Mazda 6 2.2 diesel: opinie o silniku?

REKLAMA
REKLAMA
Pierwsze spotkanie z wtryskiem typu common rail nie skończyło się dobrze dla Mazdy. Silnik 2.0 MZR-CD choć pracował kulturalnie, miał dobrą moc i okazywał się oszczędny, w tym samym czasie miał zdolność do... zacierania się! W roku 2011 Japończycy zaprezentowali nową konstrukcję. Motor ma 2191 cm3 pojemności, dwustopniowe doładowanie oraz 150 lub 175 koni mechanicznych mocy. Diesel otrzymał też jeszcze jedną innowację. Mowa o systemie i-Eloop, który odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania.
REKLAMA
Mazda 6 2.2 diesel - awarie:
- konieczność częstszej wymiany oleju - nieprawidłowe wypalanie filtra cząstek stałych doprowadza do rozrzedzenia środka smarnego i wzrostu jego poziomu,
- uszkodzenia wałków rozrządu - to osłabia smarowanie i generuje dużą ilość opiłków uszkadzających np. pompę podciśnienia.
Wpadki dotyczące oszczędności materiałowych i bezpośredni wałków rozrządu na szczęście odnosiły się głównie do pierwszych dwóch lat produkcji diesla. Po tym okresie silnik z Mazdy 6 2.2 diesel spisywał się bez większych zarzutów. Był w stanie pokonać bez poważniejszej naprawy 300 czy 350 tysięcy kilometrów, a do tego był chwalony przez kierowców i za osiągi, i za rozsądne spalanie.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA