REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Aveo mistrzem oszczędności

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego  fot. Chevrolet
Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l spala średnio 3,7l/100 km. Wynik ten plasuje Chevroleta Aveo w czołówce aut europejskich pod względem zużycia paliwa.

We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie. Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem.

REKLAMA

Model typu notchback w standardzie jest wyposażony w system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) i gamę zaawansowanych, ekonomicznych silników o niskim poziomie emisji spalin. Wysokoprężny silnik o pojemności 1,3 l z funkcją Start/Stop dopełni gamę silników benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 oraz 1,6 l, które są już dostepne na rynku.

Zobacz też: Chevrolet Sonic Z-Spec - podrasowane Aveo

REKLAMA

„Silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l, w który wyposażony jest model Aveo, to pierwszy silnik Diesla instalowany w miejskim samochodzie Chevroleta w Europie. Stanowi on istotną nowość w naszej gamie i zapewni nam dodatkową przewagę pod względem oszczędności paliwa i poziomu emisji spalin, których poszukują kierowcy stylowego, miejskiego samochodu” - tłumaczył Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.

Wszystkie odmiany silnika wysokoprężnego Aveo o pojemności 1,3 l spełniają normę Euro V i są wyposażone w katalizator utlenianiający, który pracuje w pętli zamkniętej, a także filtr cząstek stałych. Wersja Eco o mocy 95 KM emituje 95 g CO2/km, a silnik o mocy 75 KM wytwarza 97 g CO2/km. Zużycie paliwa w wersji Eco o mocy 95 KM wymaga 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Czterodrzwiowe Aveo sedan z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 75 KM i pojemności 1,3 l, spalającym 3,7 l na 100 km będzie najbardziej paliwooszczędnym autem w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast standardowy silnik o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. Wszystkie trzy wersje osiągają maksymalną moc przy 4000 obr./min. Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy. Samochody zostały wyposażone w szcześciostopniową manualną skrzynię biegów.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Aveo

Silnik w Aveo skonstruowany jest na bazie żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowej pokrywy łożysk wału korbowego. Głowicę cylindrów, wykonaną z lekkiego stopu aluminium, wyposażono w 16 zaworów, dzięki czemu powietrze ma lepszy przepływ. Wszystkie trzy wersje posiadają bardzo wydajny wtrysk paliwa Common-Rail.  Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar.

Wersja Eco o mocy 95 KM będzie dostępna wyłącznie w modelu o nadwoziu hatchback.

Chevrolet Aveo poprzedniej generacji. Fot. Chevrolet
Teraz nowe auto cechuje się lepszymi właściwościami jezdnymi a także eleganckim wnętrzem Chevrolet Aveo fot. Chevrolet
We wprowadzonym wiosną tego roku nowym Aveo, zmieniono zarówno wygląd, jak i skonstruowano na nowo podwozie fot. Chevrolet
Według danych producenta, Aveo sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,3 l to auto, które oszczędza najwięcej paliwa podczas jazdy fot. Chevrolet
Maksymalna prędkość Aveo to 174 km/h, w wersji Eco auto przyspiesza do setki w 11,7 sekundy fot. Chevrolet
Paliwo jest wtryskiwane do komory spalania silnika do pięciu razy w czasie cyklu za pośrednictwem układu Multi-Injection Common Rail, pod ciśnieniem 1600 bar fot. Chevrolet
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA