REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System monitoringu floty - ile można zaoszczędzić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Przykład wykorzystania systemu monitoringu floty. Fot. Fotolia
Przykład wykorzystania systemu monitoringu floty. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na przykładzie firmy Geo-Eko przedstawimy sposób wykorzystania systemu monitoringu floty, który został zainstalowany w połowie floty, czyli w piętnastu samochodach osobowych. Pierwsze dane mówią, że park aut jest teraz zarządzany bardziej efektywnie, a firma zaoszczędziła nawet 100 litrów paliwa miesięcznie.

Klimatyzacja w upalne dni to prawdziwe wybawienie. Odpowiednia temperatura wpływa nie tylko na poprawienie naszego samopoczucia, ale również na poprawę efektywności działania. Choć porównanie klimatyzacji do monitoringu floty na pierwszy „rzut oka” może być dosyć odległe, analogiczne odczucia mają niektórzy zarządzający pojazdami po zamontowaniu urządzeń telematycznych. Praca staje się łatwiejsza, nadzór nad podległymi pracownikami mniej skomplikowany a i koszty znacząco maleją. Swego rodzaju połączenie między sprawami związanymi z klimatyzacją a monitoringiem stanowi współpraca firmy AutoGuard a Geo-Eko, firmą zajmującą się wszystkimi procesami związanymi z obróbką powietrza (wentylacją, klimatyzacją, filtrowentylacją, ogrzewaniem i centralnym odkurzaniem).

REKLAMA

Lokalizacja całą dobę

Przedsiębiorstwo Geo-Eko wykonuje usługi kompleksowo – od projektu, poprzez produkcję i sprzedaż po montaż i serwis. Posiada dwa oddziały w Rzeszowie i Sanoku, a klientów z całej Polski obsługuje flota 30 różnego rodzaju aut, między innymi Mercedes Sprinter, Ford Transit, Fiat Bravo, Fiat Panda, Fiat Fiorino, Ford Focus.

Zobacz też: Prywatny wypadek autem służbowym? Co z odszkodowaniem?

REKLAMA

- Zapewniamy klientom szybki 24-godziny serwis, musimy więc mieć możliwość lokalizacji pojazdów w każdej chwili z każdego miejsca przy użyciu komputera czy nawet telefonu komórkowego. Dlatego między innymi zdecydowaliśmy się wybrać ofertę AutoGuard - mówi Tomasz Bil, prezes Geo-Eko.

Od dwóch lat Geo-Eko korzysta z aplikacji „Logistyka – Ryczałt Polska” AutoGuardu. Pierwsze osiem pojazdów zostało wyposażone w urządzenia GPS w maju 2010 roku, kolejne sukcesywnie w następnych miesiącach. AutoGuard posiada rozległą sieć dealerską dlatego montaż został wykonany w zdecydowanej większości aut na miejscu w ciągu zaledwie kilku godzin, co nie zakłóciło w żaden sposób pracy serwisantów Geo-Eko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekologiczna strategia

Obecnie połowa floty pojazdów Geo-Eko jest na bieżąco monitorowana. Być może wkrótce wszystkie zostaną wpięte w jeden system. - Poza bieżącą lokalizacją pojazdów mamy możliwość wyznaczania tras i geostref, w których nasi pracownicy się poruszają oraz konkretnych punktów handlowych. Otrzymujemy więc na bieżąco informacje o pracy użytkowników samochodów służbowych, co jest również potwierdzeniem wykonania usługi na rzecz klientów – mówi Tomasz Bil z Geo-Eko.

Zobacz też: Kanapki i herbata zabijają kierowców!

To jednak nie wszystko. - Korzystamy również z raportów, pozwalających na dokładną analizę sposobu eksploatacji naszych pojazdów. To doskonale wpisuje się w filozofię działania Geo-Eko. Stawiamy na ekologię, ale nie tylko oferując produkty i usługi, które są przyjazne środowisku, lecz również dzięki „zielonej” eksploatacji pojazdów. Dzięki pomocy systemu oferowanego przez AutoGuard, oszczędzamy około 100 litrów paliwa miesięcznie. Nie tylko dzięki bardziej ekonomicznej jeździe - wpływ na ten niewątpliwy zysk ma również efektywniejsze zarządzanie flotą i optymalizacja tras. Nie bez znaczenia okazuje się pomoc systemu, który przypomina o przeglądach okresowych i koniecznych naprawach samochodów – opowiada prezes Geo-Eko.

Większa efektywność

Przykład wdrożenia rozwiązań AutoGuard w Geo-Eko jest potwierdzeniem zwiększenia efektywności zarządzania flotą pojazdów przez systemy telematyczne. Pomagają one nie tylko w codziennej pracy przekazując natychmiast informację o bieżącym położeniu każdego samochodu, ale również wpływają na realne oszczędności. Mniejsze zużycie paliwa przez kierowców, oszczędniejsza jazda przekładająca się na dłuższą żywotność pojazdów oraz informowanie o koniecznych czynnościach serwisowych pozwalających na lepszą obsługę samochodów to tylko podstawowe atuty.

Zobacz też: Nieprawidłowości związane z systemem poboru e-myta. Cz I.

W przypadku AutoGuardu nie bez znaczenia pozostają moduły pozwalające na wyznaczanie trasy pomiędzy punktami handlowymi czy geostref, w których poruszają się pojazdy co zwiększa kontrolę nad wykonywanymi zadaniami a w połączeniu z zestawieniami historycznymi mogą stanowić podstawę do rozliczeń z partnerami biznesowymi.

- Dzięki pomocy systemu oferowanego przez AutoGuard, Geo-Eko oszczędza około 100 litrów paliwa miesięcznie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA