REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System monitoringu floty - ile można zaoszczędzić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
Przykład wykorzystania systemu monitoringu floty. Fot. Fotolia
Przykład wykorzystania systemu monitoringu floty. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na przykładzie firmy Geo-Eko przedstawimy sposób wykorzystania systemu monitoringu floty, który został zainstalowany w połowie floty, czyli w piętnastu samochodach osobowych. Pierwsze dane mówią, że park aut jest teraz zarządzany bardziej efektywnie, a firma zaoszczędziła nawet 100 litrów paliwa miesięcznie.

Klimatyzacja w upalne dni to prawdziwe wybawienie. Odpowiednia temperatura wpływa nie tylko na poprawienie naszego samopoczucia, ale również na poprawę efektywności działania. Choć porównanie klimatyzacji do monitoringu floty na pierwszy „rzut oka” może być dosyć odległe, analogiczne odczucia mają niektórzy zarządzający pojazdami po zamontowaniu urządzeń telematycznych. Praca staje się łatwiejsza, nadzór nad podległymi pracownikami mniej skomplikowany a i koszty znacząco maleją. Swego rodzaju połączenie między sprawami związanymi z klimatyzacją a monitoringiem stanowi współpraca firmy AutoGuard a Geo-Eko, firmą zajmującą się wszystkimi procesami związanymi z obróbką powietrza (wentylacją, klimatyzacją, filtrowentylacją, ogrzewaniem i centralnym odkurzaniem).

REKLAMA

Lokalizacja całą dobę

Przedsiębiorstwo Geo-Eko wykonuje usługi kompleksowo – od projektu, poprzez produkcję i sprzedaż po montaż i serwis. Posiada dwa oddziały w Rzeszowie i Sanoku, a klientów z całej Polski obsługuje flota 30 różnego rodzaju aut, między innymi Mercedes Sprinter, Ford Transit, Fiat Bravo, Fiat Panda, Fiat Fiorino, Ford Focus.

Zobacz też: Prywatny wypadek autem służbowym? Co z odszkodowaniem?

REKLAMA

- Zapewniamy klientom szybki 24-godziny serwis, musimy więc mieć możliwość lokalizacji pojazdów w każdej chwili z każdego miejsca przy użyciu komputera czy nawet telefonu komórkowego. Dlatego między innymi zdecydowaliśmy się wybrać ofertę AutoGuard - mówi Tomasz Bil, prezes Geo-Eko.

Od dwóch lat Geo-Eko korzysta z aplikacji „Logistyka – Ryczałt Polska” AutoGuardu. Pierwsze osiem pojazdów zostało wyposażone w urządzenia GPS w maju 2010 roku, kolejne sukcesywnie w następnych miesiącach. AutoGuard posiada rozległą sieć dealerską dlatego montaż został wykonany w zdecydowanej większości aut na miejscu w ciągu zaledwie kilku godzin, co nie zakłóciło w żaden sposób pracy serwisantów Geo-Eko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekologiczna strategia

Obecnie połowa floty pojazdów Geo-Eko jest na bieżąco monitorowana. Być może wkrótce wszystkie zostaną wpięte w jeden system. - Poza bieżącą lokalizacją pojazdów mamy możliwość wyznaczania tras i geostref, w których nasi pracownicy się poruszają oraz konkretnych punktów handlowych. Otrzymujemy więc na bieżąco informacje o pracy użytkowników samochodów służbowych, co jest również potwierdzeniem wykonania usługi na rzecz klientów – mówi Tomasz Bil z Geo-Eko.

Zobacz też: Kanapki i herbata zabijają kierowców!

To jednak nie wszystko. - Korzystamy również z raportów, pozwalających na dokładną analizę sposobu eksploatacji naszych pojazdów. To doskonale wpisuje się w filozofię działania Geo-Eko. Stawiamy na ekologię, ale nie tylko oferując produkty i usługi, które są przyjazne środowisku, lecz również dzięki „zielonej” eksploatacji pojazdów. Dzięki pomocy systemu oferowanego przez AutoGuard, oszczędzamy około 100 litrów paliwa miesięcznie. Nie tylko dzięki bardziej ekonomicznej jeździe - wpływ na ten niewątpliwy zysk ma również efektywniejsze zarządzanie flotą i optymalizacja tras. Nie bez znaczenia okazuje się pomoc systemu, który przypomina o przeglądach okresowych i koniecznych naprawach samochodów – opowiada prezes Geo-Eko.

Większa efektywność

Przykład wdrożenia rozwiązań AutoGuard w Geo-Eko jest potwierdzeniem zwiększenia efektywności zarządzania flotą pojazdów przez systemy telematyczne. Pomagają one nie tylko w codziennej pracy przekazując natychmiast informację o bieżącym położeniu każdego samochodu, ale również wpływają na realne oszczędności. Mniejsze zużycie paliwa przez kierowców, oszczędniejsza jazda przekładająca się na dłuższą żywotność pojazdów oraz informowanie o koniecznych czynnościach serwisowych pozwalających na lepszą obsługę samochodów to tylko podstawowe atuty.

Zobacz też: Nieprawidłowości związane z systemem poboru e-myta. Cz I.

W przypadku AutoGuardu nie bez znaczenia pozostają moduły pozwalające na wyznaczanie trasy pomiędzy punktami handlowymi czy geostref, w których poruszają się pojazdy co zwiększa kontrolę nad wykonywanymi zadaniami a w połączeniu z zestawieniami historycznymi mogą stanowić podstawę do rozliczeń z partnerami biznesowymi.

- Dzięki pomocy systemu oferowanego przez AutoGuard, Geo-Eko oszczędza około 100 litrów paliwa miesięcznie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA