REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone osłony przegubów półosi napędowych wymagają wymiany, która wiąże się z demontażem półosi. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować półoś w Mercedesie klasy A W 168.

Luzujemy śruby kół przednich i unosimy samochód za pomocą tradycyjnego lewarka. Następnie podkładamy kliny pod tylne koła i podstawiamy podstawki pod przód auta. Opuszczamy samochód do momentu aż oprze się o „kobyłki”. Odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz zdejmujemy pokrywę piasty koła poprzez uderzenia za pomocą młotka. W razie potrzeby można wspomóc się płaskim śrubokrętem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

Ponownie zakładamy koła i zdejmujemy dekielki z felg aluminiowych. Opuszczamy samochód i odginamy podkładkę zabezpieczającą. Teraz luzujemy nakrętkę piasty koła, jednak nie należy odkręcać jej do końca. Podnosimy samochód i upewniamy się, że jest solidnie podparty. Następnie zdejmujemy koła i odkręcamy do końca nakrętki piast kół. Kolejny krok to odkręcenie wahaczy poprzecznych od belki nośnej zawieszenia przedniego. Wyjmujemy śruby mocujące zapamiętując ich kolejność oraz długość. Jest to bardzo ważne przy montażu.

Następnie za pomocą ściągacza wyciskamy półoś z piasty. Zdarzają się przypadki, że nie ma konieczności używania ściągacza. Można spróbować oddzielić półoś od piasty ręcznie. Odkręcamy podporem łożyska prawej półosi i wałka pośredniego od kadłuba silnika. Teraz wyciskamy wałek pośredni z obudowy skrzyni biegów za pomocą ściągacza i wyjmujemy wałek razem z prawą półosią. Również za pomocą ściągacza wyciskamy lewą półoś z obudowy skrzyni biegów. Czyścimy dokładnie wielowypust i powierzchnie przylegania półosi i piasty koła.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przystępujemy do wymiany elastycznych osłon przegubów półosi napędowych. Teraz przecinamy i zdejmujemy opaski mocujące. Następnie nadcinamy i zdejmujemy uszkodzoną osłonę elastyczną i wybijamy przegub z półosi. Wykonujemy to poprzez uderzanie w jarzmo poprzez stalowy trzpień. Pamiętajmy, że przegub można mocować w imadle tylko i wyłącznie za wielowypust. Należy uważać, żeby nie uszkodzić powierzchni przylegania pierścieni uszczelniających.

Czyścimy dokładnie przegub półosi i oglądamy w jakim jest stanie. W przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia lub wody w przegubie należy go rozłożyć. Jeśli zdecydujemy się na taki krok, należy oznaczyć wzajemne położenie poszczególnych elementów przegubu: piasty wewnętrznej, koszyka i oprawy zewnętrznej. W przypadku przegubu wewnętrznego nie należy go rozbierać - wymieniamy przegub lub całą półoś.

Przechodzimy do zamontowania osłony. Pamiętajmy, że za każdym razem należy wymienić opaski mocujące. Na początku nasuwamy mniejszą opaskę mocującą na wał półosi. Teraz nasuwamy na półoś nową osłonę elastyczną i napełniamy cały przegub smarem do górnej krawędzi koszyka. W przypadku przegubu wewnętrznego – od skrzyni biegów, potrzeba 120g smaru. Do przegubu zewnętrznego – od strony koła, potrzebujemy 100g smaru. Zazwyczaj jest on dodawany w zestawie z osłoną. W przypadku braku, zalecamy zakupić oryginalny w autoryzowanym serwisie Mercedesa.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

W przegubie zewnętrznym zakładamy nowy pierścień osadczy na wielowypust wału półosi. Nasuwamy przegub na wał półosi i wkładamy resztę smaru do wnętrza osłony. Teraz nasuwamy osłonę na przegub oraz wał półosi. Przy przegubie wewnętrznym przed zamontowaniem opasek mocujących należy odpowiednio ułożyć osłonę. Musi być osadzona na długości 159mm.

Zakładamy opaski mocujące na osłonę elastyczną i zaciskamy je. Przechodzimy do montażu półosi napędowej.

Na początku sprawdzamy czy pierścień ustalający na wewnętrznym wielowypuście obudowy skrzyni biegów jest odpowiednio sprężysty. W innym przypadku wymieniamy go na nowy. Przekręcamy pierścień ustalający końcówkami do dołu i ostrożnie wkładamy lewą półoś do obudowy skrzyni biegów. Dociskamy półoś do momentu aż pierścień ustalający znajdzie się w nacięciu.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Następnie delikatnie wkładamy wałek pośredni z prawą półosią w wielowypust w obudowie skrzyni biegów. Dokręcamy podporę łożyska do kadłuba silnika za pomocą nowych śrub. Wkładamy półosie w piasty kół i dociskamy je do oporu. Pamiętajmy, że piasty nie mogą się ustawić pod kątem. Dokręcamy wahacze poprzeczne do belki nośnej, jednocześnie zwracając uwagę na długość śrub. Dokręcamy wstępnie nakrętki piasty kół i zakładamy koła. Po opuszczeniu samochodu dokręcamy całkowicie nakrętki piast i montujemy pokrywę ochronną.

Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA