REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Otwarto nową fabrykę Volkswagena we Wrześni

Nowa fabryka Volkswagena we Wrześni
Nowa fabryka Volkswagena we Wrześni
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?

Otwarto nową fabrykę Volkswagena we Wrześni

REKLAMA

Około 1000 gości, a wśród nich przedstawiciele świata polityki i gospodarki, załogi i związków zawodowych z Polski i Niemiec oraz przedstawiciele zarządu  marki Volkswagen Samochody Użytkowe koncernu Volkswagen AG uruchomili fabrykę wybudowaną specjalnie dla nowego Craftera. Najnowocześniejsza fabryka w Europie została zbudowana w rekordowym tempie 23 miesięcy - począwszy od położenia kamienia węgielnego aż po rozpoczęcie produkcji.  

REKLAMA

Andreas Renschler, członek zarządu koncernu Volkswagen AG odpowiedzialny za obszar Samochody Użytkowe, będący jednocześnie prezesem spółki Volkswagen Truck & Bus, podziękował w imieniu koncernu Volkswagena
za znakomitą współpracę wszystkich osób zaangażowanych w budowę fabryki. Szczególne podziękowania Renschler skierował do załogi: „Budowa zakładu w rekordowym tempie pokazuje wyjątkowego ducha, którym cechują się wszyscy  pracownicy Volkswagen Samochody Użytkowe: jasne cele, wspólne dążenie do ich realizacji oraz wysoki poziom indywidualnej odpowiedzialności pozwoliły odnieść temu ambitnemu przedsięwzięciu sukces”.  

W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane <a class=zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?"/>

W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?

Volkswagen

Volkswagen

Więcej informacji na temat marki Volkswagen znajdziesz tutaj

REKLAMA

Renschler podkreślił, jak ważny dla strategii grupy Volkswagen Samochody Użytkowe jest nowy Crafter oraz fabryka we Wrześni: „Wraz z nową koncepcją Craftera oraz nową fabryką, której roczny wolumen produkcyjny wynosił będzie 100 tysięcy aut, jesteśmy dobrze spozycjonowani na rosnącym rynku samochodów użytkowych”. Wskutek budowy nowej fabryki doszło do nowej kooperacji pomiędzy Volkswagen Samochody Użytkowe (Crafter) oraz MAN (TGE), dwiema markami produkującymi auta w ramach grupy Volkswagen Samochody Użytkowe.

Podczas gali otwarcia fabryki obecny był również premier Dolnej Saksonii Stephan Weil. Wyraził on swoje uznanie dla nowego zakładu oraz przekazał życzenia od rządu Dolnej Saksonii. „Jak Państwo wiedzą, branża motoryzacyjna znajduje się w tej chwili w fazie zmian. Wszystko, co tutaj zobaczyłem sprawia, iż jestem przekonany, że to miejsce jest przygotowane na wejście w przyszłość”, powiedział Weil. „Pracownikom życzę wielu sukcesów podczas realizacji zadań, które pojawią się w kolejnych latach”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes podpisał umowę - jednak wybuduje fabrykę silników w Jaworze?

Dr Eckhard Scholz, przewodniczący zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, oświadczył, że marka sprostała „podwójnemu wyzwaniu” - stworzyła jednocześnie wybitne auto użytkowe i nowoczesne miejsce pod jego produkcję. „Kierujemy nasze uważne spojrzenie na wyzwania pojawiające się na rynku oraz na życzenia naszych klientów. Dlatego jesteśmy dumni nie tylko z powodu precyzyjnej oraz terminowej realizacji tego projektu, ale przede wszystkim z ludzi, którzy tego dokonali. Wszyscy Państwo mają osobiste zasługi w osiągnięciu tego ambitnego celu. Za to serdecznie dziękuję. To zaangażowanie to przykład przyszłości naszej marki. Zaledwie kilka tygodni temu Crafter wybrany został przez renomowane jury vanem roku otrzymując tytuł „International Van of the Year 2017”. Pokazuje to, że jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o nasz pojazd oraz naszą fabrykę”.  

Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań tłumaczył, że nowy zakład produkcyjny jest połączeniem „świetnie wykwalifikowanych i wysoce zmotywowanych pracowników oraz nowoczesnych, wydajnych oraz ergonomicznych procesów produkcyjnych”. W międzyczasie zakład ten stał się jednym z największych placów budowy w Europie. Jens Ocksen jest dumny ze swojej załogi, która wraz z kolejnymi kamieniami milowymi działała
z najwyższą jakością. „To nie zmieni się również po rozruchu fabryki”, zapewnił Ocksen. Podczas tworzenia koncepcji zakładu, a następnie jego budowy i wyposażenia budynków oraz wdrażania procesów produkcyjnych, oprócz aspektów ekologicznych konsekwentnie oraz długofalowo uwzględnia się aspekty społeczne oraz kulturowe. „Udało nam się wdrożyć wiele innowacyjnych rozwiązań. Zakład we Wrześni zbudowany został z myślą o przyszłości - zastosowano w nim najnowocześniejsze oraz korzystne dla środowiska rozwiązania techniczne”. Stosunkowo niedawno nowa fabryka, przynależne tereny zielone, udogodnienia socjalne oraz instalacje produkcyjne zostały nagrodzone przez Niemieckie Stowarzyszenie Zrównoważonego Budownictwa.   

Nakłady finansowe w wysokości 800 milionów euro przeznaczone na budowę fabryki oraz wyposażenie jej w urządzenia produkcyjne powodują, że zakład we Wrześni jest największą dotychczasową inwestycją zagraniczną w Polsce.

Fabryka Craftera w liczbach

Wielkość zakładu: 220 ha (2,2 km2)

Planowana wielkość produkcji:              

100 000 rocznie = 17 samochodów na godzinę = ok. 380 samochodów na dobę

Obszary produkcyjne – wielkość i opis:

•             Hala Budowy Karoserii (92 800 m2) = 12 boisk piłki nożnej; z czego na powierzchni 9 boisk, czyli na 64 227 m2 odbywać się będzie produkcja; liczba punktów spawalniczych wyniesie ponad 5 000 na pojazd.

•             Lakiernia (70 420 m2) = około 10 boisk piłkarskich, z czego 57 869 m2 stanowi powierzchnia produkcyjna, co odpowiada ponad 8 boiskom piłkarskim; długość lakierni to 422 m, a szerokość 136 m,
wysokość - 34 m.

•             Hala Montażu (107 000 m2) = powierzchnia 13 boisk do piłki nożnej,
z czego na 8 boiskach, czyli powierzchni około 57 300 m2 będzie odbywać się produkcja. Hala ma długość 850 m, a w najszerszym punkcie 250 m. Długość systemów transportujących karoserię po montażu to 2,8 km. Na tej drodze ustawilibyśmy ponad 400 wyprodukowanych w zakładzie samochodów.

•             Hala Produkcji Pilotażowej

•             Hala Zabudów Specjalnych (13 493m2) = powierzchnia dwóch boisk do piłki nożnej. W jej skład wchodzą stanowiska do wykonywania prac adaptacyjnych mających na celu przystosowanie typowych samochodów do celów specjalnych (np. samochody policyjne i wojskowe, dla służby zdrowia oraz firm logistycznych, warsztatowe, ze specjalnym oprzyrządowaniem lub ze specjalistyczną zabudową).

•             Park Dostawców (34 560 m2)    

Planowane zatrudnienie:          

3000 pracowników w trybie 3-zmianowym, w tym około 620 Specjalistów i Menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie i rozwój zakładu oraz około 2400 wykwalifikowanych pracowników na liniach produkcyjnych.

Dostawcy:

Fabrykę Craftera obsługuje 45 dostawców z Polski, w tym 7 z regionu.

Koszt inwestycji: 800 milionów euro     

Budowa fabryki w liczbach:

•             W trakcie prac ziemnych nawieziono około 1 000 000 m3 piasku za pomocą ponad 50 000 wywrotek (samochodów)

•             Do budowy użyto 22 000 ton stali oraz 8 000 ton stali zbrojeniowej

•             Wylano 50 000 m3 betonu za pomocą około 6 000 betoniarek

•             Postawiono 4 000 pali wzmacniających fundamenty, które wchodzą w grunt aż do głębokości 16 metrów

•             Położono 15 km rur instalacyjnych, co stanowiłoby ponad 40 długości torów żużlowych

•             W samej fabryce jest położonych 6 km rur kanalizacyjnych

•             Przeprowadzono 19 000 szkoleń z zakresu BHP

•             W szczytowym okresie na budowie wrzesińskiej fabryki Volkswagena Craftera pracowało około 3500 robotników

•             Pod budowę fabryki zakupiono grunt o powierzchni ponad 220 hektarów, co równa się powierzchni 300 boisk piłkarskich

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA