REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i demontaż półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola i demontaż półosi w Volkswagenie Golfie. Fot.Newspress
Kontrola i demontaż półosi w Volkswagenie Golfie. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wykonać kontrolę półosi oraz ich demontaż w Volkswagenie Golf IV i Bora. Cała operacja nie jest trudna i jesteśmy w stanie wykonać ją sami.

Główny nacisk w tej poradzie położymy na demontaż półosi. Nasza kontrola będzie się opierać na dokładnym sprawdzeniu osłon. Jeśli chodzi o częstotliwość wykonywania to zalecamy robić to co roku. Również producent nie podaje żadnego konkretnego przebiegu, przy którym jest zalecane przeprowadzenie takiej kontroli.

REKLAMA

REKLAMA

Do tego zabiegu będziemy musieli unieść samochód. W tym przypadku wystarczy nam tradycyjny podnośnik wraz z podstawkami. Oczywiście jeśli możemy skorzystać z platformy warsztatowej będzie nam o wiele wygodniej. Po uniesieniu auta obracamy kołem i sprawdzamy dokładnie osłony przegubów. Nie mogą być uszkodzone ani popękane. Pamiętajmy, że wszelkie zanieczyszczenia, które przedostaną się pod osłonę doprowadzą do szybkiego zniszczenia przegubów.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

Opaski mocujące muszą być solidnie zaciśnięte. Wszelkie smary na osłonach mogą oznaczać, że w przegubie nie ma dostatecznego smarowania. Uszkodzone osłony należy wymienić najszybciej jak to tylko możliwe. Chcąc to wykonać musimy wysunąć półoś. Poniżej znajduje się opis jak to wykonać. Na początku musimy poluzować śruby kół i unieść samochód tak, żeby koła dotykały w pewnym stopniu podłoża.

REKLAMA

Teraz luzujemy nakrętki mocujące przegub. Podnosimy samochód do końca i zdejmujemy koło. Następnie wykręcamy śruby mocujące przegub półosi do skrzynki biegów. Kolejny krok to odkręcenie 3 śrub mocujących przegub zwrotnicy. Możemy dokonać pewnych oznaczeń, które pozwolą przykręcić je w tym samym miejscu. Jednak i tak warto wykonać geometrię zawieszenia po takim zabiegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możemy teraz odchylić amortyzator i wyjść półoś z piasty koła. W przypadku niepowodzenia należy użyć specjalnego ściągacza, jednak warto popróbować bez konieczności jego zakupu. Zalecamy przywiązać półoś do podwozia za pomocą sznurka lub drutu. Część od strony skrzyni biegów jest bardzo wrażliwa na nadmierne zginanie.  Zmieniamy osłonę i możemy przejść do montażu.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pamiętajmy, żeby usunąć wszystkie ślady rdzy. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby przykręcić dokładnie wszystkie mocowania. Pomimo wykonania znaków na śrubach mocujących przegub zwrotnicy do wahacza zalecamy udać się na sprawdzenie geometrii. Upewniamy się, że mamy dokręcone wszystkie elementy i opuszczamy samochód.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA