REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana świec zapłonowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana świec zapłonowych.
Mercedes A klasa W168 wymiana świec zapłonowych.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki benzynowe również wymagają regularnej wymiany świec. W poradniku tym pokażemy jak wymienić świece zapłonowe w Mercedesie W168 klasy A.

Producent przewiduje wymianę świec co 4 lata lub 60 000 kilometrów. Wielu kierowców uważa, że mając samochód z silnikiem benzynowym nie należy wymieniać świec. Oczywiście jednostka benzynowa nie jest tak czuła na jakość świec jak Diesel, jednak nie należy bagatelizować tej czynności serwisowej. Do wykonania tej operacji będą nam potrzebne cztery świece zapłonowe.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Zanim dokonamy zakupu, należy upewnić się czy dane świece będą pasować do naszej wersji silnikowej. Poważnym zaskoczeniem może być fakt, że nie dostaniemy w sklepie takich świec, jakie wykręciliśmy z silnika. Często zdarza się, że producent wycofał je ze sprzedaży wprowadzając pod innym numerem katalogowym. Dlatego zalecamy podać sprzedawcy: pojemność, rok produkcji i numer nadwozia VIN. W ten sposób będziemy mieli pewność, że zostaną dobrane odpowiednie świece.

Do wykonania tej operacji będzie nam potrzebny specjalny wąski klucz do świec 16. Przed rozpoczęciem pracy należy wyłączyć zapłon i dla pewności odłączamy ujemną klemę akumulatora. W samochodach wyprodukowanych od grudnia 1999 roku zdejmujemy osłonę całego zespołu zapłonu. Jest ona mocowana na specjalnych zatrzaskach. W tym celu należy ją podważyć za pomocą specjalnego klina.

Zobacz też: Jak zbudowany jest układ kierowniczy samochodu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz należy wyczyścić dokładnie gniazda świec zapłonowych. Nie można doprowadzić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po wykręceniu świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Następnie wciskamy zatrzask i rozłączamy złącze wielostykowe na zespole zapłonu. Za pomocą klucza Torx E10 i E12 odkręcamy śruby mocujące i zdejmujemy ze świec zespół zapłonu razem z nasadkami.

Przechodzimy do wykręcania świec. Zakładamy równo klucz na świece i powoli wykręcamy. Zazwyczaj nie ma problemu z odkręceniem ich. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku wkręcamy świece ręcznie a na końcu dokręcamy za pomocą klucza dynamometrycznego ustawiając moment 25Nm. Jeżeli mamy doświadczenie w tego typu pracach to możemy dokręcać na wyczucie.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

Ustawiamy zespół zapłonu razem z nasadkami bezpośrednio nad świecami i wciskamy je na wszystkie świece. Podłączamy kostkę elektryczną i zabezpieczamy złącze.  Dokręcamy zespół zapłonu do głowicy cylindrów. Na końcu pozostaje nam założyć osłonę zespołu zapłonu. Uruchamiamy silnik. Nie powinno być żadnych problemów z rozruchem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA