REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

Robert Kuśpiel
Kontrola pompy paliwa w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Kontrola pompy paliwa w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Poprawnie działająca pompa paliwa jest bardzo ważna w układzie zasilania. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo dokonać kontroli pompy paliwa w Volkswagenie Bora i Golf IV.

W przypadku pompy paliwa nie ma z góry określonego przebiegu, przy którym należy przeprowadzić kontrolę pompy paliwa. Jeżeli wyczuwamy jakieś nieprawidłowości w działaniu układu zasilającego to sprawdzanie powinniśmy zacząć właśnie od pompy. Jest ona zasilana prądem poprzez przekaźnika. Pracuje kiedy silnik jest włączony lub mamy przekręcony kluczyk na zapłon.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Do profesjonalnej kontroli pompy jest niezbędny specjalistyczny sprzęt. Są warsztaty, które trudnią się takimi naprawami, regeneracjami i testowaniem pomp. Jednak podejrzewając usterkę możemy ją zlokalizować sami. Pierwszy krok jaki wykonujemy to sprawdzenie odpowiedniego bezpiecznika. Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej. Lokalizujemy pozycję numer 28 i sprawdzamy bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa.

Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Stajemy przy zbiorniku paliwa a druga osoba przekręca kluczyk na zapłon. W tym momencie powinna być słyszalna praca pompy paliwa. Odgłos powinien być bardzo dobrze słyszalny. Jeżeli nic nie słyszymy to powtarzamy operację. W przypadku dalszego braku efektu najprawdopodobniej pompa nie podaje paliwa. Oto sposób na sprawdzenie.

Pierwszy krok to odpięcie przewodu powrotnego układu wtryskowego lub doprowadzającego paliwo do silnika. Po jego zdjęciu od razu powinno wypłynąć paliwo (w małych ilościach). Co więcej efekt taki jest widoczny nawet przy wyłączonym silniku. Wywołane jest to pewnym ciśnieniem panującym w układzie. Wypięty przewód wkładamy do pustego naczynia. W przypadku braku śladu paliwa, druga osoba musi przekręcić kilka razy rozrusznikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu hamulcowego

REKLAMA

Jeżeli w dalszym ciągu nie ma śladów paliwa przystępujemy do kolejnych działań. Proponujemy sprawdzić czy do pompy dochodzi jakikolwiek prąd. W tym celu musimy się do niej dostać. Znajduje się ona w bagażniku pod wykładziną. Po wyjęciu jej zobaczymy pokrywę. Wykręcamy ją i mamy dostęp do pompy. Wypinamy wtyk i zaczynamy pomiar. Będzie nam do tego potrzebny woltomierz. Podłączamy go pod zewnętrzne styki. Druga osoba włącza rozrusznik. Napięcie na mierniku powinno wskazywać wartość identyczną jak dla akumulatora.

Stwierdzając brak jakiegokolwiek napięcia, najprawdopodobniej są dwie przyczyny. Możemy podejrzewać, że mamy uszkodzony przekaźnik. Chcąc się ku temu upewnić należy przeprowadzić krótki test. Na początku lokalizujemy skrzynkę bezpieczników. Znajduje się ona po lewej stronie deski rozdzielczej. Teraz wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa. Ulokowany jest ona na pozycji 28.

Podłączamy próbnik diodowy do masy (jest praktycznie wszędzie) i do jednego ze styków złącza bezpiecznika. Po stronie kierowcy pod deską rozdzielczą znajduje się półka, którą należy wymontować. W ten sposób będzie nam łatwiej dostać się do instalacji elektrycznej. Przystępujemy do wykonania testu. Włączamy rozrusznik i dokładnie nasłuchujemy wszystkich dźwięków.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

Znajduje się tam przekaźnik J17, który powinien się włączyć. W tym samym czasie obserwujemy lampkę kontrolną miernika, również powinna rozbłysnąć. W przypadku kiedy przekaźnik działa a dioda się nie świeci podłączamy go pod drugi styk bezpiecznika. Jeżeli nadal nie ma żadnego efektu to sprawdzamy połączenia. Kontrolujemy niebieski przewód pomiędzy stykiem 23 i znanym nam bezpiecznikiem 28. Wspomniany styk (23) znajduje się w 4 rzędzie przekaźników. W przypadku braku jakichkolwiek nieprawidłowości, należy wymienić przekaźnik.

Drugi wariant jest taki, że miernik podaje prawidłowe napięcie jednak pompa nadal wykazuje brak jakiejkolwiek reakcji. W takim wypadku jest konieczne jej wymontowanie.

Przechodzimy do demontażu pompy. Na początku musimy wymontować jej pokrywę trzymającą. W serwisie służy do tego specjalne narzędzie. Jak wiadomo nie każdy ma dostęp do tego przyrządu. Posłużymy się młotkiem i kawałkiem drewna.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Pozostaje nam ostatni punkt kontrolny po zdjęciu tego mocowania. Sprawdzamy dokładnie przewody elektryczne między pokrywą i pompą. W przypadku braku stwierdzenia nieprawidłowości musimy dalej kontynuować demontaż pompy. Pamiętajmy, że zbiornik powinien być napełniony do max. 25% swojej nominalnej objętości. Odłączamy przewód masowy od akumulatora, wyjmujemy wykładzinę z bagażnika i odkręcamy pokrywę zabezpieczającą pompę.

Odłączamy przewód doprowadzający i odprowadzający i wyjmujemy złącze elektryczne. Teraz odkręcamy nakrętkę uderzając w nią młotkiem poprzez kawałek drewna. Pod pokrywą pompy znajduje się złącze elektryczne od czujnika poziomu paliwa, które rozpinamy. Na pokrywie znajduje się przewód powrotny paliwa. Ściskamy zacisk sprężysty i zdejmujemy go.

Następnie obracamy w lewo o 15 stopni wewnętrzną część obudowy pompy i wyjmujemy ją ze zbiornika. Potrzebny jest do tego specjalny klucz do pomp. Do kupienia w serwisach aukcyjnych, jednak cena to wydatek około 70 złotych w górę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zastosowaniu nowych uszczelek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA