REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego

Regeneracja koła dwumasowego polega na zastąpieniu zużytych jego elementów nowymi. Nie każdy warsztat potrafi wykonać to w sposób fachowy.
Regeneracja koła dwumasowego polega na zastąpieniu zużytych jego elementów nowymi. Nie każdy warsztat potrafi wykonać to w sposób fachowy.

REKLAMA

REKLAMA

Koszt wymiany koła dwumasowego jest wysoki. Alternatywą dla zakupu nowej części jest jej regeneracja. Na czym polega regeneracja koła dwumasowego?

Jak zregenerować koło dwumasowe?

Temat regenerowanych części powraca za każdym razem, gdy trzeba wymienić bardzo drogi podzespół auta. Regeneracja wtryskiwaczy czy turbosprężarek jest obecnie zjawiskiem bardzo powszechnym z uwagi na ich bardzo wysokie ceny jako nowych części. Oprócz turbosprężarek i wtryskiwaczy paliwa bardzo kosztownym i zawodnym podzespołem, zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych, jest dwumasowe koło zamachowe. Przenosi ono moment obrotowy silnika poprzez sprzęgło na skrzynię  biegów, eliminując jednocześnie drgania jakie jednostka napędowa generuje (m.in. za sprawą rozwiązań, które mają ograniczyć poziom emisji spalin jak np. wyższe ciśnienie zapłonu, powtórne wykorzystanie gazów spalinowych itd.).

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak sprawdzić czy auto ma koło dwumasowe? Czy można się go pozbyć?

Zużycie koła dwumasowego - koszt wymiany

Niskiej jakości części oraz błędny styl jazdy kierowcy przyczyniają się do szybkiego zużycia koła dwumasowego. Nowy podzespół to koszt min. 1300 zł, ale w niektórych przypadkach jego cena kształtuje się na poziomie nawet 4-5 tys. zł. Wizja tak kosztownej naprawy motywuje wiele osób do odnalezienia alternatywnej drogi naprawy uszkodzonej części. Wyjścia są dwa – montaż jednomasowego koła zamachowego (nie brakuje na rynku renomowanych firm, które oferują takie zestawy zastępcze), albo regeneracja koła dwumasowego.

REKLAMA

Zobacz też: Dwumasowe koło zamachowe – jak jeździć by działało dłużej?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego

Dokładny sposób regeneracji koła dwumasowego jest póki co owiany tajemnicą, ale warsztaty, które zajmują się tą usługą, wspominają o podzespołach, które najczęściej zastępują nowymi. Typowa naprawa koła dwumasowego obejmuje zatem wymianę:

- tulei wielorowkowej;
- sprężyn;
- ślizgów dystansujących
- ślizgów oddzielających wybierak od płyty górnej i dolnej ;
- smar wysokotemperaturowy.

Nie wiadomo tak naprawdę w jaki sposób poszczególne warsztaty radzą sobie z precyzyjnym rozcięciem plazmowo spawanej masy wtórnej i pierwotnej koła oraz późniejszym powtórnym połączeniem obu części. Koło dwumasowe musi być bowiem świetnie wyważone, a błędnie wykonany spaw na pewno utrudni lub uniemożliwi wykonać poprawnie naprawę.

Zobacz też: Zużyte dwumasowe koło zamachowe - objawy

Początki są trudne

Trzeba jednak pamiętać, że z regeneracją turbosprężarek (a właściwie turbin) na początku było podobnie. Obecnie nie brakuje jednak zakładów specjalizujących się w sprawnych naprawach turbin, włączając w to ich bardzo dokładne wyważenie. Są zatem powody, aby patrzeć optymistycznie na tego typu usługi zważywszy, że koszt regeneracji dwumasowego koła zamachowego to przeciętnie 800 zł.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA