Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
REKLAMA
Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie IV lub Volkswagenie Bora (mechanicznie to te same samochodu) należy przeprowadzać co roku. Producenci podają różne przebiegi lub lata co ile wykonywać taką czynność. My jednak standardowo zalecamy robić to co roku. Częste wymiany pozwolą nam zachować silnik w bardzo dobrym stanie. Kosz zakupu filtrów to wydatek około 30 złotych. Cena oleju uzależniona jest od tego jaki był wcześniej użyty. Zalecamy stosować ten sam. Zbyt częste zmiany lub przypadkowe mieszanie nie jest dobre dla silnika.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia
Na początku przedstawimy potrzebną ilość płynów do wymiany:
- Silnik benzynowy 1.4 – 3.5L
- Silnik benzynowy 1.6, 1.8 oraz Diesel 1.9 (90km), 1.9 (110km) – 4.5L
- Silnik benzynowy 2.0, 2.3 – 4.0L
- Silnik benzynowy 2.8 – 5.5L
REKLAMA
Przechodzimy do wymiany. Na początku musimy dobrze rozgrzać silnik w Golfie/Borze. Prowadzimy jazdę do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Następnie podnosimy samochód. Możemy użyć do tego podnośnika warsztatowego, zwyczajnego lewarka lub ustawiamy samochód na kanale.
Jeśli w naszym modelu występuje osłona silnika musimy ją bezwzględnie zdemontować. Oglądamy ją dokładnie w celu zlokalizowania mocowań. Odkręcamy je i odkładamy osłonę silnika na bok. Teraz ustawiamy puste naczynie pod miską olejową. W zależności od ilości oleju dobieramy pojemność naczynia. Za pomocą klucza nasadowego odkręcamy korek. Robimy to bardzo powoli. Olej jest rozgrzany i łatwo może dojść do poparzenia.
Odkręcamy filtr za pomocą specjalnego klucza. W przypadku jego braku przebijamy obudowę filtra śrubokrętem i wykręcamy go. Pamiętajmy, że nie można wyrzucić go gdziekolwiek. Olej wraz z filtrem musi być oddany do specjalnego punktu utylizacji. Teraz wkręcamy nowy filtr, smarując przedtem pierścień uszczelniający olejem silnikowym. Dokręcamy go ręcznie.
Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania
Następnie wkręcamy korek spustowy w miskę olejową używając do tego nowej uszczelki. Tera wlewamy nowy olej. Zalecamy uzupełnić stan o ¾ nominalnej objętości. Teraz uruchamiamy silnik i czekamy aż zostanie dobrze rozprowadzony. Sprawdzamy stan oleju i dolewamy brakującą ilość. Pamiętajmy, żeby nie przelać ponad oznaczenie MAX. Zbyt wysoki poziom nie jest dobry dla silnika. Na koniec możemy udać się na dłuższą jazdę próbną i po powrocie dokonać ostatecznej kontroli.
REKLAMA
REKLAMA