REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek.
Mercedes A klasa W168 demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek.

REKLAMA

REKLAMA

Awaria wycieraczek podczas deszczowej pogody może okazać się bardzo kłopotliwa. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować mechanizm i silnik wycieraczek przedniej szyby.

Mechanizmy wycieraczek mają to do siebie, że potrafią się zatrzeć i nagle zatrzymać. O ile silniki są bardziej wytrzymałe, z mechanizmami jest problem po kilku latach. Zanim zdemontujemy silnik, będziemy musieli wymontować mechanizm korbowy wycieraczki. Wbrew pozorom cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy krok to wymontowanie ramion wycieraczek. Polewamy przednią szybę wodą i włączamy wycieraczki aby mogły ustawić się w skrajnym położeniu. Zaznaczamy ich położenie za pomocą taśmy klejącej (naklejamy na szybę). Teraz zdejmujemy nasadkę ochronną z osi wycieraczki tam gdzie znajduje się nakrętka mocująca. Luzujemy nakrętkę o około 2 obroty i lekkimi ruchami w obie strony luzujemy ramię na czopie osi. Odkręcamy do końca nakrętkę i zdejmujemy ramię wycieraczki z czopu. W przypadku problemów z demontażem należy podłożyć płaski klucz pod wycieraczkę i delikatnie ją podważyć.

Zobacz też: Jak tanim sposobem zredukować luzy w mechanizmach wycieraczek w starszych modelach samochodów?

Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Otwieramy przednią maskę i odkręcamy cztery śruby pokrywy wlotu powietrza. Chwytamy za nią i ciągniemy ją do góry i wyjmujemy z prowadnic. Teraz rozłączamy złącze elektryczne podgrzewania dysz spryskiwacza, a następnie otwieramy rygielek i demontujemy zbiornik płynu spryskiwaczy.

REKLAMA

Zdejmujemy z pompki spryskiwacza elastyczny przewód odpowiedzialny za doprowadzenie płynu do dysz spryskiwacza. Następnie demontujemy rynnę wodną. W tym celu odkręcamy pięć śrub (dwie znajdują się w górnej części, natomiast trzy w dolnej). Unosimy rynnę do góry i wyjmujemy. Za pomocą śrubokręta wciskamy zatrzask kostki silnika wycieraczki i odpinamy ją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?

Teraz odkręcamy dwie śruby i wyjmujemy z uchwytu prawy czop wycieraczki. Następnie odchylamy długie cięgło sztywne do góry, odłączając jednocześnie ramię z uchwytu po lewej stronie. Pod widoczną nakrętką znajduje się podkładka metalowa i gumowa. Odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy podkładki. Wyjmujemy z uchwytu czop wycieraczki po lewej stronie. Pozostaje nam odkręcić dwie śruby mocujące mechanizm wycieraczek. Wyjmujemy go i przechodzimy do demontażu silnika, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Kiedy mamy wymontowany mechanizm wycieraczek, wyciskamy cięgło sztywne i odkręcamy trzy śruby mocujące silnik. Na pierwszy rzut oka będziemy widzieć tylko dwie śruby, trzecia jest mało widoczna.

Przechodzimy do montażu, zaczynamy od silnika wycieraczek. Wkładamy na chwilę złącze elektryczne i podłączamy przewód masowy do akumulatora. Włączamy a następnie wyłączamy silnik za pomocą przełącznika wycieraczek tak, żeby zatrzymał się w skrajnym położeniu. Odpinamy złącze elektryczne i zdejmujemy ujemną klemę akumulatora. Instalujemy silnik na swoim miejscu i wstępnie dokręcamy śruby mocujące tak, żeby można było przesuwać silnik w otworach.

Zobacz też: Jakie wycieraczki wybrać na zimę?

Wciskamy cięgło zwracając uwagę, żeby odstęp pomiędzy czopem kulistym ramienia a cięgłem wynosił 10.2mm. jeśli nie zachowamy tej odległości to może dojść do sytuacji gdzie wycieraczka będzie zachodziła podczas pracy na słupek. W tym momencie dokręcamy śruby mocujące i przystępujemy do zamontowania mechanizmu.

Zakładamy go na swoje miejsce i dokręcamy dwiema nakrętkami. Teraz osadzamy lewy czop wycieraczki, zakładamy dwie podkładki, metalową i gumową, po czym przykręcamy nakrętkę. Jeśli dysponujemy kluczem dynamometrycznym to ustawiamy moment 15Nm. Zakładamy w odpowiedni sposób długie cięgło sztywne na ramię i solidnie je dociskamy. Instalujemy w uchwyt prawy czop wycieraczki i przykręcamy za pomocą dwóch śrub. Na końcu podłączamy złącze elektryczne silnika wycieraczki.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Kolejny krok to osadzenie rynny wodnej. Musi być tak zamocowana, żeby guma uszczelniająca przylegała do przedniej szyby a boczne gumy nakładały się. Dokręcamy rynnę za pomocą pięciu śrub i zakładamy na pompkę spryskiwacza elastyczny przewód, który doprowadza płyn do dysz . Montujemy zbiorniczek płynu spryskiwaczy. Wkładamy pokrywę wlotu powietrza w górne prowadnice i dokręcamy za pomocą czterech śrub.

Na końcu pozostaje nam zamontowanie ramion wycieraczek. Osadzamy je na czopie osi, ustawiając je w oznaczonym wcześniej położeniu. Zalecamy upewnić się, czy silnik jest w skrajnym położeniu (ustawiany wcześniej). Dokręcamy nakrętki osi i zakładamy nasadkę ochronną. Pozostaje nam podłączyć klemę akumulatora i sprawdzić działanie wycieraczek oraz spryskiwacza szyby.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA