REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

Robert Kuśpiel
Kontrola pompy paliwa w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Kontrola pompy paliwa w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Poprawnie działająca pompa paliwa jest bardzo ważna w układzie zasilania. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo dokonać kontroli pompy paliwa w Volkswagenie Bora i Golf IV.

W przypadku pompy paliwa nie ma z góry określonego przebiegu, przy którym należy przeprowadzić kontrolę pompy paliwa. Jeżeli wyczuwamy jakieś nieprawidłowości w działaniu układu zasilającego to sprawdzanie powinniśmy zacząć właśnie od pompy. Jest ona zasilana prądem poprzez przekaźnika. Pracuje kiedy silnik jest włączony lub mamy przekręcony kluczyk na zapłon.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Do profesjonalnej kontroli pompy jest niezbędny specjalistyczny sprzęt. Są warsztaty, które trudnią się takimi naprawami, regeneracjami i testowaniem pomp. Jednak podejrzewając usterkę możemy ją zlokalizować sami. Pierwszy krok jaki wykonujemy to sprawdzenie odpowiedniego bezpiecznika. Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej. Lokalizujemy pozycję numer 28 i sprawdzamy bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa.

Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Stajemy przy zbiorniku paliwa a druga osoba przekręca kluczyk na zapłon. W tym momencie powinna być słyszalna praca pompy paliwa. Odgłos powinien być bardzo dobrze słyszalny. Jeżeli nic nie słyszymy to powtarzamy operację. W przypadku dalszego braku efektu najprawdopodobniej pompa nie podaje paliwa. Oto sposób na sprawdzenie.

Pierwszy krok to odpięcie przewodu powrotnego układu wtryskowego lub doprowadzającego paliwo do silnika. Po jego zdjęciu od razu powinno wypłynąć paliwo (w małych ilościach). Co więcej efekt taki jest widoczny nawet przy wyłączonym silniku. Wywołane jest to pewnym ciśnieniem panującym w układzie. Wypięty przewód wkładamy do pustego naczynia. W przypadku braku śladu paliwa, druga osoba musi przekręcić kilka razy rozrusznikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu hamulcowego

REKLAMA

Jeżeli w dalszym ciągu nie ma śladów paliwa przystępujemy do kolejnych działań. Proponujemy sprawdzić czy do pompy dochodzi jakikolwiek prąd. W tym celu musimy się do niej dostać. Znajduje się ona w bagażniku pod wykładziną. Po wyjęciu jej zobaczymy pokrywę. Wykręcamy ją i mamy dostęp do pompy. Wypinamy wtyk i zaczynamy pomiar. Będzie nam do tego potrzebny woltomierz. Podłączamy go pod zewnętrzne styki. Druga osoba włącza rozrusznik. Napięcie na mierniku powinno wskazywać wartość identyczną jak dla akumulatora.

Stwierdzając brak jakiegokolwiek napięcia, najprawdopodobniej są dwie przyczyny. Możemy podejrzewać, że mamy uszkodzony przekaźnik. Chcąc się ku temu upewnić należy przeprowadzić krótki test. Na początku lokalizujemy skrzynkę bezpieczników. Znajduje się ona po lewej stronie deski rozdzielczej. Teraz wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa. Ulokowany jest ona na pozycji 28.

Podłączamy próbnik diodowy do masy (jest praktycznie wszędzie) i do jednego ze styków złącza bezpiecznika. Po stronie kierowcy pod deską rozdzielczą znajduje się półka, którą należy wymontować. W ten sposób będzie nam łatwiej dostać się do instalacji elektrycznej. Przystępujemy do wykonania testu. Włączamy rozrusznik i dokładnie nasłuchujemy wszystkich dźwięków.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

Znajduje się tam przekaźnik J17, który powinien się włączyć. W tym samym czasie obserwujemy lampkę kontrolną miernika, również powinna rozbłysnąć. W przypadku kiedy przekaźnik działa a dioda się nie świeci podłączamy go pod drugi styk bezpiecznika. Jeżeli nadal nie ma żadnego efektu to sprawdzamy połączenia. Kontrolujemy niebieski przewód pomiędzy stykiem 23 i znanym nam bezpiecznikiem 28. Wspomniany styk (23) znajduje się w 4 rzędzie przekaźników. W przypadku braku jakichkolwiek nieprawidłowości, należy wymienić przekaźnik.

Drugi wariant jest taki, że miernik podaje prawidłowe napięcie jednak pompa nadal wykazuje brak jakiejkolwiek reakcji. W takim wypadku jest konieczne jej wymontowanie.

Przechodzimy do demontażu pompy. Na początku musimy wymontować jej pokrywę trzymającą. W serwisie służy do tego specjalne narzędzie. Jak wiadomo nie każdy ma dostęp do tego przyrządu. Posłużymy się młotkiem i kawałkiem drewna.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Pozostaje nam ostatni punkt kontrolny po zdjęciu tego mocowania. Sprawdzamy dokładnie przewody elektryczne między pokrywą i pompą. W przypadku braku stwierdzenia nieprawidłowości musimy dalej kontynuować demontaż pompy. Pamiętajmy, że zbiornik powinien być napełniony do max. 25% swojej nominalnej objętości. Odłączamy przewód masowy od akumulatora, wyjmujemy wykładzinę z bagażnika i odkręcamy pokrywę zabezpieczającą pompę.

Odłączamy przewód doprowadzający i odprowadzający i wyjmujemy złącze elektryczne. Teraz odkręcamy nakrętkę uderzając w nią młotkiem poprzez kawałek drewna. Pod pokrywą pompy znajduje się złącze elektryczne od czujnika poziomu paliwa, które rozpinamy. Na pokrywie znajduje się przewód powrotny paliwa. Ściskamy zacisk sprężysty i zdejmujemy go.

Następnie obracamy w lewo o 15 stopni wewnętrzną część obudowy pompy i wyjmujemy ją ze zbiornika. Potrzebny jest do tego specjalny klucz do pomp. Do kupienia w serwisach aukcyjnych, jednak cena to wydatek około 70 złotych w górę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zastosowaniu nowych uszczelek.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

REKLAMA

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

REKLAMA