REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
TIBO
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 9X8 będzie walczyć w wyścigach długodystansowych FIA. Tak, to hybryda. Jej silniki mają jednak w sumie 980 koni mocy. A to dopiero początek.

Peugeot 905 i Peugeot 908 odchodzą do lamusa. Jest nowy Peugeot 9X8!

Inżynierowie Peugeota pieją z zachwytu. Temu ciężko się jednak dziwić. Stworzyli bowiem supersamochód, który choć jest tak futurystyczny jak samochód Batmana, w ciągu roku i bez większych zmian przeniósł się z makiety do jeżdżącej wersji 1:1. Auto po raz pierwszy pojawi się w oficjalnych zawodach już 10 lipca 2022 roku. I konkurenci, którzy również staną do walki w wyścigu długodystansowym na włoskim torze Monza, mogą się czuć zagrożeni. Szczególnie że dane techniczne Peugeota 9X8 brzmią imponująco.

REKLAMA

Peugeot 9X8 zastąpi podczas wyścigów cieszących się sukcesami poprzedników. Mowa o Peugeocie 905 i 908. Auto zostało oficjalnie zaprezentowane już teraz. Choć w wyścigach weźmie udział dopiero za kilka tygodni.

Peugeot 9X8

Peugeot 9X8

Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 9X8: dane techniczne brzmią imponująco!

REKLAMA

Peugeot 9X8 przekazuje moc na cztery koła. Dzieje się tak za sprawą układu hybrydowego, w którym 2,6-litrowy i 707-konny silnik V6 bi-turbo napędza tylne koła, a 272-konny elektryk przednie koła. Na tym technologia się nie kończy. Falownik jest wykonany z węglika krzemu i został skonstruowany we współpracy z firmą Marelli. Akumulator wysokonapięciowy 900 V to z kolei dzieło TotalEnergies i Saft. Peugeot 9X8 ma 4995 mm długości, 2080 mm szerokości i zaledwie 1145 mm wysokości.

Hybrydowy supersamochód waży zaledwie 1030 kg. To niewiele więcej od... bazowego Yarisa napędzanego 3-cylindrowym, 72-konnym benzyniakiem. Zbiornik zamontowany na pokładzie może pomieścić 90 litrów w 100-proc. odnawialnego paliwa TotalEnergies.

Peugeot 9X8

Peugeot 9X8

Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot 9X8 Hypercar, czyli wyścigi długodystansowe hybrydą

Zawróciliście uwagę na ciekawostkę? Peugeot 9X8 nie ma tylnego spojlera. Nie, to nie przeoczenie inżynierów, a celowe działanie. Wyobraźcie sobie tylko jak dużą siłę docisku musi zapewniać aerodynamika nadwozia, skoro inżynierowie mogli zrezygnować z łapacza wiatru... Poza tym Peugeot 9X8 jest zgodny z nowym regulaminem Le Mans Hypercar (LMH) ACO/FIA. Auto ma zamiar stawać do walki w ramach czwartej edycji Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych FIA (WEC).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ciągu 25 dni Peugeot 9X8 pokonał 10 000 kilometrów jazd testowych. Równolegle prowadzone były wraz z FIA prace nad homologacją samochodu.

Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
Materiały prasowe Peugeot
Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
Materiały prasowe Peugeot
Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
Materiały prasowe Peugeot
Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
Materiały prasowe Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA