REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana łożyska koła tylnego

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf IV/Bora wymiana łożyska koła tylnego
Volkswagen Golf IV/Bora wymiana łożyska koła tylnego

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana łożyska koła tylnego w Volkswagenie Golf IV i Volkswagenie Bora. nie jest trudnym zadaniem. Poszczególne kroki opisaliśmy w poniższym poradniku.

Nie trzeba mieć dużego doświadczenia, żeby rozpoznać uszkodzone łożysko. Oczywiście bardziej wprawione osoby potrafią ocenić jego stan chwytając za koło i poruszając na różne strony. Za jego graniczny przebieg można uznać moment, w którym zaczyna bardzo głośno huczeć i wyć. Nie da się tego nie usłyszeć, hałas wewnątrz naszego auta jest trudny do wytrzymania.

REKLAMA

Jeżeli jesteśmy pewni, po której stronie auta występuje taka usterka to nie ma potrzeby demontować sprawnego koła, tym bardziej wymieniać łożyska. Do pracy będą nam potrzebne specjalne narzędzia, podnośnik i komplet kluczy. Na początku musimy solidnie unieść nasz samochód. Możemy to wykonać za pomocą tradycyjnego podnośnika razem z podstawkami. Luzujemy śruby koła, unosimy samochód i zdejmujemy koło.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

Teraz musimy zdjąć osłonę osi. W tym celu przystawiamy do niej śrubokręt i uderzamy lekko młotkiem. Podważamy ją delikatnie śrubokrętem i wyjmujemy, może się to okazać dosyć trudne jednak do wykonania. Kolejny krok to demontaż śrub mocujących zacisk hamulcowy. Odkręcamy je i zdejmujemy go. Pamiętajmy, że zacisk nie może wisieć na przewodach, koniecznie trzeba do podwiązać chociażby drutem.

Następnie odkręcamy śruby mocujące i zdejmujemy tarczę hamulcową. Jeżeli jej stan jest niezadowalający warto pomyśleć o wymianie. Mamy już wszystko zdemontowane co trzeba do tej wymiany. Przechodzimy do demontażu piasty. W tym celu musimy odkręcić nakrętkę dwunastokątną. W tym momencie będzie nam potrzebny ściągacz do piasty. Można go kupić w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych.

Kolejny krok to ściągniecie pierścienia osadczego łożyska z czopa osi. Robimy to ogólnodostępnym ściągaczem. W ten oto sposób mamy zdemontowane łożysko. Kupując nowe polecamy wybrać sprawdzony model. Tani zamiennik może okazać się zbyt mało wytrzymały i ponownie będzie nas czekać wymiana.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.. Na początku musimy wyczyścić dokładnie wszystkie powierzchnie styku. Przydatna okazuje się szczotka druciana. Pamiętajmy o użyciu nowej nakrętki (dwunastokątna) trzymającej piastę. Jeśli używamy klucza dynamometrycznego to musi być przykręcona momentem 175Nm. Warto również użyć nową osłonę czopa jeśli nasza nie jest szczelna. Wilgoć doprowadzi do natychmiastowej korozji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA