REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody są za drogie? Dlatego Polacy kupują... motocykle!

Subskrybuj nas na Youtube
Samochody są za drogie? Dlatego Polacy kupują... motocykle!
Samochody są za drogie? Dlatego Polacy kupują... motocykle!
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Samochody są za drogie? To hasło, które krąży po Polsce od dobrych kilkunastu miesięcy. Polacy znaleźli jednak sposób na koszty. Tym są motocykle.

Samochody są za drogie? Tak, i będą drogie!

Do końca września blisko o 17% więcej motocykli zarejestrowano w Polsce w 2022 r., niż w analogicznym okresie minionego roku. Najwięcej jednośladów rejestrowano wraz z początkiem sezonu – w maju – gdy ceny rosły. Hitami rynku wtórnego były Hondy (3773 szt.) i Yamahy (2314 szt.). Junak i BMW dominują wśród nowozarejestrowanych motocykli w 2022 r. w Polsce. Skąd takie zainteresowanie? To proste. Zakup i eksploatacja motocykla są tańsze od zakupu i eksploatacji drożejącego samochodu.

REKLAMA

Kiedy najtaniej kupić motocykl?

REKLAMA

Kiedy najtaniej kupić motocykl? Jak się okazuje, to po sezonie średnia cena motocykla jest zdecydowanie najniższa w perspektywie roku. Bo najmniej zainteresowanych, a potencjalnie najwięcej sprzedających pojawia się wraz z pierwszymi objawami jesieni i zimy. Dlaczego? Bo zima to kiepska pora na motocyklowe przejażdżki, a po sezonie maszyny wymagają serwisu, potencjalnych napraw, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Czy zatem to dobry czas na zakup motocykla?

Okres posezonowy jest pod względem cenowym najkorzystniejszą porą na zakup motocykla. Wtedy właśnie średnia cena pojazdu jest najniższa w perspektywie całego roku. Wówczas też na rynku jest najwięcej ofert sprzedaży używanych motocykli, które niejednokrotnie wymagają od razu dodatkowych nakładów na renowację, serwis, konserwację, ale dzięki temu są dostępne w wyjątkowo korzystnych cenach. Również początek roku jest dobrym czasem na zakup nowego motocykla, ponieważ część dealerów prowadzi wyprzedaże poprzednich roczników, które nie znalazły swoich właścicieli w minionym sezonie – podkreśla Nuno de Oliveira, Dyrektor Generalny Cofidis Polska.

Po sezonie spada liczba zainteresowanych zakupem motocykla, co może oznaczać bardzo korzystne warunki negocjacyjne i brak presji czasu. Kupujący w takich okolicznościach ma więcej czasu do namysłu, większe możliwości chłodnej oceny pojazdu. Choć warto mieć na uwadze, że w tym czasie warunki atmosferyczne mogą być niesprzyjające testom motocykla w terenie.

Zakup motocykla pod koniec sezonu. To więcej zalet niż cena

Inną ważną korzyścią zakupu używanego motocykla po sezonie, jest czas na wykonanie niezbędnych napraw, serwisu sprzętu. Przyjmując, że początek sezonu wypada w kwietniu lub maju, to przy korzystnym układzie nabywca motocykla z drugiej ręki może mieć nawet pół roku na przygotowanie  maszyny na przejażdżki i podróże.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie motocykle kupują Polacy?

REKLAMA

Ceny motocykli są wysoce zróżnicowane, na co wpływ mają m.in. marka, model, pojemność silnika, wiek, przebieg, stan techniczny... W Polsce w 2022 r. najwięcej zarejestrowano motocykli o pojemności silnika mniejszej lub równej 125 cm3. Ten segment jednośladów stanowi najwyższy, bo aż 44,2% udział wśród wszystkich rejestracji jednośladów w tym roku – i jest o 2,2 p.p. wyższy niż rok wcześniej.

Motocykle o pojemności silnika nieprzekraczającej 125 cm3 są w Polsce najchętniej wybieranymi maszynami. Wpływ na ich popularność ma niski próg wejścia, czyli obowiązek posiadania prawa jazdy kat. B przez przynajmniej 3 lata. Nie jest tutaj obowiązkowe posiadanie uprawnień kat. A. Jak również o tak dużej popularności tego segmentu motocykli decyduje dostępność i stosunkowo najniższa cena wśród pozostałych rodzajów motocykli – mówi Anita Makowska Dyrektor Marketingu w Cofidis Polska.

Pojazdy z tego segmentu są dostępne w cenach od ok. 7 tys. zł do 25 tys. zł za nowy sprzęt – wśród najpopularniejszych modeli.

Jednoślady o pojemności silnika przekraczającej 1000 cm3 stanowią w tym roku 16,3% udziału wśród wszystkich rejestracji motocykli, co plasuje je na drugim miejscu pod względem popularności. Od początku roku do września zarejestrowano 3 431 takich pojazdów. Największą popularnością wśród tego segmentu cieszą się marki BMW, Honda i Harley-Davidson.

Jak sfinansować zakup motocykla?

Choć często funkcjonalność, charakter i poziom użyteczności motocykli znacznie odbiega od klasycznej wizji środka transportu, jakim są auta, to wcale nie muszą być dużo tańsze od niego i mogą stanowić duże obciążenie dla domowego budżetu, przez co nie zawsze mogą być finansowane ze środków własnych. Jeśli motocykl kupowany jest u dealera lub w salonie, bardzo często dostępne są opcje zakupu ratalnego lub leasingu, które mogą stanowić najkorzystniejsze formy finansowania, które warto rozważyć. Jeśli sięgamy po motocykl z „drugiej ręki”, dostępne są także opcje kredytów gotówkowych, pożyczek czy kredytów samochodowych, które również mogą być przeznaczone na zakup jednośladu – tłumaczy Nuno de Oliveira, Dyrektor Generalny Cofidis Polska.

Warunki i intratność dostępnych opcji finansowania zakupu motocykla za pożyczone pieniądze jest zależna od aktualnej oferty kredytodawców, ale też od samych pojazdów. Dla przykładu – przyjęło się, że motocykle finansowane kredytem samochodowym nie powinny być starsze niż 5-8 lat, choć to także indywidualna kwestia ustalana przez każdą instytucję finansową odrębnie. Zdecydowanie najprostszą opcją zewnętrznego finansowania zakupu motocykla jest kredyt gotówkowy, który przez klienta może być przeznaczony na dowolny cel. Jednak w wielu przypadkach taka opcja może być znacznie najbardziej kosztowna niż zakup przy pomocy produktu specjalnie stworzonego do finansowania zakupu pojazdów.

Możliwości finansowania zakupu motocykla jest wiele, każda z nich niesie ze sobą szereg korzyści i wyzwań. Warto jasno ocenić, która jest w danym przypadku dostępna i najatrakcyjniejsza. Podczas tzw. martwego sezonu, gdy podaż motocykli jest większa niż popyt, jest też więcej czasu na spokojną analizę sytuacji finansowej i wybór najkorzystniejszej opcji finansowania – podpowiada Anita Makowska z Cofidis Polska.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA