Diesel Hondy 2.2: opinie i popularne usterki japońskiego motoru
REKLAMA
REKLAMA
Diesel Hondy 2.2: opinie?
Honda ma specyficzne podejście do konstruowania pojazdów. Przykład? Bardzo długo broniła się przed zbudowaniem własnego silnika diesla. Pierwsza jednostka wysokoprężna opracowana przez inżynierów z Japonii ujrzała światło dzienne w roku 2003. Diesel Hondy 2.2 i-CTDi to aluminiowa konstrukcja oferująca 140 koni mechanicznych. A na mocy jego zalety się nie kończyły. Bo motor w toku eksploatacji był mocno chwalony przez kierowców.
REKLAMA
Diesel Hondy 2.2 i-CTDi - awarie:
- filtr cząstek stałych - jak w innych dieslach, nie lubi miejskiej eksploatacji, po 2008 roku był elementem wyposażenia standardowego,
- poza tym do przebiegu na poziomie 300 - 350 tys. km to raczej auto bezproblemowe,
- po tym przebiegu pojawiają się usterki:
- pompy wysokiego ciśnienia - utrudniony rozruch,
- zatkany zawór EGR,
- usterka koła pasowego.
Diesel Hondy - spalanie?
Diesel 2.2 i-CTDi był szczególnie popularny w dwóch modelach japońskiej marki. Mowa o Civicu VIII i Accordzie VII. Z jakim zapotrzebowaniem na paliwo powinni się liczyć właściciele tych pojazdów?
- Ile pali Honda Civic 2.2 diesel?
- spalanie - dane producenta: śr. 5,1 l/100 km
- spalanie - dane kierowców: śr. 6,2 l/100 km
- Ile pali Honda Accord 2.2 diesel?
- spalanie - dane producenta: śr. 5,4 l/100 km
- spalanie - dane kierowców: śr. 6,5 l/100 km
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.