REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podsumowanie rynku leasingu w 2012 roku

Podsumowanie rynku leasingu w 2012 roku
Podsumowanie rynku leasingu w 2012 roku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiciele Spółek Leasingowych BZ WBK przygotowali krótkie podsumowanie tendencji, jakie można było zaobserwować na rynku leasingu w 2012 roku. Pozytywne wnioski to: dynamiczny wzrost segmentu rolniczego oraz duże zainteresowanie klientów usługami dodatkowymi. Jednak w 2012 r. rynek leasingu wyraźnie zwolnił. Dlaczego? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym podsumowaniem.

Zwolnienie rynku leasingu w 2012 roku było spowodowane głównie przez niepewną sytuację makroekonomiczną oraz zakończenia inwestycji związanych z EURO2012. Praktycznie nic nie zmieniło się w kwestii zainteresowania klientów leasingiem konsumenckim.

REKLAMA

Nr 1: Najwięcej maszyn sfinansowali rolnicy

Od kilku lat rolnicy masowo korzystają ze specjalnych pożyczek oferowanych przez firmy leasingowe, które umożliwiają im prostsze i szybsze uzyskanie dotacji. To właśnie dzięki funduszom unijnym segment rolniczy regularnie odnotowuje dwucyfrowe wzrosty. Po pierwszym półroczu 2012 r. rolnicy po raz pierwszy sfinansowali najwięcej, bo aż 1/3 maszyn i urządzeń, ze wszystkich branż uwzględnionych w zestawieniu Związku Polskiego Leasingu. Dominowały wśród nich ciągniki, kombajny zbożowe oraz osprzęt rolniczy. Ze względu na pozostałą do wykorzystania pulę funduszy unijnych  w roku 2013 segment agro z pewnością nadal będzie się rozwijał, choć należy spodziewać się, że już nie taka szybko jak w roku 2012. Ewentualne wyczerpanie puli dotacji może bowiem spowodować spadek średniej wartości inwestycji, ponieważ rolnicy będą szukali koniecznych oszczędności – komentuje Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Zobacz też: Bezpieczeństwo pracownika: ciśnienie powietrza w oponach

Nr 2: Akcesoria leasingu coraz ważniejsze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Coraz większą rolę na rynku leasingu odgrywają usługi dodawane do oferty finansowania.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Spółek Leasingowych BZ WBK wynika, że co trzeci przedsiębiorca leasingujący pojazdy (32%) decyduje się na ubezpieczenie, 13% wybiera kartą paliwową, a 9% usługi serwisów samochodowych. Popularność usług dodatkowych wynika głównie z ich użyteczności oraz korzystnej ceny, którą firmy leasingowe są w stanie zaproponować dzięki efektowi skali. Duże znaczenie dla klientów ma też wygoda, wybierając ubezpieczenie lub kartę paliwową z oferty leasingodawcy wszystkie formalności mogą załatwić w jednym miejscu, nie poświęcając na to dodatkowego czasu.

Nr 3: Nieruchomości i budowlanka na minusie

Ostatni rok nie przyczynił się do odwrócenia niekorzystnej tendencji na rynku nieruchomości, który od kilku lat odnotowuje spadki. Wpływ na to na to miał m.in. niski popyt na nieruchomości mieszkaniowe, utrzymujący się mimo spadku ich średnich cen. Trudną sytuację obserwujemy też w pokrewnej pod względem wrażliwości na warunki makroekonomiczne branży budowlanej. Patrząc na aktualne prognozy trudno oczekiwać, żeby w roku 2013 niekorzystne trendy w nieruchomościach i budownictwie miały się odwrócić. Na wyniki branży leasingowej w tych segmentach pozytywny wpływ mogą mieć jednak zapowiadane zmiany w prawie, takie jak wprowadzenie od 1 stycznia możliwości leasingowania budynków znajdujących się w użytkowaniu wieczystym oraz skrócenie z 10 do 5 lat minimalnego okresu leasingu nieruchomości podlegających amortyzacji. Da nam to oczywiście możliwość oferowania klientom szerszej i bardziej elastycznej oferty - komentuje Tomasz Sudaj.

Zobacz też: Kamera cofania, a niebezpieczne manewry aut użytkowych

Nr 4: Jeszcze nie czas na leasing dla Kowalskiego

W lipcu 2012 r. minął rok od wprowadzenia przepisów regulujących kwestię leasingu konsumenckiego. Nowy produkt nie spotkał się jednak z zainteresowaniem polskich konsumentów. Taki leasing oferuje w tym momencie tylko kilka firm i dotyczy on wyłącznie finansowania samochodów, tak więc wybór oferty jest mocno ograniczony. Dodatkowo, przysłowiowego Kowalskiego, w odróżnieniu od firm, nie dotyczą korzyści podatkowe leasingu. To sprawia, że produkt ten nie ma istotnej przewagi nad powszechnym na rynku kredytem bankowym – komentuje Daniel Mrozek, dyrektor Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Zobacz też: Służbowe auto, a badania lekarskie

Nr 5: Koniec roku pod znakiem promocji

Ostatnia część roku na rynku motoryzacyjnym upływa zwykle pod znakiem promocji organizowanych przez dealerów oraz firmy leasingowe. Podobnie było w tym roku, jednak przedsiębiorcy planujący zakup samochodu, mogli liczyć na dużo atrakcyjniejsze oferty, niż w latach poprzednich. Wpłynęły na to z jednej strony regularne spadki sprzedaży aut osobowych, z drugiej, słabsze wyniki rynku leasingu. Przykładowo, BZ WBK Leasing we współpracy z dealerami przygotowały promocję leasingu już od 103% z ubezpieczeniem AC od 2,9% i ubezpieczeniem GAP bez opłat w pierwszym roku trwania umowy.

Zobacz też: Co wybrać, kredyt samochodowy czy leasing?

Krótko o tym, co nas czeka w 2013 roku

Sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie wciąż jest bardzo dynamiczna. W związku z tym, trudno jest obecnie prognozować, jak będzie wyglądał rynek leasingu w roku 2013. Barierami wzrostu na pewno będą utrzymująca się niepewność gospodarcza, ograniczony popyt oraz niższa dynamika inwestycji polskich firm. Z drugiej strony, część inwestycji, szczególnie o charakterze odtworzeniowym, realizowana jest bez względu na koniunkturę, a leasing jest narzędziem, które pozwala finansować je szybko i bez zbędnych formalności. Szczególnie w sytuacji, kiedy ze względu na zaostrzone kryteria oceny, dostępność oferowanych przez banki kredytów jest mniejsza – ocenia Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK.

Źródło: Biuro Prasowe Spółek Leasingowych BZ WBK

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA