REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Budowa kompleksu do testowania aut elektrycznych pochłonie 2,8 mld dolarów, a obiekt powstanie w Japonii. Co ciekawe, ośrodek testowo-badawczy będzie posiadał tor wzorowany na niemieckim Nurburgringu.

Toyota

Toyota

Nowe centrum powstanie w Japonii, w prefekturze Aichi, gdzie mieści się m.in. główna siedziba koncernu. Toyota ma już zabezpieczony teren o powierzchni 650 hektarów, na którym powstaną tory testowe 11 typów, które odtworzą różne warunki na drogach spotykanych na świecie. Jeden z nich będzie wzorowany na słynnym niemieckim torze Nurburgring i posłuży do testowania stabilności prowadzenia, hamowania oraz zachowania samochodów podczas szybkiej, wymagającej jazdy. Powstanie także 5,3-kilometrowa, górska trasa o wielu ostrych zakrętach i różnicy wysokości 75 m. Pierwsze obiekty zostaną otwarte w przyszłym roku, natomiast cała inwestycja o wartości 2,8 miliarda dolarów zostanie ukończona w 2023 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Elektromobilność po japońsku

Toyota prowadzi obecnie intensywne prace nad nowymi modelami samochodów z ekologicznymi napędami, obejmującymi auta elektryczne na baterie i na wodorowe ogniwa paliwowe oraz nowe generacje klasycznych samochodów hybrydowych oraz hybryd plug-in (ładowanych z gniazdka). Toyota zamierza do 2030 roku zwiększyć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osobowych do 5,5 miliona rocznie z obecnych 1,5 miliona. Dziś koncern oferuje 35 modeli hybrydowych, jedną hybrydę plug-in i jeden model na wodorowe ogniwa paliwowe. W ciągu najbliższej dekady ich liczba znacząco się zwiększy – w 2020 roku dołączą pierwsze modele w pełni elektryczne zasilane bateriami, kolejne auta wodorowe i hybrydy plug-in oraz wiele nowych klasycznych hybryd. Już w 2025 roku każdy model Toyoty będzie albo autem zelektryfikowanym, tak jak obecnie Prius czy Mirai, albo będzie miał taką wersję napędową w swojej ofercie, jak Auris, RAV4 czy też Toyota C-HR.

Przyspieszony rozwój

Intensywny rozwój gamy zelektryfikowanych aut wymaga nowych centrów badawczych i ośrodków testowych, gdyż obecne stają się coraz bardziej zatłoczone. Nowa baza w prefekturze Aichi pozwoli dostosować przyszłe modele Toyoty do gustów, przyzwyczajeń i potrzeb użytkowników oraz regulacji prawnych zarówno na rozwiniętych rynkach, takich jak Japonia, Europa czy USA, jak i w tych częściach świata, gdzie rynek motoryzacyjny intensywnie się rozwija, jak Indie czy Chiny.

W nowym ośrodku zostanie zatrudnionych od 3200 do maksymalnie 3850 osób, głównie spośród obecnych pracowników Toyoty. Jest to pierwsza taka inwestycja koncernu w Japonii od 1984 roku, kiedy Toyota otworzyła ośrodek testowy Shibetsu Proving Ground na północy wyspy Hokkaido. Kiedy kompleks w Aichi zostanie uruchomiony, centrum w Shibetsu wyspecjalizuje się w testach jazdy zimą, znane centrum techniczne Higashi-Fuji będzie służyło przede wszystkim do opracowywania technologii przyszłości, natomiast w nowym kompleksie w Aichi będą testowane samochody, które trafią na rynek w bliskiej perspektywie.

REKLAMA

W tym roku fiskalnym Toyota wyda na badania i rozwój 2,34 biliona jenów (około 21,8 mld dolarów), o około 40% więcej niż 5 lat temu. Aby dodatkowo przyspieszyć rozwój nowych technologii, Toyota podjęła współpracę z innymi podmiotami. Dobrym przykładem jest firma joint venture Toyoty, Mazdy i Denso, zajmująca się rozwojem samochodów elektrycznych, czy też założona w 2016 roku firma badawcza Toyota Research Institute, zajmująca się autonomicznym prowadzeniem i sztuczną inteligencją, która ściśle współpracuje z Uniwersytetem Stanforda, MIT oraz Uniwersytetem Michigan.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA