REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych

Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Budowa kompleksu do testowania aut elektrycznych pochłonie 2,8 mld dolarów, a obiekt powstanie w Japonii. Co ciekawe, ośrodek testowo-badawczy będzie posiadał tor wzorowany na niemieckim Nurburgringu.
Toyota Prius Plug-in

Toyota

Toyota

Nowe centrum powstanie w Japonii, w prefekturze Aichi, gdzie mieści się m.in. główna siedziba koncernu. Toyota ma już zabezpieczony teren o powierzchni 650 hektarów, na którym powstaną tory testowe 11 typów, które odtworzą różne warunki na drogach spotykanych na świecie. Jeden z nich będzie wzorowany na słynnym niemieckim torze Nurburgring i posłuży do testowania stabilności prowadzenia, hamowania oraz zachowania samochodów podczas szybkiej, wymagającej jazdy. Powstanie także 5,3-kilometrowa, górska trasa o wielu ostrych zakrętach i różnicy wysokości 75 m. Pierwsze obiekty zostaną otwarte w przyszłym roku, natomiast cała inwestycja o wartości 2,8 miliarda dolarów zostanie ukończona w 2023 roku.

REKLAMA

Elektromobilność po japońsku

Toyota prowadzi obecnie intensywne prace nad nowymi modelami samochodów z ekologicznymi napędami, obejmującymi auta elektryczne na baterie i na wodorowe ogniwa paliwowe oraz nowe generacje klasycznych samochodów hybrydowych oraz hybryd plug-in (ładowanych z gniazdka). Toyota zamierza do 2030 roku zwiększyć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osobowych do 5,5 miliona rocznie z obecnych 1,5 miliona. Dziś koncern oferuje 35 modeli hybrydowych, jedną hybrydę plug-in i jeden model na wodorowe ogniwa paliwowe. W ciągu najbliższej dekady ich liczba znacząco się zwiększy – w 2020 roku dołączą pierwsze modele w pełni elektryczne zasilane bateriami, kolejne auta wodorowe i hybrydy plug-in oraz wiele nowych klasycznych hybryd. Już w 2025 roku każdy model Toyoty będzie albo autem zelektryfikowanym, tak jak obecnie Prius czy Mirai, albo będzie miał taką wersję napędową w swojej ofercie, jak Auris, RAV4 czy też Toyota C-HR.

Przyspieszony rozwój

REKLAMA

Intensywny rozwój gamy zelektryfikowanych aut wymaga nowych centrów badawczych i ośrodków testowych, gdyż obecne stają się coraz bardziej zatłoczone. Nowa baza w prefekturze Aichi pozwoli dostosować przyszłe modele Toyoty do gustów, przyzwyczajeń i potrzeb użytkowników oraz regulacji prawnych zarówno na rozwiniętych rynkach, takich jak Japonia, Europa czy USA, jak i w tych częściach świata, gdzie rynek motoryzacyjny intensywnie się rozwija, jak Indie czy Chiny.

W nowym ośrodku zostanie zatrudnionych od 3200 do maksymalnie 3850 osób, głównie spośród obecnych pracowników Toyoty. Jest to pierwsza taka inwestycja koncernu w Japonii od 1984 roku, kiedy Toyota otworzyła ośrodek testowy Shibetsu Proving Ground na północy wyspy Hokkaido. Kiedy kompleks w Aichi zostanie uruchomiony, centrum w Shibetsu wyspecjalizuje się w testach jazdy zimą, znane centrum techniczne Higashi-Fuji będzie służyło przede wszystkim do opracowywania technologii przyszłości, natomiast w nowym kompleksie w Aichi będą testowane samochody, które trafią na rynek w bliskiej perspektywie.

W tym roku fiskalnym Toyota wyda na badania i rozwój 2,34 biliona jenów (około 21,8 mld dolarów), o około 40% więcej niż 5 lat temu. Aby dodatkowo przyspieszyć rozwój nowych technologii, Toyota podjęła współpracę z innymi podmiotami. Dobrym przykładem jest firma joint venture Toyoty, Mazdy i Denso, zajmująca się rozwojem samochodów elektrycznych, czy też założona w 2016 roku firma badawcza Toyota Research Institute, zajmująca się autonomicznym prowadzeniem i sztuczną inteligencją, która ściśle współpracuje z Uniwersytetem Stanforda, MIT oraz Uniwersytetem Michigan.

Źródło: Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA