REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Aveo mistrzem oszczędności

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego  fot. Chevrolet
Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l spala średnio 3,7l/100 km. Wynik ten plasuje Chevroleta Aveo w czołówce aut europejskich pod względem zużycia paliwa.

We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie. Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem.

REKLAMA

REKLAMA

Model typu notchback w standardzie jest wyposażony w system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i gamę zaawansowanych, ekonomicznych silników o niskim poziomie emisji spalin. Wysokoprężny silnik o pojemności 1,3 l z funkcją Start/Stop dopełni gamę silników benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 oraz 1,6 l, które są już dostepne na rynku.

Zobacz też: Chevrolet Sonic Z-Spec - podrasowane Aveo

„Silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l, w który wyposażony jest model Aveo, to pierwszy silnik Diesla instalowany w miejskim samochodzie Chevroleta w Europie. Stanowi on istotną nowość w naszej gamie i zapewni nam dodatkową przewagę pod względem oszczędności paliwa i poziomu emisji spalin, których poszukują kierowcy stylowego, miejskiego samochodu” - tłumaczył Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.

REKLAMA

Wszystkie odmiany silnika wysokoprężnego Aveo o pojemności 1,3 l spełniają normę Euro V i są wyposażone w katalizator utlenianiający, który pracuje w pętli zamkniętej, a także filtr cząstek stałych. Wersja Eco o mocy 95 KM emituje 95 g CO2/km, a silnik o mocy 75 KM wytwarza 97 g CO2/km. Zużycie paliwa w wersji Eco o mocy 95 KM wymaga 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Czterodrzwiowe Aveo sedan z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 75 KM i pojemności 1,3 l, spalającym 3,7 l na 100 km będzie najbardziej paliwooszczędnym autem w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast standardowy silnik o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. Wszystkie trzy wersje osiągają maksymalną moc przy 4000 obr./min. Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy. Samochody zostały wyposażone w szcześciostopniową manualną skrzynię biegów.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Aveo

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego. Głowicę cylindrów, wykonaną z lekkiego stopu aluminium, wyposażono w 16 zaworów, dzięki czemu powietrze ma lepszy przepływ. Wszystkie trzy wersje posiadają bardzo wydajny wtrysk paliwa Common-Rail.  Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar.

Wersja Eco o mocy 95 KM będzie dostępna wyłącznie w modelu o nadwoziu hatchback.

Chevrolet Aveo poprzedniej generacji. Fot. Chevrolet
Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem Chevrolet Aveo fot. Chevrolet
We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie fot. Chevrolet
Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l to auto, które oszczędza najwięcej paliwa podczas jazdy fot. Chevrolet
Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy fot. Chevrolet
Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar fot. Chevrolet
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA