REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód napędzany ogniwem elektrycznym zasilany energią z bioetanolu

Nissan e-NV200 ekologiczne auto dostawcze
Nissan e-NV200 ekologiczne auto dostawcze
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan zaprezentował unikatowy pojazd dostawczy. Napędzany ogniwem paliowym zasilany jest energią wytwarzaną z bioetanolu. Co niezwykłe samochód ten może wykorzystywać kilka rodzajów paliw, w tym etanol i gaz ziemny, jako źródło zasilania do wytwarzania prądu elektrycznego.

Ekologiczny dostawczak od Nissana!

REKLAMA

Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował w Brazylii pierwszy na świecie prototypowy pojazd napędzany ogniwem paliwowym ze stałym tlenkiem (SOFC) zasilanym energią elektryczną wytwarzaną z bioetanolu. Ten przełomowy model, nowy lekki samochód dostawczy, może wykorzystywać kilka rodzajów paliw, w tym etanol i gaz ziemny, jako źródło zasilania do wytwarzania prądu elektrycznego.

REKLAMA

Prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, Carlos Ghosn, powiedział: „Ogniwo paliwowe e‑Bio może znaleźć zastosowanie w przyjaznych dla środowiska środkach transportu i tworzy szanse rozwoju regionalnej produkcji energii, umożliwiając jednocześnie dalsze korzystanie z istniejącej infrastruktury. W przyszłości ogniwo paliwowe e-Bio stanie się jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika. Transportowanie wody zmieszanej z etanolem jest łatwiejsze i bezpieczniejsze niż większości innych paliw. Rozwiązanie to ma tym większy potencjał rynkowy, że nie wymaga budowy zupełnie nowej infrastruktury”.

Nissan e-NV200 ekologiczne <a class=auto dostawcze"/>

Nissan e-NV200 to ekologiczne auto dostawcze

Nissan

Nissan

Zobacz też: Rusza sprzedaż Hondy Clarity Fuel Cell zasilanej wodorem

DANE TECHNICZNE

Pojazd bazowy

 e-NV200

Pojemność akumulatora

 24 kWh

Źródło energii

 prąd elektryczny, etanol

Pojemność zbiornika paliwa

 30 litrów

Moc SOFC

 5 kW

Zasięg

ponad 600 km

* Dane techniczne dotyczą pojazdu prototypowego i mogą ulec zmianie bez zapowiedzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prototypowy pojazd z ogniwem paliwowym jest odzwierciedleniem nieustannego zaangażowania Nissana w rozwój pojazdów o zerowej emisji oraz opracowywanie nowych technologii, w tym autonomicznych systemów napędowych. Już w tej chwili marka oferuje w swojej gamie najlepiej sprzedający się w 100% elektryczny samochód na świecie, model LEAF, i jest pionierem inteligentnych systemów mobilności, które zostaną wdrożone w wielu pojazdach Nissana w ciągu najbliższych lat. Nowe osiągnięcie w zakresie bezemisyjnej mobilności – prototypowy pojazd z ogniwem paliwowym e-Bio – pracuje na czystym etanolu, pozyskując energię umożliwiającą naładowanie akumulatora o pojemności 24 kWh, co pozwala na przejechanie ponad 600 kilometrów. Nissan będzie prowadził dalsze testy prototypu na drogach publicznych w Brazylii.

Zobacz też: Nowa KIA Optima Plug-in Hybrid

REKLAMA

O rozpoczęciu prac badawczo-rozwojowych nad ogniwem paliwowym e‑Bio Nissan poinformował w czerwcu tego roku w Jokohamie. Zespół napędowy wykorzystujący tę technologię jest ekologiczny, charakteryzuje się wysoką sprawnością i łatwością doprowadzenia paliwa oraz pracuje na czystym etanolu lub etanolu zmieszanym z wodą. Spaliny emitowane przez układ mają czystość porównywalną z powietrzem atmosferycznym, co przekłada się na neutralny bilans węglowy. Ogniwo paliwowe e‑Bio oferuje również zalety typowe dla samochodu elektrycznego, takie jak znakomite przyspieszenie i cicha jazda przy niskich kosztach eksploatacji, a jednocześnie zasięg porównywalny z samochodem wyposażonym w silnik benzynowy.

Do produkcji bioetanolu wykorzystuje się głównie trzcinę cukrową i kukurydzę. Paliwo to jest powszechnie dostępne w krajach Ameryki Północnej i Południowej, które dysponują rozbudowaną infrastrukturą do jego produkcji. Łatwa dostępność etanolu i niska palność jego mieszanki z wodą ułatwią wprowadzenie systemu na rynek, tym bardziej, że jego stosowanie nie zależy w istotnym stopniu od istniejącej infrastruktury ładowania pojazdów ani nie jest przez nią ograniczane. W przyszłości kierowcy być może będą mogli zaopatrywać się w paliwo nawet w małych sklepach detalicznych.

Nissan e-NV200 ekologiczne auto dostawcze

Nissan e-NV200 może wykorzystywać kilka rodzajów paliw, w tym etanol i gaz ziemny, jako źródło zasilania do wytwarzania prądu elektrycznego

Nissan

Nissan

W dążeniu do realizacji założeń społeczeństwa zeroemisyjnego i bezwypadkowego Nissan stawia na automatyzację i elektryfikację pojazdów. Obietnica marki Nissan „Innovation that excites” jest realizowana w ramach strategii „inteligentnej mobilności”, która koncentruje się na sposobach zasilania samochodów oraz ich integracji ze społeczeństwem poprzez dostarczanie jak najwięcej radości z jazdy.

Zobacz też: Hybrydowy VW Passat GTE trafił do polskich salonów

Ogniwo paliwowe e-Bio to urzeczywistnienie stworzonej przez Nissana koncepcji „inteligentnej energii”, której celem jest obniżanie zużycia paliwa i elektryfikacja samochodów oraz zwiększanie radości z jazdy, co jest widoczne w przypadku akumulatorowych samochodów elektrycznych, takich jak Nissan LEAF, e-NV200, oraz hybrydowego napędu e‑Power złożonego ze specjalnego silnika dużej mocy i wytwornicy prądu. Nissan będzie nadal oferował klientom atrakcyjne rozwiązania, wyposażając swoje pojazdy w systemy umożliwiające pozyskiwanie prądu z różnych paliw i uwzględniając problemy infrastrukturalne związane z dostawą energii w poszczególnych regionach świata.

Źródło: materiały prasowe Nissan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA