REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak jeżdżą przedstawiciele handlowi?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Aby wykonywać zawód przedstawiciela handlowego trzeba opanować szereg umiejętności. Od technik skutecznej sprzedaży poprzez doskonałą komunikatywność, aż do znajomości techniki bezpiecznej jazdy i przyzwyczajenia do spędzania wielu godzin za kierownicą. Z zawodem przedstawiciela handlowego wiąże się też pewien stereotyp. Przedstawiciele handlowi postrzegani są na ogół jako kierowcy gnający na złamanie karku i niekoniecznie przejmujący się przepisami.

Co jest przyczyną tego problemu? Oczywiście pieniądze. Przedstawiciele handlowi w zależności od branży i regionu, w którym pracują zarabiają od 3 do 5 tys. zł miesięcznie. Zdarza się jednak, że ich zarobki w dużej mierze uzależnione są od tego ile wyznaczonych punktów zdołają odwiedzić w danym czasie i ilu klientów przekonać do oferowanych produktów. W ciągu miesiąca pokonują nawet 6 – 8 tys. kilometrów. Czas jest więc dla nich na wagę złota, a presja wyniku powoduje stres za kierownicą, niebezpieczne wyprzedzanie i przekraczanie prędkości. 

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno operator systemu Yanosik przeprowadził Wielki Test Drogowy, z którego wynika, że podróżowanie zgodnie z przepisami wydłuża czas jazdy, w zależności od trasy, nawet o ponad 30%. Przykładowo pokonując trasę z Wrocławia do Warszawy, całkowicie zgodnie z przepisami, jedzie się 1,5 godziny dłużej niż statystyczny kierowca, który ograniczenia prędkości traktuje swobodniej.

Stąd częste przypadki przekraczania dozwolonej prędkości przez przedstawicieli handlowych, wyprzedzania, przyspieszania na ostatnią chwilę, by przejechać jeszcze przed czerwonym światłem, wszystko po to, by zdążyć na kolejne spotkanie – wyrobić normę. Przez to przedstawiciele handlowi zapracowali sobie na niezbyt pochlebne opinie wśród innych kierowców. Jeden z portali o nauce jazdy przeprowadził sondę wśród instruktorów na temat tego, jaka grupa zawodowa najbardziej denerwuje swoim stylem jazdy. Na pierwszym miejscu znaleźli się właśnie przedstawiciele – wskazało ich 26,76% badanych, na podium znaleźli się również taksówkarze i kierowcy ciężarówek.

Zobacz też: Zdjęcie z fotoradaru, a obowiązki fleet managera

REKLAMA

Czy w takim razie trzeba wybierać – albo jazda zgodnie z przepisami i wydłużony czas pracy, albo wykonany plan i ponoszenie konsekwencji łamania przepisów? Na szczęście nie wszystkie firmy zatrudniające przedstawicieli handlowych stawiają na ilość. Dla wielu istotniejsza jest jakość ich pracy, w tym to, czy poruszają się oni zgodnie z przepisami. Podyktowane jest to nie tylko względami bezpieczeństwa, ale również dbaniem o wizerunek firmy. Naginanie przepisów podczas jazdy obrandowanym autem na pewno nie wpłynie pozytywnie na opinię o niej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak można w takim razie sprawdzać na bieżąco jak poczynają sobie pracownicy na drogach? Popularnym rozwiązaniem jest montowanie w autach służbowych urządzeń GPS. Monitorują one m. in. prędkość z jaką poruszają się kierowcy, a także to, które punkty zostały już przez nich odwiedzone. - mówi Małgorzata Słodownik z Flotis.pl - Dzięki możliwości podglądu trasy online pracodawca może kontrolować prędkość z jaką jego pracownik pokonuje daną trasę i w razie konieczności skontaktować się z nim, by zwracał większą uwagę na ograniczenia prędkości.

Zobacz też: Komentarz do wyroku ETS dla firm leasingowych

Ewentualne mandaty, które przedstawiciele handlowi mogą otrzymać podczas swych służbowych podróży muszą pokrywać z własnej kieszeni. Konsekwencje naruszenia przepisów ponosi bowiem osoba, która popełniła dane wykroczenie. Pracodawca nie ma więc obowiązku płacenia mandatów swoich pracowników, bez względu na to, czy poruszali się oni w danym momencie autem służbowym. Zdarza się, że mandat wraz ze zdjęciem z fotoradaru przysłany zostaje na adres firmy. Mimo, że formalnie to firma jest właścicielem pojazdu, pracodawca nie musi płacić mandatu jeśli to nie on siedział za kierownicą. Zobowiązany jest jednak wskazać osobę, która danego dnia korzystała z samochodu. Mandat kierowany jest wtedy do konkretnego pracownika.

Źródło: Creandi

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA