REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Opel Insignia I
Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Opel Insignia I
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

LPG kojarzy się przede wszystkim z oszczędnościami. Niestety nie zawsze paliwo tańsze o połowę oznacza o połowę mniejsze wydatki. W udowadniają to najgorsze silniki do gazu z naszej listy.

Czemu kierowcy stawiają na LPG? Bo jego cena jest więcej niż atrakcyjna. Jako że gaz kosztuje połowę tego, co należy zapłacić za litr benzyny, do lamusa odsyła nawet oszczędności dokonane podczas eksploatacji pojazdu zasilanego dieslem! Tak, jazda na LPG wymaga wydatku. Kierowca musi zamontować w aucie instalację. Ta zwraca się jednak już po ponad roku od montażu, a później zaczynają się już wyłącznie oszczędności. Tylko czy zawsze? No właśnie nie. Na rynku jest bowiem cała seria silników, które bardzo źle znoszą zasilanie gazem. Dziś przedstawimy pięć najważniejszych.

REKLAMA

REKLAMA

1.6 Duratec Ti-VCT Ford

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Ford Focus II

Materiały prasowe Ford

Silnik benzynowy 1.6 Duratec Ti-VCT to jednostka zbudowana przez Forda w ramach rodziny Sigma. Motor zasilał m.in. drugą generację modelu Focus i jest popularny na rynku wtórnym. Wolnossący benzyniak oferuje 115 koni mechanicznych. Dzięki temu hatchback osiąga pierwszą setkę w 10,8 sekundy. Niestety silnik nie jest oszczędny. W cyklu miejskim spala mniej więcej 9 - 10 litrów paliwa. Dlatego właściciele Focusów starali się obniżyć koszty eksploatacji, montując instalację LPG. To był jednak spory błąd...

Sam Ford podkreśla, że silnik 1.6 Duratec Ti-VCT ma wrażliwą głowicę. A to oznacza, że jazda na zasilaniu gazowym może prowadzić do szybkiego uszkodzenia jednostki. Przykład? Dochodzi przede wszystkim do przedwczesnego zużycia zaworów. Co gorsze, awaria może wystąpić już przy przebiegu na poziomie 40 - 50 tysięcy kilometrów. Przy normalnym użytkowaniu kierowca pokonuje taki dystans przeciętnie w 2 - 2,5 roku.

Zobacz również: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

REKLAMA

2.0 K20A6 Honda

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Honda Accord VII

Materiały prasowe Honda

2-litrowa jednostka benzynowa Hondy jest naprawdę udana. Była montowana m.in. w modelu Accord siódmej generacji i oferuje mu dobre osiągi. 155-konny motor rozpędza sedana do pierwszej setki już w 9,1 sekundy. Jak sprawuje się benzyniak? W początkowej fazie produkcji miał pewien problem. Ten dotyczył uszkodzeń wałka rozrządu. Japończycy usuwali jednak usterkę w ramach bezpłatnych napraw, dzięki czemu dziś nie pozostał po niej nawet ślad! Czy jednak silnik nadaje się do LPG? Montaż instalacji gazowej nie jest zalecany...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tańsze paliwo prowadzi do szybkiego wypalenia gniazd zaworowych w japońskim benzyniaku. A regeneracja głowicy z całą pewnością nie jest tania. Nawet poza ASO jej koszt utrzymuje się w przedziale od jednego do dwóch tysięcy złotych. A usterka - co trzeba z pełną siłą powiedzieć - będzie się powtarzać. Tym samym instalacja LPG raczej nigdy nie zdąży się zwrócić. Co ważne, 2-litrowe warianty jednostki K20A i późniejszy model R20A były też montowane np. w Civicu!

Zobacz również: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

1.4 G4FA Hyundai i Kia

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Hyundai i30 II

Materiały prasowe Hyundai

W czystej teorii silnik o pojemności 1.4 litra z rodziny Gamma montowany m.in. w Kii Cee`d II i Hyundaiu i30 II wydaje się idealny do zasilania LPG. Ma wolnossącą konstrukcję, a do tego pośredni wtrysk paliwa typu MPI. Co zatem poszło nie tak? Problem dotyczy przede wszystkim elementów aluminiowej głowicy - tak przynajmniej twierdzą mechanicy pracujący u gazowników. Mniej więcej po 2 - 3 latach jazdy na gazie dochodzi do zużycia zaworów. Skutek? Bardzo wyczuwalnie spada moc, a do tego mocno rośnie zapotrzebowanie na paliwo.

Konieczność przeprowadzenia remontu głowicy nie brzmi optymistycznie. Szczególnie że rachunek u mechanika z pewnością nie będzie niższy niż 1000 złotych. Co gorsze, koszty poniesione przez kierowcę mogą spokojnie zjeść wszystkie oszczędności, które wcześniej wynikały z jazdy na LPG.

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

1.3 M13A Suzuki

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Suzuki Swift III

Suzuki

Oznaczenie M13A nie brzmi szczególnie popularnie. To jednak symbol silnika benzynowego o 4-cylindrowej głowicy i pojemności 1.3 litra, który był popularny w niezwykle popularnym modelu Suzuki Swift trzeciej generacji. Jednostka ma dość prostą budowę - została wyposażona w 16-zaworową głowicę i zmienne fazy rozrządu. Niestety nawet mało skomplikowana technologia i japoński rodowód nie przygotowały jej na zasilanie LPG. Już po 40 - 50 tysiącach kilometrów jazdy na gazie silnik może wymagać regeneracji głowicy.

Czy problemom silnika 1.3 M13A Suzuki da się zapobiegać? Pewnie nie. Można się starać wyłącznie odciągnąć je w czasie. Pomóc w tym może skrócenie interwału regulacji luzu zaworowego do 20 tysięcy kilometrów. Poza tym kierowca powinien pamiętać o stosowaniu specjalnego lubryfikatora.

Zobacz również: Używane Suzuki Swift: japoński pantofelek

1.8 Z18XER Opel

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Opel Insignia I

Materiały prasowe Opel

Trzecia generacja rodziny benzynowych silników Opla zadebiutowała w roku 2005. Mimo wszystko jednostka o pojemności 1.8 litra dopiero w roku 2009 trafiła pod maską pierwszej generacji Insignii. Na pierwszy rzut oka silnik idealnie nadaje się do zasilania LPG. Ma 4-cylindrową głowicę, wolnossącą konstrukcję i optymalną moc na poziomie 140 koni mechanicznych. Kolejne modernizacje - a w tym pewnie oszczędności materiałowe - sprawiły jednak, że o ile motory pierwszej generacji dzielnie znosiły gaz, o tyle w tym przypadku tańsze paliwo nie sprawdza się.

Zobacz również: Używany Opel Insignia - czy warto?

Czemu konstrukcja 1.8 Z18XER Opel trafiła na listę Top 5: Najgorsze silniki do gazu? Specjaliści z rynku LPG - w tym chociażby inżynierowie firmy Prins - twierdzą, że przez ryzyko szybkiego uszkodzenia zaworów. A w takim przypadku koniecznością stanie się kosztowny remont głowicy. Na szczęście Insignia 1.8 przy delikatnej jeździe potrafi być oszczędna. Bardziej od LPG zalecamy zatem eco-driving.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA