REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia.
Mercedes A klasa W168 wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone sanki bezwzględnie wymagają wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić belkę nośną przedniego zawieszenia.

Wymiana sanek jest najczęściej wymagana w przypadku mocnego uszkodzenia zawieszenia. Jednak siła uderzenia musi być na tyle duża, żeby odkształcić belkę. Najczęściej wszystkie elementy zawieszenia, które były po stronie uderzenia kwalifikują się do wymiany. Pierwszy krok to zakup belki nośnej. Najtaniej i najszybciej będzie zakupić z używanego auta, jednak należy mieć tą pewność, że nie było one uderzone w przód.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

Zaczynamy od zdemontowania zbiornika spryskiwaczy. Następnie luzujemy śruby kół i unosimy samochód. W przypadku tej wymiany nie zalecamy korzystania z tradycyjnego lewarka z podstawkami. Najlepiej przeprowadzić całą naprawę z wykorzystaniem kanału najazdowego lub platformy warsztatowej. W ostateczności można skorzystać z podnośnika i solidnych „kobyłek” jednak trzeba pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności.

W silnikach Diesla należy wymontować przednią dolna osłonę, natomiast w jednostkach benzynowych zdejmujemy prawą przednią i środkową osłonę spodu nadwozia. Teraz odblokowujemy i wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego od sterownika silnika. Następnie wyjmujemy z uchwytów wiązkę przewodów elektrycznych. W kolejnym kroku będzie nam potrzebna wciągarka do uniesienia całego silnika.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niestety nie każdy ma do dyspozycji takie narzędzie. W takim przypadku należy samemu wykonać sobie podobne urządzenie. Wystarczą do tego dwie podpory i kawałek solidnej rury, którą umieścimy nad silnikiem. Niezależnie od tego czy korzystamy z wciągarki lub własnej konstrukcji należy uważać, żeby nie uszkodzić lakieru na błotnikach. Podpory osadzamy tylko i wyłącznie na rynienkach wewnątrz błotników.

Kolejny krok to odkręcenie z tyłu po lewej stronie wspornika belki nośnej. Następnie odkręcamy stabilizator od sanek oraz wahacz poprzeczny na przegubie. Demontujemy od belki nośnej pompę wspomagania układu kierowniczego i podwieszamy ją za pomocą drutu do silnika. Tak samo postępujemy z przekładnią kierowniczą. Odkręcamy ją od sanek i podwieszamy do silnika.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Dodatkowo w silnikach wysokoprężnych należy zdemontować chłodnice powietrza doładowującego. Teraz odkręcamy od sanek obie, przednie oraz tylne podpory silnika. Następnie odkręcamy od belki nośnej uchwyt przewodu klimatyzacji. Znajduje się on z tyłu po prawej stronie. Pozostaje nam odkręcić od nadwozia sanki i wyjąć je do dołu. Odkręcamy wahacz poprzeczny od belki nośnej oraz obie tylne podpory silnika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności stosując nowe śruby.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA