REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak jeżdżą przedstawiciele handlowi?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Aby wykonywać zawód przedstawiciela handlowego trzeba opanować szereg umiejętności. Od technik skutecznej sprzedaży poprzez doskonałą komunikatywność, aż do znajomości techniki bezpiecznej jazdy i przyzwyczajenia do spędzania wielu godzin za kierownicą. Z zawodem przedstawiciela handlowego wiąże się też pewien stereotyp. Przedstawiciele handlowi postrzegani są na ogół jako kierowcy gnający na złamanie karku i niekoniecznie przejmujący się przepisami.

Co jest przyczyną tego problemu? Oczywiście pieniądze. Przedstawiciele handlowi w zależności od branży i regionu, w którym pracują zarabiają od 3 do 5 tys. zł miesięcznie. Zdarza się jednak, że ich zarobki w dużej mierze uzależnione są od tego ile wyznaczonych punktów zdołają odwiedzić w danym czasie i ilu klientów przekonać do oferowanych produktów. W ciągu miesiąca pokonują nawet 6 – 8 tys. kilometrów. Czas jest więc dla nich na wagę złota, a presja wyniku powoduje stres za kierownicą, niebezpieczne wyprzedzanie i przekraczanie prędkości. 

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno operator systemu Yanosik przeprowadził Wielki Test Drogowy, z którego wynika, że podróżowanie zgodnie z przepisami wydłuża czas jazdy, w zależności od trasy, nawet o ponad 30%. Przykładowo pokonując trasę z Wrocławia do Warszawy, całkowicie zgodnie z przepisami, jedzie się 1,5 godziny dłużej niż statystyczny kierowca, który ograniczenia prędkości traktuje swobodniej.

Stąd częste przypadki przekraczania dozwolonej prędkości przez przedstawicieli handlowych, wyprzedzania, przyspieszania na ostatnią chwilę, by przejechać jeszcze przed czerwonym światłem, wszystko po to, by zdążyć na kolejne spotkanie – wyrobić normę. Przez to przedstawiciele handlowi zapracowali sobie na niezbyt pochlebne opinie wśród innych kierowców. Jeden z portali o nauce jazdy przeprowadził sondę wśród instruktorów na temat tego, jaka grupa zawodowa najbardziej denerwuje swoim stylem jazdy. Na pierwszym miejscu znaleźli się właśnie przedstawiciele – wskazało ich 26,76% badanych, na podium znaleźli się również taksówkarze i kierowcy ciężarówek.

Zobacz też: Zdjęcie z fotoradaru, a obowiązki fleet managera

REKLAMA

Czy w takim razie trzeba wybierać – albo jazda zgodnie z przepisami i wydłużony czas pracy, albo wykonany plan i ponoszenie konsekwencji łamania przepisów? Na szczęście nie wszystkie firmy zatrudniające przedstawicieli handlowych stawiają na ilość. Dla wielu istotniejsza jest jakość ich pracy, w tym to, czy poruszają się oni zgodnie z przepisami. Podyktowane jest to nie tylko względami bezpieczeństwa, ale również dbaniem o wizerunek firmy. Naginanie przepisów podczas jazdy obrandowanym autem na pewno nie wpłynie pozytywnie na opinię o niej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak można w takim razie sprawdzać na bieżąco jak poczynają sobie pracownicy na drogach? Popularnym rozwiązaniem jest montowanie w autach służbowych urządzeń GPS. Monitorują one m. in. prędkość z jaką poruszają się kierowcy, a także to, które punkty zostały już przez nich odwiedzone. - mówi Małgorzata Słodownik z Flotis.pl - Dzięki możliwości podglądu trasy online pracodawca może kontrolować prędkość z jaką jego pracownik pokonuje daną trasę i w razie konieczności skontaktować się z nim, by zwracał większą uwagę na ograniczenia prędkości.

Zobacz też: Komentarz do wyroku ETS dla firm leasingowych

Ewentualne mandaty, które przedstawiciele handlowi mogą otrzymać podczas swych służbowych podróży muszą pokrywać z własnej kieszeni. Konsekwencje naruszenia przepisów ponosi bowiem osoba, która popełniła dane wykroczenie. Pracodawca nie ma więc obowiązku płacenia mandatów swoich pracowników, bez względu na to, czy poruszali się oni w danym momencie autem służbowym. Zdarza się, że mandat wraz ze zdjęciem z fotoradaru przysłany zostaje na adres firmy. Mimo, że formalnie to firma jest właścicielem pojazdu, pracodawca nie musi płacić mandatu jeśli to nie on siedział za kierownicą. Zobowiązany jest jednak wskazać osobę, która danego dnia korzystała z samochodu. Mandat kierowany jest wtedy do konkretnego pracownika.

Źródło: Creandi

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

REKLAMA

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA