REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana żarówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana żarówek Fot. Mercedes
Mercedes A klasa W168 wymiana żarówek Fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Znajomość wymiany żarówek we własnym aucie to podstawa. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki oświetlenia zewnętrznego w Mercedesie W168 klasy A.

Zanim zaczniemy wymianę warto pomyśleć o zestawie żarówek zapasowych do Mercedesa W168. Koszt zakupu jest niewielki, a taki zestaw może okazać się pomocny w trakcie nocnych podróży. Wymianę zaczynamy od przedniego reflektora.

REKLAMA

REKLAMA

Reflektor przedni Mercedesa klasy A W168

W przypadku reflektora przedniego istnieją dwie metody wymiany przepalonych żarówek. W zależności od modelu wymiana odbywa się od strony maski lub przez pokrywę we wnęce koła. Samo mocowanie również jest różne. Mogą być zabezpieczone za pomocą bagnetu lub tradycyjną metalową klamrą. Zaczynamy od wymiany od strony przedniej maski.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana płynu hamulcowego

Otwieramy przednią maskę i przekładamy dźwignię ryglującą zbiornik spryskiwaczy oraz zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego. Oba zbiorniki zdejmujemy i odkładamy je na bok.

REKLAMA

W przypadku wymiany przez wnękę koła w modelach produkowanych do lutego 2001, należy obrócić w lewo o 1.4 obrotu zaciski mocujące w celu odblokowania i otwarcia pokrywy ochronnej. Wciskamy zaczep i zdejmujemy pokrywę gniazda żarówki. Wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego z oprawki żarówki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku oprawki bagnetowej w samochodach produkowanych od marca 2001 obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy uszkodzoną żarówkę. W przypadku metalowej klamry zabezpieczającej odczepiamy ją i wyjmujemy żarówkę razem z oprawką.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego

Przechodzimy do montażu. W miejsce przepalonej żarówki wkładamy w prowadnice nową, razem z oprawką. Jeśli mamy oprawkę bagnetową to wkładamy ją i obracamy w prawo do momentu aż usłyszymy odgłos zatrzasku. W przypadku klamry metalowej wkładamy oprawkę i blokujemy ją za pomocą klamry. Wkładamy wtyk złącza oświetlenia i zakładamy pokrywę gniazda żarówki oraz zabezpieczamy ją klamrą.

Montując od strony maski, zakładamy zbiornik płynu chłodzącego oraz płynu spryskiwaczy tak, żeby zaczep na dole wszedł w swoje miejsce. Na końcu zatrzaskujemy dźwignię ryglującą. W przypadku montażu przez wnękę koła montujemy pokrywę za pomocą zacisków.

Światła pozycyjne Mercedesa klasy A W168

Przy wymianie świateł pozycyjnych może zajść potrzeba demontażu reflektora. Odpowiedni opis znajduje się w oddzielnym poradniku. Zdejmujemy pokrywy ochronne żarówek świateł mijania i drogowych. Niestety żarówka światła pozycyjnego jest bardzo trudno dostępna. W razie potrzeby można wspomóc się lusterkiem, żeby przyjrzeć się jak podjąć się demontażu. Wyjmujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy przepalona żarówkę i montujemy oprawkę w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: przegląd układu hamulcowego

Kierunkowskaz przedni Mercedesa klasy A W168

Wymiana kierunkowskazu przedniego jest bardzo łatwa. Obracamy oprawkę w lewo i wyjmujemy ją razem z żarówką. Dociskamy żarówkę i obracamy ją w lewo, po czym wyjmujemy z oprawki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Kierunkowskaz boczny Mercedesa klasy A W168

Wsuwamy klin z tworzywa sztucznego pod klosz lampy od prawej strony i podważamy. Wyjmujemy lampę z gniazda, obracamy oprawkę w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara i wyjmujemy z klosza. Wyciągamy żarówkę z oprawki i w jej miejsce montujemy nową. Osadzamy oprawkę w kloszu, obracając ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Wkładamy klosz w gniazdo, zaczynając od strony zaczepu, po czym dociskamy i blokujemy klosz w gnieździe.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola zawieszenia i układu kierowniczego

Światła pozycyjne tylne Mercedesa klasy A W168

W tylnej lampie znajduje się: światło hamowania, światło pozycyjne, światło cofania i kierunkowskaz. Dodatkowo w lampie po stronie kierowcy znajduje się światło przeciwmgielne. Wymiana wszystkich żarówek przebiega w ten sam sposób. Otwieramy tylną klapę bagażnika i otwieramy pokrywę w schowku bocznym bagażnika. Łapiemy za uchwyty plastikowej pokrywy i pociągamy do siebie. Ściskamy zaczep i wyjmujemy płytkę z oprawkami żarówek. Lokalizujemy przepaloną żarówkę, wciskamy ją do dołu i obracamy w lewo. W jej miejsce wkładamy nową żarówkę i wkładamy płytkę razem z oprawkami na swoje miejsce. Zakładamy pokrywę i zamykamy schowek.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana filtru paliwa i powietrza

Trzecie światło stopu Mercedesa klasy A W168

Otwieramy tylną klapę bagażnika, pociągamy w dół i wyjmujemy z zaczepów osłonę trzeciego światła stopu. Obracamy w lewo oprawkę i wyjmujemy. Następnie demontujemy przepaloną żarówkę. Osadzamy w oprawce nową żarówkę. Wkładamy oprawkę i blokujemy ją poprzez obrócenie w prawo. Instalujemy osłonę i dociskamy ją, a następnie przesuwamy z dołu do góry. Na końcu upewniamy się czy zostały zablokowane zaczepy prowadzące.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej Mercedesa klasy A W168

Wymiana żarówki w oświetleniu tablicy rejestracyjnej jest bardzo łatwa. Wykręcamy dwie śruby mocujące i zdejmujemy klosz lampy. Następnie wymieniamy uszkodzoną żarówkę i sprawdzamy czy nie jest uszkodzona uszczelka klosza lampy - w razie potrzeby wymieniamy ją. Zakładamy klosz lampy i wkręcamy dwie śruby mocujące.

  • Światła drogowe – H7 lub H4
  • Światła mijania – H7
  • Światła przeciwmgielne przednie – H1 lub H4
  • Kierunkowskazy przednie – PY21W
  • Światła pozycyjne – W5W
  • Kierunkowskazy boczne – WY5W
  • Światła stopu – P21/5W
  • Światła pozycyjne tył – P21/5W
  • Światło tylne przeciwmgielne – P21/4W
  • Światła cofania – P21W
  • Tablica rejestracyjna – W5W
  • Trzecie światło stopu – W5W
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

Jak przygotować samochód na jesień i zimę? 4 proste kroki

Jesień i zima to trudny czas dla samochodu – wilgoć, błoto i sól drogowa przyspieszają jego niszczenie. Brak przygotowania może skutkować kosztownymi naprawami. Warto więc zadbać o wygląd i sprawność auta. Oto 4 proste kroki, które pomogą je zabezpieczyć.

Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

REKLAMA

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA