REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektryczny Solaris Urbino 12 Autobusem Roku 2017

Subskrybuj nas na Youtube
Solaris Urbino 12 electric
Solaris Urbino 12 electric
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszym autobusem miejskim roku 2017 został elektryczny Solaris Urbino. To pierwszy taki tytuł dla polskiego producenta i jednocześnie pierwsza w historii tego konkursu nagroda dla pojazdu bateryjnego. Uroczyste wręczenie statuetki „Bus of the Year” odbędzie się 21 września podczas targów pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze.

Solaris Urbino Electric autobusem Roku 2017

Tegoroczny konkurs o tytuł najlepszego autobusu roku odbywał się od 30 maja do 3 czerwca w Brukseli. Do rywalizacji przystąpiło pięć pojazdów marek: Ebusco, Irizar, Van Hool, Solaris oraz Mercedes. Czterech pierwszych producentów stanęło w szranki prezentując autobusy elektryczne, Mercedes wystawił natomiast pojazd napędzany gazem ziemnym (CNG).

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Solaris Urbino 12 electric, który podlegał ocenie członków jury z aż 20 państw, został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej. Podczas konkursu w Brukseli bateryjny Solaris był ładowany za pomocą ładowarki nowej generacji o mocy wyjściowej 80 kW, opracowanej i wyprodukowanej przez firmę Ekoenergetyka - Polska. Mobilna ładowarka typu plug-in została podłączona do specjalnie przygotowanego w tym celu słupa z pantografem. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino jest w praktyce nieograniczony.

Podczas kilkudniowych testów rygorystycznej ocenie członków jury podlegały zarówno cechy mierzalne, takie jak: przyspieszenie, droga hamowania, poziom drgań i hałasu, ale także subiektywne odczucia jurorów z jazdy, którzy wcielali się zarówno w role kierowców, jak i pasażerów. Zadanie oceniających nie było łatwe, tym bardziej, że po raz pierwszy musieli oni recenzować tak dużą liczbę pojazdów bateryjnych.

„To niewątpliwie symbol zmian, jakie zachodzą w nowoczesnych środkach komunikacji miejskiej. Już w 2006 roku założyciel i właściciel firmy Solaris, Krzysztof Olszewski, powiedział „Diesel umarł niech żyje elektryczność”. Dzisiaj udowadniamy, że te wówczas wizjonerskie słowa stały się rzeczywistością. Od kilkunastu lat nasza firma jest europejskim liderem w rozwoju innowacyjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Od 2001 roku produkujemy trolejbusy, a od roku 2011 autobusy bateryjne. Te ostatnie jeżdżą już w kilkudziesięciu europejskich miastach. Są wyposażone w różnego rodzaju baterie i systemy ładowania, a ich operacyjność może wynosić 24 godziny na dobę. Zastosowane w pojazdach rozwiązania zależą od oczekiwań naszych klientów. Uważamy, że autobusy elektryczne są przyszłością komunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdów stosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym, całkowicie bezemisyjnym i niezwykle cichym dopełnieniem” – powiedział dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

REKLAMA

Testy porównawcze autobusów zakończyły się 3 czerwca. Na wyniki przyszło jednak czekać producentom do ostatniego tygodnia sierpnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Prawie trzymiesięczny czas wyczekiwania na ostateczny rezultat nie był dla nas łatwy. Okazuje się jednak, że warto było uzbroić się w cierpliwość i otrzymać tę fantastyczną informację. Autobusem roku 2017 jest elektryczny Solaris Urbino! Udowodniliśmy, że autobusy elektryczne naszej marki są dojrzałymi, a jednocześnie niezwykle innowacyjnymi produktami, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane w nowoczesnym i zrównoważonym transporcie miejskim. Ta prestiżowa nagroda jest wynikiem wspaniałej pracy zespołowej wszystkich pracowników Solarisa, ale także naszych dostawców oraz partnerów, z którymi rozwijamy nasze produkty. To także nagroda, której nie zdobylibyśmy bez naszej konkurencji. To dzięki niej możemy się nieustannie rozwijać i ulepszać nasze produkty, z korzyścią dla operatorów i pasażerów”- dodał dr Andreas Strecker, prezes Solarisa.

Bus of The Year, czyli z angielska „autobus roku”, to organizowany nieprzerwanie od 1989 roku konkurs na najlepszy autobus miejski. Pojazd, który wygrywa, otrzymuje tytuł najlepszego autobus na kolejny rok, w przypadku bieżącej edycji – na rok 2017. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych, w tym autobusów. Konkurs organizowany jest co dwa lata. Gospodarzem każdej z edycji jest inny członek jury. Tegoroczna edycja Bus Euro Test odbyła się w Brukseli. Oficjalne wręczenie statuetki „Bus of the Year 2017” nastąpi podczas wrześniowych targów IAA w Hanowerz.

Źródło: materiały prasowe Solaris

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA