REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Premiery Poznań Motor Show 2019 - zestawienie ciekawych nowości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Poznań Motor Show 2018
Poznań Motor Show 2018
Media

REKLAMA

REKLAMA

W tym roku w halach Poznań Motor Show zadebiutowało około 60 modeli. My wybraliśmy najciekawsze z nich i stworzyliśmy tą listę.

W tym roku w stolicy Wielkopolski zagościło w sumie 1000 pojazdów, prezentowanych przez 170 wystawców w 15 pawilonach wystawowych. Na tak szeroką ekspozycję składało się tak naprawdę 5 salonów tematycznych. Poznań Motor Show 2019 to bowiem nie tylko samochody, ale i motocykle, kampery, trucki oraz detailing. W ciągu czterech dni imprezę odwiedziło blisko 147 tysięcy zwiedzających.

REKLAMA

Skoda Scala - pełnowymiarowy segment C

Skoda Scala

Skoda Scala

Fot. Skoda

Czesi funkcjonowali w segmencie C od zawsze. Obecność tą warunkowała jednak Octavia, która okazywała się modelem dość nietypowym. W przeciwieństwie do większości rywali była liftbackiem. Teraz Skoda postanowiła zaprezentować pełnowymiarowy model z grupy kompaktów i ten został nazwany Scala. Hatchback ma kilka zalet. Prezentuje się nowocześnie, ma przestronną kabinę pasażerską, 467-litrowy bagażnik oraz paletę nowoczesnych jednostek napędowych. W sprzedaży funkcjonują trzy jednostki: 1.0 TSI (115 KM), 1.5 TSI (150 KM) oraz 1.6 TDI (116 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Porsche 911 - ósma generacja nad Wisłą!

Porsche 911

Porsche 911

Materiały prasowe Porsche

Pod koniec listopada Porsche zaprezentowało nową generację legendarnego modelu 911. Podczas Poznań Motor Show model dotarł do Polski. Stylizacja? W tej kwestii zmiany są marginalne. Projektanci delikatnie poszerzyli nadkola i zastosowali nowe reflektory LED. Prawdziwe pole do popisu dał jednak aspekt technologiczny. Choć obrotomierz umieszczony w centralnym punkcie tablicy zegarów nadal jest analogowy, towarzyszą mu dwa okrągłe wyświetlacze. Poza tym na środku konsoli pojawił się ekran o przekątnej na poziomie 10,9 cala. To jednak nie koniec. 911-tka wykrywa mokrą nawierzchnię i przygotowuje się na nią, ostrzega przed kolizją oraz po raz pierwszy w historii jest dostępna z opcją Night Vision Assist.

Audi Q4 e-Tron - kolejny e-SUV z Niemiec

Audi Q4 e-Tron

Audi Q4 e-Tron

Fot. Audi

Audi coraz mocniej zaczyna rozpędzać się w elektrycznej ofensywie. A dowód na potwierdzenie tezy niech przyniesie kolejny koncept. Q4 e-Tron stanie się drugim zasilanym prądem crossoverem w gamie marki. Do napędzania pojazdu służą dwa silniki elektryczne. Ich moc sięga 306 koni mechanicznych. Auto może się rozpędzić do pierwszej setki w 6,3 sekundy oraz przekazuje napęd oczywiście na cztery koła. Zasięg pojazdu jest oszacowany na 450 kilometrów według standardu WLTP. Kiedy Audi Q4 e-Tron może trafić do produkcji? Wszystko wskazuje na to, że pod koniec 2020 roku.

BMW Serii 8 Cabrio - Bawarczycy wracają do formy!

BMW serii 8 Cabriolet

BMW serii 8 Cabriolet

Fot. Bmw

Już zamknięta wersja topowego coupe z Bawarii wyglądała obłędnie. Otwarty dach jedynie dodaje modelowi uroku! BMW serii 8 Cabrio jest potężne, majestatyczne, eleganckie i muskularne. A to połączenie, które sprawia że fanom niemieckiej motoryzacji na myśl zaczyna powracać klasyczna ósemka. Auto będzie napędzane silnikiem benzynowym lub diesla. Pierwszy oferuje 530, a drugi 320 koni mechanicznych. 4,4-litrowa V-ósemka rozpędza kabriolet do pierwszej setki w 3,9 sekundy. 6-cylindrowy, rzędowy diesel na sprint do 100 km/h potrzebuje 5,2 sekundy.

Hyundai Nexo - ogniwo paliwowe zyskuje popularność

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Materiały prasowe Hyundai

Hyundai jest jednym z tych producentów, którzy bardzo mocno idą w stronę elektromobilności. Właśnie dlatego po palecie elektryków nadszedł czas na ogniwo paliwowe. Hyundai Nexo posiada na pokładzie zasilaną wodorem elektrownię. Wytworzony w niej prąd zasila 161-konny motor elektryczny. Tankowanie SUV-a trwa zaledwie 5 minut - zupełnie jak tankowanie benzyny czy oleju napędowego. 6,3 kilograma wodoru pozwala autu na pokonanie 666 kilometrów.

Skoda Vision X - "zgazowana" hybryda

Skoda Vision X

Skoda Vision X

Fot. Skoda

Stylistycznie Skoda Vision X nie powinna stanowić zaskoczenia. Przód, linia boczna i tył pojazdu są mocno inspirowane SUV-ami obecnie dostępnymi w gamie czeskiej marki. Zaskakiwać może natomiast aspekt technologiczny. Model będzie zasilany jednostką hybrydową, w której w charakterze paliwa konwencjonalnego występować ma gaz CNG. A to brzmi jak tani w eksploatacji łącznik między motoryzacją konwencjonalną a zelektryfikowaną.

Skoda Vision E - elektryczny SUV coupe

Skoda Vision E

Skoda Vision E

Fot. Skoda

Vision E ma być prawdopodobnie swojego rodzaju eksperymentem Skody. To SUV, jednak posiadający nadwozie typu coupe. To auto o mocno zarysowanym charakterze dynamicznym, które do napędu otrzyma dwa silniki elektryczne. Te mają oferować w sumie 305 koni mechanicznych. Napęd zostanie przekazany na obydwie osie. Skoda nie chce zdradzić czasów przyspieszeń. Informuje jedynie, że Vision E rozpędzi się nawet do 180 km/h i otrzyma pakiet systemów autonomicznych, a do tego na jednym ładowaniu pokona 500 kilometrów

Volkswagen ID Crozz - przyszłość niemieckiej motoryzacji

Volkswagen ID Crozz

Volkswagen ID Crozz

Materiały prasowe Volkswagen

Niemcy od dobrych kilku lat dużo mówią o elektryfikacji gamy modelowej. Kolejnym jej elementem ma być ID Crozz. Auto zadebiutuje w wersji fabrycznej prawdopodobnie jeszcze w roku 2020. Crossover ma otrzymać rozsądnie wykalkulowaną cenę oraz napęd stuprocentowo elektryczny. Moc Volkswagena jest oszacowana na niego ponad 300 kilometrów. Zestaw baterii o pojemności 83 kWh powinien pozwolić na pokonanie około 500 kilometrów na jednym ładowaniu, a do tego instalacja elektryczna ID Crozza będzie dostosowana do wymogów ładowarek działających z mocą 150 kW.

Volkswagen ID Buzz Cargo - van przyszłości

Volkswagen ID Buzz Cargo

Volkswagen ID Buzz Cargo

Materiały prasowe Volkswagen

ID Buzz Cargo jest dość ciekawym modelem. Nie dość, że ma całą masę uroku zapożyczoną z klasycznego Bulliego, to jeszcze podczas Poznań Motor Show 2019 prezentował ideę elektromobilnego transportu według Volkswagena. Przedstawiciele niemieckiej marki twierdzą, że koncept pokazany w Polsce zwiastuje model, który jest już niemalże gotowy do rynkowego debiutu. Produkcja vana mogłaby się rozpocząć już na początku roku 2021. A to całkiem nieodległa perspektywa czasowa.

Alfa Romeo Tonale - piękność podczas Poznań Motor Show 2019

Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo

Włosi z całą pewnością znają się na sztuce motoryzacyjnej stylizacji. Tezę tą potwierdza m.in. koncept Alfa Romeo Tonale. Model był po raz drugi w historii zaprezentowany na targach motoryzacyjnych właśnie w Poznaniu! Auto ma trafić do seryjnej produkcji. Przedstawiciele marki zapewniają, że stanie się to w roku 2022. Tonale będzie crossoverem z XXI wieku. W efekcie otrzyma zelektryfikowany napęd. Pod maską auta zagościć powinien układ benzynowo-elektryczny typu plug-in.

Smart Vision EQ Fortwo - elektryk na minuty

Smart Vision EQ Fortwo

Smart Vision EQ Fortwo

Smart

Smart Vision EQ Fortwo nie jest świeżym projektem. Auto po raz pierwszy było zaprezentowane w Stuttgarcie we wrześniu roku 2017. O co chodzi w tym koncepcie? Niewielki samochód miał wyrażać refleksję na temat miejskiej motoryzacji przyszłości. A wyznaczniki wizji są trzy. Po pierwsze Vision EQ ma napęd elektryczny. Po drugie oferuje technologią autonomicznej jazdy. Po trzecie powstał z myślą o wynajmie na minuty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA