REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW serii 2 Active Tourer z napędem 4x4 xDrive

Subskrybuj nas na Youtube
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Napęd wszystkich kół xDrive trafił do BMW 2 Active Tourer. Dzięki niemu poprawić się powinna trakcja tego modelu, zwłaszcza w przypadku najmocniejszych wersji silnikowych.

BMW serii 2 Active Tourer

Najnowszym przykładem takiego dostosowania jest napęd xDrive zastosowany w modelu BMW serii 2 Active Tourer. Fundamentalną różnicą jest tu fakt, że w przeciwieństwie do wszystkich dotychczasowych systemów, ten wariant xDrive jest przeznaczony dla auta z bazowym napędem na koła przednie i z silnikami ustawianymi poprzecznie.

REKLAMA

REKLAMA

Active Tourer dowiódł już, że technologia przedniego napędu w wydaniu BMW w pełni realizuje wymagania marki dotyczące dynamiki jazdy. Na najwyższe oceny zapracowały też ultranowoczesne silniki 3- i 4-cylindrowe w technologii BMW TwinPower Turbo, zapewniające wspaniałe osiągi przy imponującej wydajności. Teraz dwie topowe wersje silnikowe – BMW 225i xDrive Active Tourer oraz BMW 220d xDrive Active Tourer – dostępne są z inteligentnym napędem na cztery koła, co ma na celu poprawę trakcji, stabilności pojazdu i dynamiki w zakrętach – a więc podniesienie poziomu bezpieczeństwa i radości z jazdy. Oba te modele seryjnie wyposażane są w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic.

Zobacz też: Pierwsze BMW z przednim napędem: BMW 2 Active Tourer

REKLAMA

Konsekwentne wysiłki mające na celu maksymalne zmniejszenie rozmiarów i masy systemu pozwoliły uzyskać ultralekką (tylko o 61 kg cięższą od konwencjonalnego zespołu napędowego) konstrukcję idealnie dostosowaną do przestrzennych możliwości modelu BMW 2 Active Tourer. Siła napędowa jest odprowadzana w tym układzie od przedniej do tylnej osi za pośrednictwem przekładni kątowej wbudowanej w przedni mechanizm różnicowy oraz wydrążony wał. Wał doprowadza napęd do centralnego elementu – elektrohydraulicznego sprzęgła wielopłytkowego, zamontowanego we wnętrzu tylnej osi. Umożliwia ono nieskończenie zmienny rozdział napędu między osie dzięki elektronicznie sterowanej pompie hydraulicznej, także zamontowanej na osi tylnej. O sposobie rozdzielania napędu i jego zakresie decyduje nieprzerwana analiza warunków przez system DSC, który wydaje odpowiednie polecenia sterownikowi pompy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W codziennym użytkowaniu napęd na cztery koła jest zwykle niepotrzebny, a wówczas specjalny inteligentny zawór odłącza pompę, a system jest bezciśnieniowy – jeśli jednak pojawi się konieczność dołączenia napędu osi tylnej, odbywa się to w ułamku sekundy dzięki wstępnemu naprężeniu sprężyny inteligentnego zaworu. Dołączenie napędu odbywa się w absolutnie niezauważalny dla kierowcy i pasażerów sposób. Podobnie jest z jego odłączeniem, kiedy np. wspólny napęd wszystkich kół może przyczyniać się do pogorszenia parametrów jezdnych, np. podczas awaryjnego hamowania.

BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
BMW 2 Active Tourer
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA