warto dodać, że jest w czym wybierać! Wiele firm ma w ofercie regenerowane turbosprężarki, alternatory, rozruszniki, wtryskiwacze, pompy wtryskowe, skrzynie biegów, sprężarki klimatyzacji, półosie napędowe, sprzęgła i wiele innych często i szybko zużywających się elementów.

Części regenerowanie fabrycznie mają przy tym konkurencyjną, choć wcale nie tak niską cenę. Renomowane firmy dają na nie mniej więcej 30 procent upustu i to przy założeniu, że zwrócimy część, która się zużyła. To sprytna zagrywka, bo chcąc nie chcąc zostawimy również pieniądze w fabrycznym warsztacie. Co by jednak nie mówić fabryczna regeneracja JEST WARTA swojej ceny. Płacimy mniej, a dostajemy dobry produkt, trochę mimowolnie w komplecie z montażem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli to jeszcze kogoś nie przekonało, dodajmy koronny argument ekologów. Części regenerowane fabrycznie są „najbardziej zielone” ze wszystkich. Zwolennicy ekologii twierdzą, że w porównaniu do produkcji nowego podzespołu, podczas regeneracji zaoszczędza się do 90 procent surowców naturalnych oraz zużywa znacznie mniej energii.

Robota rzemieślnika

Druga grupę części regenerowanych stanowią te odnawiane przez prywatne domowe warsztaty. Absolutnie nie można generalizować i powiedzieć, że są to części gorsze. Wręcz przeciwnie, zdarzają się rzemieślnicy, którzy potrafią poprawić fabrykę. W przypadku ręcznej roboty trzeba jednak zawsze uważać i kierować się rozsądkiem, a nie najniższą ceną.

Zobacz też: Ile oleju może zużyć sprawny silnik?

REKLAMA

Szkopuł w tym, że teoretycznie jakość materiałów i procedury regenerowania konkretnych części są w prawie unijnym doskonale opisane i znormalizowane. W praktyce w przypadku manufaktur i produkcji jednostkowej nie mamy jednak żadnej gwarancji, że akurat nasza cześć została odnowiona zgodnie ze sztuką.

Dlatego w przypadku kupowania części regenerowanych przez rzemieślników najlepiej kierować się renomą danego człowieka i jego zakładu. Szczególnie kupowanie części układu jezdnego,  odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, z zupełnie anonimowego źródła to bardzo kiepski pomysł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    REKLAMA

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA