REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Assistance dla samochodów elektrycznych... musi być inne!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Assistance dla samochodów elektrycznych... musi być inne!
Assistance dla samochodów elektrycznych... musi być inne!
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Assistance dla samochodów elektrycznych? Dokładnie tak. Bo ich wymogi dotyczące pomocy drogowej są nieco inne niż aut spalinowych.

Elektryków jest coraz więcej. Myślmy i o nich!

Polacy coraz mocniej interesują się samochodami elektrycznymi. Zainteresowanie nimi rośnie, a pierwsze skutki widać już dziś. Obecnie w Polsce jest zarejestrowanych prawie 26 tys. aut o napędzie czysto elektrycznym. W samym sierpniu zarejestrowane zostały 892 sztuki. I choć na tle całego rynku motoryzacyjnego w Polsce to nadal niezbyt dużo, pojawiają się pierwsze jaskółki zapowiadające zmianę. A to wymusza szereg innych działań. I nie mówimy wyłącznie o sieci stacji ładowania, ale też np. rynku ubezpieczeniowym.

REKLAMA

Assistance dla samochodów elektrycznych. Pomysł przyszłościowy

REKLAMA

I tak właśnie dochodzimy do punktu assistance dla samochodów elektrycznych. Czemu miałoby być ono nietypowe? A chociażby dlatego, że obecnie usługi tego typu nie przewidują np. możliwości mobilnego doładowania pojazdu. A wyładowanie baterii w trasie jest obecnie jedną z większych obaw użytkowników e-aut. I myślenie o tak spersonalizowanej ofercie wcale nie jest szukaniem dziury w całym.

Mimo wciąż niewielkiego udziału takich aut w rynku, z roku na rok trafia do nas co raz więcej telefonów z prośbą o pomoc na drodze. Świadczymy ją w oparciu o tradycyjne warunki ubezpieczenia, ale nasze procedury uwzględniają fakt, że posiadacze tego typu aut potrzebują innego serwisu niż jeżdżący samochodami z tradycyjnym napędem – mówi Rafał Mrozowski, szef produktu i innowacji w regionie Europy Wschodniej w grupie Mondial Assistance.

Assistance dla elektryków, czyli ilość holowanych kilometrów

Doładowanie baterii w trasie to dopiero pierwsze wyzwanie, które stoi przed assistance dla samochodów elektrycznych. Kolejnym jest kwestia holowania. Auta elektryczne – jak wynika z doświadczeń niemieckich czy norweskich – są mniej awaryjne. Z drugiej strony jeżeli już zdarzy im się usterka, raczej nie da się jej usunąć na poboczu. Konieczne jest holowanie do specjalistycznego warsztatu. I czasami 100 czy nawet 200 km tu nie wystarczy. Assistance dla samochodów elektrycznych powinno zatem przewidywać maksymalnie duży dystans.

Auto zastępcze na dłużej i nowe usługi. e-Assistance z nowymi pomysłami

REKLAMA

Trzecie wyzwanie dotyczy dostępności samochodu zastępczego w ramach polisy. Skąd ten pomysł? Jak wynika z analizy firmy konsultingowej McKinsey&Company, naprawa samochodu elektrycznego trwa przeciętnie o 14 proc. dłużej niż pojazdu spalinowego. Wynika to z ograniczonej dostępności specjalistów i ich ograniczonych mocy przerobowych. Dlatego ważne jest, aby assistance dla samochodów elektrycznych przewidywało dłuższą dostępność pojazdu zastępczego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym pomysł polisy "w razie czego" może też zostać rozszerzona o nowe opcje. Przykład? Chociażby usługę serwisu w razie awarii tzw. wall boxa, czyli domowej instalacji do ładowania samochodu elektrycznego. Taka opcja z pewnością byłaby mile widziana wśród właścicieli e-pojazdów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA