Jak przewozić ładunki przyczepą bagażową lub campingową?
REKLAMA
REKLAMA
Przyjmuje się, że nacisk na hak nie powinien być większy od 500 niutonów (50 kG) i nie mniejszy niż 200 niutonów. Z praktyki wynika, że tak duże obciążenie haka może mieć negatywny wpływ na przyczepność przednich kół nieobciążonego pasażerami lekkiego pojazdu. Dotyczy to zwłaszcza samochodów z silnikiem umieszczonym z tyłu lub o dużej odległości pomiędzy tylnymi kołami i hakiem. Z kolei zbyt małe obciążenie haka może w skrajnym przypadku zakończyć się zerwaniem z niego przyczepy lub uszkodzeniem punktów mocujących go do karoserii.
REKLAMA
Zobacz również: Jak ruszać pod górę z ciężką przyczepą?
Ładunek w przyczepie powinien być tak zamocowany, aby nie było możliwe jego przemieszczanie się. Dotyczy to zwłaszcza przyczep campingowych, w których ruchome przedmioty mogą spowodować spore spustoszenia. W przyczepach nie powinno się przewozić płynów ze swobodnym lustrem czyli w naczyniach niecałkowicie napełnionych. Dotyczy to naczyń dużych, o pojemności ponad 100 litrów, zwłaszcza dwustu litrowych beczek przewożonych w pozycji stojącej lub leżących w poprzek przyczepy. Kołyszący się w nich płyn może doprowadzić do wężykowania przyczepy, zwłaszcza gdy częstotliwość jego rozkołysu pokryje się z częstotliwością rezonansu własnego przyczepy lub gdy, co gorsza, przyczepa ma niesprawne amortyzatory.
Zobacz również: Jak jeździć we mgle nocą?
REKLAMA
REKLAMA