REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najpopularniejsze hybrydy w Polsce? Dominuje Japonia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Najpopularniejsze hybrydy w Polsce? Dominuje Japonia
Najpopularniejsze hybrydy w Polsce? Dominuje Japonia
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Najpopularniejsze hybrydy w Polsce zdecydowanie pochodzą z Japonii. Toyota ogłosiła właśnie, że 67 proc. aut sprzedanych w tym roku to hybrydy.

Ile hybryd sprzedaje Toyota? 67 proc. wszystkich aut

Toyota oficjalnie zaczęła mówić o elektryfikacji napędów jeszcze w roku 1996. To wtedy zaprezentowany został pierwszy Prius. I choć od tego momentu minęło 26 lat, inwestycja w ten model układu napędowego procentuje. Pierwszych sześć miesięcy na rynku nowych samochodów w Polsce oznaczało dla marki sprzedaż aż 27 444 hybryd. To oznacza, że hybrydy stanowiły aż 67 proc. całkowitej sprzedaży w pierwszym półroczu.

REKLAMA

REKLAMA

Najpopularniejsze hybrydy w Polsce. Oto lista

Pod względem wolumenu sprzedaży, najpopularniejszą hybrydą Toyoty jest Corolla. Od stycznia do czerwca klienci kupili aż 8073 spalinowo-elektryczne Corolle. To 73 proc. ogólnej sprzedaży tego modelu. Numerem dwa jest C-HR. Hybrydowy sprzedał się w ilości wynoszącej 6160 sztuk. Trzecia lokata przypada RAV4. Choć w jej przypadku wolumen sięgnął 5171 sztuk, udział w całkowitej sprzedaży SUV-a wyniósł już 85 proc. Czwarte miejsce przypada Yarisowi (2911 sztuk i 47 proc. udziału), a piąte Yarisowi Cross (2802 sztuki i 82 proc. udziału).

Najpopularniejsze hybrydy w Polsce

Najpopularniejsze hybrydy w Polsce? Dominuje Japonia

Materiały prasowe Toyota

67 proc. udział hybryd w sprzedaży potwierdza, że Toyota jest w Polsce marką zelektryfikowanych samochodów. W szczególności widać to w przypadku SUV-ów. Nabywcy RAV4 i Yarisa Cross już niemal wyłącznie sięgają po odmiany hybrydowe. – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

Ile hybryd sprzedała Toyota w Polsce w sumie?

W tym punkcie pewna ciekawostka. Pierwsza hybryda Toyoty zadebiutowała w Polsce w roku 2004. Prius był wtedy jedynym modelem spalinowo-elektrycznym. Dziś taki aut marka ma w ofercie siedem. To raz. Dwa od roku 2004 do połowy roku 2022 klienci w naszym kraju kupili w sumie 178 448 hybryd Toyoty.

REKLAMA

Najpopularniejsze hybrydy w Polsce? Toyota to lider, ale...

Na koniec mam jednak pewne przemyślenie. Tak, w kwestii hybryd Toyota strzeliła w dziesiątkę. Wcześnie zaczęła inwestować w technologię, dzięki czemu jako jedna z nielicznych marek nie bała się zaostrzających norm emisji spalin. Teraz jednak Japończycy potrzebują dalszego działania i pionierami już wcale nie będą. Bo w roku 2035 spalinowce, a w tym hybrydy również, mają zniknąć z salonów samochodowych w Europie. A Toyota zdaje się nie mieć zbyt dużej ilości w pełni elektrycznych pomysłów na motoryzację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczywiście Toyota ma wodorowy model Mirai i mówi o nim w kontekście przyszłości. Tyle że chyba raczej dalekiej. Bo sama technologia układu napędowego nie wystarczy. Warto mieć w Polsce więcej niż dwie czy trzy stacje tankowania... W skrócie, chciałbym żeby Toyota myślała o hybrydach, ale też szukała alternatyw. W przeciwnym razie skończy jak Nokia. Nokia, która cały czas żyła chwilą technologicznej chwały i pionierstwa, ale w tym skostnieniu nie zauważyła rynkowej rewolucji. A jak to się dla niej skończyło, wiedzą już chyba wszyscy...

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

REKLAMA

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA