REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Assistance dla samochodów elektrycznych... musi być inne!

Assistance dla samochodów elektrycznych... musi być inne!
Assistance dla samochodów elektrycznych... musi być inne!
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Assistance dla samochodów elektrycznych? Dokładnie tak. Bo ich wymogi dotyczące pomocy drogowej są nieco inne niż aut spalinowych.

Elektryków jest coraz więcej. Myślmy i o nich!

Polacy coraz mocniej interesują się samochodami elektrycznymi. Zainteresowanie nimi rośnie, a pierwsze skutki widać już dziś. Obecnie w Polsce jest zarejestrowanych prawie 26 tys. aut o napędzie czysto elektrycznym. W samym sierpniu zarejestrowane zostały 892 sztuki. I choć na tle całego rynku motoryzacyjnego w Polsce to nadal niezbyt dużo, pojawiają się pierwsze jaskółki zapowiadające zmianę. A to wymusza szereg innych działań. I nie mówimy wyłącznie o sieci stacji ładowania, ale też np. rynku ubezpieczeniowym.

REKLAMA

Assistance dla samochodów elektrycznych. Pomysł przyszłościowy

REKLAMA

I tak właśnie dochodzimy do punktu assistance dla samochodów elektrycznych. Czemu miałoby być ono nietypowe? A chociażby dlatego, że obecnie usługi tego typu nie przewidują np. możliwości mobilnego doładowania pojazdu. A wyładowanie baterii w trasie jest obecnie jedną z większych obaw użytkowników e-aut. I myślenie o tak spersonalizowanej ofercie wcale nie jest szukaniem dziury w całym.

Mimo wciąż niewielkiego udziału takich aut w rynku, z roku na rok trafia do nas co raz więcej telefonów z prośbą o pomoc na drodze. Świadczymy ją w oparciu o tradycyjne warunki ubezpieczenia, ale nasze procedury uwzględniają fakt, że posiadacze tego typu aut potrzebują innego serwisu niż jeżdżący samochodami z tradycyjnym napędem – mówi Rafał Mrozowski, szef produktu i innowacji w regionie Europy Wschodniej w grupie Mondial Assistance.

Assistance dla elektryków, czyli ilość holowanych kilometrów

Doładowanie baterii w trasie to dopiero pierwsze wyzwanie, które stoi przed assistance dla samochodów elektrycznych. Kolejnym jest kwestia holowania. Auta elektryczne – jak wynika z doświadczeń niemieckich czy norweskich – są mniej awaryjne. Z drugiej strony jeżeli już zdarzy im się usterka, raczej nie da się jej usunąć na poboczu. Konieczne jest holowanie do specjalistycznego warsztatu. I czasami 100 czy nawet 200 km tu nie wystarczy. Assistance dla samochodów elektrycznych powinno zatem przewidywać maksymalnie duży dystans.

Auto zastępcze na dłużej i nowe usługi. e-Assistance z nowymi pomysłami

REKLAMA

Trzecie wyzwanie dotyczy dostępności samochodu zastępczego w ramach polisy. Skąd ten pomysł? Jak wynika z analizy firmy konsultingowej McKinsey&Company, naprawa samochodu elektrycznego trwa przeciętnie o 14 proc. dłużej niż pojazdu spalinowego. Wynika to z ograniczonej dostępności specjalistów i ich ograniczonych mocy przerobowych. Dlatego ważne jest, aby assistance dla samochodów elektrycznych przewidywało dłuższą dostępność pojazdu zastępczego.

Poza tym pomysł polisy "w razie czego" może też zostać rozszerzona o nowe opcje. Przykład? Chociażby usługę serwisu w razie awarii tzw. wall boxa, czyli domowej instalacji do ładowania samochodu elektrycznego. Taka opcja z pewnością byłaby mile widziana wśród właścicieli e-pojazdów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA