REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi leasingu w Polsce i w Niemczech, czy bardzo się różnimy?

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen Passat B8 2015
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Czy rynki leasingu w Polsce i w Niemczech są do siebie zbliżone? Czy może Niemcy mogą wybierać spośród wielu ciekawszych ofert? Czy Polska to już dojrzały rynek usług leasingowych?

Wywiad z Frankiem Obornym, Dyrektorem Zarządzającym Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce

REKLAMA

Spółka Volkswagen Leasing jest obecnie największą firmą leasingującą pojazdy na kontynencie europejskim. Jak się osiąga taką pozycję?

REKLAMA

Frank Oborny: Rzeczywiście, Volkswagen Leasing w samych Niemczech finansuje i zarządza ponad milionem aut. Dróg do osiągnięcia tak mocnej pozycji jest wiele, ale warto podkreślić trzy najważniejsze. Ich wspólną podstawą jest nastawienie na oczekiwania klienta.

Po pierwsze – ściśle współpracujemy z markami Grupy Volkswagen, dla których jesteśmy usługodawcą. Dealerzy marek są dla nas najbardziej efektywną grupą kształtującą relacje z klientem i najważniejszym partnerem w zrównoważonym wzroście. Po drugie – szybko reagujemy na wyzwania, które stawiają przed nami klienci. Po trzecie – utrzymujemy na najwyższych obrotach sprawny system zapewnienia mobilności i wysokiej jakości usług. Podsumowując: trzeba słuchać klientów i dealerów, a przy tym przewidywać, być zawsze o dwa kroki przed konkurencją.

Zobacz też: Leasing auta a montaż instalacji LPG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od 2013 roku kieruje Pan polskim oddziałem Volkswagen Leasing. Czy Pana zdaniem, na podstawie tych ponad rocznych doświadczeń, na naszym rynku można bezpośrednio przeszczepiać sprawdzone wzorce z rynku niemieckiego?

Będziemy wykorzystywać w Polsce doświadczenia Volkswagen Leasing z Niemiec i całej Europy. Oczywiście nie planujemy wszystkiego kopiować: mamy na uwadze indywidualne, specyficzne potrzeby polskich klientów, jak i odmienne warunki oraz zapotrzebowanie rynku w Polsce. Do tego dochodzą polskie przepisy leasingowe dużo bardziej skomplikowane niż w innych krajach Europy. Wszystkie te czynniki uwzględniamy wprowadzając działania wzorowane na niemieckim rynku.

Polski rynek jest więc inny. Ale czy jest już dojrzały? Na przykład tak jak rynki, które miały dziesiątki lat na „dorastanie” do produktów finansowych takich jak leasing?

Myślę, że w Polsce jesteśmy na początku drogi. I nie chodzi tu o dostępność oferty leasingu czy full service leasingu – w dobie rozwiniętej komunikacji można zaoferować niemal wszystko w niemal każdym miejscu. Jednak bez dojrzałego, całościowego podejścia do filozofii i celów działalności biznesowej, do kosztów i zysków, nawet najbardziej doskonałe produkty czy narzędzia będą wykorzystywane tylko w części, a tym samym – nieefektywnie.
Widzę niezwykły potencjał Polski, chociażby makroekonomiczny – to jeden z nielicznych krajów naszego kontynentu, który ma zrównoważony wzrost gospodarczy.

Zobacz też: Wynająć samochód, czy kupić na własność?

REKLAMA

Miejmy nadzieję, że takie całościowe, szerokie podejście polskich przedsiębiorców będzie coraz bardziej powszechne. Jednak czego oczekują oni od leasingu obecnie? Czy patrzą głównie na cenę, czy także na jakość usług i produktów finansowych?

Właśnie to mnie zaskoczyło, kiedy ponad rok temu przyjechałem do Polski: nie znalazłem żadnej oferty leasingu, która by bazowała na kosztach miesięcznych. Proszę pomyśleć, dookoła reklamy wyłącznie
z cenami za cały samochód, a raty gdzieś wstydliwie ukryte. Teraz to się zmieniło, a spółki Volkswagen Bank i Volkswagen Leasing były prekursorami tej ewolucji. Koszty są oczywiście wciąż ważne dla polskich przedsiębiorców, ale systematycznie zyskuje w ich oczach jakość i kompleksowość usług, podparta osobistymi relacjami z doradcami leasingowymi.

Klienci coraz częściej patrzą szeroko, na cały obraz kosztów i korzyści z firmowych samochodów. I coraz częściej dostrzegają to, co niemieccy klienci: że czas, pieniądze, zaangażowanie należy ukierunkować na rozwijanie swojego głównego biznesu, a nie na kontrolowanie faktur za paliwo, podatków, przejechanych tras czy magazynowanych opon. Rozproszenie uwagi na niepotrzebne działania nie przyniesie oszczędności. Potwierdzają to dziesiątki lat doświadczeń tysięcy firm z różnych krajów Europy.

Zobacz też: Wynajem krótkoterminowy dla firm

Jak przekonać Polaków do tego, żeby kupowali na raty a nie za gotówkę?

To nie jest łatwe zadanie i nie da się go wykonać w ciągu dni i miesięcy. Na pewno warto zadawać pytania i pokazywać przykłady, choćby z mojego kraju: dlaczego jeszcze 10 lat temu większość niemieckich przedsiębiorców uznawała gotówkę za najważniejsze i najbardziej opłacalne źródło finansowania samochodów, a obecnie 70 proc. nabywców korzysta z leasingu z wysoką wartością końcową? Niemców trudno przecież posądzić o brak umiejętności liczenia, a z leasingu korzystają wszyscy: od pojedynczych konsumentów do korporacji. Co ważniejsze: po zakończeniu kontraktów leasingowych zawierają oni nowe umowy. Takie przykłady mogą być bardziej przekonujące niż tabele, zestawienia czy argumenty
w punktach.

Czy w Polsce Volkswagen Leasing ma szanse na osiągnięcie pozycji numer 1 finansując wyłącznie  marki Grupy Volkswagen?

Nasza strategia jest bardzo jasna: przede wszystkim wspieramy rodzinę usług i produktów Volkswagena. Jeżeli klient chciałby obok naszych wyleasingować również obce marki, to oczywiście sprawdzamy taką możliwość. Przykład Niemiec pokazuje jednak, że możliwe jest osiągnięcie najwyższej pozycji wyłącznie w oparciu o marki własne koncernu. Tym bardziej, że w Polsce ŠKODA i Volkswagen należą do liderów rynku, a w wyższych segmentach w ścisłej czołówce jest Audi. Grupa Volkswagen ma więc doskonałe samochody we wszystkich segmentach oraz sprawny serwis, a my oferujemy przedsiębiorcom korzystne finansowanie i wsparcie profesjonalnych doradców – moim zdaniem to właściwy kierunek
do systematycznego umacniania pozycji Volkswagen Leasing na polskim rynku.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Ilu lat, Pana zdaniem, potrzebuje polski rynek, żeby stać się w pełni dojrzałym?

Czas nie jest tak ważny, jak stabilność drogi do dojrzałości. Myślę, że spokojniej i szybciej pokonają ją ci, którzy umieją słuchać klientów, dealerów czy dostawców. Takie wnioski płyną z moich doświadczeń i takie wartości staram się przekazywać swoim współpracownikom. A że przy uważnym słuchaniu mogą wyjść na jaw różne problemy? Tym lepiej: problemy są po to, żeby je rozwiązywać.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Leasing

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA