REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda 2: dane techniczne, wyposażenie, ceny

Mazda2 2014
Mazda2 2014
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda2 weszła na polski rynek. Jest znacznie większa od poprzednika, ma nowe silniki oraz zupełnie inny design.

Nowa Mazda2: styl KODO

Nowa Mazda2 jest czwartym modelem Mazdy realizującym zasady stylu KODO – Dusza Ruchu.  Zamiast powielić typowy w segmencie B styl ujednolicający bryłę, w którym słupki A przesuwa się do przodu, by sprawić wrażenie, że kabina jest obszerniejsza i bardziej praktyczna, Mazda postąpiła wbrew schematom. Adaptując zasady stylu KODO do gabarytów segmentu, projektanci przedstawili samochód o uderzającej aparycji i niespotykanej w tej klasie witalności. Pomimo, że specyficzne proporcje stylu KODO mogłyby z pozoru wydawać się niekorzystne z punktu widzenia praktyczności, dowiedli, że potrafią przy okazji zawrzeć w swoim projekcie niezrównaną użyteczność w warunkach faktycznej eksploatacji. Przednia oś została przesunięta o 80 mm ku przodowi, a słupki A odsunięte o 80 mm do tyłu. Wraz z podwyższeniem partii ramiennych w tylnej części nadwozia oraz zastosowaniem szerszego rozstawu osi i większych opon, przy zmniejszonym do minimum prześwicie w nadkolach, krótkie nawisy nadają nowemu modelowi Mazdy sylwetkę pewnie rozpartą na drodze – kolejną oznakę stylu KODO. Reflektory o okrągłym wykroju znaku świetlnego, po raz pierwszy u Mazdy wykonane w postaci czterech lamp w technologii diod LED, podkreślają dynamiczny rys przodu nowej Mazdy2.\

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda2: wnętrze

Mazda2 jest modelem globalnym. Poza atrakcyjnym wyglądem musi spełniać szereg różnych wymagań, co w szczególności dotyczy jej kabiny. Dlatego producent wydłużył nowy model o 140 mm w stosunku do generacji, którą zastępuje, oraz przedłużył rozstaw osi o 80 mm, tym samym plasując Mazdę2 pod tymi względami w czołówce segmentu. Samochód jest też nieznacznie wyższy, choć ta różnica jest praktycznie niezauważalna. Dzięki temu, choć patrząc z zewnątrz mamy wrażenie skromnych gabarytów, samochód wygodnie mieści cztery dorosłe osoby. Producent zaprojektował kabinę tak, aby wygodnie podróżowały w niej osoby o wzroście od 150 cm do 190 cm.

Średnica zawracania Mazdy 2 zmniejszyła się (4,7 m wobec 4,9 m*) względem dotychczasowej Mazdy2, z korzyścią dla i tak dobrej zwrotności, jakiej można oczekiwać po małym aucie mającym dawać przyjemność z jazdy i jaka jest absolutnie niezbędna w samochodzie noszącym logo Mazdy.

REKLAMA

Silniki nowej Mazdy2

Silniki i skrzynie biegów, choć oczywiście mniejsze, musiały gwarantować optymalne połączenie osiągów i oszczędności, które stało się już wizytówką układów napędowych SKYACTIV. Niezbędny, zwłaszcza w Europie, był także odpowiedniej wielkości silnik Diesla – stąd SKYACTIV-D 1.5, nowa, małolitrażowa i czysta jednostka napędowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik SKYACTIV-D 1.5 cechuje się niskim stopniem sprężania, cichą pracą, wolną od spalania stukowego, charakterystycznego dla jednostek wysokoprężnych oraz znaczną łatwością zimnego rozruchu – zaletą przejętą od większego brata, silnika SKYACTIV-D 2.2. Ponieważ mniejszy silnik narażony jest na większe straty ciepła przez ściany cylindrów, producent zastosował nowy projekt komór spalania, nowy układ wtryskowy i nieznacznie podwyższył stopień sprężania do 14,8:1, co nadal pozostaje niską wartością jak na silnik Diesla.

Zamiast występującego w silniku SKYACTIV-D 2.2 układu podwójnego turbodoładowania, inżynierowie wyposażyli jednostkę SKYACTIV-D 1.5 w lżejszą, kompaktową turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Dostarcza ona mocnego doładowania, ułatwiając osiąganie prędkości codziennej jazdy, a specjalny czujnik odpowiada za podtrzymanie osiągów przy wysokich prędkościach.

Dostarcza on mocy 77 kW / 105 KM przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy, wynoszący 220 Nm, występuje w zakresie 1400-3200 obr./min. Wraz ze specjalną, małogabarytową wersją ręcznej sześciobiegowej skrzyni SKYACTIV-MT, ten układ napędowy zapewnia nowej Maździe2 przyspieszenie 0-100 km/h w 10,1 s. i prędkość maksymalną 178 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 3,4 l/100km, czemu odpowiada emisja CO2 na poziomie tylko 89 g/km.

Najnowszy model Mazdy jest oczywiście dostępny również z kilkoma odmianami silników benzynowych SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa.  Mazda2 występuje z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G 1.5 w trzech odmianach, z których wszystkie spełniają normę Euro 6. Tak samo, jak w wersjach użytych w obecnej Maździe3, dwa z tych silników mają stopień sprężania 14:1** i kolektor wydechowy w układzie 4-2-1 i osiągają moc 85 kW / 115 KM lub 66 kW / 90 KM przy 6000 obr./min. Ich maksymalny moment obrotowy jest identyczny i wynosi 148 Nm przy 4000 obr./min. Trzecią możliwość stanowi bazowa wersja silnika SKYACTIV-G 1.5, której cechami są to m.in. stopień sprężania 12:1, lżejszy i zajmujący mniej miejsca kolektor wydechowy w układzie 4-1, moc 55 kW / 75 KM przy 6000 obr./min. i moment obrotowy 135 Nm przy 3800 obr./min.

Osiągi Mazdy2 z silnikiem 1.5 SKYACTIV-G

Silnik SKYACTIV-G 1.5 o mocy 115 KM, który przekazuje napęd na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni SKYACTIV-MT, jest w stanie rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy oraz do prędkości maksymalnej 200 km/h. Jednocześnie, dzięki m.in. nowatorskiemu systemowi i-ELOOP Mazdy, odzyskującemu energię kinetyczną podczas hamowania, jego poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 wynoszą, odpowiednio, tylko 4,9 l/100km i 115 g/km*. Model z silnikiem o mocy 90 KM można zamówić albo ze specjalną, małą i lekką odmianą sześciobiegowej automatycznej skrzyni SKYACTIV-Drive, albo z nową, pięciobiegową skrzynią ręczną SKYACTIV-MT. Dane w zakresie osiągów wynoszą: 12,0 s. i 177 km/h z automatyczną skrzynią biegów oraz 9,4 s. i 183 km/h z ręczną skrzynią biegów. Zużycie benzyny i emisje CO2 wynoszą w tych wersjach 4,8 l/100km i 112 g/km (automat) oraz 4,5 l/100km i 105 g/km (skrzynia ręczna). Wreszcie, Mazda2 z silnikiem o mocy 75 KM, również wyposażona w nową ręczną skrzynię pięciobiegową, rozpędza się do 100 km/h w 12,1 s., a maksymalnie do prędkości 171 km/h, zużywając 4,7 l benzyny na 100 km i emitując 110 g CO2 na km.

Mazda2: ceny

Mazda2 SkyGO SkyMOTION SkyENERGY SkyPASSION
Silniki benzynowe
1.5 SKY-G 75KM 5MT 50,900 52,900 - -
1.5 SKY-G 90KM 5MT - 54,400 58,900 -
1.5 SKY-G 90KM 6AT - 57,400 61,900 64,900
1.5 SKY-G 115KM 6MT i-ELOOP - - - 63,900
OPCJE
Lakier metaliczny 2,000 2,000 2,000 2,000
Lakier metaliczny trójwarstwowy Soul Red 2,600 2,600 2,600 2,600
Pakiet Comfort - 1,000
Pakiet LED - - 3,000
Pakiet wnętrza Burgund Red* - - 2,000 -
Pakiet wnętrza Off White - - - 3,000
Pakiet Safety - - - 3,000
System nawigacji Mazda - - 2,100 2,100

Źródło: materiały prasowe Mazda

Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA