REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP

Subskrybuj nas na Youtube
Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Opel
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Insignia zdobył 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Pojazd zdobył najwyższe noty w każdej ocenianej kategorii.

Nowy flagowy Opel uzyskał najwyższe noty w każdej z ocenianych kategorii — ochronie dorosłych pasażerów, ochronie pasażerów-dzieci, ochronie pieszych oraz systemach wspomagających bezpieczeństwo.

REKLAMA

W komentarzu do wyników testów zderzeniowych nowej Insignii Euro NCAP zwróciła szczególną uwagę na zastosowane w tym samochodzie innowacyjne systemy zwiększające bezpieczeństwo. Nowa aktywna maska unosi się w ciągu kilku milisekund, aby odseparować pieszego od twardych elementów w komorze silnika: „skuteczność systemu potwierdzono w przypadku różnych sylwetek pieszego i szerokiego zakresu prędkości”. Dopracowany system automatycznego hamowania awaryjnego, który wykrywa zarówno pieszych, jak i inne pojazdy, „działa poprawnie … (oraz) … przy prędkościach autostradowych wykazał się skutecznością, pozwalając uniknąć wypadku lub złagodzić jego następstwa”.

Zobacz też: Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

„Najwyższe oceny przyznane przez Euro NCAP potwierdzają, że poszczególne komponenty systemów bezpieczeństwa w nowej Insignii tworzą spójną i całościową koncepcję” — mówi Peter Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej. „Jednak bezpieczeństwo jest priorytetem nie tylko we flagowym Oplu. Najnowsze produkty w ofercie marki — Crossland X i Grandland X — także są wyposażone w alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego, gdyż chcemy, aby wszyscy nasi klienci mieli dostęp do najnowszych technologii z zakresu bezpieczeństwa, w myśl nowego hasła naszej marki: „przyszłość należy do wszystkich”.

Zobacz też: Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz aktywnej maski i systemu automatycznego hamowania awaryjnego w nowej Insignii zastosowano wiele innych imponujących i bardzo nowoczesnych systemów wspomagających prowadzenie pojazdu. Żaden inny samochód w tej klasie nie oferuje tak szerokiej palety inteligentnych technologii, jak nowa generacja flagowego Opla.

  • Matrycowe reflektory IntelliLux LED®: 16 segmentów LED umieszczonych w każdym z bardzo wąskich reflektorów Insignii odpowiada za światła drogowe oraz umożliwia uzyskanie wiązki świetlnej o różnym kształcie, dostosowanej z maksymalną precyzją do panujących warunków jazdy. Większa liczba tych segmentów pozwala na bardziej płynne i szybsze sterowanie snopem światła.
  • Wyświetlacz projekcyjny (head‑up): informacje takie jak prędkość, znaki drogowe, ustawienia ogranicznika prędkości i tempomatu adaptacyjnego oraz wskazówki nawigacji mogą być wyświetlane na szybie czołowej, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, który nie musi przerywać obserwacji drogi.
  • Adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego: za pomocą kamery i czujników radarowych system mierzy odległość od pojazdu poprzedzającego i odpowiednio koryguje prędkość jazdy. Jeżeli kierowca samochodu jadącego przed Insignią zacznie nagle hamować i odległość ta gwałtownie zmaleje, na szybie/wyświetlaczu head‑up zapali się czerwone światło ostrzegawcze, któremu będzie towarzyszył alarm dźwiękowy. Jednocześnie ACC zainicjuje automatyczne hamowanie awaryjne — szybciej niż zdołałby zareagować człowiek.
  • Asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy: prowadzenie samochodu zawsze wymaga skupienia pełnej uwagi na tej czynności, ale kiedy asystent pasa ruchu zarejestruje, że samochód bez wiedzy kierowcy zaczyna opuszczać dany pas ruchu, dokona delikatnej korekty toru jazdy oraz wyświetli stosowne ostrzeżenie. Funkcja ta działa przy prędkościach od 60 do 180 km/h.

Zobacz też: Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Kierowca Insignii może liczyć także na pomoc systemów zapewniających doskonałą widoczność w każdym kierunku. Zalety tych systemów ujawniają się zwłaszcza w jeździe miejskiej.

  • Kamera 360°: zastosowany po raz pierwszy w samochodzie marki Opel system czterech kamer, po jednej z każdej strony pojazdu. Na podstawie obrazu rejestrowanego przez kamery można uzyskać widok pojazdu z góry obejmujący pełne 360 stopni, który ułatwia parkowanie oraz manewry przy niewielkiej prędkości. Zamiast niewygodnego kręcenia głową kierowca może obserwować wszystko na ekranie systemu IntelliLink w środkowej konsoli.
  • Kamera cofania: z chwilą włączenia biegu wstecznego kamera zaczyna rejestrować obraz za pojazdem i przesyła go na dotykowy ekran systemu multimedialnego. Dynamiczne linie wyświetlane na ekranie są sterowane kątem obrotu kierownicy i ułatwiają precyzyjne parkowanie tyłem.
  • System ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu: czujniki radarowe w tylnym zderzaku wykrywają obiekty zbliżające się z lewej lub prawej strony w odległości 20 metrów i promieniu 90 stopni, a kierowca jest ostrzegany za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych. Jest to bardzo przydatna funkcja na przykład przy cofaniu na parkingu w warunkach ograniczonej widoczności.
  • Zaawansowany asystent parkowania: czujniki ultradźwiękowe w przednim i tylnym zderzaku identyfikują odpowiednie miejsca do parkowania i wykrywają ewentualne przeszkody. Asystent parkowania ocenia dostępne miejsce i automatycznie parkuje pojazd. Kierowca nie musi nawet dotykać kierownicy — steruje on jedynie przyspieszeniem i hamulcami oraz zmienia biegi.

Uzupełnieniem zestawu rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo w nowej Insignii są liczne systemy wspomagające kierowcę oparte na czujnikach radarowych i kamerach. Są to między innymi takie dobrze znane systemy, jak:

  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu: czujniki radarowego systemu ostrzegania obejmują obszar do 70 metrów za lusterkami bocznymi i informują o obecności innych użytkowników drogi zbliżających się sąsiednimi pasami ruchu. System pomaga zapobiegać kolizjom w sytuacji, gdy kierowca nie zachowa wymaganej ostrożności przy zmianie pasa ruchu.
  • Wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego na centralnym wyświetlaczu: system wykrywa obecność innych pojazdów w polu widzenia przedniej kamery lub zasięgu przedniego radaru i oblicza odległość od nich. Odległość ta jest podawana w bardziej przydatnych dla kierowcy sekundach, a nie w metrach. Pojazd poprzedzający jest oznaczony zielonym symbolem samochodu. Jeżeli odległość jest niedostateczna, automatycznie aktywowana jest funkcja ostrzegania o nadmiernym zbliżeniu się do pojazdu poprzedzającego, a symbol zmienia kolor na pomarańczowy.
  • Alarm przedkolizyjny: pomaga uniknąć najechania na tył pojazdu poprzedzającego lub przynajmniej zminimalizować skutki takiego zdarzenia poprzez zainicjowanie hamowania awaryjnego. W przypadku zbyt szybkiego zbliżania się Insignii do pojazdu poprzedzającego, kierowca usłyszy głośny alarm dźwiękowy i zobaczy ostrzeżenie wizualne na panelu wskaźników. Dodatkowo specjalna dioda wyświetli odpowiedni symbol na szybie czołowej. Kierowca może skonfigurować system, określając odległość („blisko”, „średnio” lub „daleko”), przy której powinno pojawiać się ostrzeżenie.
  • Rozpoznawanie znaków drogowych: najnowsza generacja tego systemu potrafi odczytywać i wyświetlać okrągłe znaki drogowe, takie jak ograniczenia prędkości i ich odwołania, a także wiele znaków prostokątnych. System przetwarza dane rejestrowane przez przednią kamerę, a także informacje z mapy z opcjonalnego systemu nawigacji. Ograniczenia prędkości są podawane również na wyświetlaczu head-up, jeżeli pojazd jest w niego wyposażony.

Źródło: Materiały Opla

Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Opel
Opel
Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Opel
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA