REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć ratę za auto o jedną trzecią?

rata leasing jak obniżyć
rata leasing jak obniżyć
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Aż 62% osób zainteresowanych zakupem auta obawia się wysokiej raty. Tymczasem ratę za samochód można obniżyć w prosty sposób. Wystarczy ustanowić wykup auta na poziomie 50%, aby miesięczne obciążenie z tytułu 3-letniego leasingu spadło aż o jedną trzecią. Aby jednak takie rozwiązanie nie przysporzyło późniejszych problemów nabywcom aut, musi być spełniony jeden istotny warunek. Jaki?

Konsumenci i przedsiębiorcy coraz bardziej odczuwają skutki hamowania gospodarki, a w swoją przyszłość patrzą z silnym poczuciem niepewności – wynika z badania sondażowego przeprowadzonego wśród osób zainteresowanych zakupem samochodu.

REKLAMA

Wysoka rata za auto, której obawia się większość

Aż 61% z nich obawia się zbyt wysokiej raty – w chwili zakupu auta lub w przyszłości jeśli stopy procentowe jeszcze wzrosną. Boją się też dalszych podwyżek cen paliwa, a także sytuacji, że pojazd będzie mniej wykorzystywany w związku z ograniczeniem działalności firmy czy w razie problemów z pracą. Ankietowani obawiają się ponadto, że ich sytuacja finansowa może pogorszyć się na tyle, że nie będą w stanie regulować swoich zobowiązań. Problemem może okazać się też zgromadzenie środków na wykup pojazdu.

Jaki sposób na dużą obniżkę raty za auto

REKLAMA

- Wyniki sondażu wskazują, że wysoka rata to dziś problem numer jeden dla osób zainteresowanych zakupem auta, konsumentów oraz przedsiębiorców. Tymczasem okazuje się, że ratę za samochód można obniżyć dzięki jednemu prostemu mechanizmowi. Wykorzystaliśmy go w inicjatywie leasingu z tarczą – przyznaje Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Receptą na kryzys może być wysoki wykup, który według obliczeń pozwala obniżyć miesięczną ratę za auto o ok. jedną trzecią. Analitycy porównali standardowy leasing z wykupem na poziomie 10% z leasingiem z tarczą, gdzie wykup auta określono na poziomie 50%. Symulację przeprowadzono dla czterech 4 modeli samochodów z różnych segmentów cenowych: Hyundaia i20, Dacii Duster (LPG), Toyoty Corolli oraz BMW x3. Przyjęto, że umowa leasingu trwa 3 lata, a wkład własny wynosi ok. 10%.

50-proc. wykup = rata w dół o 1/3 – sposób na obniżkę raty za auto

Jakie są wnioski z tej analizy? Zwiększenie wykupu z 10% do 50% pozwoliło obniżyć ratę leasingową dla Hyundaia i20 z 1771 zł netto do 1191 zł, dla Dacii Duster z 1986 zł netto do 1346 zł, dla Toyoty Corolli z 2236 zł netto do 1653 zł, a dla BMW x3, z 5121 zł netto do 3297 zł. Średnio zabieg wysokiego wykupu pozwolił na obniżenie miesięczne raty aż o 32%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
leasing

Obniżka raty za auto - rozwiązanie dobre, ale mało popularne

REKLAMA

- Wysoki wykup auta, wynoszący 50% dla 3-letniego leasingu, wydaje się bardzo praktycznym rozwiązaniem gdy gospodarka hamuje. Obniżka raty, jaką możemy dzięki temu osiągnąć jest znacząca i powinna rozwiązać problemy wielu osób chcących dziś kupić auto do domu lub do firmy, ale obawiających się nadmiernych obciążeń finansowych w okresie niepewności –ocenia Łukasz Domański. Z analizy wynika jednak, że tak wysoki wykup nie jest dziś standardowym rozwiązaniem proponowanym przez firmy leasingowe.

Wysoki wykup oznacza, że za relatywnie niedużą ratę już dziś możemy jeździć nowym, sprawnym technicznie autem. Trzeba jednak pamiętać, że za 3 lata pojawi się konieczność zgromadzenia dużej kwoty, wynoszącej od 30 tys. zł netto (dla Hyundaia i20) do ponad 94 tys. zł (dla BMW X3). Jest jednak na to pewien sposób.

- Wysoki wykup, wynoszący 50% dla 3-letniego leasingu lub też 35% dla 5-letniego kontraktu, powinien być połączony z możliwością odstąpienia od wykupu auta bez podania przyczyny, jak ma to miejsce w tarczy leasingowej Tylko wówczas korzyść z obniżki raty nie będzie okupiona stresem, że po zakończeniu umowy, leasingobiorca będzie miał problem z wygospodarowaniem dużej kwoty na wykup auta – podkreśla Łukasz Domański.

Możliwość odstąpienia od wykupu to kluczowy warunek inicjatywy tarczy leasingowej, która – zdaniem analityków – powinna upowszechnić się na rynku jako standardowe rozwiązanie na czas kryzysu. – Zachęcamy wszystkie firmy leasingowe, aby przystąpiły do tej inicjatywy – mówi M. Knitter.

Prawo do odstąpienia od wykupu auta to rzadkość

Przegląd praktyk rynkowych pokazuje, że prawo do odstąpienia od wykupu auta jest dziś rzadkością w ofercie firm leasingowych, w szczególności gdy chodzi o wykup maksymalny, wynoszący 20-50%, w zależności od okresu kontraktu. Gdyby leasingobiorca zdecydował się na taki krok może spotkać się z całkowitą odmową ze strony leasingodawcy. Musi też liczyć się z uruchomieniem procedury windykacyjnej (przykładowa opłata w takiej sytuacji może wynieść 1000 zł plus koszty firmy windykacyjnej). Może się też zdarzyć, że gdy klient nie wykupi auta, firma leasingowa sama sprzeda samochód. Gdy uzyskana cena będzie niższa od wartości wykupu, wówczas obciąży klienta różnicą. W ocenie ekspertów tego typu procedury są niekorzystne dla leasingobiorców wymagają zmian.

Alternatywą do odstąpienia od wykupu po 3 latach może być wydłużenie umowy, np. na kolejne 2 lata. Konsument lub przedsiębiorca korzystający z tarczy leasingowej, ma prawo wyboru, które rozwiązanie jest dla niego najkorzystniejsze.

Katarzyna Siwek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA