REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Żeby skutecznie konkurować na współczesnym rynku motoryzacyjnym nie wystarczy oferować innowacyjne produkty. Istotne są także innowacje w sposobie prowadzenia biznesu.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

REKLAMA

Mazda jako pierwszy producent samochodów w Europie zaoferowała elektroniczny rejestr przeglądów, zastępujący tradycyjną książkę serwisową. Później, dzięki aplikacji MyMazda, właściciele uzyskali bezpośredni dostęp do tego archiwum za pomocą smartfonu lub komputera, jak również dostęp do innych usług, np. pomocy drogowej. W Wielkiej Brytanii Mazda pilotuje teraz funkcję Mazda MyWay, która w wygodny sposób dostarcza pod drzwi klienta szereg usług. Tymczasem ponad 1500 dealerów w całej Europie zmienia wygląd salonów na bardziej ekskluzywny, aby jeszcze lepiej służyć klientom.

REKLAMA

„Rozwój nowych produktów i przeorganizowanie całej działalności w okresie kryzysu z pewnością się opłaciło” — mówi Jeff Guyton, 49 l., prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe od 2009 r. „Dziś przynosimy solidny zysk, a popyt na nasze modele, w szczególności nasze SUVy, jest od dłuższego czasu bardzo duży, zwłaszcza w Europie.”

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Założony w 1990 r. ośrodek Mazda Research Europe (MRE) wraz z pozostałymi czterema centrami badawczo-rozwojowymi na świecie pomaga opracowywać nowe modele i zapewniać zgodność oferowanych pojazdów z europejskimi normami i gustami. Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii, zapewniając europejski wkład w ewolucję stylistyki KODO.

W przeszłości produkcja Mazdy była skupiona w Japonii. Jednak, aby sprostać globalnym oczekiwaniom, spółka zaczęła rozszerzać potencjał produkcyjny, budując nowoczesne ośrodki w innych częściach świata. Skorzystała na tym Europa, gdyż samochody sprzedawane tutaj są produkowane w Japonii, Meksyku i Tajlandii. Szeroka baza produkcyjna ze zdolnością elastycznego dostosowywania produkcji nie tylko poprawia zdolność Mazdy do zaspokajania zmiennego zapotrzebowania, ale również zmniejsza wpływ kursów walutowych na zysk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda Logistics Europe (MLE) przejmuje transporty, które docierają do obiektów portowych spółki w Antwerpii, Barcelonie i Zeebrugge. MLE, z siedzibą w Willebroek nieopodal Antwerpii w Belgii, przygotowuje samochody i części pod kątem docelowych lokalnych rynków, a następnie wysyła je do dealerów na całym kontynencie. To niezwykle skomplikowane zadanie, które musi być realizowane płynnie i precyzyjnie, dzień w dzień, aby działalność w Europie przebiegała sprawnie. MLE dostarcza również usług informatycznych i finansowych krajowym oddziałom Mazdy.

Zobacz też: Mazda po ośmiu latach działalności w Polsce

Bezkompromisowe innowacje

Kładąc fundamenty trwałego sukcesu, firma wprowadziła w tym roku na rynek dwa nowe SUVy — Mazdę CX-4 (w Chinach) oraz Mazdę CX-9 (w Ameryce Północnej) — i poza Mazdą MX-5 RF (Retractable Fastback — nadwozie typu fastback ze składanym dachem), zaprezentowaną wiosną, ma jeszcze kilka asów w rękawie. Ponadto, firma opracowuje następną generację technologii SKYACTIV, dążąc do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i emisji.

„To podejście, które owocuje przełomowymi technologiami i stylistyką, odróżnia markę na tle innych i uważam, że jest to jeden z powodów, dla których nasze samochody są tak atrakcyjne dla klientów” — dodaje Guyton. „Dzięki kolejnym nowym modelom w drodze, perspektywy wyglądają bardzo dobrze.”

Bezkompromisowa postawa i działania pod prąd stanowią część DNA marki. Przykładem może być silnik rotorowy — jednostka napędowa, dzięki której jedynie Mazda osiągnęła sukces komercyjny. Innym przykładem może być przystępny cenowo samochód sportowy — segment aut, który praktycznie zanikał, kiedy Mazda ożywiła go w 1989 r. legendarnym roadsterem MX-5, który dał początek filozofii Jinba-Ittai i od tej pory sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy.

Skupiona na człowieku filozofia rozwojowa i niezmienna orientacja na kierowcę nie pozwalają firmie zatrzymać się w dążeniu do przeprowadzania innowacji dla klientów. To bezkompromisowe podejście sprawdza się — jak pokazuje sukces ostatnich lat. Mazdę i jej klientów czeka również świetlana przyszłość — w Europie i na całym świecie.

Mazda Motor Europe

  • Powstała w 1989 r. z główną siedzibą w Leverkusen w Niemczech, obecnie zatrudnia międzynarodowy zespół liczący ponad 200 pracowników (choć obecność Mazdy w Europie sięga lat 60., a eksport do Europy na pełną skalę ruszył w 1967 r.)
  • Organizacja w Leverkusen pracuje nad rynkową pozycją i sukcesem Mazdy, koordynując działania 21 krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż i pięciu niezależnych dystrybutorów razem pokrywających 37 rynków w Europie
  • Wspiera również ok. 1500 dealerów, którzy obecnie przechodzą proces unowocześnienia wyglądu obiektów na bardziej ekskluzywny

Mazda Logistics Europe

  • Również powstała w 1989 r. w Willebroek, w pobliżu portu w Antwerpii w Belgii, zatrudnia ponad 350 pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję samochodów i części w całej Europie oraz przygotowywanie ich do wejścia na docelowe rynki lokalne
  • W 2002 r. otwarto drugi obiekt portowy w Barcelonie jako centrum na Europę Południową, zaś trzeci — w Zeebrugge w Belgii, otwarty w 2009 r. — zaopatruje Zjednoczone Królestwo, Irlandię i Skandynawię
  • Ponadto koordynuje usługi informatyczne i finansowe dla krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż

Zobacz też: Mazda RX-VISION 2016

Mazda Research Europe

  • Obiekt powstał w 1990 roku w Oberursel, w pobliżu Frankfurtu w Niemczech, jako jedno z pięciu światowych centrów badawczo-rozwojowych Mazdy i obecnie zatrudnia ok. 100 osób
  • Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii
  • Do jego zadań należy analizowanie nowych technologii, opracowywanie części i akcesoriów na rynek europejski, a także zapewnianie zgodności produktów Mazdy z europejskimi normami i gustami

Zobacz też: Mazda MX-5: World Car of the Year 2016 i świetne wyniki sprzedaży

Oś czasu

1967:       Mazda rozpoczyna eksport na pełną skalę do Europy

1972:       Roczna sprzedaż osiąga pułap 50 000 egzemplarzy w 18 europejskich krajach; pierwsza lokalna spółka odpowiedzialna za sprzedaż powstaje w Niemczech

1989:       Powstaje Mazda Motor Europe z siedzibą główną w Leverkusen; Mazda Logistics Europe zostaje utworzona nieopodal Antwerpii

1990:       Budowa nowego europejskiego centrum badawczo-rozwojowego w Oberursel w Niemczech

2008:       Mazda deklaruje zmniejszenie średniego zużycia paliwa w swoich modelach o 30% do 2015 r.

2011:       Prezentacja całkowicie nowej Mazdy CX-5 — pierwszego modelu wyposażonego w pełen zakres technologii SKYACTIV i zbudowanego w stylistyce KODO — Dusza ruchu

2014:       Otwarcie Mazda Space w Barcelonie jako europejskiego centrum kulturalno-imprezowego; rusza produkcja w nowym zakładzie w Meksyku, powiększając światowy potencjał Mazdy

2016:       Mazda przedstawia SKYACTIV — Dynamics, innowacyjną linię technologii kontroli pojazdu; rozpoczyna się program „Przyjaciele MX-5”

Źródło: Materiały prasowe Mazdy

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA