REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

AAA Auto dostało 72 mln zł kary od UOKiK. Auta używane ze złymi cenami?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
AAA Auto dostało 72 mln zł kary od UOKiK
AAA Auto dostało 72 mln zł kary od UOKiK. Auta używane ze złymi cenami?
Materiały AAA Auto

REKLAMA

REKLAMA

UOKiK oskarżył sprzedawcę aut używanych AAA Auto o podawanie nieprawdziwych informacji o cenie pojazdu oraz stosowanie niedozwolonych zapisów w umowach. Skutkiem jest kara określona na astronomiczne 72 mln zł. Dealer nie zgadza się z tą decyzją.

AURES Holdings, a więc właściciel sieci dealerskiej używanych samochodów AAA Auto, ma poważne problemy. Decyzją UOKiK na firmę została nałożona kara o wysokości 72 mln zł. Suma jest astronomiczna. Zarzuty jednak również wydają się poważne. Naruszają reputację firmy.

REKLAMA

REKLAMA

AAA Auto zawyżało cenę. Klient podpisywał też zabronioną klauzulę

UOKiK wysuwa w stosunku do AAA Auto przede wszystkim dwa zarzuty. Dotyczą one tego, że:

  • Cena pojazdu przedstawiana w ogłoszeniu była sztucznie zawyżana. Polegało to na tym, że AAA Auto automatycznie doliczało do niej ubezpieczenie Carlife Gwarancja. To oznacza wliczenie w cenę produktu dodatkowego. Klienci nie byli o tym informowani. Gdy podczas zakupu rezygnowali z ubezpieczenia, otrzymywali rabat. Jego kwota odpowiadała składce ubezpieczenia. Składce, która była zwracana AAA Auto, a nie klientowi. De facto zatem klient żadnego rabatu nie dostawał. Poza tym do ceny pojazdu doliczona była obowiązkowa opłata za "dodatkową obsługę klienta" w wysokości 1398 zł. Klienci o tej opłacie dowiadywali się na miejscu. Informacja o obowiązkowej i dodatkowej opłacie nie pojawiała się np. w ogłoszeniu. Suma była doliczana do ostatecznej wartości pojazdu.
  • Klient kupujący samochód w AAA Auto był zobowiązany do podpisania oświadczenia mówiącego o tym, że sprawdził stan techniczny pojazdu. Klauzula zawierała także zapis, że klient wykonał pojazdem jazdę próbną i że była ona wystarczająca do zweryfikowania stanu pojazdu. Oświadczenie należało podpisać bez względu na fakt czy jazda taka się odbyła i czy klient sprawdzał pojazd. To zamykało klientowi drogę do ewentualnych roszczeń za usterki w pojeździe.

Pierwszy zarzut oznacza karę w wysokości 67 mln zł. Drugi 5 mln zł. W ten sposób uzbierały się 72 mln zł. Na tyle opiewa decyzja wydana przez prezesa UOKiK.

Tajemniczy klient UOKiK nagrywał kontrolę w AAA Auto

Decyzja o karze nie została podjęta bezpodstawnie czy na bazie doniesień niezadowolonych klientów. UOKiK podjął się sprawdzenia stanu faktycznego. Jednym z elementów postępowania było wykorzystanie w postępowaniu kontroli w trybie tajemniczego klienta. Polegało to na tym, że pracownicy UOKiK – za zgodą sądu – podjęli czynności zmierzające do zakupu auta używanego. Czynności kontrolne były prowadzone w pięciu salonach. Ich przebieg został nagrany. Nagrania stanowią dowód w postępowaniu.

REKLAMA

Decyzja prezesa UOKiK nie jest prawomocna. AURES Holdings, a więc właściciel sieci dealerskiej używanych samochodów AAA Auto, oczywiście nie zgadza się z nią. Chce zatem zaskarżyć ją do sądu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Wyniki badań NPS, a także wysokie oceny w opiniach w wyszukiwarce Google wyraźnie pokazują, że nasi klienci są z nas bardzo zadowoleni. W ciągu prawie dziesięciu lat naszej działalności w Polsce ani razu nie spotkaliśmy się z sankcjami, ani ostrzeżeniami ze strony władzy. W toku śledztwa w pełni współpracowaliśmy z Urzędem i terminowo udzielaliśmy wszelkich wymaganych wyjaśnień. Dlatego też uważamy karę i jej wysokość za całkowicie nieuzasadnioną" – twierdzi w swoim oświadczeniu operator AAA Auto.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA