REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zespół LOTOS Dynamic Rally Team drugi w Rajdzie Katalonii

Subskrybuj nas na Youtube
Załoga LOTOS Dynamic Rally Team podczas Rajdu Katalonii. Fot. Lotos
Załoga LOTOS Dynamic Rally Team podczas Rajdu Katalonii. Fot. Lotos

REKLAMA

REKLAMA

Załoga Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak po przejechanych 1 600 km straciła jedynie 2 sekundy do zwycięzcy wyścigu Patrika Flodin i uplasowała się na drugiej pozycji. Trzecią lokatę zajął Betino Guerra ze startą +9:45.5.

Michał Kościuszko zadebiutował jako kierowca pokonujący odcinki szturmowe i asfaltowe samochodem GR N. Polska załoga  LOTOS Dynamic Rally Team mimo problemów z hamulcami poradziła sobie na trasie rajdu i miała realną szansę na wygraną. Polacy zyskali 18 punktów i awans w klasyfikacji Mistrzostw Świata.

REKLAMA

W ciągu trzech dni rajdu uczestnicy przejechali osiemnaście odcinków specjalnych stanowiących w sumie  406,52 kilometrów oesowych, w tym 160 szutrowych. Podczas pierwszego dnia zawodnicy mieli do pokonania trasę szutrowo-asfaltową, a kolejne dwa dni rozegrane zostały na odcinkach asfaltowych, wśród których wymagający okazał się prawie 46 kilometrowy  El Priorat. Był on rozgrywany dwukrotnie podczas drugiego dnia rajdu.

Zobacz też: Nowość Volkswagena pomieści 16 osób

Tak podsumował rajd Michał Kościuszko. na mecie Rajdu Katalonii:

REKLAMA

„To była fantastyczna trzydniowa walka z Patrikiem Flodinem o zwycięstwo w Rajdzie Katalonii. Ostatecznie zajęliśmy 2. miejsce, 2 sekundy za Patrikiem. To niesamowite, że po przejechaniu 1600 kilometrów, w tym 400 oesowych różnica jest tak niewielka. Bardzo się cieszę, że jestem na podium pierwszego w swoim życiu rajdu asfaltowego, który pojechałem samochodem GR N. Dzięki tym punktom awansowaliśmy w klasyfikacji Mistrzostw Świata, jednak o tytuł Wicemistrza przyjdzie nam powalczyć z Patrikiem za trzy tygodnie na Rajdzie Wielkiej Brytanii.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są LOTOS i marka Red Bull. Zawodnik na arenie międzynarodowej promuje również swoje rodzinne miasto Kraków w ramach programu „Kraków – Miasto Mistrzów”. 

Zobacz też: Lancia Thema – nowy gracz na rynku aut luksusowych.

Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Michał Kosciuszko od 2010 roku startuje w barwach zespołu LOTOS Dynamic. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.

Maciek Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski: w 2004, 2005 i 2006 roku.

Zobacz też: Dębica Frigo 2 najlepszą oponą zimową

Kierowca Michał Kościuszko zajął drugie miejsce podczas zawodów Mistrzostw Świata. Fot. Łukasz Nazdraczew Red Bull Content Pool
Rajd Katalonii 2011r. Fot. Lotos
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA