REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda

REKLAMA

REKLAMA

Ta Honda naprawdę zaszokowała. Ze względu na nietuzinkowe nadwozie, została nazwana przez kierowców UFO. Czy jednak pod dyskusyjną urodą nadal ukrywa się sprawdzona technologia?

Ósma generacja hitowego Civica została zaprezentowana w 2006 roku i przyniosła… potężne zaskoczenie. Tak, poprzednik był nieco futurystyczny. Jego futuryzm opierał się jednak głównie na stworzeniu podobieństwa do minivana. W tym przypadku japońscy projektanci stworzyli bryłę, która wyglądała kosmicznie! Pas przedni hatchbacka prezentuje się tak, jakby wcześniej pełnił rolę rekwizytu na planie filmu science fiction. Spojler wtopiony w tylną szybę z kolei wygląda świetnie, ale zdecydowanie ogranicza widoczność, a klamka przednich drzwi jest chromowana i klasyczna - wygląda jakby została odkręcona od starej, amerykańskiej lodówki.

REKLAMA

Używane: Honda Civic VIII - nadwozie ze świata… UFO!

Posunięcie było bez wątpienia odważne. W końcu należy pamiętać o tym, że np. w Europie znaczną część kierowców Civica stanowią ludzie starsi. Czy wygląd w stylu UFO odstraszył klientów? Nic podobnego. Auto było produkowane do roku 2011. W tym czasie sprzedało się w ilości sięgającej 1,7 miliona sztuk. A taki wynik spokojnie można nazwać dużym sukcesem w segmencie C. Poza tym spore zainteresowanie kierowców świadczy o jednej rzeczy. Futurystyczna bryła Hondy Civic VIII zmieniła bazę klientów japońskiej marce. Hatchback od teraz zaczął się podobać dużo młodszej klienteli.

Zobacz również: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

UFO na zewnątrz, UFO w środku. Deska rozdzielcza to połać gładko ukształtowanego plastiku porośnięta serią drobnych przycisków. Zaraz za kierownicą pojawia się sporej wielkości ekran, na którym Honda wyświetla zegary. Kabina Civica ma kilka zalet. Oferuje dużą ilość miejsca pasażerom, jest wyposażona w naprawdę wygodne fotele, które dobrze trzymają w zakrętach oraz daje dostęp do przestronnego bagażnika. 456 litrów w hatchbacku to świetny wynik w segmencie C! Wady? Obsługa pojazdu jest momentami mało intuicyjna, pojęcie widoczności do tyłu praktycznie nie istnieje, a plastiki są twarde i szybko rysują się.

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Honda

Paleta silnikowa używanej Hondy Civic VIII składa się głównie z silników benzynowych. Ofertę otwierały dwie jednostki o pojemności 1.4 litra. Choć okazują się one tytanicznie trwałe, zdecydowanie brakuje im mocy - pierwsza miała 83, a druga 100 koni mechanicznych. Dużo lepszym wyborem jest Civic 1.8 i-VTEC. 140-konny motor być może nie rzuca na kolana za sprawą 174 Nm momentu obrotowego, mimo wszystko rozpędza Civica do 100 km/h już w 8,9 sekundy, a do tego spala w mieście poniżej 9 litrów benzyny. To dobry wynik jak na jednostkę wolnossącą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Civic VIII - 1.8 i-VTEC to najlepszy wybór

Kolejne zalety? Bez wątpienia na listę warto wpisać trwałość. Regularny serwis silnika 1.8 i-VTEC wydłuża czas życia benzyniaka do setek tysięcy kilometrów. A przez regularny serwis należy rozumieć nie tylko wymianę oleju, ale też regulację luzu zaworowego czy wymianę oleju w skrzyni manualnej (według zaleceń producenta co 120 tysięcy kilometrów). Warto pamiętać też o kontroli poziomu smarowidła. Benzyniaki Hondy mają bowiem tendencję do spalania niewielkich ilości oleju w czasie eksploatacji.

Zobacz również: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

REKLAMA

Używany Civic VIII często jest napędzany silnikiem diesla 2.2 i-CTDi. To pierwszy ropniak zaprojektowany przez inżynierów Hondy i silnik, który ma naprawdę dużą ilość zalet! 140-konny motor rozpędza Hondę do pierwszej setki w 8,7 sekundy. Oferuje zatem dobrą dynamikę. W tym samym czasie spala w mieście nieco ponad 6 litrów oleju napędowego - a to wynik naprawdę przyzwoity. Poza tym diesel Hondy choć nowoczesny (dwumasa, wtrysk common rail i turbo) jest trwały. Do przebiegu na poziomie 250 - 300 tysięcy kilometrów rzadko miewa poważne awarie - choć znane są przypadki wymiany w ramach gwarancji rozciągniętego łańcucha rozrządu. Wady? Na rynku ciężko znaleźć zadbany egzemplarz wysokoprężnego Civica ósmej generacji.

Japończycy podczas projektowania zawieszenia Hondy Civic VIII postawili na… krok wstecz! Co to oznacza? Przednie koła są resorowane za sprawą kolumn McPhersona. W przypadku tyłu zastosowana została belka skrętna - choć u poprzedników pojawiały się wielowahacze. Japończyk oferuje dość dobre właściwości jezdne. Pewnie trzyma się drogi podczas jazdy w zakręcie, a do tego za sprawą prostszej konstrukcji, zminimalizowany został margines dla działania ewentualnych awarii. Co się może popsuć? Głównie spada odbój z jednego z amortyzatorów w przodu. Jeżeli chodzi o tuleje belki, to wytrzymują one spokojnie 200 tysięcy kilometrów.

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Honda

Używane: Honda Civic VIII - awarie to głównie drobiazgi

Używana Honda Civic VIII miewa dwa poważne problemy. Pierwszym jest wariujące sterowanie automatycznej przekładni - wymiany często wymaga sterownik. Drugim usterki elektronicznego modułu wspomagania układu kierowniczego - nowy kosztuje jakieś 4 tysiące złotych. Poza tym awarie mają raczej charakter drobiazgów. Kierowcy skarżą się np. na skrzypiący pedał sprzęgła, przygasające zegary, niewielkie ogniska korozji na nadwoziu czy usterki centralnego zamka. Zarówno oryginalne części, jak i serwis w ASO są drogie. Koszty eksploatacji można zatem obniżyć wybierając fachowy warsztat niezrzeszony.

Zobacz również: Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki

Używana Honda Civic VIII kosztuje co najmniej 7 - 8 tysięcy złotych. To kwota, która okaże się wystarczająca, jednak wyłącznie w przypadku zakupu zarejestrowanego w Polsce Anglika. Na model w wersji z kierownicą umieszczoną po lewej stronie kupujący musi wydać nieco więcej - jakieś 12 tysięcy złotych. Najdroższy Civic UFO na rynku wtórnym może być wyceniony nawet na 37 - 38 tysięcy złotych. Każda Honda jest dość dobrze wyposażona. Standard zawiera m.in. komplet poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy oraz klimatyzację.

Używane: Honda Civic VIII - podsumowanie:

W dniu premiery w roku 2006 Honda Civic VIII szokowała! Dziś UFO mocno spowszedniało. A jako że w tym samym czasie okazuje się być konstrukcją dość trwałą, gwarantuje przestronność kabiny pasażerskiej i jeden z największych bagażników w segmencie C, nie ma się co dziwić że Polacy chętnie wybierają Hondę z rynku wtórnego. Jaką wersję kupić? Z eksploatacyjnego punktu widzenia najlepiej poszukiwać benzyniaka 1.8 litra. To on zapewni przyzwoitą oszczędność połączoną z wysoką trwałością i dobrymi osiągami.

Używane: Honda Civic VIII - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w mieście/średnio/w trasie w l na 100 km
1.4 i-DSi 83 KM 119 Nm 14,6 s. 170 km/h 7,6/5,9/4,9
1.4 i-VTEC 100 KM 127 Nm 13,0 s. 177 km/h 7,3/5,9/5,0
1.8 i-VTEC 140 KM 174 Nm 8,9 s. 205 km/h 8,6/6,6/5,5
2.0 i-VTEC 200 KM 193 Nm 6,6 s. 235 km/h 12,7/9,1/7,0
2.2 i-CTDi 140 KM 340 Nm 8,7 s. 205 km/h 6,5/5,1/4,3

Używane: Honda Civic VIII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 23 zł
  • filtr paliwa - od 23 zł
  • filtr kabinowy - od 18 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 661 zł
  • pasek wielorowkowy - od 59 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 102 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 52 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 100 zł
  • sprzęgło komplet - od 387 zł
  • koło dwumasowe - od 1591 zł

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA