REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

Subskrybuj nas na Youtube
Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Żeby skutecznie konkurować na współczesnym rynku motoryzacyjnym nie wystarczy oferować innowacyjne produkty. Istotne są także innowacje w sposobie prowadzenia biznesu.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

REKLAMA

Mazda jako pierwszy producent samochodów w Europie zaoferowała elektroniczny rejestr przeglądów, zastępujący tradycyjną książkę serwisową. Później, dzięki aplikacji MyMazda, właściciele uzyskali bezpośredni dostęp do tego archiwum za pomocą smartfonu lub komputera, jak również dostęp do innych usług, np. pomocy drogowej. W Wielkiej Brytanii Mazda pilotuje teraz funkcję Mazda MyWay, która w wygodny sposób dostarcza pod drzwi klienta szereg usług. Tymczasem ponad 1500 dealerów w całej Europie zmienia wygląd salonów na bardziej ekskluzywny, aby jeszcze lepiej służyć klientom.

REKLAMA

„Rozwój nowych produktów i przeorganizowanie całej działalności w okresie kryzysu z pewnością się opłaciło” — mówi Jeff Guyton, 49 l., prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe od 2009 r. „Dziś przynosimy solidny zysk, a popyt na nasze modele, w szczególności nasze SUVy, jest od dłuższego czasu bardzo duży, zwłaszcza w Europie.”

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Założony w 1990 r. ośrodek Mazda Research Europe (MRE) wraz z pozostałymi czterema centrami badawczo-rozwojowymi na świecie pomaga opracowywać nowe modele i zapewniać zgodność oferowanych pojazdów z europejskimi normami i gustami. Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii, zapewniając europejski wkład w ewolucję stylistyki KODO.

W przeszłości produkcja Mazdy była skupiona w Japonii. Jednak, aby sprostać globalnym oczekiwaniom, spółka zaczęła rozszerzać potencjał produkcyjny, budując nowoczesne ośrodki w innych częściach świata. Skorzystała na tym Europa, gdyż samochody sprzedawane tutaj są produkowane w Japonii, Meksyku i Tajlandii. Szeroka baza produkcyjna ze zdolnością elastycznego dostosowywania produkcji nie tylko poprawia zdolność Mazdy do zaspokajania zmiennego zapotrzebowania, ale również zmniejsza wpływ kursów walutowych na zysk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda Logistics Europe (MLE) przejmuje transporty, które docierają do obiektów portowych spółki w Antwerpii, Barcelonie i Zeebrugge. MLE, z siedzibą w Willebroek nieopodal Antwerpii w Belgii, przygotowuje samochody i części pod kątem docelowych lokalnych rynków, a następnie wysyła je do dealerów na całym kontynencie. To niezwykle skomplikowane zadanie, które musi być realizowane płynnie i precyzyjnie, dzień w dzień, aby działalność w Europie przebiegała sprawnie. MLE dostarcza również usług informatycznych i finansowych krajowym oddziałom Mazdy.

Zobacz też: Mazda po ośmiu latach działalności w Polsce

Bezkompromisowe innowacje

Kładąc fundamenty trwałego sukcesu, firma wprowadziła w tym roku na rynek dwa nowe SUVy — Mazdę CX-4 (w Chinach) oraz Mazdę CX-9 (w Ameryce Północnej) — i poza Mazdą MX-5 RF (Retractable Fastback — nadwozie typu fastback ze składanym dachem), zaprezentowaną wiosną, ma jeszcze kilka asów w rękawie. Ponadto, firma opracowuje następną generację technologii SKYACTIV, dążąc do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i emisji.

„To podejście, które owocuje przełomowymi technologiami i stylistyką, odróżnia markę na tle innych i uważam, że jest to jeden z powodów, dla których nasze samochody są tak atrakcyjne dla klientów” — dodaje Guyton. „Dzięki kolejnym nowym modelom w drodze, perspektywy wyglądają bardzo dobrze.”

Bezkompromisowa postawa i działania pod prąd stanowią część DNA marki. Przykładem może być silnik rotorowy — jednostka napędowa, dzięki której jedynie Mazda osiągnęła sukces komercyjny. Innym przykładem może być przystępny cenowo samochód sportowy — segment aut, który praktycznie zanikał, kiedy Mazda ożywiła go w 1989 r. legendarnym roadsterem MX-5, który dał początek filozofii Jinba-Ittai i od tej pory sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy.

Skupiona na człowieku filozofia rozwojowa i niezmienna orientacja na kierowcę nie pozwalają firmie zatrzymać się w dążeniu do przeprowadzania innowacji dla klientów. To bezkompromisowe podejście sprawdza się — jak pokazuje sukces ostatnich lat. Mazdę i jej klientów czeka również świetlana przyszłość — w Europie i na całym świecie.

Mazda Motor Europe

  • Powstała w 1989 r. z główną siedzibą w Leverkusen w Niemczech, obecnie zatrudnia międzynarodowy zespół liczący ponad 200 pracowników (choć obecność Mazdy w Europie sięga lat 60., a eksport do Europy na pełną skalę ruszył w 1967 r.)
  • Organizacja w Leverkusen pracuje nad rynkową pozycją i sukcesem Mazdy, koordynując działania 21 krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż i pięciu niezależnych dystrybutorów razem pokrywających 37 rynków w Europie
  • Wspiera również ok. 1500 dealerów, którzy obecnie przechodzą proces unowocześnienia wyglądu obiektów na bardziej ekskluzywny

Mazda Logistics Europe

  • Również powstała w 1989 r. w Willebroek, w pobliżu portu w Antwerpii w Belgii, zatrudnia ponad 350 pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję samochodów i części w całej Europie oraz przygotowywanie ich do wejścia na docelowe rynki lokalne
  • W 2002 r. otwarto drugi obiekt portowy w Barcelonie jako centrum na Europę Południową, zaś trzeci — w Zeebrugge w Belgii, otwarty w 2009 r. — zaopatruje Zjednoczone Królestwo, Irlandię i Skandynawię
  • Ponadto koordynuje usługi informatyczne i finansowe dla krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż

Zobacz też: Mazda RX-VISION 2016

Mazda Research Europe

  • Obiekt powstał w 1990 roku w Oberursel, w pobliżu Frankfurtu w Niemczech, jako jedno z pięciu światowych centrów badawczo-rozwojowych Mazdy i obecnie zatrudnia ok. 100 osób
  • Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii
  • Do jego zadań należy analizowanie nowych technologii, opracowywanie części i akcesoriów na rynek europejski, a także zapewnianie zgodności produktów Mazdy z europejskimi normami i gustami

Zobacz też: Mazda MX-5: World Car of the Year 2016 i świetne wyniki sprzedaży

Oś czasu

1967:       Mazda rozpoczyna eksport na pełną skalę do Europy

1972:       Roczna sprzedaż osiąga pułap 50 000 egzemplarzy w 18 europejskich krajach; pierwsza lokalna spółka odpowiedzialna za sprzedaż powstaje w Niemczech

1989:       Powstaje Mazda Motor Europe z siedzibą główną w Leverkusen; Mazda Logistics Europe zostaje utworzona nieopodal Antwerpii

1990:       Budowa nowego europejskiego centrum badawczo-rozwojowego w Oberursel w Niemczech

2008:       Mazda deklaruje zmniejszenie średniego zużycia paliwa w swoich modelach o 30% do 2015 r.

2011:       Prezentacja całkowicie nowej Mazdy CX-5 — pierwszego modelu wyposażonego w pełen zakres technologii SKYACTIV i zbudowanego w stylistyce KODO — Dusza ruchu

2014:       Otwarcie Mazda Space w Barcelonie jako europejskiego centrum kulturalno-imprezowego; rusza produkcja w nowym zakładzie w Meksyku, powiększając światowy potencjał Mazdy

2016:       Mazda przedstawia SKYACTIV — Dynamics, innowacyjną linię technologii kontroli pojazdu; rozpoczyna się program „Przyjaciele MX-5”

Źródło: Materiały prasowe Mazdy

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA