Wyniki PZWLP po trzecim kwartale 2014 r. - komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Komentarz Daniela Trzaskowskiego, Dyrektora Sprzedaży Flotowej Volkswagen Leasing:
REKLAMA
PZWLP już od sześciu lat prezentuje wyniki swoich firm członkowskich. Najnowsze zestawienie, podsumowujące sytuację w branży flotowej po III kwartale 2014 r., nie przynosi niespodzianek: główna kategoria wynajmu, czyli full service leasing, trzyma się mocno.
REKLAMA
Warto jednak zwrócić uwagę na kategorię „wyłączne zarządzanie flotą” (Fleet Management), która w ciągu roku (od jesieni 2013 do jesieni 2014) zyskała ponad 36 procent. W liczbach bezwzględnych nie jest to imponujący wynik, ponieważ wzrost wyniósł około 3 400 aut r/r, ale wskazuje on na wartą odnotowania dynamikę rozwoju produktu, który w ostatnich latach był już kilkakrotnie określany jako zanikający.
Główną przyczyną tego wzrostu jest szybko rozwijająca się sprzedaż pakietów serwisowych Volkswagen Leasing, szczególnie wśród Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Wobec pakietów serwisowych mamy bardzo ambitne plany rozwoju i w najbliższych kwartałach powinien utrzymać się stały wzrost ich sprzedaży.
Zobacz też: Zwroty przydatne przy leasingu samochodów
REKLAMA
Z analiz Volkswagen Leasing wynika, że po pakiety serwisowe sięgają najczęściej małe firmy i mikroprzedsiębiorstwa, w tym oparte na jednoosobowej działalności gospodarczej, zarówno w wyłącznym zarządzaniu, jak i w leasingu z serwisem (według definicji PZWLP). Oznacza to, że mniejsze podmioty doceniają wynajem i leasing pojazdów, a także biorą je pod uwagę planując funkcjonowanie firmowych aut.
Jakie cechy pakietów serwisowych są dla małych firm szczególnie istotne? Z jednej strony są to argumenty finansowe: pakiety zapewniają przewidywalność kosztów przeglądów i napraw, a tym samym umożliwiają zaplanowanie wydatków nawet na kolejnych 5 lat. W przypadku finansowania zakupu kredytem lub leasingiem, koszt pakietu można dołączyć do miesięcznych rat, a rozliczenia za naprawy można dokonać bezgotówkowo. Z drugiej strony: polscy przedsiębiorcy w skali mikro – podobnie do swoich kolegów z rynków zachodnich – oczekują komfortu i efektywnego gospodarowania czasem. Pakiety serwisowe zapewniają im poczucie bezpieczeństwa związane ze stanem technicznym pojazdu i wygodę korzystania z auta. Wszystkie przeglądy nabywcy mogą wykonać w każdym Autoryzowanym Serwisie danej marki Grupy Volkswagen w Polsce – co zapewnia najwyższą jakość obsługi – bez względu na to, u którego dealera zakupili pakiet.
Zobacz też: Różnica między najmem a leasingiem samochodu
Volkswagen Leasing wygenerował niemal 90 procent (około 3 100 pojazdów) wzrostu odnotowanego przez cały PZWLP w ciągu ostatniego roku w kategorii wyłącznego zarządzania flotą. Popularność wpływających na taki wynik pakietów serwisowych w kolejnym roku z pewnością będzie coraz większa, wraz z rosnącym zainteresowaniem wybranymi produktami flotowymi wśród firm z sektora MSP.
Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Leasing
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.