REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. Toyota
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA


W najnowszych raportach czterech niezależnych instytutów zajmujących się badaniem awaryjności pojazdów (TUV, Dekra, GTU, ADAC), na czołowych miejscach znalazły się modele Toyoty, takie jak Yaris czy RAV4.

Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TUV) przebadał w 2010 roku około 7 milionów samochodów. Oceny stanu technicznego pojazdów dokonywano podczas przeglądów rejestracyjnych, kontrolując ponad 100 podzespołów samochodu. Raport TUV podaje wyniki w podziale na grupy wiekowe pojazdów.

REKLAMA

REKLAMA

W raporcie 2011 w pierwszych dziesiątkach najbardziej niezawodnych modeli w swoich grupach wiekowych Toyota znalazła się 17 razy. Wynik ten dał Toyocie pozycję najbardziej niezawodnej marki. Dla porównania dwie kolejne marki znalazły się w pierwszych dziesiątkach odpowiednio tylko 8 i 10 razy:

Według niemieckich specjalistów z TUV, najbardziej niezawodnym pojazdem w grupie samochodów 2- i 3-letnich okazał się hybrydowy Prius (usterki stwierdzono jedynie w przypadku 2.2% egzemplarzy). Drugie miejsce zajęła Toyota Auris (2.3%). Wyniki te są znacznie lepsze od średniej, wynoszącej 5.5%.

W grupie pojazdów 4- i 5-letnich wygrała Corolla Verso, ze współczynnikiem usterek 4.2%. Czwartą pozycję zajęła Toyota Avensis ze współczynnikiem 5,0% (średnia dla tej grupy to 10,4%).

REKLAMA

Znakomite wyniki uzyskały także starsze samochody Toyoty. W grupie wiekowej pojazdów 8- i 9-letnich, gdzie średni współczynnik usterek plasuje się na poziomie 21.4% trzecie miejsce zajął RAV4 z wynikiem 10.2%, a czwarte – Yaris ze współczynnikiem 12.7%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Fiat obsypany nagrodami

Niemiecka Dekra bada usterkowość pojazdów podczas przeglądów technicznych i rzeczoznawstwa, przeprowadzonych w swoich stacjach. W ubiegłym roku kontroli poddano 15 milionów pojazdów. Wyniki zostały podzielone na grupy pojazdów według segmentu oraz przebiegu samochodu (do 50 tys. km., 50-100 tys. km., 100-150 tys. km.). O uwzględnieniu danego modelu w badaniu decydował minimalny próg 1000 przebadanych egzemplarzy. 

W tym badaniu Toyoty znalazły się na czołowych miejscach w swoich segmentach. W kategorii samochodów miejskich Yaris uplasował się na pierwszym miejscu wśród aut o przebiegu 50-100 tys. km., oraz na trzecim wśród aut do przebiegu 50 tys.km.

W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazują się Prius i Auris. Hybrydowa Toyota Prius zajęła pierwsze miejsca w kategoriach do 50 i do 100 tys. km. W tej drugiej kategorii tuż za Priusem znalazł się Auris.

Według raportu Dekry Toyota odnosi także sukcesy w segmentach SUV i MPV. Zarówno RAV4 jak i Corolla Verso zajmują miejsca na podium w swoich klasach. Toyota RAV4 jest druga w kategoriach przebiegu do 50 i 100 tys. km. 

Toyota Corolla Verso zajmuje natomiast trzecie miejsce w kategorii przebiegu do 50 tys. km, drugie do przebiegu 100 tys. km. i ponownie trzecie w kategorii przebiegu do 150 tys. km.

Raport GTU (niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) również bazuje na wynikach okresowych badań technicznych, przeprowadzanych w swoich stacjach kontroli. GTU wspólnie z pismem Auto Zeitung publikuje coroczne raporty usterkowości w podziale na segmenty i grupy wiekowe pojazdów (do 3 lat, 4-5, 6-7, 8-9, powyżej 9 lat). Również w raportach GTU, modele Toyoty zajmują czołowe miejsca w większości kategorii.

Zobacz również: 125 lecie wynalazku Carla Benza

W segmencie samochodów małych, modele Toyoty znajdują się w pierwszych trójkach niemal wszystkich grup wiekowych. Yaris zajmuje drugą pozycję w bezawaryjności w grupach do 3 lat i 4-5 lat, oraz trzecią w grupie ponad 9 lat. Z kolei Aygo zajmuje drugą pozycję w grupie wiekowej 6-7 lat. 

Segment kompaktów jest w całości opanowany przez Toyotę. Modele Toyoty zajmują pierwsze miejsca we wszystkich klasach wiekowych, a w przypadku dwóch klas także miejsca drugie:

Raport GTU wyróżnia także Toyotę Avensis i RAV4. W kategoriach wiekowych 6-7 lat, oraz 8-9 lat Avensis zajmuje drugie miejsce, natomiast w kategorii powyżej 9 lat jest liderem. Z kolei RAV4 zajmuje trzecie miejsca w kategoriach 4-5 i 6-7 lat, oraz wygrywa kategorie 8-9 i ponad lat.

Podobnie jak w przypadku pozostałych niemieckich raportów bezawaryjności, także w GTU Toyota jest marką najliczniej reprezentowaną na czołowych miejscach rankingu. 

Największy europejski automobilklub ADAC przyznaje za wyjątkowe osiągnięcia w motoryzacji nagrody Yellow Angels. W 2011 roku po raz pierwszy przyznana została nagroda w kategorii „Samochód przyszłości”, którą uhonorowano hybrydową Toyotę Auris HSD. 

Niemiecki ADAC wyróżnił Aurisa HSD za nowoczesną konstrukcję napędu (niska emisja spalin i cząstek stałych, niskie spalanie, możliwość jazdy w trybie Electric Vehicle), który w przeciwieństwie do samochodów zasilanych wyłącznie silnikiem elektrycznym nie nakłada żadnych barier w zasięgu samochodu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA