REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak jeżdżą przedstawiciele handlowi?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Aby wykonywać zawód przedstawiciela handlowego trzeba opanować szereg umiejętności. Od technik skutecznej sprzedaży poprzez doskonałą komunikatywność, aż do znajomości techniki bezpiecznej jazdy i przyzwyczajenia do spędzania wielu godzin za kierownicą. Z zawodem przedstawiciela handlowego wiąże się też pewien stereotyp. Przedstawiciele handlowi postrzegani są na ogół jako kierowcy gnający na złamanie karku i niekoniecznie przejmujący się przepisami.

Co jest przyczyną tego problemu? Oczywiście pieniądze. Przedstawiciele handlowi w zależności od branży i regionu, w którym pracują zarabiają od 3 do 5 tys. zł miesięcznie. Zdarza się jednak, że ich zarobki w dużej mierze uzależnione są od tego ile wyznaczonych punktów zdołają odwiedzić w danym czasie i ilu klientów przekonać do oferowanych produktów. W ciągu miesiąca pokonują nawet 6 – 8 tys. kilometrów. Czas jest więc dla nich na wagę złota, a presja wyniku powoduje stres za kierownicą, niebezpieczne wyprzedzanie i przekraczanie prędkości. 

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno operator systemu Yanosik przeprowadził Wielki Test Drogowy, z którego wynika, że podróżowanie zgodnie z przepisami wydłuża czas jazdy, w zależności od trasy, nawet o ponad 30%. Przykładowo pokonując trasę z Wrocławia do Warszawy, całkowicie zgodnie z przepisami, jedzie się 1,5 godziny dłużej niż statystyczny kierowca, który ograniczenia prędkości traktuje swobodniej.

Stąd częste przypadki przekraczania dozwolonej prędkości przez przedstawicieli handlowych, wyprzedzania, przyspieszania na ostatnią chwilę, by przejechać jeszcze przed czerwonym światłem, wszystko po to, by zdążyć na kolejne spotkanie – wyrobić normę. Przez to przedstawiciele handlowi zapracowali sobie na niezbyt pochlebne opinie wśród innych kierowców. Jeden z portali o nauce jazdy przeprowadził sondę wśród instruktorów na temat tego, jaka grupa zawodowa najbardziej denerwuje swoim stylem jazdy. Na pierwszym miejscu znaleźli się właśnie przedstawiciele – wskazało ich 26,76% badanych, na podium znaleźli się również taksówkarze i kierowcy ciężarówek.

Zobacz też: Zdjęcie z fotoradaru, a obowiązki fleet managera

REKLAMA

Czy w takim razie trzeba wybierać – albo jazda zgodnie z przepisami i wydłużony czas pracy, albo wykonany plan i ponoszenie konsekwencji łamania przepisów? Na szczęście nie wszystkie firmy zatrudniające przedstawicieli handlowych stawiają na ilość. Dla wielu istotniejsza jest jakość ich pracy, w tym to, czy poruszają się oni zgodnie z przepisami. Podyktowane jest to nie tylko względami bezpieczeństwa, ale również dbaniem o wizerunek firmy. Naginanie przepisów podczas jazdy obrandowanym autem na pewno nie wpłynie pozytywnie na opinię o niej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak można w takim razie sprawdzać na bieżąco jak poczynają sobie pracownicy na drogach? Popularnym rozwiązaniem jest montowanie w autach służbowych urządzeń GPS. Monitorują one m. in. prędkość z jaką poruszają się kierowcy, a także to, które punkty zostały już przez nich odwiedzone. - mówi Małgorzata Słodownik z Flotis.pl - Dzięki możliwości podglądu trasy online pracodawca może kontrolować prędkość z jaką jego pracownik pokonuje daną trasę i w razie konieczności skontaktować się z nim, by zwracał większą uwagę na ograniczenia prędkości.

Zobacz też: Komentarz do wyroku ETS dla firm leasingowych

Ewentualne mandaty, które przedstawiciele handlowi mogą otrzymać podczas swych służbowych podróży muszą pokrywać z własnej kieszeni. Konsekwencje naruszenia przepisów ponosi bowiem osoba, która popełniła dane wykroczenie. Pracodawca nie ma więc obowiązku płacenia mandatów swoich pracowników, bez względu na to, czy poruszali się oni w danym momencie autem służbowym. Zdarza się, że mandat wraz ze zdjęciem z fotoradaru przysłany zostaje na adres firmy. Mimo, że formalnie to firma jest właścicielem pojazdu, pracodawca nie musi płacić mandatu jeśli to nie on siedział za kierownicą. Zobowiązany jest jednak wskazać osobę, która danego dnia korzystała z samochodu. Mandat kierowany jest wtedy do konkretnego pracownika.

Źródło: Creandi

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA