REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.
Mercedes A klasa W168 demontaż półosi napędowych.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone osłony przegubów półosi napędowych wymagają wymiany, która wiąże się z demontażem półosi. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować półoś w Mercedesie klasy A W 168.

Luzujemy śruby kół przednich i unosimy samochód za pomocą tradycyjnego lewarka. Następnie podkładamy kliny pod tylne koła i podstawiamy podstawki pod przód auta. Opuszczamy samochód do momentu aż oprze się o „kobyłki”. Odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz zdejmujemy pokrywę piasty koła poprzez uderzenia za pomocą młotka. W razie potrzeby można wspomóc się płaskim śrubokrętem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

Ponownie zakładamy koła i zdejmujemy dekielki z felg aluminiowych. Opuszczamy samochód i odginamy podkładkę zabezpieczającą. Teraz luzujemy nakrętkę piasty koła, jednak nie należy odkręcać jej do końca. Podnosimy samochód i upewniamy się, że jest solidnie podparty. Następnie zdejmujemy koła i odkręcamy do końca nakrętki piast kół. Kolejny krok to odkręcenie wahaczy poprzecznych od belki nośnej zawieszenia przedniego. Wyjmujemy śruby mocujące zapamiętując ich kolejność oraz długość. Jest to bardzo ważne przy montażu.

Następnie za pomocą ściągacza wyciskamy półoś z piasty. Zdarzają się przypadki, że nie ma konieczności używania ściągacza. Można spróbować oddzielić półoś od piasty ręcznie. Odkręcamy podporem łożyska prawej półosi i wałka pośredniego od kadłuba silnika. Teraz wyciskamy wałek pośredni z obudowy skrzyni biegów za pomocą ściągacza i wyjmujemy wałek razem z prawą półosią. Również za pomocą ściągacza wyciskamy lewą półoś z obudowy skrzyni biegów. Czyścimy dokładnie wielowypust i powierzchnie przylegania półosi i piasty koła.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przystępujemy do wymiany elastycznych osłon przegubów półosi napędowych. Teraz przecinamy i zdejmujemy opaski mocujące. Następnie nadcinamy i zdejmujemy uszkodzoną osłonę elastyczną i wybijamy przegub z półosi. Wykonujemy to poprzez uderzanie w jarzmo poprzez stalowy trzpień. Pamiętajmy, że przegub można mocować w imadle tylko i wyłącznie za wielowypust. Należy uważać, żeby nie uszkodzić powierzchni przylegania pierścieni uszczelniających.

Czyścimy dokładnie przegub półosi i oglądamy w jakim jest stanie. W przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia lub wody w przegubie należy go rozłożyć. Jeśli zdecydujemy się na taki krok, należy oznaczyć wzajemne położenie poszczególnych elementów przegubu: piasty wewnętrznej, koszyka i oprawy zewnętrznej. W przypadku przegubu wewnętrznego nie należy go rozbierać - wymieniamy przegub lub całą półoś.

Przechodzimy do zamontowania osłony. Pamiętajmy, że za każdym razem należy wymienić opaski mocujące. Na początku nasuwamy mniejszą opaskę mocującą na wał półosi. Teraz nasuwamy na półoś nową osłonę elastyczną i napełniamy cały przegub smarem do górnej krawędzi koszyka. W przypadku przegubu wewnętrznego – od skrzyni biegów, potrzeba 120g smaru. Do przegubu zewnętrznego – od strony koła, potrzebujemy 100g smaru. Zazwyczaj jest on dodawany w zestawie z osłoną. W przypadku braku, zalecamy zakupić oryginalny w autoryzowanym serwisie Mercedesa.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

W przegubie zewnętrznym zakładamy nowy pierścień osadczy na wielowypust wału półosi. Nasuwamy przegub na wał półosi i wkładamy resztę smaru do wnętrza osłony. Teraz nasuwamy osłonę na przegub oraz wał półosi. Przy przegubie wewnętrznym przed zamontowaniem opasek mocujących należy odpowiednio ułożyć osłonę. Musi być osadzona na długości 159mm.

Zakładamy opaski mocujące na osłonę elastyczną i zaciskamy je. Przechodzimy do montażu półosi napędowej.

Na początku sprawdzamy czy pierścień ustalający na wewnętrznym wielowypuście obudowy skrzyni biegów jest odpowiednio sprężysty. W innym przypadku wymieniamy go na nowy. Przekręcamy pierścień ustalający końcówkami do dołu i ostrożnie wkładamy lewą półoś do obudowy skrzyni biegów. Dociskamy półoś do momentu aż pierścień ustalający znajdzie się w nacięciu.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Następnie delikatnie wkładamy wałek pośredni z prawą półosią w wielowypust w obudowie skrzyni biegów. Dokręcamy podporę łożyska do kadłuba silnika za pomocą nowych śrub. Wkładamy półosie w piasty kół i dociskamy je do oporu. Pamiętajmy, że piasty nie mogą się ustawić pod kątem. Dokręcamy wahacze poprzeczne do belki nośnej, jednocześnie zwracając uwagę na długość śrub. Dokręcamy wstępnie nakrętki piasty kół i zakładamy koła. Po opuszczeniu samochodu dokręcamy całkowicie nakrętki piast i montujemy pokrywę ochronną.

Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA