REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i demontaż półosi

Robert Kuśpiel
Kontrola i demontaż półosi w Volkswagenie Golfie. Fot.Newspress
Kontrola i demontaż półosi w Volkswagenie Golfie. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wykonać kontrolę półosi oraz ich demontaż w Volkswagenie Golf IV i Bora. Cała operacja nie jest trudna i jesteśmy w stanie wykonać ją sami.

Główny nacisk w tej poradzie położymy na demontaż półosi. Nasza kontrola będzie się opierać na dokładnym sprawdzeniu osłon. Jeśli chodzi o częstotliwość wykonywania to zalecamy robić to co roku. Również producent nie podaje żadnego konkretnego przebiegu, przy którym jest zalecane przeprowadzenie takiej kontroli.

REKLAMA

Do tego zabiegu będziemy musieli unieść samochód. W tym przypadku wystarczy nam tradycyjny podnośnik wraz z podstawkami. Oczywiście jeśli możemy skorzystać z platformy warsztatowej będzie nam o wiele wygodniej. Po uniesieniu auta obracamy kołem i sprawdzamy dokładnie osłony przegubów. Nie mogą być uszkodzone ani popękane. Pamiętajmy, że wszelkie zanieczyszczenia, które przedostaną się pod osłonę doprowadzą do szybkiego zniszczenia przegubów.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

REKLAMA

Opaski mocujące muszą być solidnie zaciśnięte. Wszelkie smary na osłonach mogą oznaczać, że w przegubie nie ma dostatecznego smarowania. Uszkodzone osłony należy wymienić najszybciej jak to tylko możliwe. Chcąc to wykonać musimy wysunąć półoś. Poniżej znajduje się opis jak to wykonać. Na początku musimy poluzować śruby kół i unieść samochód tak, żeby koła dotykały w pewnym stopniu podłoża.

Teraz luzujemy nakrętki mocujące przegub. Podnosimy samochód do końca i zdejmujemy koło. Następnie wykręcamy śruby mocujące przegub półosi do skrzynki biegów. Kolejny krok to odkręcenie 3 śrub mocujących przegub zwrotnicy. Możemy dokonać pewnych oznaczeń, które pozwolą przykręcić je w tym samym miejscu. Jednak i tak warto wykonać geometrię zawieszenia po takim zabiegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możemy teraz odchylić amortyzator i wyjść półoś z piasty koła. W przypadku niepowodzenia należy użyć specjalnego ściągacza, jednak warto popróbować bez konieczności jego zakupu. Zalecamy przywiązać półoś do podwozia za pomocą sznurka lub drutu. Część od strony skrzyni biegów jest bardzo wrażliwa na nadmierne zginanie.  Zmieniamy osłonę i możemy przejść do montażu.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pamiętajmy, żeby usunąć wszystkie ślady rdzy. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby przykręcić dokładnie wszystkie mocowania. Pomimo wykonania znaków na śrubach mocujących przegub zwrotnicy do wahacza zalecamy udać się na sprawdzenie geometrii. Upewniamy się, że mamy dokręcone wszystkie elementy i opuszczamy samochód.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA