REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi leasingu w Polsce i w Niemczech, czy bardzo się różnimy?

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Czy rynki leasingu w Polsce i w Niemczech są do siebie zbliżone? Czy może Niemcy mogą wybierać spośród wielu ciekawszych ofert? Czy Polska to już dojrzały rynek usług leasingowych?

Wywiad z Frankiem Obornym, Dyrektorem Zarządzającym Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce

REKLAMA

Spółka Volkswagen Leasing jest obecnie największą firmą leasingującą pojazdy na kontynencie europejskim. Jak się osiąga taką pozycję?

REKLAMA

Frank Oborny: Rzeczywiście, Volkswagen Leasing w samych Niemczech finansuje i zarządza ponad milionem aut. Dróg do osiągnięcia tak mocnej pozycji jest wiele, ale warto podkreślić trzy najważniejsze. Ich wspólną podstawą jest nastawienie na oczekiwania klienta.

Po pierwsze – ściśle współpracujemy z markami Grupy Volkswagen, dla których jesteśmy usługodawcą. Dealerzy marek są dla nas najbardziej efektywną grupą kształtującą relacje z klientem i najważniejszym partnerem w zrównoważonym wzroście. Po drugie – szybko reagujemy na wyzwania, które stawiają przed nami klienci. Po trzecie – utrzymujemy na najwyższych obrotach sprawny system zapewnienia mobilności i wysokiej jakości usług. Podsumowując: trzeba słuchać klientów i dealerów, a przy tym przewidywać, być zawsze o dwa kroki przed konkurencją.

Zobacz też: Leasing auta a montaż instalacji LPG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od 2013 roku kieruje Pan polskim oddziałem Volkswagen Leasing. Czy Pana zdaniem, na podstawie tych ponad rocznych doświadczeń, na naszym rynku można bezpośrednio przeszczepiać sprawdzone wzorce z rynku niemieckiego?

Będziemy wykorzystywać w Polsce doświadczenia Volkswagen Leasing z Niemiec i całej Europy. Oczywiście nie planujemy wszystkiego kopiować: mamy na uwadze indywidualne, specyficzne potrzeby polskich klientów, jak i odmienne warunki oraz zapotrzebowanie rynku w Polsce. Do tego dochodzą polskie przepisy leasingowe dużo bardziej skomplikowane niż w innych krajach Europy. Wszystkie te czynniki uwzględniamy wprowadzając działania wzorowane na niemieckim rynku.

Polski rynek jest więc inny. Ale czy jest już dojrzały? Na przykład tak jak rynki, które miały dziesiątki lat na „dorastanie” do produktów finansowych takich jak leasing?

Myślę, że w Polsce jesteśmy na początku drogi. I nie chodzi tu o dostępność oferty leasingu czy full service leasingu – w dobie rozwiniętej komunikacji można zaoferować niemal wszystko w niemal każdym miejscu. Jednak bez dojrzałego, całościowego podejścia do filozofii i celów działalności biznesowej, do kosztów i zysków, nawet najbardziej doskonałe produkty czy narzędzia będą wykorzystywane tylko w części, a tym samym – nieefektywnie.
Widzę niezwykły potencjał Polski, chociażby makroekonomiczny – to jeden z nielicznych krajów naszego kontynentu, który ma zrównoważony wzrost gospodarczy.

Zobacz też: Wynająć samochód, czy kupić na własność?

REKLAMA

Miejmy nadzieję, że takie całościowe, szerokie podejście polskich przedsiębiorców będzie coraz bardziej powszechne. Jednak czego oczekują oni od leasingu obecnie? Czy patrzą głównie na cenę, czy także na jakość usług i produktów finansowych?

Właśnie to mnie zaskoczyło, kiedy ponad rok temu przyjechałem do Polski: nie znalazłem żadnej oferty leasingu, która by bazowała na kosztach miesięcznych. Proszę pomyśleć, dookoła reklamy wyłącznie
z cenami za cały samochód, a raty gdzieś wstydliwie ukryte. Teraz to się zmieniło, a spółki Volkswagen Bank i Volkswagen Leasing były prekursorami tej ewolucji. Koszty są oczywiście wciąż ważne dla polskich przedsiębiorców, ale systematycznie zyskuje w ich oczach jakość i kompleksowość usług, podparta osobistymi relacjami z doradcami leasingowymi.

Klienci coraz częściej patrzą szeroko, na cały obraz kosztów i korzyści z firmowych samochodów. I coraz częściej dostrzegają to, co niemieccy klienci: że czas, pieniądze, zaangażowanie należy ukierunkować na rozwijanie swojego głównego biznesu, a nie na kontrolowanie faktur za paliwo, podatków, przejechanych tras czy magazynowanych opon. Rozproszenie uwagi na niepotrzebne działania nie przyniesie oszczędności. Potwierdzają to dziesiątki lat doświadczeń tysięcy firm z różnych krajów Europy.

Zobacz też: Wynajem krótkoterminowy dla firm

Jak przekonać Polaków do tego, żeby kupowali na raty a nie za gotówkę?

To nie jest łatwe zadanie i nie da się go wykonać w ciągu dni i miesięcy. Na pewno warto zadawać pytania i pokazywać przykłady, choćby z mojego kraju: dlaczego jeszcze 10 lat temu większość niemieckich przedsiębiorców uznawała gotówkę za najważniejsze i najbardziej opłacalne źródło finansowania samochodów, a obecnie 70 proc. nabywców korzysta z leasingu z wysoką wartością końcową? Niemców trudno przecież posądzić o brak umiejętności liczenia, a z leasingu korzystają wszyscy: od pojedynczych konsumentów do korporacji. Co ważniejsze: po zakończeniu kontraktów leasingowych zawierają oni nowe umowy. Takie przykłady mogą być bardziej przekonujące niż tabele, zestawienia czy argumenty
w punktach.

Czy w Polsce Volkswagen Leasing ma szanse na osiągnięcie pozycji numer 1 finansując wyłącznie  marki Grupy Volkswagen?

Nasza strategia jest bardzo jasna: przede wszystkim wspieramy rodzinę usług i produktów Volkswagena. Jeżeli klient chciałby obok naszych wyleasingować również obce marki, to oczywiście sprawdzamy taką możliwość. Przykład Niemiec pokazuje jednak, że możliwe jest osiągnięcie najwyższej pozycji wyłącznie w oparciu o marki własne koncernu. Tym bardziej, że w Polsce ŠKODA i Volkswagen należą do liderów rynku, a w wyższych segmentach w ścisłej czołówce jest Audi. Grupa Volkswagen ma więc doskonałe samochody we wszystkich segmentach oraz sprawny serwis, a my oferujemy przedsiębiorcom korzystne finansowanie i wsparcie profesjonalnych doradców – moim zdaniem to właściwy kierunek
do systematycznego umacniania pozycji Volkswagen Leasing na polskim rynku.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Ilu lat, Pana zdaniem, potrzebuje polski rynek, żeby stać się w pełni dojrzałym?

Czas nie jest tak ważny, jak stabilność drogi do dojrzałości. Myślę, że spokojniej i szybciej pokonają ją ci, którzy umieją słuchać klientów, dealerów czy dostawców. Takie wnioski płyną z moich doświadczeń i takie wartości staram się przekazywać swoim współpracownikom. A że przy uważnym słuchaniu mogą wyjść na jaw różne problemy? Tym lepiej: problemy są po to, żeby je rozwiązywać.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Leasing

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA