REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Otwarto nową fabrykę Volkswagena we Wrześni

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa fabryka Volkswagena we Wrześni
Nowa fabryka Volkswagena we Wrześni
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?

Otwarto nową fabrykę Volkswagena we Wrześni

Około 1000 gości, a wśród nich przedstawiciele świata polityki i gospodarki, załogi i związków zawodowych z Polski i Niemiec oraz przedstawiciele zarządu  marki Volkswagen Samochody Użytkowe koncernu Volkswagen AG uruchomili fabrykę wybudowaną specjalnie dla nowego Craftera. Najnowocześniejsza fabryka w Europie została zbudowana w rekordowym tempie 23 miesięcy - począwszy od położenia kamienia węgielnego aż po rozpoczęcie produkcji.  

REKLAMA

REKLAMA

Andreas Renschler, członek zarządu koncernu Volkswagen AG odpowiedzialny za obszar Samochody Użytkowe, będący jednocześnie prezesem spółki Volkswagen Truck & Bus, podziękował w imieniu koncernu Volkswagena
za znakomitą współpracę wszystkich osób zaangażowanych w budowę fabryki. Szczególne podziękowania Renschler skierował do załogi: „Budowa zakładu w rekordowym tempie pokazuje wyjątkowego ducha, którym cechują się wszyscy  pracownicy Volkswagen Samochody Użytkowe: jasne cele, wspólne dążenie do ich realizacji oraz wysoki poziom indywidualnej odpowiedzialności pozwoliły odnieść temu ambitnemu przedsięwzięciu sukces”.  

W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?

Volkswagen

Volkswagen

Więcej informacji na temat marki Volkswagen znajdziesz tutaj

Renschler podkreślił, jak ważny dla strategii grupy Volkswagen Samochody Użytkowe jest nowy Crafter oraz fabryka we Wrześni: „Wraz z nową koncepcją Craftera oraz nową fabryką, której roczny wolumen produkcyjny wynosił będzie 100 tysięcy aut, jesteśmy dobrze spozycjonowani na rosnącym rynku samochodów użytkowych”. Wskutek budowy nowej fabryki doszło do nowej kooperacji pomiędzy Volkswagen Samochody Użytkowe (Crafter) oraz MAN (TGE), dwiema markami produkującymi auta w ramach grupy Volkswagen Samochody Użytkowe.

REKLAMA

Podczas gali otwarcia fabryki obecny był również premier Dolnej Saksonii Stephan Weil. Wyraził on swoje uznanie dla nowego zakładu oraz przekazał życzenia od rządu Dolnej Saksonii. „Jak Państwo wiedzą, branża motoryzacyjna znajduje się w tej chwili w fazie zmian. Wszystko, co tutaj zobaczyłem sprawia, iż jestem przekonany, że to miejsce jest przygotowane na wejście w przyszłość”, powiedział Weil. „Pracownikom życzę wielu sukcesów podczas realizacji zadań, które pojawią się w kolejnych latach”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes podpisał umowę - jednak wybuduje fabrykę silników w Jaworze?

Dr Eckhard Scholz, przewodniczący zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, oświadczył, że marka sprostała „podwójnemu wyzwaniu” - stworzyła jednocześnie wybitne auto użytkowe i nowoczesne miejsce pod jego produkcję. „Kierujemy nasze uważne spojrzenie na wyzwania pojawiające się na rynku oraz na życzenia naszych klientów. Dlatego jesteśmy dumni nie tylko z powodu precyzyjnej oraz terminowej realizacji tego projektu, ale przede wszystkim z ludzi, którzy tego dokonali. Wszyscy Państwo mają osobiste zasługi w osiągnięciu tego ambitnego celu. Za to serdecznie dziękuję. To zaangażowanie to przykład przyszłości naszej marki. Zaledwie kilka tygodni temu Crafter wybrany został przez renomowane jury vanem roku otrzymując tytuł „International Van of the Year 2017”. Pokazuje to, że jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o nasz pojazd oraz naszą fabrykę”.  

Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań tłumaczył, że nowy zakład produkcyjny jest połączeniem „świetnie wykwalifikowanych i wysoce zmotywowanych pracowników oraz nowoczesnych, wydajnych oraz ergonomicznych procesów produkcyjnych”. W międzyczasie zakład ten stał się jednym z największych placów budowy w Europie. Jens Ocksen jest dumny ze swojej załogi, która wraz z kolejnymi kamieniami milowymi działała
z najwyższą jakością. „To nie zmieni się również po rozruchu fabryki”, zapewnił Ocksen. Podczas tworzenia koncepcji zakładu, a następnie jego budowy i wyposażenia budynków oraz wdrażania procesów produkcyjnych, oprócz aspektów ekologicznych konsekwentnie oraz długofalowo uwzględnia się aspekty społeczne oraz kulturowe. „Udało nam się wdrożyć wiele innowacyjnych rozwiązań. Zakład we Wrześni zbudowany został z myślą o przyszłości - zastosowano w nim najnowocześniejsze oraz korzystne dla środowiska rozwiązania techniczne”. Stosunkowo niedawno nowa fabryka, przynależne tereny zielone, udogodnienia socjalne oraz instalacje produkcyjne zostały nagrodzone przez Niemieckie Stowarzyszenie Zrównoważonego Budownictwa.   

Nakłady finansowe w wysokości 800 milionów euro przeznaczone na budowę fabryki oraz wyposażenie jej w urządzenia produkcyjne powodują, że zakład we Wrześni jest największą dotychczasową inwestycją zagraniczną w Polsce.

Fabryka Craftera w liczbach

Wielkość zakładu: 220 ha (2,2 km2)

Planowana wielkość produkcji:              

100 000 rocznie = 17 samochodów na godzinę = ok. 380 samochodów na dobę

Obszary produkcyjne – wielkość i opis:

•             Hala Budowy Karoserii (92 800 m2) = 12 boisk piłki nożnej; z czego na powierzchni 9 boisk, czyli na 64 227 m2 odbywać się będzie produkcja; liczba punktów spawalniczych wyniesie ponad 5 000 na pojazd.

•             Lakiernia (70 420 m2) = około 10 boisk piłkarskich, z czego 57 869 m2 stanowi powierzchnia produkcyjna, co odpowiada ponad 8 boiskom piłkarskim; długość lakierni to 422 m, a szerokość 136 m,
wysokość - 34 m.

•             Hala Montażu (107 000 m2) = powierzchnia 13 boisk do piłki nożnej,
z czego na 8 boiskach, czyli powierzchni około 57 300 m2 będzie odbywać się produkcja. Hala ma długość 850 m, a w najszerszym punkcie 250 m. Długość systemów transportujących karoserię po montażu to 2,8 km. Na tej drodze ustawilibyśmy ponad 400 wyprodukowanych w zakładzie samochodów.

•             Hala Produkcji Pilotażowej

•             Hala Zabudów Specjalnych (13 493m2) = powierzchnia dwóch boisk do piłki nożnej. W jej skład wchodzą stanowiska do wykonywania prac adaptacyjnych mających na celu przystosowanie typowych samochodów do celów specjalnych (np. samochody policyjne i wojskowe, dla służby zdrowia oraz firm logistycznych, warsztatowe, ze specjalnym oprzyrządowaniem lub ze specjalistyczną zabudową).

•             Park Dostawców (34 560 m2)    

Planowane zatrudnienie:          

3000 pracowników w trybie 3-zmianowym, w tym około 620 Specjalistów i Menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie i rozwój zakładu oraz około 2400 wykwalifikowanych pracowników na liniach produkcyjnych.

Dostawcy:

Fabrykę Craftera obsługuje 45 dostawców z Polski, w tym 7 z regionu.

Koszt inwestycji: 800 milionów euro     

Budowa fabryki w liczbach:

•             W trakcie prac ziemnych nawieziono około 1 000 000 m3 piasku za pomocą ponad 50 000 wywrotek (samochodów)

•             Do budowy użyto 22 000 ton stali oraz 8 000 ton stali zbrojeniowej

•             Wylano 50 000 m3 betonu za pomocą około 6 000 betoniarek

•             Postawiono 4 000 pali wzmacniających fundamenty, które wchodzą w grunt aż do głębokości 16 metrów

•             Położono 15 km rur instalacyjnych, co stanowiłoby ponad 40 długości torów żużlowych

•             W samej fabryce jest położonych 6 km rur kanalizacyjnych

•             Przeprowadzono 19 000 szkoleń z zakresu BHP

•             W szczytowym okresie na budowie wrzesińskiej fabryki Volkswagena Craftera pracowało około 3500 robotników

•             Pod budowę fabryki zakupiono grunt o powierzchni ponad 220 hektarów, co równa się powierzchni 300 boisk piłkarskich

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

W nowej fabryce Volkswagena we Wrześni są produkowane dostawcze Craftery. Jakie jest planowane zatrudnienie, ile dostawców z polski będzie obsługiwało fabrykę oraz na jaką kwotę opiewa cała inwestycja?
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA