Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych
REKLAMA
REKLAMA
Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TUV) przebadał w 2010 roku około 7 milionów samochodów. Oceny stanu technicznego pojazdów dokonywano podczas przeglądów rejestracyjnych, kontrolując ponad 100 podzespołów samochodu. Raport TUV podaje wyniki w podziale na grupy wiekowe pojazdów.
REKLAMA
W raporcie 2011 w pierwszych dziesiątkach najbardziej niezawodnych modeli w swoich grupach wiekowych Toyota znalazła się 17 razy. Wynik ten dał Toyocie pozycję najbardziej niezawodnej marki. Dla porównania dwie kolejne marki znalazły się w pierwszych dziesiątkach odpowiednio tylko 8 i 10 razy:
REKLAMA
Według niemieckich specjalistów z TUV, najbardziej niezawodnym pojazdem w grupie samochodów 2- i 3-letnich okazał się hybrydowy Prius (usterki stwierdzono jedynie w przypadku 2.2% egzemplarzy). Drugie miejsce zajęła Toyota Auris (2.3%). Wyniki te są znacznie lepsze od średniej, wynoszącej 5.5%.
W grupie pojazdów 4- i 5-letnich wygrała Corolla Verso, ze współczynnikiem usterek 4.2%. Czwartą pozycję zajęła Toyota Avensis ze współczynnikiem 5,0% (średnia dla tej grupy to 10,4%).
Znakomite wyniki uzyskały także starsze samochody Toyoty. W grupie wiekowej pojazdów 8- i 9-letnich, gdzie średni współczynnik usterek plasuje się na poziomie 21.4% trzecie miejsce zajął RAV4 z wynikiem 10.2%, a czwarte – Yaris ze współczynnikiem 12.7%.
Zobacz również: Fiat obsypany nagrodami
Niemiecka Dekra bada usterkowość pojazdów podczas przeglądów technicznych i rzeczoznawstwa, przeprowadzonych w swoich stacjach. W ubiegłym roku kontroli poddano 15 milionów pojazdów. Wyniki zostały podzielone na grupy pojazdów według segmentu oraz przebiegu samochodu (do 50 tys. km., 50-100 tys. km., 100-150 tys. km.). O uwzględnieniu danego modelu w badaniu decydował minimalny próg 1000 przebadanych egzemplarzy.
REKLAMA
W tym badaniu Toyoty znalazły się na czołowych miejscach w swoich segmentach. W kategorii samochodów miejskich Yaris uplasował się na pierwszym miejscu wśród aut o przebiegu 50-100 tys. km., oraz na trzecim wśród aut do przebiegu 50 tys.km.
W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazują się Prius i Auris. Hybrydowa Toyota Prius zajęła pierwsze miejsca w kategoriach do 50 i do 100 tys. km. W tej drugiej kategorii tuż za Priusem znalazł się Auris.
Według raportu Dekry Toyota odnosi także sukcesy w segmentach SUV i MPV. Zarówno RAV4 jak i Corolla Verso zajmują miejsca na podium w swoich klasach. Toyota RAV4 jest druga w kategoriach przebiegu do 50 i 100 tys. km.
Toyota Corolla Verso zajmuje natomiast trzecie miejsce w kategorii przebiegu do 50 tys. km, drugie do przebiegu 100 tys. km. i ponownie trzecie w kategorii przebiegu do 150 tys. km.
Raport GTU (niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) również bazuje na wynikach okresowych badań technicznych, przeprowadzanych w swoich stacjach kontroli. GTU wspólnie z pismem Auto Zeitung publikuje coroczne raporty usterkowości w podziale na segmenty i grupy wiekowe pojazdów (do 3 lat, 4-5, 6-7, 8-9, powyżej 9 lat). Również w raportach GTU, modele Toyoty zajmują czołowe miejsca w większości kategorii.
Zobacz również: 125 lecie wynalazku Carla Benza
W segmencie samochodów małych, modele Toyoty znajdują się w pierwszych trójkach niemal wszystkich grup wiekowych. Yaris zajmuje drugą pozycję w bezawaryjności w grupach do 3 lat i 4-5 lat, oraz trzecią w grupie ponad 9 lat. Z kolei Aygo zajmuje drugą pozycję w grupie wiekowej 6-7 lat.
Segment kompaktów jest w całości opanowany przez Toyotę. Modele Toyoty zajmują pierwsze miejsca we wszystkich klasach wiekowych, a w przypadku dwóch klas także miejsca drugie:
Raport GTU wyróżnia także Toyotę Avensis i RAV4. W kategoriach wiekowych 6-7 lat, oraz 8-9 lat Avensis zajmuje drugie miejsce, natomiast w kategorii powyżej 9 lat jest liderem. Z kolei RAV4 zajmuje trzecie miejsca w kategoriach 4-5 i 6-7 lat, oraz wygrywa kategorie 8-9 i ponad lat.
Podobnie jak w przypadku pozostałych niemieckich raportów bezawaryjności, także w GTU Toyota jest marką najliczniej reprezentowaną na czołowych miejscach rankingu.
Największy europejski automobilklub ADAC przyznaje za wyjątkowe osiągnięcia w motoryzacji nagrody Yellow Angels. W 2011 roku po raz pierwszy przyznana została nagroda w kategorii „Samochód przyszłości”, którą uhonorowano hybrydową Toyotę Auris HSD.
Niemiecki ADAC wyróżnił Aurisa HSD za nowoczesną konstrukcję napędu (niska emisja spalin i cząstek stałych, niskie spalanie, możliwość jazdy w trybie Electric Vehicle), który w przeciwieństwie do samochodów zasilanych wyłącznie silnikiem elektrycznym nie nakłada żadnych barier w zasięgu samochodu.
REKLAMA
REKLAMA