REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Wycieki oleju z turbosprężarki: czy problem jest poważny?
Wycieki oleju z turbosprężarki: czy problem jest poważny?
Honeywell

REKLAMA

REKLAMA

Wycieki oleju z turbosprężarki świadczą przede wszystkim o stanie doładowania. Ich pojawienie się powinno oznaczać ingerencję mechanika.

Wycieki oleju z turbosprężarki: są groźne w skutkach!

Obecnie ciężko znaleźć silnik benzynowy lub diesla, który nie jest wspomagany pracą turbosprężarki. Co ona daje? Gwarantuje jednostce napędowej siłę, ale też ogranicza jej apetyt na paliwo. Niestety turbo jest elementem eksploatacyjnym. A jako że jej użytkownie bywa naprawdę ekstremalne (rozgrzewa się nawet do 1200 stopni Celsjusza), po kilku latach może ujawnić wycieki oleju. Zużycie łożysk sprawia, że środek smarny może się przedostawać do części napędzającej powietrze wtłaczane do komory spalania. I taki scenariusz jest mało korzystny - może bowiem doprowadzić do rozbiegania silnika i jego zatarcia!

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak zgasić rozbiegany silnik? Nie jest łatwo, ale się da!

Wycieki oleju z turbosprężarki: ile kosztuje regeneracja?

Z czego wynikają wycieki oleju z turbosprężarki? Tak naprawdę przyczyna usterki może być jedna. Wynika ze zużycia ułożyskowania - to ono pełni bowiem rolę elementu uszczelniającego komorę po części spalin, od komory po części wtłaczającej powietrze. Ile kosztuje usunięcie przyczyny wycieków oleju z turbosprężarki? Regeneracja prostej sprężarki pozbawionej zmiennej geometrii łożysk stanowi dziś wydatek oscylujący w granicy 600 - 700 złotych. W sytuacji, w której turbo korzysta z systemu VGT (zmienna geometria łopatek), cena ingerencji mechanika wzrośnie do jakiegoś 1000 złotych.

Turbina puszcza olej do intercooler?

Są jednak przypadki, w których przyczyny wycieków oleju z turbosprężarki nie wynikają z uszkodzenia doładowania, a elementów z którymi ono współpracuje. Przykład? Jeżeli olej nie będzie właściwie wyłapywany przez odmę, może się przedostawać do intercoolera. Mówiąc o wycieku oleju z turbo nie sposób pominąć jeszcze jednego pojęcia. Jest nim ciśnienie w skrzyni korbowej. Z czasem w silniku pojawiają się tzw. przedmuchy - tj. środek smarny może na połączeniu tłoka i cylindra przedostaje się do komory spalania. Ograniczają one swobodny spływ oleju z doładowania do miski olejowej i sprawiają, że wycieki oleju trafiają na część wydechową, w tym do układu wydechowego.

REKLAMA

Przyczyny wycieków: Turbosprężarka nie zawsze winna!

Przyczyny wycieków nie zawsze dotyczą uszkodzenia turbosprężarki. A w takim przypadku nie ma sensu jej regeneracja. Po wykonaniu zabiegu problem powróci, a kierowca będzie musiał ponieść kolejne koszty. Co zatem zrobić? Najlepiej znaleźć fachowego mechanika, który znajdzie wycieki oleju w silniku i usunie ich przyczynę. To jedyna recepta na wykonanie skutecznej naprawy jednostki napędowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA