"Piłem - NIE jadę" - czyli stop pijanym rowerzystom
REKLAMA
REKLAMA
Co to jest Responsib’ALL Day?
Responsib’ALL DAY to globalny program Pernod Ricard (dystrybutora marek alkoholowych) z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, którego celem jest kształtowanie właściwych postaw wśród konsumentów oraz promowanie dobrych praktyk branży alkoholowej.
REKLAMA
Tegoroczna, polska edycja programu „Piłem – NIE Jadę!” realizowana przez Pernod Ricard w Polsce skierowana jest po raz pierwszy także do rowerzystów.
Zobacz też: Co wolno rowerzyście na ulicy?
Szczyt sezonu rowerowego przypada właśnie na miesiące letnie. To okres szczególny, gdy większość wolnego czasu spędzamy na świeżym powietrzu, często w gronie przyjaciół i znajomych. W restauracjach, barach, miejskich ogródkach i plażach. To czas, który łączy się z zabawą. – mówi Katarzyna Groszek, Communication Manager, Pernod Ricard Polska – Niestety zdarza się, że rowerzyści zapominają o obowiązujących zasadach i jeżdżą po spożyciu alkoholu. W trosce o wszystkich użytkowników ruchu chcemy swoją akcją zwrócić uwagę również na problem nietrzeźwych rowerzystów. Celem naszych działań jest przede wszystkim edukacja. Alkohol to przyjemność, ale trzeba go konsumować odpowiedzialnie. I bez względu na okoliczności trzeba o tym pamiętać. Jestem głęboko przekonana, że najlepszymi ambasadorami tych wartości są nasi pracownicy. Dlatego co roku aktywnie wszyscy angażujemy się w promowanie pozytywnych postaw. – kontynuuje Katarzyna Groszek.
Zobacz też: Wysokość mandatów dla rowerzystów
22 maja w Warszawie i Zielonej Górze to dzień niespodzianek dla rowerzystów
W tym roku wydarzenia związane z Responsib’ALL Day pracownicy Pernod Ricard w Polsce będą organizować w dwóch lokalizacjach – Warszawie i Zielonej Górze. To jednak nie wszystko. Widząc jak silnym trendem jest korzystanie z dwóch kółek firma we współpracy z Urzędami Miasta Stołecznego Warszawy i Zielonej Góry postanowiła zrobić coś wyjątkowego dla rowerzystów. Już 22 maja br. w trakcie obchodów Responsib’ALL Day, wspólnie z przedstawicielami władz miasta, Pernod Ricard w Polsce przekaże rowerzystom w obydwu lokalizacjach sprzęt, który przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów w mieście. 22 maja to również data premiery nowej aplikacji na smartfony – „Wise drinking” (dostępnej również w polskiej wersji językowej), która będzie kompendium wiedzy na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Zobacz też: Dziecko na rowerze – przepisy i zasady
Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku tematem przewodnim był problem prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu oraz tzw. syndrom dnia następnego, gdy kierowcy siadają za kierownicą mimo znajdującego się w ich organizmie alkoholu. Specjalnie dla nich Pernod Ricard w Polsce zaktualizowało aplikację mobilną „AlkoFAKTY”, która w przystępny sposób pokazuje w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol.
Źródło: Materiały Prasowe Pernod Ricard Polska
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.