REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić wymianę oleju w modelu Golf IV/Bora. Poniżej znajduje się opis przedstawiający wymianę oleju silnikowego w tych modelach Volkswagena.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie IV lub Volkswagenie Bora (mechanicznie to te same samochodu) należy przeprowadzać co roku. Producenci podają różne przebiegi lub lata co ile wykonywać taką czynność. My jednak standardowo zalecamy robić to co roku. Częste wymiany pozwolą nam zachować silnik w bardzo dobrym stanie. Kosz zakupu filtrów to wydatek około 30 złotych. Cena oleju uzależniona jest od tego jaki był wcześniej użyty. Zalecamy stosować ten sam. Zbyt częste zmiany lub przypadkowe mieszanie nie jest dobre dla silnika.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

Na początku przedstawimy potrzebną ilość płynów do wymiany:

  • Silnik benzynowy 1.4 – 3.5L
  • Silnik benzynowy 1.6, 1.8 oraz Diesel 1.9 (90km), 1.9 (110km) – 4.5L
  • Silnik benzynowy 2.0, 2.3 – 4.0L
  • Silnik benzynowy 2.8 – 5.5L

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany. Na początku musimy dobrze rozgrzać silnik w Golfie/Borze. Prowadzimy jazdę do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Następnie podnosimy samochód. Możemy użyć do tego podnośnika warsztatowego, zwyczajnego lewarka lub ustawiamy samochód na kanale.

Jeśli w naszym modelu występuje osłona silnika musimy ją bezwzględnie zdemontować. Oglądamy ją dokładnie w celu zlokalizowania mocowań. Odkręcamy je i odkładamy osłonę silnika na bok. Teraz ustawiamy puste naczynie pod miską olejową. W zależności od ilości oleju dobieramy pojemność naczynia. Za pomocą klucza nasadowego odkręcamy korek. Robimy to bardzo powoli. Olej jest rozgrzany i łatwo może dojść do poparzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy filtr za pomocą specjalnego klucza. W przypadku jego braku przebijamy obudowę filtra śrubokrętem i wykręcamy go. Pamiętajmy, że nie można wyrzucić go gdziekolwiek. Olej wraz z filtrem musi być oddany do specjalnego punktu utylizacji. Teraz wkręcamy nowy filtr, smarując przedtem pierścień uszczelniający olejem silnikowym. Dokręcamy go ręcznie.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Następnie wkręcamy korek spustowy w miskę olejową używając do tego nowej uszczelki. Tera wlewamy nowy olej. Zalecamy uzupełnić stan o ¾ nominalnej objętości. Teraz uruchamiamy silnik i czekamy aż zostanie dobrze rozprowadzony. Sprawdzamy stan oleju i dolewamy brakującą ilość. Pamiętajmy, żeby nie przelać ponad oznaczenie MAX. Zbyt wysoki poziom nie jest dobry dla silnika. Na koniec możemy udać się na dłuższą jazdę próbną i po powrocie dokonać ostatecznej kontroli.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA