REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda 2: dane techniczne, wyposażenie, ceny

Mazda2 2014
Mazda2 2014
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda2 weszła na polski rynek. Jest znacznie większa od poprzednika, ma nowe silniki oraz zupełnie inny design.

Nowa Mazda2: styl KODO

Nowa Mazda2 jest czwartym modelem Mazdy realizującym zasady stylu KODO – Dusza Ruchu.  Zamiast powielić typowy w segmencie B styl ujednolicający bryłę, w którym słupki A przesuwa się do przodu, by sprawić wrażenie, że kabina jest obszerniejsza i bardziej praktyczna, Mazda postąpiła wbrew schematom. Adaptując zasady stylu KODO do gabarytów segmentu, projektanci przedstawili samochód o uderzającej aparycji i niespotykanej w tej klasie witalności. Pomimo, że specyficzne proporcje stylu KODO mogłyby z pozoru wydawać się niekorzystne z punktu widzenia praktyczności, dowiedli, że potrafią przy okazji zawrzeć w swoim projekcie niezrównaną użyteczność w warunkach faktycznej eksploatacji. Przednia oś została przesunięta o 80 mm ku przodowi, a słupki A odsunięte o 80 mm do tyłu. Wraz z podwyższeniem partii ramiennych w tylnej części nadwozia oraz zastosowaniem szerszego rozstawu osi i większych opon, przy zmniejszonym do minimum prześwicie w nadkolach, krótkie nawisy nadają nowemu modelowi Mazdy sylwetkę pewnie rozpartą na drodze – kolejną oznakę stylu KODO. Reflektory o okrągłym wykroju znaku świetlnego, po raz pierwszy u Mazdy wykonane w postaci czterech lamp w technologii diod LED, podkreślają dynamiczny rys przodu nowej Mazdy2.\

REKLAMA

Nowa Mazda2: wnętrze

REKLAMA

Mazda2 jest modelem globalnym. Poza atrakcyjnym wyglądem musi spełniać szereg różnych wymagań, co w szczególności dotyczy jej kabiny. Dlatego producent wydłużył nowy model o 140 mm w stosunku do generacji, którą zastępuje, oraz przedłużył rozstaw osi o 80 mm, tym samym plasując Mazdę2 pod tymi względami w czołówce segmentu. Samochód jest też nieznacznie wyższy, choć ta różnica jest praktycznie niezauważalna. Dzięki temu, choć patrząc z zewnątrz mamy wrażenie skromnych gabarytów, samochód wygodnie mieści cztery dorosłe osoby. Producent zaprojektował kabinę tak, aby wygodnie podróżowały w niej osoby o wzroście od 150 cm do 190 cm.

Średnica zawracania Mazdy 2 zmniejszyła się (4,7 m wobec 4,9 m*) względem dotychczasowej Mazdy2, z korzyścią dla i tak dobrej zwrotności, jakiej można oczekiwać po małym aucie mającym dawać przyjemność z jazdy i jaka jest absolutnie niezbędna w samochodzie noszącym logo Mazdy.

Silniki nowej Mazdy2

Silniki i skrzynie biegów, choć oczywiście mniejsze, musiały gwarantować optymalne połączenie osiągów i oszczędności, które stało się już wizytówką układów napędowych SKYACTIV. Niezbędny, zwłaszcza w Europie, był także odpowiedniej wielkości silnik Diesla – stąd SKYACTIV-D 1.5, nowa, małolitrażowa i czysta jednostka napędowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Silnik SKYACTIV-D 1.5 cechuje się niskim stopniem sprężania, cichą pracą, wolną od spalania stukowego, charakterystycznego dla jednostek wysokoprężnych oraz znaczną łatwością zimnego rozruchu – zaletą przejętą od większego brata, silnika SKYACTIV-D 2.2. Ponieważ mniejszy silnik narażony jest na większe straty ciepła przez ściany cylindrów, producent zastosował nowy projekt komór spalania, nowy układ wtryskowy i nieznacznie podwyższył stopień sprężania do 14,8:1, co nadal pozostaje niską wartością jak na silnik Diesla.

Zamiast występującego w silniku SKYACTIV-D 2.2 układu podwójnego turbodoładowania, inżynierowie wyposażyli jednostkę SKYACTIV-D 1.5 w lżejszą, kompaktową turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Dostarcza ona mocnego doładowania, ułatwiając osiąganie prędkości codziennej jazdy, a specjalny czujnik odpowiada za podtrzymanie osiągów przy wysokich prędkościach.

Dostarcza on mocy 77 kW / 105 KM przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy, wynoszący 220 Nm, występuje w zakresie 1400-3200 obr./min. Wraz ze specjalną, małogabarytową wersją ręcznej sześciobiegowej skrzyni SKYACTIV-MT, ten układ napędowy zapewnia nowej Maździe2 przyspieszenie 0-100 km/h w 10,1 s. i prędkość maksymalną 178 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 3,4 l/100km, czemu odpowiada emisja CO2 na poziomie tylko 89 g/km.

Najnowszy model Mazdy jest oczywiście dostępny również z kilkoma odmianami silników benzynowych SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa.  Mazda2 występuje z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G 1.5 w trzech odmianach, z których wszystkie spełniają normę Euro 6. Tak samo, jak w wersjach użytych w obecnej Maździe3, dwa z tych silników mają stopień sprężania 14:1** i kolektor wydechowy w układzie 4-2-1 i osiągają moc 85 kW / 115 KM lub 66 kW / 90 KM przy 6000 obr./min. Ich maksymalny moment obrotowy jest identyczny i wynosi 148 Nm przy 4000 obr./min. Trzecią możliwość stanowi bazowa wersja silnika SKYACTIV-G 1.5, której cechami są to m.in. stopień sprężania 12:1, lżejszy i zajmujący mniej miejsca kolektor wydechowy w układzie 4-1, moc 55 kW / 75 KM przy 6000 obr./min. i moment obrotowy 135 Nm przy 3800 obr./min.

Osiągi Mazdy2 z silnikiem 1.5 SKYACTIV-G

Silnik SKYACTIV-G 1.5 o mocy 115 KM, który przekazuje napęd na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni SKYACTIV-MT, jest w stanie rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy oraz do prędkości maksymalnej 200 km/h. Jednocześnie, dzięki m.in. nowatorskiemu systemowi i-ELOOP Mazdy, odzyskującemu energię kinetyczną podczas hamowania, jego poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 wynoszą, odpowiednio, tylko 4,9 l/100km i 115 g/km*. Model z silnikiem o mocy 90 KM można zamówić albo ze specjalną, małą i lekką odmianą sześciobiegowej automatycznej skrzyni SKYACTIV-Drive, albo z nową, pięciobiegową skrzynią ręczną SKYACTIV-MT. Dane w zakresie osiągów wynoszą: 12,0 s. i 177 km/h z automatyczną skrzynią biegów oraz 9,4 s. i 183 km/h z ręczną skrzynią biegów. Zużycie benzyny i emisje CO2 wynoszą w tych wersjach 4,8 l/100km i 112 g/km (automat) oraz 4,5 l/100km i 105 g/km (skrzynia ręczna). Wreszcie, Mazda2 z silnikiem o mocy 75 KM, również wyposażona w nową ręczną skrzynię pięciobiegową, rozpędza się do 100 km/h w 12,1 s., a maksymalnie do prędkości 171 km/h, zużywając 4,7 l benzyny na 100 km i emitując 110 g CO2 na km.

Mazda2: ceny

Mazda2 SkyGO SkyMOTION SkyENERGY SkyPASSION
Silniki benzynowe
1.5 SKY-G 75KM 5MT 50,900 52,900 - -
1.5 SKY-G 90KM 5MT - 54,400 58,900 -
1.5 SKY-G 90KM 6AT - 57,400 61,900 64,900
1.5 SKY-G 115KM 6MT i-ELOOP - - - 63,900
OPCJE
Lakier metaliczny 2,000 2,000 2,000 2,000
Lakier metaliczny trójwarstwowy Soul Red 2,600 2,600 2,600 2,600
Pakiet Comfort - 1,000
Pakiet LED - - 3,000
Pakiet wnętrza Burgund Red* - - 2,000 -
Pakiet wnętrza Off White - - - 3,000
Pakiet Safety - - - 3,000
System nawigacji Mazda - - 2,100 2,100

Źródło: materiały prasowe Mazda

Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Mazda2 2014
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA