REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf IV/Bora demontaż przedniej kolumny zawieszenia
Volkswagen Golf IV/Bora demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić demontaż przedniej kolumny zawieszenia w modelu Golf IV i Bora.

Wiedza, jak zdemontować przednią kolumnę zawieszenia pozwoli nam na przeprowadzeniu wielu prac związanych z naprawą zawieszenia. Wymiana amortyzatorów, sprężyn czy całej kolumny nie jest trudna jeśli znamy poszczególne kroki oraz posiadamy odpowiednie narzędzia. Pracę zaczniemy od demontażu kolumny przedniej. Zanim przystąpimy do czynności powinniśmy zapewnić sobie odpowiednie stanowisko do pracy i podnieść auto. Można w tym celu użyć podnośnika warsztatowego lub tradycyjnego lewarka z podstawkami.

REKLAMA

Ta ostatnia opcja jest w wygodna, gdyż będziemy prowadzić wymianę po kolei z każdej strony samochodu. Zaczynamy od poluzowania śruby koła, uniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie odkręcamy górne mocowanie śruby stabilizatora poprzecznego. W tym celu musimy odkręcić nakrętki. Teraz wyjmujemy zapinki trzymające przewód płynu hamulcowego i podwieszamy go. Następnie odpinamy od kolumny czujnik odpowiedzialny za pomiar prędkości obrotowej.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

REKLAMA

Kolejny krok to odkręcenie śrub mocujących obudowę zacisku hamulcowego. W tym momencie zdejmujemy zacisk i dodatkowo oddzielamy stabilizator od wahacza. Teraz kilka uwag odnośnie samego demontażu. W zależności od strony, po której wykonujemy naprawę jest kilka dodatkowych czynności. Po lewej stronie nie ma takiej potrzeby.

W przypadku prawej musimy wykonać kilka dodatkowych czynności. Na początku musimy zdjąć osłonę tłumiącą. Następnie wykręcamy śruby mocujące półoś do skrzyni biegów. Kolejne czynności odnoszą się do obydwu stron auta, czyli rozdzielamy połączenie zwrotnicy z kolumną. Teraz naciskamy na tarczę w kierunku kolumny. W innym przypadku może dojść do zablokowania się amortyzatora w otworze zwrotnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zbliżamy się ku końcowi. Wysuwamy do dołu zwrotnicę z amortyzatora. Pozostało nam odkręcić od góry nakrętkę mocującą amortyzator. Wystarczy do tego zwyczajny klucz nasadowy. Wyjmujemy całą kolumnę i zabieramy na warsztat. W tym momencie możemy dokonać podmiany całego zestawu na inny lub rozłożyć nasz na części. Jeśli sprężyna lub amortyzator wymaga wymiany to będzie nam potrzebny specjalny ściągacz do sprężyn.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana oleju silnikowego

Jest on do kupienia za około 30 złotych. Mocujemy ściągacz na sprężynie, skręcamy go co powoduje ściśnięcie sprężyny. Odkręcamy górne mocowanie, tam gdzie znajduje się odbój amortyzatora i wyjmujemy po kolei wszystkie elementy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Tyczy się to montażu elementów kolumny jak i jej samej w samochodzie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA