REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy na drogi wyjadą samochody autonomiczne?

Ford wprowadzi samochody autonomiczne w 2021 r.
Ford wprowadzi samochody autonomiczne w 2021 r.
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Według zapewnień Forda, samochody w pełni autonomiczne wyjadą na drogi publiczne już 2021 r. To będzie rewolucja.

Kiedy na drogi wyjadą samochody autonomiczne?

Ford poinformował o zamiarze wprowadzenia do komercyjnej eksploatacji w pełni autonomicznych samochodów, które nie wymagają wkładu kierowcy opisanego przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji. Auta tego typu mają być wykorzystywane już w 2021 roku w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing).

REKLAMA

W związku z tym Ford inwestuje w cztery firmy start-up lub rozpoczyna z nimi współpracę nad rozwojem samochodów autonomicznych, a także podwaja liczbę pracowników w Dolinie Krzemowej i powiększa oddział w Palo Alto.

REKLAMA

„Kolejna dekada zapisze się na kartach historii pod znakiem samochodów autonomicznych, które będą miały duży wpływ na losy społeczeństwa, podobnie jak to miało miejsce 100 lat temu w momencie stworzenia przez Forda ruchomej linii montażowej,” powiedział Mark Fields, prezes Forda i dyrektor zarządzający. „Chcemy wprowadzić do eksploatacji samochody autonomiczne, które zapewnią bezpieczeństwo milionom ludzi na całym świecie i pomogą rozwiązać problemy społeczne i środowiskowe, służąc wszystkim klientom, a nie tylko tym, których stać na samochody luksusowe.”

Wprowadzenie na rynek samochodów autonomicznych do 2021 roku to część planu Ford Smart Mobility, mającego na celu objęcie przez Forda wiodącej pozycji na rynku pod kątem innowacji z zakresu łączności, mobilności, satysfakcji klientów oraz przetwarzania i analizy zbiorów danych.

Ford wprowadzi samochody autonomiczne w 2021 r.

Ford wprowadzi samochody autonomiczne w 2021 r.

Ford

Ford

Więcej na temat Forda przeczytasz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prace Forda nad samochodami autonomicznymi

REKLAMA

Ford pracuje nad w pełni autonomicznymi samochodami już od ponad 10 lat, a pierwszym pojazdem Forda tego typu wprowadzonym na rynek będzie konstrukcja bez elementów sterowania, jak kierownica czy pedały, opisana przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji. Taki samochód będzie produkowany masowo i przeznaczony do wykorzystania w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing).

„Ford może poszczycić się ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w opracowywaniu i testowaniu w pełni autonomicznych pojazdów,” powiedział Raj Nair, dyrektor ds. technicznych Forda oraz wiceprezes wykonawczy, Global Product Development. „Mamy strategiczną przewagę nad konkurencją, ponieważ potrafimy połączyć technikę teledetekcji z zaawansowanymi rozwiązaniami inżynieryjnymi, co pozwala zbudować samochody o wysokiej jakości. Tego właśnie trzeba, aby zaoferować samochody autonomiczne milionom ludzi na całym świecie.”

W tym roku Ford ogłosił plany potrojenia floty w pełni autonomicznych pojazdów testowych do 30 modeli Fusion Hybrid, które będą testowane na drogach i torach testowych w Kalifornii, Arizonie i Michigan. W ten sposób Ford będzie dysponował największą flotą samochodów autonomicznych spośród wszystkich producentów. Co więcej, Ford planuje potroić swoją flotę po raz kolejny w przyszłym roku.

Ford, jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej przeprowadził testy swoich samochodów w Mcity - symulującym warunki miejskie placu testowym zlokalizowanym przy Uniwersytecie Michigan; jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej zademonstrował możliwości samochodu autonomicznego w zimowych warunkach na terenie pokrytym śniegiem i jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej przetestował swoje samochody autonomiczne nocą w całkowitej ciemności w ramach programu rozwojowego czujników LiDAR.

W celu wprowadzenia do eksploatacji samochodów autonomicznych w 2021 roku Ford poinformował o czterech kluczowych projektach, które pozwolą przyspieszyć badania w zakresie zaawansowanych algorytmów, mapowania 3D, czujników LiDAR, radarów oraz kamer:

  • Velodyne: Ford zainwestował w firmę Velodyne z siedzibą w Dolinie Krzemowej - lidera w opracowywaniu czujników typu LiDAR. Celem współpracy jest przyspieszenie wprowadzenia do produkcji seryjnej bardziej przystępnych cenowo czujników LiDAR przeznaczonych do wykorzystania w branży motoryzacyjnej. Ford już od dawna z powodzeniem współpracuje z firmą Velodyne. Już 10 lat temu Ford jako jeden z pierwszych producentów wykorzystał LiDAR zarówno w przypadku mapowania w wysokiej rozdzielczości, jak i jazdy autonomicznej.
  • SAIPS: Ford nabył zlokalizowaną w Izraelu firmę zajmującą się cyfrowym rozpoznawaniem obrazu oraz problemem uczenia się maszyn, aby zyskać większe doświadczenie w zakresie sztucznej inteligencji oraz przyspieszyć rozwój zaawansowanych algorytmów cyfrowego rozpoznawania obrazu. SAIPS opracował specjalne algorytmy w zakresie przetwarzania obrazów i wideo, uczenia się maszyn oraz przetwarzania i klasyfikacji sygnałów - wszystko to odegra kluczową rolę w stworzeniu przez Forda samochodów autonomicznych, które będą się w stanie nauczyć swojego otoczenia oraz do niego dostosować.
  • Nirenberg Neuroscience LLC: Ford zawarł umowę licencyjną na wyłączność z Nirenberg Neuroscience - firmą zajmującą się systemami wizyjnymi założoną przez neurobiologa dr Sheilę Nirenberg, która rozszyfrowała kod neuronowy wykorzystywany przez oko do przekazywania informacji wizualnych do mózgu. Pozwoliło to stworzyć platformę systemu wizyjnego przeznaczoną do nawigowania, rozpoznawania obiektów, rozpoznawania twarzy oraz do innych funkcji. Platforma ta ma wiele potencjalnych zastosowań - dr Nirenberg stosuje ją na przykład do opracowania urządzenia do przywracania wzroku pacjentom cierpiącym na choroby zwyrodnieniowe siatkówki. Współpraca Forda z Nirenberg Networks pozwoli wykorzystać w pojazdach autonomicznych inteligencję podobną do ludzkiej.
  • Civil Maps: Ford zainwestował w firmę Civil Maps z siedzibą w Barkley w Kalifornii w celu rozwinięcia możliwości map 3D o wysokiej rozdzielczości. Firma ta opracowała pionierską i innowacyjną technikę mapowania 3D, która pozwala na skalowanie i bardziej efektywne wykorzystywanie zasobów, niż w systemach oferowanych obecnie. Dzięki temu Ford będzie mógł opracować precyzyjne mapy 3D w wysokiej rozdzielczości, które posłużą samochodom autonomicznym do identyfikowania swojego otoczenia.

Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Rozwój w Dolinie Krzemowej

Ford rozszerza swoją obecność w Dolinie Krzemowej, tworząc dedykowany kampus w Palo Alto. Dodanie dwóch nowych budynków do znajdującego się tam centrum badań i innowacji Research and Innovation Center i stworzenie nowego kampusu pozwoli firmie rozszerzyć swoją działalność w tym regionie oraz podwoić do roku 2017 zespół pracujący nad nowymi inicjatywami w Palo Alto.

„Nasza obecność w Dolnie Krzemowej ma ogromne znaczenie w przyspieszeniu prac badawczo-rozwojowych z zakresu programu Ford Smart Mobility,” powiedział Ken Washington, wiceprezes, Ford Research and Advanced Engineering. „Naszym celem było zostanie członkiem społeczności. Dziś współpracujemy aktywnie z ponad 40 firmami typu start-up i zacieśniamy więzi z wieloma inkubatorami, dzięki czemu możemy przyspieszyć rozwój naszych zaawansowanych rozwiązań technicznych i usług.”

Od czasu otwarcia nowego centrum badań i innowacji Ford Research and Innovation Center w Palo Alto w styczniu 2015 roku, obiekt ten stał się jednym z największych centrów badawczych należących do producenta aut w tym regionie. Dziś zespół z Palo Alto liczy ponad 130 badaczy, inżynierów i naukowców, którzy przyczyniają się do zintegrowania Forda z ekosystemem Doliny Krzemowej.

Wielodyscyplinarny oddział badań i innowacji Research and Innovation Center w Palo Alto to najnowsze z blisko dwunastu należących do Forda globalnych centrów ds. badań, innowacji, technologii informacyjnych i inżynierii. Rozszerzony kampus Palo Alto zostanie otwarty w połowie 2017 roku.

Źródło: Ford

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA