REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Żeby skutecznie konkurować na współczesnym rynku motoryzacyjnym nie wystarczy oferować innowacyjne produkty. Istotne są także innowacje w sposobie prowadzenia biznesu.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

Mazda jako pierwszy producent samochodów w Europie zaoferowała elektroniczny rejestr przeglądów, zastępujący tradycyjną książkę serwisową. Później, dzięki aplikacji MyMazda, właściciele uzyskali bezpośredni dostęp do tego archiwum za pomocą smartfonu lub komputera, jak również dostęp do innych usług, np. pomocy drogowej. W Wielkiej Brytanii Mazda pilotuje teraz funkcję Mazda MyWay, która w wygodny sposób dostarcza pod drzwi klienta szereg usług. Tymczasem ponad 1500 dealerów w całej Europie zmienia wygląd salonów na bardziej ekskluzywny, aby jeszcze lepiej służyć klientom.

REKLAMA

REKLAMA

„Rozwój nowych produktów i przeorganizowanie całej działalności w okresie kryzysu z pewnością się opłaciło” — mówi Jeff Guyton, 49 l., prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe od 2009 r. „Dziś przynosimy solidny zysk, a popyt na nasze modele, w szczególności nasze SUVy, jest od dłuższego czasu bardzo duży, zwłaszcza w Europie.”

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

Założony w 1990 r. ośrodek Mazda Research Europe (MRE) wraz z pozostałymi czterema centrami badawczo-rozwojowymi na świecie pomaga opracowywać nowe modele i zapewniać zgodność oferowanych pojazdów z europejskimi normami i gustami. Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii, zapewniając europejski wkład w ewolucję stylistyki KODO.

REKLAMA

W przeszłości produkcja Mazdy była skupiona w Japonii. Jednak, aby sprostać globalnym oczekiwaniom, spółka zaczęła rozszerzać potencjał produkcyjny, budując nowoczesne ośrodki w innych częściach świata. Skorzystała na tym Europa, gdyż samochody sprzedawane tutaj są produkowane w Japonii, Meksyku i Tajlandii. Szeroka baza produkcyjna ze zdolnością elastycznego dostosowywania produkcji nie tylko poprawia zdolność Mazdy do zaspokajania zmiennego zapotrzebowania, ale również zmniejsza wpływ kursów walutowych na zysk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda Logistics Europe (MLE) przejmuje transporty, które docierają do obiektów portowych spółki w Antwerpii, Barcelonie i Zeebrugge. MLE, z siedzibą w Willebroek nieopodal Antwerpii w Belgii, przygotowuje samochody i części pod kątem docelowych lokalnych rynków, a następnie wysyła je do dealerów na całym kontynencie. To niezwykle skomplikowane zadanie, które musi być realizowane płynnie i precyzyjnie, dzień w dzień, aby działalność w Europie przebiegała sprawnie. MLE dostarcza również usług informatycznych i finansowych krajowym oddziałom Mazdy.

Zobacz też: Mazda po ośmiu latach działalności w Polsce

Bezkompromisowe innowacje

Kładąc fundamenty trwałego sukcesu, firma wprowadziła w tym roku na rynek dwa nowe SUVy — Mazdę CX-4 (w Chinach) oraz Mazdę CX-9 (w Ameryce Północnej) — i poza Mazdą MX-5 RF (Retractable Fastback — nadwozie typu fastback ze składanym dachem), zaprezentowaną wiosną, ma jeszcze kilka asów w rękawie. Ponadto, firma opracowuje następną generację technologii SKYACTIV, dążąc do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i emisji.

„To podejście, które owocuje przełomowymi technologiami i stylistyką, odróżnia markę na tle innych i uważam, że jest to jeden z powodów, dla których nasze samochody są tak atrakcyjne dla klientów” — dodaje Guyton. „Dzięki kolejnym nowym modelom w drodze, perspektywy wyglądają bardzo dobrze.”

Bezkompromisowa postawa i działania pod prąd stanowią część DNA marki. Przykładem może być silnik rotorowy — jednostka napędowa, dzięki której jedynie Mazda osiągnęła sukces komercyjny. Innym przykładem może być przystępny cenowo samochód sportowy — segment aut, który praktycznie zanikał, kiedy Mazda ożywiła go w 1989 r. legendarnym roadsterem MX-5, który dał początek filozofii Jinba-Ittai i od tej pory sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy.

Skupiona na człowieku filozofia rozwojowa i niezmienna orientacja na kierowcę nie pozwalają firmie zatrzymać się w dążeniu do przeprowadzania innowacji dla klientów. To bezkompromisowe podejście sprawdza się — jak pokazuje sukces ostatnich lat. Mazdę i jej klientów czeka również świetlana przyszłość — w Europie i na całym świecie.

Mazda Motor Europe

  • Powstała w 1989 r. z główną siedzibą w Leverkusen w Niemczech, obecnie zatrudnia międzynarodowy zespół liczący ponad 200 pracowników (choć obecność Mazdy w Europie sięga lat 60., a eksport do Europy na pełną skalę ruszył w 1967 r.)
  • Organizacja w Leverkusen pracuje nad rynkową pozycją i sukcesem Mazdy, koordynując działania 21 krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż i pięciu niezależnych dystrybutorów razem pokrywających 37 rynków w Europie
  • Wspiera również ok. 1500 dealerów, którzy obecnie przechodzą proces unowocześnienia wyglądu obiektów na bardziej ekskluzywny

Mazda Logistics Europe

  • Również powstała w 1989 r. w Willebroek, w pobliżu portu w Antwerpii w Belgii, zatrudnia ponad 350 pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję samochodów i części w całej Europie oraz przygotowywanie ich do wejścia na docelowe rynki lokalne
  • W 2002 r. otwarto drugi obiekt portowy w Barcelonie jako centrum na Europę Południową, zaś trzeci — w Zeebrugge w Belgii, otwarty w 2009 r. — zaopatruje Zjednoczone Królestwo, Irlandię i Skandynawię
  • Ponadto koordynuje usługi informatyczne i finansowe dla krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż

Zobacz też: Mazda RX-VISION 2016

Mazda Research Europe

  • Obiekt powstał w 1990 roku w Oberursel, w pobliżu Frankfurtu w Niemczech, jako jedno z pięciu światowych centrów badawczo-rozwojowych Mazdy i obecnie zatrudnia ok. 100 osób
  • Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii
  • Do jego zadań należy analizowanie nowych technologii, opracowywanie części i akcesoriów na rynek europejski, a także zapewnianie zgodności produktów Mazdy z europejskimi normami i gustami

Zobacz też: Mazda MX-5: World Car of the Year 2016 i świetne wyniki sprzedaży

Oś czasu

1967:       Mazda rozpoczyna eksport na pełną skalę do Europy

1972:       Roczna sprzedaż osiąga pułap 50 000 egzemplarzy w 18 europejskich krajach; pierwsza lokalna spółka odpowiedzialna za sprzedaż powstaje w Niemczech

1989:       Powstaje Mazda Motor Europe z siedzibą główną w Leverkusen; Mazda Logistics Europe zostaje utworzona nieopodal Antwerpii

1990:       Budowa nowego europejskiego centrum badawczo-rozwojowego w Oberursel w Niemczech

2008:       Mazda deklaruje zmniejszenie średniego zużycia paliwa w swoich modelach o 30% do 2015 r.

2011:       Prezentacja całkowicie nowej Mazdy CX-5 — pierwszego modelu wyposażonego w pełen zakres technologii SKYACTIV i zbudowanego w stylistyce KODO — Dusza ruchu

2014:       Otwarcie Mazda Space w Barcelonie jako europejskiego centrum kulturalno-imprezowego; rusza produkcja w nowym zakładzie w Meksyku, powiększając światowy potencjał Mazdy

2016:       Mazda przedstawia SKYACTIV — Dynamics, innowacyjną linię technologii kontroli pojazdu; rozpoczyna się program „Przyjaciele MX-5”

Źródło: Materiały prasowe Mazdy

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA