REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Aveo mistrzem oszczędności

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego  fot. Chevrolet
Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l spala średnio 3,7l/100 km. Wynik ten plasuje Chevroleta Aveo w czołówce aut europejskich pod względem zużycia paliwa.

We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie. Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem.

REKLAMA

REKLAMA

Model typu notchback w standardzie jest wyposażony w system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i gamę zaawansowanych, ekonomicznych silników o niskim poziomie emisji spalin. Wysokoprężny silnik o pojemności 1,3 l z funkcją Start/Stop dopełni gamę silników benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 oraz 1,6 l, które są już dostepne na rynku.

Zobacz też: Chevrolet Sonic Z-Spec - podrasowane Aveo

„Silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l, w który wyposażony jest model Aveo, to pierwszy silnik Diesla instalowany w miejskim samochodzie Chevroleta w Europie. Stanowi on istotną nowość w naszej gamie i zapewni nam dodatkową przewagę pod względem oszczędności paliwa i poziomu emisji spalin, których poszukują kierowcy stylowego, miejskiego samochodu” - tłumaczył Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.

REKLAMA

Wszystkie odmiany silnika wysokoprężnego Aveo o pojemności 1,3 l spełniają normę Euro V i są wyposażone w katalizator utlenianiający, który pracuje w pętli zamkniętej, a także filtr cząstek stałych. Wersja Eco o mocy 95 KM emituje 95 g CO2/km, a silnik o mocy 75 KM wytwarza 97 g CO2/km. Zużycie paliwa w wersji Eco o mocy 95 KM wymaga 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Czterodrzwiowe Aveo sedan z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 75 KM i pojemności 1,3 l, spalającym 3,7 l na 100 km będzie najbardziej paliwooszczędnym autem w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast standardowy silnik o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. Wszystkie trzy wersje osiągają maksymalną moc przy 4000 obr./min. Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy. Samochody zostały wyposażone w szcześciostopniową manualną skrzynię biegów.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Aveo

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego. Głowicę cylindrów, wykonaną z lekkiego stopu aluminium, wyposażono w 16 zaworów, dzięki czemu powietrze ma lepszy przepływ. Wszystkie trzy wersje posiadają bardzo wydajny wtrysk paliwa Common-Rail.  Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar.

Wersja Eco o mocy 95 KM będzie dostępna wyłącznie w modelu o nadwoziu hatchback.

Chevrolet Aveo poprzedniej generacji. Fot. Chevrolet
Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem Chevrolet Aveo fot. Chevrolet
We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie fot. Chevrolet
Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l to auto, które oszczędza najwięcej paliwa podczas jazdy fot. Chevrolet
Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy fot. Chevrolet
Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar fot. Chevrolet
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA