REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek.
Mercedes A klasa W168 demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek.

REKLAMA

REKLAMA

Awaria wycieraczek podczas deszczowej pogody może okazać się bardzo kłopotliwa. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować mechanizm i silnik wycieraczek przedniej szyby.

Mechanizmy wycieraczek mają to do siebie, że potrafią się zatrzeć i nagle zatrzymać. O ile silniki są bardziej wytrzymałe, z mechanizmami jest problem po kilku latach. Zanim zdemontujemy silnik, będziemy musieli wymontować mechanizm korbowy wycieraczki. Wbrew pozorom cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy krok to wymontowanie ramion wycieraczek. Polewamy przednią szybę wodą i włączamy wycieraczki aby mogły ustawić się w skrajnym położeniu. Zaznaczamy ich położenie za pomocą taśmy klejącej (naklejamy na szybę). Teraz zdejmujemy nasadkę ochronną z osi wycieraczki tam gdzie znajduje się nakrętka mocująca. Luzujemy nakrętkę o około 2 obroty i lekkimi ruchami w obie strony luzujemy ramię na czopie osi. Odkręcamy do końca nakrętkę i zdejmujemy ramię wycieraczki z czopu. W przypadku problemów z demontażem należy podłożyć płaski klucz pod wycieraczkę i delikatnie ją podważyć.

Zobacz też: Jak tanim sposobem zredukować luzy w mechanizmach wycieraczek w starszych modelach samochodów?

Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Otwieramy przednią maskę i odkręcamy cztery śruby pokrywy wlotu powietrza. Chwytamy za nią i ciągniemy ją do góry i wyjmujemy z prowadnic. Teraz rozłączamy złącze elektryczne podgrzewania dysz spryskiwacza, a następnie otwieramy rygielek i demontujemy zbiornik płynu spryskiwaczy.

REKLAMA

Zdejmujemy z pompki spryskiwacza elastyczny przewód odpowiedzialny za doprowadzenie płynu do dysz spryskiwacza. Następnie demontujemy rynnę wodną. W tym celu odkręcamy pięć śrub (dwie znajdują się w górnej części, natomiast trzy w dolnej). Unosimy rynnę do góry i wyjmujemy. Za pomocą śrubokręta wciskamy zatrzask kostki silnika wycieraczki i odpinamy ją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?

Teraz odkręcamy dwie śruby i wyjmujemy z uchwytu prawy czop wycieraczki. Następnie odchylamy długie cięgło sztywne do góry, odłączając jednocześnie ramię z uchwytu po lewej stronie. Pod widoczną nakrętką znajduje się podkładka metalowa i gumowa. Odkręcamy nakrętkę i wyjmujemy podkładki. Wyjmujemy z uchwytu czop wycieraczki po lewej stronie. Pozostaje nam odkręcić dwie śruby mocujące mechanizm wycieraczek. Wyjmujemy go i przechodzimy do demontażu silnika, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Kiedy mamy wymontowany mechanizm wycieraczek, wyciskamy cięgło sztywne i odkręcamy trzy śruby mocujące silnik. Na pierwszy rzut oka będziemy widzieć tylko dwie śruby, trzecia jest mało widoczna.

Przechodzimy do montażu, zaczynamy od silnika wycieraczek. Wkładamy na chwilę złącze elektryczne i podłączamy przewód masowy do akumulatora. Włączamy a następnie wyłączamy silnik za pomocą przełącznika wycieraczek tak, żeby zatrzymał się w skrajnym położeniu. Odpinamy złącze elektryczne i zdejmujemy ujemną klemę akumulatora. Instalujemy silnik na swoim miejscu i wstępnie dokręcamy śruby mocujące tak, żeby można było przesuwać silnik w otworach.

Zobacz też: Jakie wycieraczki wybrać na zimę?

Wciskamy cięgło zwracając uwagę, żeby odstęp pomiędzy czopem kulistym ramienia a cięgłem wynosił 10.2mm. jeśli nie zachowamy tej odległości to może dojść do sytuacji gdzie wycieraczka będzie zachodziła podczas pracy na słupek. W tym momencie dokręcamy śruby mocujące i przystępujemy do zamontowania mechanizmu.

Zakładamy go na swoje miejsce i dokręcamy dwiema nakrętkami. Teraz osadzamy lewy czop wycieraczki, zakładamy dwie podkładki, metalową i gumową, po czym przykręcamy nakrętkę. Jeśli dysponujemy kluczem dynamometrycznym to ustawiamy moment 15Nm. Zakładamy w odpowiedni sposób długie cięgło sztywne na ramię i solidnie je dociskamy. Instalujemy w uchwyt prawy czop wycieraczki i przykręcamy za pomocą dwóch śrub. Na końcu podłączamy złącze elektryczne silnika wycieraczki.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Kolejny krok to osadzenie rynny wodnej. Musi być tak zamocowana, żeby guma uszczelniająca przylegała do przedniej szyby a boczne gumy nakładały się. Dokręcamy rynnę za pomocą pięciu śrub i zakładamy na pompkę spryskiwacza elastyczny przewód, który doprowadza płyn do dysz . Montujemy zbiorniczek płynu spryskiwaczy. Wkładamy pokrywę wlotu powietrza w górne prowadnice i dokręcamy za pomocą czterech śrub.

Na końcu pozostaje nam zamontowanie ramion wycieraczek. Osadzamy je na czopie osi, ustawiając je w oznaczonym wcześniej położeniu. Zalecamy upewnić się, czy silnik jest w skrajnym położeniu (ustawiany wcześniej). Dokręcamy nakrętki osi i zakładamy nasadkę ochronną. Pozostaje nam podłączyć klemę akumulatora i sprawdzić działanie wycieraczek oraz spryskiwacza szyby.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA