Fiat 500X: nowy crossover z Włoch
REKLAMA
REKLAMA
Fiat 500X: inny styl
Po premierze na Salonie Samochodowym w Paryżu i autorskim pokazie, międzynarodowej prasie został zaprezentowany Fiat 500X, nowy, kompaktowy crossover z rodziny 500, który jest oznaką ewolucji marki oraz technologii, poprzez większą dojrzałość jego „DNA". Solidny i mocny wygląd samochodu znajduje swoją doskonałą równowagę stylistyczną w harmonijnej linii, która zawiera się w niewielkich rozmiarach: tak więc jego długość to 4 metry i 25 centymetrów, szerokość 180 centymetrów i wysokość 160 centymetrów (w przypadku występowania relingów dachowych lub napędu 4x4, wymiary to odpowiednio 161 i 162 cm).
REKLAMA
Zobacz też: Nowa wersja Fiata Freemont: Cross
Fiat 500X: silniki MultiAir2 i MultiJet II
Podczas wprowadzenia na rynek dostępny będzie silnik 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4).
W późniejszym czasie gama zostanie uzupełniona o silniki benzynowe 1.6 „E-torQ" o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4) oraz mocny Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra i 187 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4).
Fiat 500X: napęd 4x4
REKLAMA
Nowy Fiat 500X jest oferowany zarówno w konfiguracji z napędem na dwa, jak i na cztery koła. Pierwsza to rozwiązanie stosowane najczęściej w modelach Fiat, druga natomiast to prawdziwa nowość, zarówno dla marki, jak i dla segmentu: bowiem wyjątkową charakterystyką napędu 4x4 Fiata 500X jest zastosowanie systemu odłączania napędu tylnej osi, umożliwiające zmniejszenie strat energii, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa.
Fiat 500X, jako jedyny w segmencie oprócz Jeepa Renegade, posiada układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4, zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.
Dodatkowo, współdziałając z elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESC), system zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności jak i nadsterowności. Napęd integralny Fiata 500X może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, umożliwiając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji.
Fiat 500X: niezależne zawieszenie MacPherson
Nowa 500X pozwala cieszyć się jazdą, podróżując wygodnie także dzięki zastosowaniu zawieszenia niezależnego MacPherson, zarówno przedniego, jak i tylnego. Z przodu modelu Fiat 500X zastosowano specjalny stabilizator pełniący podwójną rolę: zapewnia sztywność niezbędną dla podwyższenia komfortu akustycznego jazdy oraz jest elementem tzw. trzeciej ścieżki uderzeniowej podnoszącej absorpcję energii w przypadku zderzenia. Nowy samochód posiada również rozdzielne mocowanie amortyzatorów (split), które przenosi obciążenia na nadwozie dwoma „drogami" - czego skutkiem jest lepsze filtrowanie wibracji drogowych, wyciszenie pracy zawieszenia oraz zwiększona zdolność tłumienia wstrząsów.
Fiat 500X: układ kierowniczy
Fiat 500X oferuje precyzyjne kierowanie dzięki elektrycznemu układowi wspomagania (EPS) i systemowi sterowania momentem obrotowym napędu (DST), które poprawiają zarówno komfort prowadzenia, jak i osiągi oraz gwarantują zmniejszenie zużycia aż do 3% w stosunku do tradycyjnego systemu hydraulicznego.
Fiat 500X:systemy nagłośnienia Audio Premium e BeatsAudio
REKLAMA
W zależności od wersji wyposażenia Fiata 500X, dostępne są dwa systemy audio: pierwszy wyposażony w cztery głośniki (moc 120 Watt), drugi z sześcioma głośnikami (moc 180 Watt). Nowy Fiat 500X oferuje dodatkowo rewelacyjny system nagłośnienia Beats by Dr. Dre, który całkowicie rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu.
Na zamówienie, klient może wyposażyć swój samochód w ekskluzywny system nagłośnienia BeatsAudioTM - zaprojektowany we współpracy z Beats by Dr. Dre. System BeatsAudioTM może poszczycić się łączną mocą 560 Watt oraz 8-kanałowym cyfrowym wzmacniaczem mocy wykorzystującym zaawansowany algorytm korekcji dźwięku, który potrafi odtworzyć całe spektrum dźwięku wytwarzanego w czasie nagrań studyjnych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.