Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
REKLAMA
REKLAMA
Peugeot 905 i Peugeot 908 odchodzą do lamusa. Jest nowy Peugeot 9X8!
Inżynierowie Peugeota pieją z zachwytu. Temu ciężko się jednak dziwić. Stworzyli bowiem supersamochód, który choć jest tak futurystyczny jak samochód Batmana, w ciągu roku i bez większych zmian przeniósł się z makiety do jeżdżącej wersji 1:1. Auto po raz pierwszy pojawi się w oficjalnych zawodach już 10 lipca 2022 roku. I konkurenci, którzy również staną do walki w wyścigu długodystansowym na włoskim torze Monza, mogą się czuć zagrożeni. Szczególnie że dane techniczne Peugeota 9X8 brzmią imponująco.
REKLAMA
Peugeot 9X8 zastąpi podczas wyścigów cieszących się sukcesami poprzedników. Mowa o Peugeocie 905 i 908. Auto zostało oficjalnie zaprezentowane już teraz. Choć w wyścigach weźmie udział dopiero za kilka tygodni.
Peugeot 9X8: dane techniczne brzmią imponująco!
REKLAMA
Peugeot 9X8 przekazuje moc na cztery koła. Dzieje się tak za sprawą układu hybrydowego, w którym 2,6-litrowy i 707-konny silnik V6 bi-turbo napędza tylne koła, a 272-konny elektryk przednie koła. Na tym technologia się nie kończy. Falownik jest wykonany z węglika krzemu i został skonstruowany we współpracy z firmą Marelli. Akumulator wysokonapięciowy 900 V to z kolei dzieło TotalEnergies i Saft. Peugeot 9X8 ma 4995 mm długości, 2080 mm szerokości i zaledwie 1145 mm wysokości.
Hybrydowy supersamochód waży zaledwie 1030 kg. To niewiele więcej od... bazowego Yarisa napędzanego 3-cylindrowym, 72-konnym benzyniakiem. Zbiornik zamontowany na pokładzie może pomieścić 90 litrów w 100-proc. odnawialnego paliwa TotalEnergies.
Peugeot 9X8 Hypercar, czyli wyścigi długodystansowe hybrydą
Zawróciliście uwagę na ciekawostkę? Peugeot 9X8 nie ma tylnego spojlera. Nie, to nie przeoczenie inżynierów, a celowe działanie. Wyobraźcie sobie tylko jak dużą siłę docisku musi zapewniać aerodynamika nadwozia, skoro inżynierowie mogli zrezygnować z łapacza wiatru... Poza tym Peugeot 9X8 jest zgodny z nowym regulaminem Le Mans Hypercar (LMH) ACO/FIA. Auto ma zamiar stawać do walki w ramach czwartej edycji Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych FIA (WEC).
W ciągu 25 dni Peugeot 9X8 pokonał 10 000 kilometrów jazd testowych. Równolegle prowadzone były wraz z FIA prace nad homologacją samochodu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.