REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czasowe wyrejestrowanie pojazdu. Co to jest i jak wygląda wniosek?

Czasowe wyrejestrowanie pojazdu. Co to jest i jak wygląda wniosek?
Czasowe wyrejestrowanie pojazdu. Co to jest i jak wygląda wniosek?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dziś powiemy o tym jak wygląda procedura w przypadku czasowego wycofania pojazdu z ruchu. Wskażemy jakich typów środków transportu dotyczy, co tak naprawdę oznacza, jak się o nią starać i ile wynosi opłata.

W polskim prawie funkcjonuje takie pojęcie jak czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Jakich typów środków transportu dotyczy? Samochodu ciężarowego i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony, ciągnika samochodowego, pojazdu specjalnego oraz autobusu. Czasowe wyrejestrowanie pojazdu może dotyczyć okresu od 2 do 24 miesięcy. I okres ten może zostać później przedłużony - przy czym maksymalnie do 48 miesięcy licząc od dnia wydania pierwszej decyzji.

REKLAMA

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu - jak się o nie starać?

Sam proces starania się o czasowe wyrejestrowanie pojazdu nie jest skomplikowany. Wystarczy złożyć wniosek, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu oraz tablice rejestracyjne. Poza tym w urzędzie muszą być obecni właściciel i współwłaściciele. Ile kosztuje czasowe wycofanie pojazdu z ruchu? To zależy od czasu, na który wydana została decyzja. Za okres dwóch miesięcy opłata wynosi 80 złotych. Każdy kolejny miesiąc kosztuje odpowiednio:

  • 4 zł - od 3 do 12 miesiąca,
  • 2 zł - od 13 do 24 miesiąca,
  • 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca.

Czasowe wyrejestrowanie - pojazd bez ubezpieczenia OC!

Kierowca podczas starania się o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu nie musi przedstawiać dokumentów przedstawiających okoliczności złożenia wniosku. W czasie wycofania z ruchu nie musi też płacić ubezpieczenia OC. Ma jednak inny obowiązek. Musi pozostawić pojazd w bezpiecznym miejscu poza strefą ruchu, a do tego zabezpieczyć go w taki sposób, aby nie było możliwości jego uruchomienia przez osoby postronne.

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu - co z samochodami i motocyklami?

Tworząc w roku 2004 przepisy dotyczące czasowego wyrejestrowania pojazdu ustawodawca nie przewidział przypadku, w którym zostaną nim objęte też samochody osobowe czy motocykle. Zmiany w prawie rozszerzające ten zapis są zapowiadane od kilku lat. Do tej pory nie zostały jednak ustalone.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA