REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP

Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Opel
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Insignia zdobył 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Pojazd zdobył najwyższe noty w każdej ocenianej kategorii.

Nowy flagowy Opel uzyskał najwyższe noty w każdej z ocenianych kategorii — ochronie dorosłych pasażerów, ochronie pasażerów-dzieci, ochronie pieszych oraz systemach wspomagających bezpieczeństwo.

REKLAMA

REKLAMA

W komentarzu do wyników testów zderzeniowych nowej Insignii Euro NCAP zwróciła szczególną uwagę na zastosowane w tym samochodzie innowacyjne systemy zwiększające bezpieczeństwo. Nowa aktywna maska unosi się w ciągu kilku milisekund, aby odseparować pieszego od twardych elementów w komorze silnika: „skuteczność systemu potwierdzono w przypadku różnych sylwetek pieszego i szerokiego zakresu prędkości”. Dopracowany system automatycznego hamowania awaryjnego, który wykrywa zarówno pieszych, jak i inne pojazdy, „działa poprawnie … (oraz) … przy prędkościach autostradowych wykazał się skutecznością, pozwalając uniknąć wypadku lub złagodzić jego następstwa”.

Zobacz też: Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

„Najwyższe oceny przyznane przez Euro NCAP potwierdzają, że poszczególne komponenty systemów bezpieczeństwa w nowej Insignii tworzą spójną i całościową koncepcję” — mówi Peter Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej. „Jednak bezpieczeństwo jest priorytetem nie tylko we flagowym Oplu. Najnowsze produkty w ofercie marki — Crossland X i Grandland X — także są wyposażone w alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego, gdyż chcemy, aby wszyscy nasi klienci mieli dostęp do najnowszych technologii z zakresu bezpieczeństwa, w myśl nowego hasła naszej marki: „przyszłość należy do wszystkich”.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz aktywnej maski i systemu automatycznego hamowania awaryjnego w nowej Insignii zastosowano wiele innych imponujących i bardzo nowoczesnych systemów wspomagających prowadzenie pojazdu. Żaden inny samochód w tej klasie nie oferuje tak szerokiej palety inteligentnych technologii, jak nowa generacja flagowego Opla.

  • Matrycowe reflektory IntelliLux LED®: 16 segmentów LED umieszczonych w każdym z bardzo wąskich reflektorów Insignii odpowiada za światła drogowe oraz umożliwia uzyskanie wiązki świetlnej o różnym kształcie, dostosowanej z maksymalną precyzją do panujących warunków jazdy. Większa liczba tych segmentów pozwala na bardziej płynne i szybsze sterowanie snopem światła.
  • Wyświetlacz projekcyjny (head‑up): informacje takie jak prędkość, znaki drogowe, ustawienia ogranicznika prędkości i tempomatu adaptacyjnego oraz wskazówki nawigacji mogą być wyświetlane na szybie czołowej, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, który nie musi przerywać obserwacji drogi.
  • Adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego: za pomocą kamery i czujników radarowych system mierzy odległość od pojazdu poprzedzającego i odpowiednio koryguje prędkość jazdy. Jeżeli kierowca samochodu jadącego przed Insignią zacznie nagle hamować i odległość ta gwałtownie zmaleje, na szybie/wyświetlaczu head‑up zapali się czerwone światło ostrzegawcze, któremu będzie towarzyszył alarm dźwiękowy. Jednocześnie ACC zainicjuje automatyczne hamowanie awaryjne — szybciej niż zdołałby zareagować człowiek.
  • Asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy: prowadzenie samochodu zawsze wymaga skupienia pełnej uwagi na tej czynności, ale kiedy asystent pasa ruchu zarejestruje, że samochód bez wiedzy kierowcy zaczyna opuszczać dany pas ruchu, dokona delikatnej korekty toru jazdy oraz wyświetli stosowne ostrzeżenie. Funkcja ta działa przy prędkościach od 60 do 180 km/h.

Zobacz też: Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017

Kierowca Insignii może liczyć także na pomoc systemów zapewniających doskonałą widoczność w każdym kierunku. Zalety tych systemów ujawniają się zwłaszcza w jeździe miejskiej.

  • Kamera 360°: zastosowany po raz pierwszy w samochodzie marki Opel system czterech kamer, po jednej z każdej strony pojazdu. Na podstawie obrazu rejestrowanego przez kamery można uzyskać widok pojazdu z góry obejmujący pełne 360 stopni, który ułatwia parkowanie oraz manewry przy niewielkiej prędkości. Zamiast niewygodnego kręcenia głową kierowca może obserwować wszystko na ekranie systemu IntelliLink w środkowej konsoli.
  • Kamera cofania: z chwilą włączenia biegu wstecznego kamera zaczyna rejestrować obraz za pojazdem i przesyła go na dotykowy ekran systemu multimedialnego. Dynamiczne linie wyświetlane na ekranie są sterowane kątem obrotu kierownicy i ułatwiają precyzyjne parkowanie tyłem.
  • System ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu: czujniki radarowe w tylnym zderzaku wykrywają obiekty zbliżające się z lewej lub prawej strony w odległości 20 metrów i promieniu 90 stopni, a kierowca jest ostrzegany za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych. Jest to bardzo przydatna funkcja na przykład przy cofaniu na parkingu w warunkach ograniczonej widoczności.
  • Zaawansowany asystent parkowania: czujniki ultradźwiękowe w przednim i tylnym zderzaku identyfikują odpowiednie miejsca do parkowania i wykrywają ewentualne przeszkody. Asystent parkowania ocenia dostępne miejsce i automatycznie parkuje pojazd. Kierowca nie musi nawet dotykać kierownicy — steruje on jedynie przyspieszeniem i hamulcami oraz zmienia biegi.

Uzupełnieniem zestawu rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo w nowej Insignii są liczne systemy wspomagające kierowcę oparte na czujnikach radarowych i kamerach. Są to między innymi takie dobrze znane systemy, jak:

  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu: czujniki radarowego systemu ostrzegania obejmują obszar do 70 metrów za lusterkami bocznymi i informują o obecności innych użytkowników drogi zbliżających się sąsiednimi pasami ruchu. System pomaga zapobiegać kolizjom w sytuacji, gdy kierowca nie zachowa wymaganej ostrożności przy zmianie pasa ruchu.
  • Wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego na centralnym wyświetlaczu: system wykrywa obecność innych pojazdów w polu widzenia przedniej kamery lub zasięgu przedniego radaru i oblicza odległość od nich. Odległość ta jest podawana w bardziej przydatnych dla kierowcy sekundach, a nie w metrach. Pojazd poprzedzający jest oznaczony zielonym symbolem samochodu. Jeżeli odległość jest niedostateczna, automatycznie aktywowana jest funkcja ostrzegania o nadmiernym zbliżeniu się do pojazdu poprzedzającego, a symbol zmienia kolor na pomarańczowy.
  • Alarm przedkolizyjny: pomaga uniknąć najechania na tył pojazdu poprzedzającego lub przynajmniej zminimalizować skutki takiego zdarzenia poprzez zainicjowanie hamowania awaryjnego. W przypadku zbyt szybkiego zbliżania się Insignii do pojazdu poprzedzającego, kierowca usłyszy głośny alarm dźwiękowy i zobaczy ostrzeżenie wizualne na panelu wskaźników. Dodatkowo specjalna dioda wyświetli odpowiedni symbol na szybie czołowej. Kierowca może skonfigurować system, określając odległość („blisko”, „średnio” lub „daleko”), przy której powinno pojawiać się ostrzeżenie.
  • Rozpoznawanie znaków drogowych: najnowsza generacja tego systemu potrafi odczytywać i wyświetlać okrągłe znaki drogowe, takie jak ograniczenia prędkości i ich odwołania, a także wiele znaków prostokątnych. System przetwarza dane rejestrowane przez przednią kamerę, a także informacje z mapy z opcjonalnego systemu nawigacji. Ograniczenia prędkości są podawane również na wyświetlaczu head-up, jeżeli pojazd jest w niego wyposażony.

Źródło: Materiały Opla

Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Opel
Opel
Nowy Opel Insignia nagrodzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP
Opel
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA