REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500X: nowy crossover z Włoch

Subskrybuj nas na Youtube
Fiat 500X 2014
Fiat 500X 2014
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500X to najładniejszy z pięciodrzwiowych przedstawicieli serii 500 model włoskiego producenta. Oprócz niebanalnej sylwetki nowy crossover wyróżnia się nowoczesnym układem napędowym oraz wyposażeniem.

Fiat 500X: inny styl

Po premierze na Salonie Samochodowym w Paryżu i autorskim pokazie, międzynarodowej prasie został  zaprezentowany Fiat 500X, nowy, kompaktowy crossover z rodziny 500, który jest oznaką ewolucji marki oraz technologii, poprzez większą dojrzałość jego „DNA". Solidny i mocny wygląd samochodu znajduje swoją doskonałą równowagę stylistyczną w harmonijnej linii, która zawiera się w niewielkich rozmiarach: tak więc jego długość to 4 metry i 25 centymetrów, szerokość 180 centymetrów i wysokość 160 centymetrów (w przypadku występowania relingów dachowych lub napędu 4x4, wymiary to odpowiednio 161 i 162 cm).

REKLAMA

Zobacz też: Nowa wersja Fiata Freemont: Cross

Fiat 500X: silniki MultiAir2 i MultiJet II

Podczas wprowadzenia na rynek dostępny będzie silnik 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W późniejszym czasie gama zostanie uzupełniona o silniki benzynowe 1.6 „E-torQ" o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4) oraz mocny Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra i 187 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4).

Fiat 500X: napęd 4x4

REKLAMA

Nowy Fiat 500X jest oferowany zarówno w konfiguracji z napędem na dwa, jak i na cztery koła. Pierwsza to rozwiązanie stosowane najczęściej w modelach Fiat, druga natomiast to prawdziwa nowość, zarówno dla marki, jak i dla segmentu: bowiem wyjątkową charakterystyką napędu 4x4 Fiata 500X jest zastosowanie systemu odłączania napędu tylnej osi, umożliwiające zmniejszenie strat energii, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa.

Fiat 500X, jako jedyny w segmencie oprócz Jeepa Renegade, posiada układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4, zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.

Dodatkowo, współdziałając z elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESC), system zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności jak i nadsterowności. Napęd integralny Fiata 500X może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, umożliwiając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji.

Fiat 500X: niezależne zawieszenie MacPherson

Nowa 500X pozwala cieszyć się jazdą, podróżując wygodnie także dzięki zastosowaniu zawieszenia niezależnego MacPherson, zarówno przedniego, jak i tylnego. Z przodu modelu Fiat 500X zastosowano specjalny stabilizator pełniący podwójną rolę: zapewnia sztywność niezbędną dla podwyższenia komfortu akustycznego jazdy oraz jest elementem tzw. trzeciej ścieżki uderzeniowej podnoszącej absorpcję energii w przypadku zderzenia. Nowy samochód posiada również rozdzielne mocowanie amortyzatorów (split), które przenosi obciążenia na nadwozie dwoma „drogami" - czego skutkiem jest lepsze filtrowanie wibracji drogowych, wyciszenie pracy zawieszenia oraz zwiększona zdolność tłumienia wstrząsów.

Fiat 500X: układ kierowniczy

Fiat 500X oferuje precyzyjne kierowanie dzięki elektrycznemu układowi wspomagania (EPS) i systemowi sterowania momentem obrotowym napędu (DST), które poprawiają zarówno komfort prowadzenia, jak i osiągi oraz gwarantują zmniejszenie zużycia aż do 3% w stosunku do tradycyjnego systemu hydraulicznego.

Fiat 500X:systemy nagłośnienia Audio Premium e BeatsAudio

REKLAMA

W zależności od wersji wyposażenia Fiata 500X, dostępne są dwa systemy audio: pierwszy wyposażony w cztery głośniki (moc 120 Watt), drugi z sześcioma głośnikami (moc 180 Watt). Nowy Fiat 500X oferuje dodatkowo rewelacyjny system nagłośnienia Beats by Dr. Dre, który całkowicie rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu.

Na zamówienie, klient może wyposażyć swój samochód w ekskluzywny system nagłośnienia BeatsAudioTM - zaprojektowany we współpracy z Beats by Dr. Dre. System BeatsAudioTM może poszczycić się łączną mocą 560 Watt oraz 8-kanałowym cyfrowym wzmacniaczem mocy wykorzystującym zaawansowany algorytm korekcji dźwięku, który potrafi odtworzyć całe spektrum dźwięku wytwarzanego w czasie nagrań studyjnych.

Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Fiat 500X 2014
Fiat
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA