Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma
REKLAMA
REKLAMA
- Rośnie rynek związany z mikromobilnością. To naturalny trend w XXI wieku
- Historia małych pojazdów elektrycznych z Polski zaczęła się od seniorów
- Małe pojazdy elektryczne odbiera się jak nowe samochody
Mobilność w wydaniu miejskim ma wymagania emisyjne. A to prowadzi do napędu elektrycznego. Z drugiej strony poruszanie się po mieście nie oznacza np. konieczności gwarantowania dużego zasięgu. I w tym właśnie momencie na scenę wchodzą małe pojazdy elektryczne.
REKLAMA
Rośnie rynek związany z mikromobilnością. To naturalny trend w XXI wieku
REKLAMA
Mikromobilność stanowi ogromną szansę dla rozwoju rynku transportowego, będąc ekologiczną i wygodną alternatywą dla tradycyjnych środków transportu, zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Rozwój technologii i rosnąca świadomość ekologiczna napędzają popyt na lekkie pojazdy elektryczne, takie jak minicary, skutery, e-rowery i hulajnogi. Są ekonomiczne i ekologiczne, odpowiadając na problem coraz większej urbanizacji miast, korków i zanieczyszczenia powietrza.
Badania amerykańskiej organizacji NACTO, zrzeszającej urzędników ds. transportu miejskiego, pokazują, że ponad 34 proc., użytkowników wykorzystuje pojazdy elektryczne do dojazdów do pracy, 39 proc. do załatwiania drobnych spraw, a 16 proc. do podróży do szkoły. Połowa ankietowanych informuje o korzystaniu z mikromobilności w innych celach, takich jak rekreacja. Pojazdy, takie jak skutery elektryczne czy tzw. minicary, mogą prowadzić już nastolatki od 14 r.ż.
Historia małych pojazdów elektrycznych z Polski zaczęła się od seniorów
REKLAMA
Jak wynika z raportu Polaris Market Research, opublikowanego w czerwcu 2022 roku wielkość globalnego rynku skuterów elektrycznych wyceniono na 21 mld USD w 2021 r. i szacuje się, że wzrośnie on do 51 mld USD w 2030 r. I część tego tortu postanowiła "zjeść" polska firma. Weszła na rynek elektrycznych pojazdów małej mobilności i odniosła sukces.
Zaczynaliśmy dość skromnie. Teraz mamy dwa salony pokazowe w Polsce, na południu w Krakowie i na północy w Wejherowie, sklep internetowy oraz magazyn o powierzchni 2 tysięcy metrów kwadratowych, a nasze produkty dostarczamy do wszystkich krajów Europy – powiedział, Prezes Zarządu Electroride.
Chociaż działalność rodzinnego przedsiębiorstwa zaczęła się dość nietypowo w 2017 r. Nietypowo, bo od... seniorów. Firma tworzyła bowiem pojazdy, które miały eliminować deficyty ruchowe u osób starszych. Ważnym momentem było dołączenie do firmy Anety Skórczyńskiej, obecnie Dyrektor Generalnej Electroride. Jej doświadczenie w branży pojazdów elektrycznych oraz międzynarodowe kontakty dały impuls do szeroko zakrojonej ekspansji. Dziś pojazdy Electroride znajdują fanów w całej Europie.
Małe pojazdy elektryczne odbiera się jak nowe samochody
Dostawy pojazdów realizowane są wyłącznie przez pracowników serwisu firmy. Każdy kupujący ma czas spokojnie zapoznać się z najważniejszymi funkcjami skuterów, wykonać jazdę testową pod okiem specjalisty i uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania. Dodatkowo każdy model posiada szczegółową i przystępną książkę obsługi.
REKLAMA
REKLAMA