REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
rozwiń >

Toyota RAV4 2023, czyli lifting dostępny jeszcze w tym roku

Według danych opublikowanych przez serwis Motor1 w roku 2021 Toyota RAV4 sprzedała się na świecie w ilości sięgającej 1,13 miliona sztuk. I takiego wyniku inne marki mogą jej jedynie zazdrościć. Japończycy nie chcą jednak spoczywać na laurach. Aby utrzymać sukces swojego SUV-a, zdecydowali się na delikatny lifting. Model w oficjalnej nomenklaturze marki jest nazywany Toyotą RAV4 2023. I choć data jest przyszłoroczna, auto będzie dostępne już w roku 2022.

REKLAMA

Nowy system multimedialny w poliftingowym RAV4

Pierwszą z nowości zastosowanych w Toyocie RAV4 2023 jest zmodernizowany system multimedialny. Nowy ekran zaoferuje rozdzielczość HD i rozmiar na poziomie 10,5 cala. Standardem w jego przypadku będzie nawigacja z aktualizowanymi na bieżąco informacjami o ruchu drogowym czy np. dostępności miejsc parkingowych. Auto otrzyma również 4-letni, bezpłatni dostęp do internetu, który umożliwi pobranie tych informacji.

Toyota RAV4 2023

Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?

Materiały prasowe Toyota

System multimedialny będzie też sparowany z aplikacją na telefon MyT. Pozwoli ona na zdalny podgląd spalania, poziomu paliwa, zaryglowania zamków i zlokalizowanie pojazdu. Aplikacja MyT daje także możliwość zablokowania i odblokowania drzwi na odległość. W ten sposób właściciel może otworzyć auto, aby ktoś mógł zostawić dla niego w jego wnętrzu np. paczkę. Poza tym nowa RAV4 otrzyma też asystenta głosowego Hey Toyota. Komendy głosowe pozwolą kierowcy m.in. na zmianę ustawień klimatyzacji, wykonanie połączeń telefonicznych czy otwarcie okien.

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

12,3-calowe, cyfrowe zegary. Kolejna nowość

Kolejną nowością obecną w Toyocie RAV4 2023 staną się zmodernizowane, cyfrowe zegary. Ekran TFT będzie miał 12,3 cala wielkości i będzie działać w jednym z czterech ustawień – Casual, Smart, Sport i Tough. Ekran ten będzie standardem we wszystkich wersjach poza wariantem Active.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota RAV4 2023 rozbuduje systemy bezpieczeństwa

W poliftingowej RAV4 2023 Toyota postawi również na poszerzony system bezpieczeństwa. Toyota Safety Sense będzie oznaczać w tym przypadku zaktualizowany system reagowania w razie wykrycia zderzania. Będzie działał również na na skrzyżowaniach i ułatwi bezpieczne skręcanie na przecięciach dróg, ostrzegając zarówno przed pojazdami, jak i pieszymi. W przypadku modelu plug-in hybrid układ wykryje również rowery i zaparkowane auta, a do tego będzie monitorować pas w przeciwnym kierunku jazdy.

Ostatnią z nowości w gamie RAV4 2023 stanie się nowy lakier nadwozia. Mowa o perłowej bieli o nazwie Platinum White Pearl.

Toyota RAV4 2023

Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?

Materiały prasowe Toyota

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Paleta silnikowa nowej Toyota RAV4 2023

Nowa Toyota RAV4 otrzyma dokładnie tą samą paletę silnikową, co wersja sprzed modernizacji. Na ofertę składa się napęd Hybrid Dynamic Force z silnikiem 2,5 litra pojemności, który w odmianie FWD ma 218 KM mocy, zaś z elektronicznym napędem na cztery koła AWD-i rozwija 222 KM mocy. Poza tym w ofercie funkcjonować będzie też RAV4 Plug-in Hybrid. Hybrydowy napęd z mocniejszym silnikiem elektrycznym i większą baterią dostarcza 306 KM mocy.

Kiedy Toyota RAV4 2023 pojawi się w Polsce?

Toyota RAV4 2023 będzie dostępna w Europie jeszcze w roku 2022. Co to jednak konkretnie oznacza? Japończycy zapowiadają, że produkcja RAV4 po liftingu powinna wystartować w trzecim kwartale roku. To oznacza, że pierwsze egzemplarze powinny się pojawić w salonach już w okolicy sierpnia czy września roku 2022.

Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
Materiały prasowe Toyota
Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
Materiały prasowe Toyota
Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
Materiały prasowe Toyota
Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

REKLAMA