REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i demontaż półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola i demontaż półosi w Volkswagenie Golfie. Fot.Newspress
Kontrola i demontaż półosi w Volkswagenie Golfie. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wykonać kontrolę półosi oraz ich demontaż w Volkswagenie Golf IV i Bora. Cała operacja nie jest trudna i jesteśmy w stanie wykonać ją sami.

Główny nacisk w tej poradzie położymy na demontaż półosi. Nasza kontrola będzie się opierać na dokładnym sprawdzeniu osłon. Jeśli chodzi o częstotliwość wykonywania to zalecamy robić to co roku. Również producent nie podaje żadnego konkretnego przebiegu, przy którym jest zalecane przeprowadzenie takiej kontroli.

REKLAMA

Do tego zabiegu będziemy musieli unieść samochód. W tym przypadku wystarczy nam tradycyjny podnośnik wraz z podstawkami. Oczywiście jeśli możemy skorzystać z platformy warsztatowej będzie nam o wiele wygodniej. Po uniesieniu auta obracamy kołem i sprawdzamy dokładnie osłony przegubów. Nie mogą być uszkodzone ani popękane. Pamiętajmy, że wszelkie zanieczyszczenia, które przedostaną się pod osłonę doprowadzą do szybkiego zniszczenia przegubów.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

REKLAMA

Opaski mocujące muszą być solidnie zaciśnięte. Wszelkie smary na osłonach mogą oznaczać, że w przegubie nie ma dostatecznego smarowania. Uszkodzone osłony należy wymienić najszybciej jak to tylko możliwe. Chcąc to wykonać musimy wysunąć półoś. Poniżej znajduje się opis jak to wykonać. Na początku musimy poluzować śruby kół i unieść samochód tak, żeby koła dotykały w pewnym stopniu podłoża.

Teraz luzujemy nakrętki mocujące przegub. Podnosimy samochód do końca i zdejmujemy koło. Następnie wykręcamy śruby mocujące przegub półosi do skrzynki biegów. Kolejny krok to odkręcenie 3 śrub mocujących przegub zwrotnicy. Możemy dokonać pewnych oznaczeń, które pozwolą przykręcić je w tym samym miejscu. Jednak i tak warto wykonać geometrię zawieszenia po takim zabiegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możemy teraz odchylić amortyzator i wyjść półoś z piasty koła. W przypadku niepowodzenia należy użyć specjalnego ściągacza, jednak warto popróbować bez konieczności jego zakupu. Zalecamy przywiązać półoś do podwozia za pomocą sznurka lub drutu. Część od strony skrzyni biegów jest bardzo wrażliwa na nadmierne zginanie.  Zmieniamy osłonę i możemy przejść do montażu.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pamiętajmy, żeby usunąć wszystkie ślady rdzy. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby przykręcić dokładnie wszystkie mocowania. Pomimo wykonania znaków na śrubach mocujących przegub zwrotnicy do wahacza zalecamy udać się na sprawdzenie geometrii. Upewniamy się, że mamy dokręcone wszystkie elementy i opuszczamy samochód.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA