Zespół LOTOS Dynamic Rally Team drugi w Rajdzie Katalonii
REKLAMA
REKLAMA
Michał Kościuszko zadebiutował jako kierowca pokonujący odcinki szturmowe i asfaltowe samochodem GR N. Polska załoga LOTOS Dynamic Rally Team mimo problemów z hamulcami poradziła sobie na trasie rajdu i miała realną szansę na wygraną. Polacy zyskali 18 punktów i awans w klasyfikacji Mistrzostw Świata.
REKLAMA
W ciągu trzech dni rajdu uczestnicy przejechali osiemnaście odcinków specjalnych stanowiących w sumie 406,52 kilometrów oesowych, w tym 160 szutrowych. Podczas pierwszego dnia zawodnicy mieli do pokonania trasę szutrowo-asfaltową, a kolejne dwa dni rozegrane zostały na odcinkach asfaltowych, wśród których wymagający okazał się prawie 46 kilometrowy El Priorat. Był on rozgrywany dwukrotnie podczas drugiego dnia rajdu.
Zobacz też: Nowość Volkswagena pomieści 16 osób
Tak podsumował rajd Michał Kościuszko. na mecie Rajdu Katalonii:
REKLAMA
„To była fantastyczna trzydniowa walka z Patrikiem Flodinem o zwycięstwo w Rajdzie Katalonii. Ostatecznie zajęliśmy 2. miejsce, 2 sekundy za Patrikiem. To niesamowite, że po przejechaniu 1600 kilometrów, w tym 400 oesowych różnica jest tak niewielka. Bardzo się cieszę, że jestem na podium pierwszego w swoim życiu rajdu asfaltowego, który pojechałem samochodem GR N. Dzięki tym punktom awansowaliśmy w klasyfikacji Mistrzostw Świata, jednak o tytuł Wicemistrza przyjdzie nam powalczyć z Patrikiem za trzy tygodnie na Rajdzie Wielkiej Brytanii.”
Partnerami wspierającymi starty Michała Kościuszko są LOTOS i marka Red Bull. Zawodnik na arenie międzynarodowej promuje również swoje rodzinne miasto Kraków w ramach programu „Kraków – Miasto Mistrzów”.
Zobacz też: Lancia Thema – nowy gracz na rynku aut luksusowych.
Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Michał Kosciuszko od 2010 roku startuje w barwach zespołu LOTOS Dynamic. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.
Maciek Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski: w 2004, 2005 i 2006 roku.
Zobacz też: Dębica Frigo 2 najlepszą oponą zimową
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.