REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone osłony przegubów półosi napędowych wymagają wymiany, która wiąże się z demontażem półosi. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować półoś w Mercedesie klasy A W 168.

Luzujemy śruby kół przednich i unosimy samochód za pomocą tradycyjnego lewarka. Następnie podkładamy kliny pod tylne koła i podstawiamy podstawki pod przód auta. Opuszczamy samochód do momentu aż oprze się o „kobyłki”. Odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz zdejmujemy pokrywę piasty koła poprzez uderzenia za pomocą młotka. W razie potrzeby można wspomóc się płaskim śrubokrętem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

Ponownie zakładamy koła i zdejmujemy dekielki z felg aluminiowych. Opuszczamy samochód i odginamy podkładkę zabezpieczającą. Teraz luzujemy nakrętkę piasty koła, jednak nie należy odkręcać jej do końca. Podnosimy samochód i upewniamy się, że jest solidnie podparty. Następnie zdejmujemy koła i odkręcamy do końca nakrętki piast kół. Kolejny krok to odkręcenie wahaczy poprzecznych od belki nośnej zawieszenia przedniego. Wyjmujemy śruby mocujące zapamiętując ich kolejność oraz długość. Jest to bardzo ważne przy montażu.

Następnie za pomocą ściągacza wyciskamy półoś z piasty. Zdarzają się przypadki, że nie ma konieczności używania ściągacza. Można spróbować oddzielić półoś od piasty ręcznie. Odkręcamy podporem łożyska prawej półosi i wałka pośredniego od kadłuba silnika. Teraz wyciskamy wałek pośredni z obudowy skrzyni biegów za pomocą ściągacza i wyjmujemy wałek razem z prawą półosią. Również za pomocą ściągacza wyciskamy lewą półoś z obudowy skrzyni biegów. Czyścimy dokładnie wielowypust i powierzchnie przylegania półosi i piasty koła.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przystępujemy do wymiany elastycznych osłon przegubów półosi napędowych. Teraz przecinamy i zdejmujemy opaski mocujące. Następnie nadcinamy i zdejmujemy uszkodzoną osłonę elastyczną i wybijamy przegub z półosi. Wykonujemy to poprzez uderzanie w jarzmo poprzez stalowy trzpień. Pamiętajmy, że przegub można mocować w imadle tylko i wyłącznie za wielowypust. Należy uważać, żeby nie uszkodzić powierzchni przylegania pierścieni uszczelniających.

Czyścimy dokładnie przegub półosi i oglądamy w jakim jest stanie. W przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia lub wody w przegubie należy go rozłożyć. Jeśli zdecydujemy się na taki krok, należy oznaczyć wzajemne położenie poszczególnych elementów przegubu: piasty wewnętrznej, koszyka i oprawy zewnętrznej. W przypadku przegubu wewnętrznego nie należy go rozbierać - wymieniamy przegub lub całą półoś.

Przechodzimy do zamontowania osłony. Pamiętajmy, że za każdym razem należy wymienić opaski mocujące. Na początku nasuwamy mniejszą opaskę mocującą na wał półosi. Teraz nasuwamy na półoś nową osłonę elastyczną i napełniamy cały przegub smarem do górnej krawędzi koszyka. W przypadku przegubu wewnętrznego – od skrzyni biegów, potrzeba 120g smaru. Do przegubu zewnętrznego – od strony koła, potrzebujemy 100g smaru. Zazwyczaj jest on dodawany w zestawie z osłoną. W przypadku braku, zalecamy zakupić oryginalny w autoryzowanym serwisie Mercedesa.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

W przegubie zewnętrznym zakładamy nowy pierścień osadczy na wielowypust wału półosi. Nasuwamy przegub na wał półosi i wkładamy resztę smaru do wnętrza osłony. Teraz nasuwamy osłonę na przegub oraz wał półosi. Przy przegubie wewnętrznym przed zamontowaniem opasek mocujących należy odpowiednio ułożyć osłonę. Musi być osadzona na długości 159mm.

Zakładamy opaski mocujące na osłonę elastyczną i zaciskamy je. Przechodzimy do montażu półosi napędowej.

Na początku sprawdzamy czy pierścień ustalający na wewnętrznym wielowypuście obudowy skrzyni biegów jest odpowiednio sprężysty. W innym przypadku wymieniamy go na nowy. Przekręcamy pierścień ustalający końcówkami do dołu i ostrożnie wkładamy lewą półoś do obudowy skrzyni biegów. Dociskamy półoś do momentu aż pierścień ustalający znajdzie się w nacięciu.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Następnie delikatnie wkładamy wałek pośredni z prawą półosią w wielowypust w obudowie skrzyni biegów. Dokręcamy podporę łożyska do kadłuba silnika za pomocą nowych śrub. Wkładamy półosie w piasty kół i dociskamy je do oporu. Pamiętajmy, że piasty nie mogą się ustawić pod kątem. Dokręcamy wahacze poprzeczne do belki nośnej, jednocześnie zwracając uwagę na długość śrub. Dokręcamy wstępnie nakrętki piasty kół i zakładamy koła. Po opuszczeniu samochodu dokręcamy całkowicie nakrętki piast i montujemy pokrywę ochronną.

Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA