REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System monitoringu floty - ile można zaoszczędzić?

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Przykład wykorzystania systemu monitoringu floty. Fot. Fotolia
Przykład wykorzystania systemu monitoringu floty. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na przykładzie firmy Geo-Eko przedstawimy sposób wykorzystania systemu monitoringu floty, który został zainstalowany w połowie floty, czyli w piętnastu samochodach osobowych. Pierwsze dane mówią, że park aut jest teraz zarządzany bardziej efektywnie, a firma zaoszczędziła nawet 100 litrów paliwa miesięcznie.

Klimatyzacja w upalne dni to prawdziwe wybawienie. Odpowiednia temperatura wpływa nie tylko na poprawienie naszego samopoczucia, ale również na poprawę efektywności działania. Choć porównanie klimatyzacji do monitoringu floty na pierwszy „rzut oka” może być dosyć odległe, analogiczne odczucia mają niektórzy zarządzający pojazdami po zamontowaniu urządzeń telematycznych. Praca staje się łatwiejsza, nadzór nad podległymi pracownikami mniej skomplikowany a i koszty znacząco maleją. Swego rodzaju połączenie między sprawami związanymi z klimatyzacją a monitoringiem stanowi współpraca firmy AutoGuard a Geo-Eko, firmą zajmującą się wszystkimi procesami związanymi z obróbką powietrza (wentylacją, klimatyzacją, filtrowentylacją, ogrzewaniem i centralnym odkurzaniem).

REKLAMA

Lokalizacja całą dobę

Przedsiębiorstwo Geo-Eko wykonuje usługi kompleksowo – od projektu, poprzez produkcję i sprzedaż po montaż i serwis. Posiada dwa oddziały w Rzeszowie i Sanoku, a klientów z całej Polski obsługuje flota 30 różnego rodzaju aut, między innymi Mercedes Sprinter, Ford Transit, Fiat Bravo, Fiat Panda, Fiat Fiorino, Ford Focus.

Zobacz też: Prywatny wypadek autem służbowym? Co z odszkodowaniem?

REKLAMA

- Zapewniamy klientom szybki 24-godziny serwis, musimy więc mieć możliwość lokalizacji pojazdów w każdej chwili z każdego miejsca przy użyciu komputera czy nawet telefonu komórkowego. Dlatego między innymi zdecydowaliśmy się wybrać ofertę AutoGuard - mówi Tomasz Bil, prezes Geo-Eko.

Od dwóch lat Geo-Eko korzysta z aplikacji „Logistyka – Ryczałt Polska” AutoGuardu. Pierwsze osiem pojazdów zostało wyposażone w urządzenia GPS w maju 2010 roku, kolejne sukcesywnie w następnych miesiącach. AutoGuard posiada rozległą sieć dealerską dlatego montaż został wykonany w zdecydowanej większości aut na miejscu w ciągu zaledwie kilku godzin, co nie zakłóciło w żaden sposób pracy serwisantów Geo-Eko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekologiczna strategia

Obecnie połowa floty pojazdów Geo-Eko jest na bieżąco monitorowana. Być może wkrótce wszystkie zostaną wpięte w jeden system. - Poza bieżącą lokalizacją pojazdów mamy możliwość wyznaczania tras i geostref, w których nasi pracownicy się poruszają oraz konkretnych punktów handlowych. Otrzymujemy więc na bieżąco informacje o pracy użytkowników samochodów służbowych, co jest również potwierdzeniem wykonania usługi na rzecz klientów – mówi Tomasz Bil z Geo-Eko.

Zobacz też: Kanapki i herbata zabijają kierowców!

To jednak nie wszystko. - Korzystamy również z raportów, pozwalających na dokładną analizę sposobu eksploatacji naszych pojazdów. To doskonale wpisuje się w filozofię działania Geo-Eko. Stawiamy na ekologię, ale nie tylko oferując produkty i usługi, które są przyjazne środowisku, lecz również dzięki „zielonej” eksploatacji pojazdów. Dzięki pomocy systemu oferowanego przez AutoGuard, oszczędzamy około 100 litrów paliwa miesięcznie. Nie tylko dzięki bardziej ekonomicznej jeździe - wpływ na ten niewątpliwy zysk ma również efektywniejsze zarządzanie flotą i optymalizacja tras. Nie bez znaczenia okazuje się pomoc systemu, który przypomina o przeglądach okresowych i koniecznych naprawach samochodów – opowiada prezes Geo-Eko.

Większa efektywność

Przykład wdrożenia rozwiązań AutoGuard w Geo-Eko jest potwierdzeniem zwiększenia efektywności zarządzania flotą pojazdów przez systemy telematyczne. Pomagają one nie tylko w codziennej pracy przekazując natychmiast informację o bieżącym położeniu każdego samochodu, ale również wpływają na realne oszczędności. Mniejsze zużycie paliwa przez kierowców, oszczędniejsza jazda przekładająca się na dłuższą żywotność pojazdów oraz informowanie o koniecznych czynnościach serwisowych pozwalających na lepszą obsługę samochodów to tylko podstawowe atuty.

Zobacz też: Nieprawidłowości związane z systemem poboru e-myta. Cz I.

W przypadku AutoGuardu nie bez znaczenia pozostają moduły pozwalające na wyznaczanie trasy pomiędzy punktami handlowymi czy geostref, w których poruszają się pojazdy co zwiększa kontrolę nad wykonywanymi zadaniami a w połączeniu z zestawieniami historycznymi mogą stanowić podstawę do rozliczeń z partnerami biznesowymi.

- Dzięki pomocy systemu oferowanego przez AutoGuard, Geo-Eko oszczędza około 100 litrów paliwa miesięcznie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA