Lexus RX plug-in hybrid to nie koniec. Jest też wersja 500h
REKLAMA
REKLAMA
- Lexus RX to jeden z ważniejszych modeli w historii marki
- Nowy Lexus RX przynosi rewolucję czy ewolucję?
- Lexus RX 350h otwiera gamę luksusowego SUV-a
- Lexus RX plug-in hybrid, czyli nowy model 450h+
- Nowy Lexus RX 500h. Hybryda, ale 371-konna!
Lexus RX to jeden z ważniejszych modeli w historii marki
Japończycy zaprezentowali właśnie piątą odsłonę Lexusa RX. A w ich historii SUV segmentu D jest niezwykle ważny. Po pierwsze dlatego, że właśnie RX był pierwszym zelektryfikowanym modelem marki. To on jako pierwszy otrzymał napęd hybrydowy. Po drugie dlatego, że Lexus w tym wydaniu cieszy się dużą popularnością.
REKLAMA
Nowy Lexus RX przynosi rewolucję czy ewolucję?
Nowy Lexus RX ze stylistycznego punktu widzenia z całą pewnością nie stanowi kamienia milowego. Tak naprawdę rozwija stylizację swojego poprzednika. Kluczowe w tym aucie są jednak dwie inne rzeczy. Pod płaszczykiem, który wydaje się znajomy, ukrywa się nowa, sztywna platforma GA-K. Ta jest nie tylko lepiej dostosowana do potrzeb elektryfikacji. Zapewnia przede wszystkim RX-owi aż o 6 cm większy rozstaw osi. Dzięki temu auto staje się bardziej przestronne. Ślady rewolucji można znaleźć również we wnętrzu. To tam Japończycy umieścili chociażby 14-calowy ekran multimedialny.
Lexus RX 350h otwiera gamę luksusowego SUV-a
Stylizacja i wnętrze to kluczowe kwestie w luksusowym SUV-ie. Nikt nie ma co do tego wątpliwości. W przypadku piątego RX-a rewolucja ukrywa się także pod maską. Lexus całkowicie wykasował bowiem napędy nie-hybrydowe, przy czym w palecie pojawia się również jednak hybryda plug-in. Ale może po kolei... Cennik nowego Lexusa RX będzie otwierać wersja RX 350h. Pod jej maską pracuje 2,5-litrowy, wolnossący benzyniak, który w wyniku współpracy z jednostką elektryczną, oferuje aż 245 koni mocy.
Lexus RX plug-in hybrid, czyli nowy model 450h+
Lexus RX V generacji będzie pierwszym RX-em z hybrydą plug-in. Układ napędowy w tym przypadku ponownie zostanie oparty o 2,5-litrowego benzyniaka. Do współpracy z nim wyznaczone są dwa silniki elektryczne – w tym jeden przy tylnej osi, który tworzy napęd na cztery koła. Moc systemowa to 306 koni. Co więcej, motor współpracuje z baterią o pojemności 18,1 kWh. I dzięki niej nowy Lexus RX 450h+ może być w stanie pokonać w trybie zeroemisyjnym nawet 65 kilometrów.
Nowy Lexus RX 500h. Hybryda, ale 371-konna!
I choć mogłoby się wydawać, że Lexus RX plug-in hybrid stoi na szczycie palety, tak nie jest. Japończycy dołączyli bowiem do gamy jeszcze jedną hybrydę. Tym razem klasyczną i... bardzo mocną! W przypadku RX-a 500h napęd pochodzi z 2.4-litrowego, doładowanego benzyniaka i dwóch silników elektrycznych. Moc oszacowana na 371 koni mechanicznych trafia za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej wprost do napędu na cztery koła Direct4. A Direct4 został oparty o jeden z dwóch elektryków. e-Axle ma 109 koni, został zamontowany przy tylnej osi. Ciekawostka? Poprzedni RX w topowej wersji również był hybrydą, jednak opartą o benzyniaka V6, a nie R4.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.