REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

Subskrybuj nas na Youtube
Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Żeby skutecznie konkurować na współczesnym rynku motoryzacyjnym nie wystarczy oferować innowacyjne produkty. Istotne są także innowacje w sposobie prowadzenia biznesu.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

REKLAMA

Mazda jako pierwszy producent samochodów w Europie zaoferowała elektroniczny rejestr przeglądów, zastępujący tradycyjną książkę serwisową. Później, dzięki aplikacji MyMazda, właściciele uzyskali bezpośredni dostęp do tego archiwum za pomocą smartfonu lub komputera, jak również dostęp do innych usług, np. pomocy drogowej. W Wielkiej Brytanii Mazda pilotuje teraz funkcję Mazda MyWay, która w wygodny sposób dostarcza pod drzwi klienta szereg usług. Tymczasem ponad 1500 dealerów w całej Europie zmienia wygląd salonów na bardziej ekskluzywny, aby jeszcze lepiej służyć klientom.

REKLAMA

„Rozwój nowych produktów i przeorganizowanie całej działalności w okresie kryzysu z pewnością się opłaciło” — mówi Jeff Guyton, 49 l., prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe od 2009 r. „Dziś przynosimy solidny zysk, a popyt na nasze modele, w szczególności nasze SUVy, jest od dłuższego czasu bardzo duży, zwłaszcza w Europie.”

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Założony w 1990 r. ośrodek Mazda Research Europe (MRE) wraz z pozostałymi czterema centrami badawczo-rozwojowymi na świecie pomaga opracowywać nowe modele i zapewniać zgodność oferowanych pojazdów z europejskimi normami i gustami. Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii, zapewniając europejski wkład w ewolucję stylistyki KODO.

W przeszłości produkcja Mazdy była skupiona w Japonii. Jednak, aby sprostać globalnym oczekiwaniom, spółka zaczęła rozszerzać potencjał produkcyjny, budując nowoczesne ośrodki w innych częściach świata. Skorzystała na tym Europa, gdyż samochody sprzedawane tutaj są produkowane w Japonii, Meksyku i Tajlandii. Szeroka baza produkcyjna ze zdolnością elastycznego dostosowywania produkcji nie tylko poprawia zdolność Mazdy do zaspokajania zmiennego zapotrzebowania, ale również zmniejsza wpływ kursów walutowych na zysk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda Logistics Europe (MLE) przejmuje transporty, które docierają do obiektów portowych spółki w Antwerpii, Barcelonie i Zeebrugge. MLE, z siedzibą w Willebroek nieopodal Antwerpii w Belgii, przygotowuje samochody i części pod kątem docelowych lokalnych rynków, a następnie wysyła je do dealerów na całym kontynencie. To niezwykle skomplikowane zadanie, które musi być realizowane płynnie i precyzyjnie, dzień w dzień, aby działalność w Europie przebiegała sprawnie. MLE dostarcza również usług informatycznych i finansowych krajowym oddziałom Mazdy.

Zobacz też: Mazda po ośmiu latach działalności w Polsce

Bezkompromisowe innowacje

Kładąc fundamenty trwałego sukcesu, firma wprowadziła w tym roku na rynek dwa nowe SUVy — Mazdę CX-4 (w Chinach) oraz Mazdę CX-9 (w Ameryce Północnej) — i poza Mazdą MX-5 RF (Retractable Fastback — nadwozie typu fastback ze składanym dachem), zaprezentowaną wiosną, ma jeszcze kilka asów w rękawie. Ponadto, firma opracowuje następną generację technologii SKYACTIV, dążąc do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i emisji.

„To podejście, które owocuje przełomowymi technologiami i stylistyką, odróżnia markę na tle innych i uważam, że jest to jeden z powodów, dla których nasze samochody są tak atrakcyjne dla klientów” — dodaje Guyton. „Dzięki kolejnym nowym modelom w drodze, perspektywy wyglądają bardzo dobrze.”

Bezkompromisowa postawa i działania pod prąd stanowią część DNA marki. Przykładem może być silnik rotorowy — jednostka napędowa, dzięki której jedynie Mazda osiągnęła sukces komercyjny. Innym przykładem może być przystępny cenowo samochód sportowy — segment aut, który praktycznie zanikał, kiedy Mazda ożywiła go w 1989 r. legendarnym roadsterem MX-5, który dał początek filozofii Jinba-Ittai i od tej pory sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy.

Skupiona na człowieku filozofia rozwojowa i niezmienna orientacja na kierowcę nie pozwalają firmie zatrzymać się w dążeniu do przeprowadzania innowacji dla klientów. To bezkompromisowe podejście sprawdza się — jak pokazuje sukces ostatnich lat. Mazdę i jej klientów czeka również świetlana przyszłość — w Europie i na całym świecie.

Mazda Motor Europe

  • Powstała w 1989 r. z główną siedzibą w Leverkusen w Niemczech, obecnie zatrudnia międzynarodowy zespół liczący ponad 200 pracowników (choć obecność Mazdy w Europie sięga lat 60., a eksport do Europy na pełną skalę ruszył w 1967 r.)
  • Organizacja w Leverkusen pracuje nad rynkową pozycją i sukcesem Mazdy, koordynując działania 21 krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż i pięciu niezależnych dystrybutorów razem pokrywających 37 rynków w Europie
  • Wspiera również ok. 1500 dealerów, którzy obecnie przechodzą proces unowocześnienia wyglądu obiektów na bardziej ekskluzywny

Mazda Logistics Europe

  • Również powstała w 1989 r. w Willebroek, w pobliżu portu w Antwerpii w Belgii, zatrudnia ponad 350 pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję samochodów i części w całej Europie oraz przygotowywanie ich do wejścia na docelowe rynki lokalne
  • W 2002 r. otwarto drugi obiekt portowy w Barcelonie jako centrum na Europę Południową, zaś trzeci — w Zeebrugge w Belgii, otwarty w 2009 r. — zaopatruje Zjednoczone Królestwo, Irlandię i Skandynawię
  • Ponadto koordynuje usługi informatyczne i finansowe dla krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż

Zobacz też: Mazda RX-VISION 2016

Mazda Research Europe

  • Obiekt powstał w 1990 roku w Oberursel, w pobliżu Frankfurtu w Niemczech, jako jedno z pięciu światowych centrów badawczo-rozwojowych Mazdy i obecnie zatrudnia ok. 100 osób
  • Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii
  • Do jego zadań należy analizowanie nowych technologii, opracowywanie części i akcesoriów na rynek europejski, a także zapewnianie zgodności produktów Mazdy z europejskimi normami i gustami

Zobacz też: Mazda MX-5: World Car of the Year 2016 i świetne wyniki sprzedaży

Oś czasu

1967:       Mazda rozpoczyna eksport na pełną skalę do Europy

1972:       Roczna sprzedaż osiąga pułap 50 000 egzemplarzy w 18 europejskich krajach; pierwsza lokalna spółka odpowiedzialna za sprzedaż powstaje w Niemczech

1989:       Powstaje Mazda Motor Europe z siedzibą główną w Leverkusen; Mazda Logistics Europe zostaje utworzona nieopodal Antwerpii

1990:       Budowa nowego europejskiego centrum badawczo-rozwojowego w Oberursel w Niemczech

2008:       Mazda deklaruje zmniejszenie średniego zużycia paliwa w swoich modelach o 30% do 2015 r.

2011:       Prezentacja całkowicie nowej Mazdy CX-5 — pierwszego modelu wyposażonego w pełen zakres technologii SKYACTIV i zbudowanego w stylistyce KODO — Dusza ruchu

2014:       Otwarcie Mazda Space w Barcelonie jako europejskiego centrum kulturalno-imprezowego; rusza produkcja w nowym zakładzie w Meksyku, powiększając światowy potencjał Mazdy

2016:       Mazda przedstawia SKYACTIV — Dynamics, innowacyjną linię technologii kontroli pojazdu; rozpoczyna się program „Przyjaciele MX-5”

Źródło: Materiały prasowe Mazdy

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

REKLAMA

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

REKLAMA

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA