REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana łożyska koła tylnego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf IV/Bora wymiana łożyska koła tylnego
Volkswagen Golf IV/Bora wymiana łożyska koła tylnego

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana łożyska koła tylnego w Volkswagenie Golf IV i Volkswagenie Bora. nie jest trudnym zadaniem. Poszczególne kroki opisaliśmy w poniższym poradniku.

Nie trzeba mieć dużego doświadczenia, żeby rozpoznać uszkodzone łożysko. Oczywiście bardziej wprawione osoby potrafią ocenić jego stan chwytając za koło i poruszając na różne strony. Za jego graniczny przebieg można uznać moment, w którym zaczyna bardzo głośno huczeć i wyć. Nie da się tego nie usłyszeć, hałas wewnątrz naszego auta jest trudny do wytrzymania.

REKLAMA

Jeżeli jesteśmy pewni, po której stronie auta występuje taka usterka to nie ma potrzeby demontować sprawnego koła, tym bardziej wymieniać łożyska. Do pracy będą nam potrzebne specjalne narzędzia, podnośnik i komplet kluczy. Na początku musimy solidnie unieść nasz samochód. Możemy to wykonać za pomocą tradycyjnego podnośnika razem z podstawkami. Luzujemy śruby koła, unosimy samochód i zdejmujemy koło.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

Teraz musimy zdjąć osłonę osi. W tym celu przystawiamy do niej śrubokręt i uderzamy lekko młotkiem. Podważamy ją delikatnie śrubokrętem i wyjmujemy, może się to okazać dosyć trudne jednak do wykonania. Kolejny krok to demontaż śrub mocujących zacisk hamulcowy. Odkręcamy je i zdejmujemy go. Pamiętajmy, że zacisk nie może wisieć na przewodach, koniecznie trzeba do podwiązać chociażby drutem.

Następnie odkręcamy śruby mocujące i zdejmujemy tarczę hamulcową. Jeżeli jej stan jest niezadowalający warto pomyśleć o wymianie. Mamy już wszystko zdemontowane co trzeba do tej wymiany. Przechodzimy do demontażu piasty. W tym celu musimy odkręcić nakrętkę dwunastokątną. W tym momencie będzie nam potrzebny ściągacz do piasty. Można go kupić w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to ściągniecie pierścienia osadczego łożyska z czopa osi. Robimy to ogólnodostępnym ściągaczem. W ten oto sposób mamy zdemontowane łożysko. Kupując nowe polecamy wybrać sprawdzony model. Tani zamiennik może okazać się zbyt mało wytrzymały i ponownie będzie nas czekać wymiana.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.. Na początku musimy wyczyścić dokładnie wszystkie powierzchnie styku. Przydatna okazuje się szczotka druciana. Pamiętajmy o użyciu nowej nakrętki (dwunastokątna) trzymającej piastę. Jeśli używamy klucza dynamometrycznego to musi być przykręcona momentem 175Nm. Warto również użyć nową osłonę czopa jeśli nasza nie jest szczelna. Wilgoć doprowadzi do natychmiastowej korozji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA