REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego

Regeneracja koła dwumasowego polega na zastąpieniu zużytych jego elementów nowymi. Nie każdy warsztat potrafi wykonać to w sposób fachowy.
Regeneracja koła dwumasowego polega na zastąpieniu zużytych jego elementów nowymi. Nie każdy warsztat potrafi wykonać to w sposób fachowy.

REKLAMA

REKLAMA

Koszt wymiany koła dwumasowego jest wysoki. Alternatywą dla zakupu nowej części jest jej regeneracja. Na czym polega regeneracja koła dwumasowego?

Jak zregenerować koło dwumasowe?

Temat regenerowanych części powraca za każdym razem, gdy trzeba wymienić bardzo drogi podzespół auta. Regeneracja wtryskiwaczy czy turbosprężarek jest obecnie zjawiskiem bardzo powszechnym z uwagi na ich bardzo wysokie ceny jako nowych części. Oprócz turbosprężarek i wtryskiwaczy paliwa bardzo kosztownym i zawodnym podzespołem, zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych, jest dwumasowe koło zamachowe. Przenosi ono moment obrotowy silnika poprzez sprzęgło na skrzynię  biegów, eliminując jednocześnie drgania jakie jednostka napędowa generuje (m.in. za sprawą rozwiązań, które mają ograniczyć poziom emisji spalin jak np. wyższe ciśnienie zapłonu, powtórne wykorzystanie gazów spalinowych itd.).

REKLAMA

Zobacz też: Jak sprawdzić czy auto ma koło dwumasowe? Czy można się go pozbyć?

Zużycie koła dwumasowego - koszt wymiany

Niskiej jakości części oraz błędny styl jazdy kierowcy przyczyniają się do szybkiego zużycia koła dwumasowego. Nowy podzespół to koszt min. 1300 zł, ale w niektórych przypadkach jego cena kształtuje się na poziomie nawet 4-5 tys. zł. Wizja tak kosztownej naprawy motywuje wiele osób do odnalezienia alternatywnej drogi naprawy uszkodzonej części. Wyjścia są dwa – montaż jednomasowego koła zamachowego (nie brakuje na rynku renomowanych firm, które oferują takie zestawy zastępcze), albo regeneracja koła dwumasowego.

Zobacz też: Dwumasowe koło zamachowe – jak jeździć by działało dłużej?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego

Dokładny sposób regeneracji koła dwumasowego jest póki co owiany tajemnicą, ale warsztaty, które zajmują się tą usługą, wspominają o podzespołach, które najczęściej zastępują nowymi. Typowa naprawa koła dwumasowego obejmuje zatem wymianę:

- tulei wielorowkowej;
- sprężyn;
- ślizgów dystansujących
- ślizgów oddzielających wybierak od płyty górnej i dolnej ;
- smar wysokotemperaturowy.

Nie wiadomo tak naprawdę w jaki sposób poszczególne warsztaty radzą sobie z precyzyjnym rozcięciem plazmowo spawanej masy wtórnej i pierwotnej koła oraz późniejszym powtórnym połączeniem obu części. Koło dwumasowe musi być bowiem świetnie wyważone, a błędnie wykonany spaw na pewno utrudni lub uniemożliwi wykonać poprawnie naprawę.

Zobacz też: Zużyte dwumasowe koło zamachowe - objawy

Początki są trudne

Trzeba jednak pamiętać, że z regeneracją turbosprężarek (a właściwie turbin) na początku było podobnie. Obecnie nie brakuje jednak zakładów specjalizujących się w sprawnych naprawach turbin, włączając w to ich bardzo dokładne wyważenie. Są zatem powody, aby patrzeć optymistycznie na tego typu usługi zważywszy, że koszt regeneracji dwumasowego koła zamachowego to przeciętnie 800 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA