REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
BMW serii 2
BMW serii 2
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW zaprezentowało nową wersję kompaktowego coupe czyli serię 2. Auto wyróżnia się dojrzałym projektem nadwozia oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.

BMW serii 2: nadwozie

BMW zaprezentowała kilka dni temu swój nowy model z serii 2. Auto w stosunku do swojego poprzednika czyli serii 1 Coupe istotnie zwiększyło swoje wymiary. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm (do 2690 mm), długość nadwozia o 72 mm (do 4432 mm) a szerokość o 26 mm (do 1774 mm). Nie bez znaczenia na prowadzenia powinien mieć także zwiększony rozstaw kół - przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Powiększeniu uległa też kabina najmniejszego coupe BMW: z przodu jest o 19 mm więcej miejsca nad głową, a z tyłu o 21 mm więcej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy (40:20:40). Istotny z punktu widzenia zarówno osiągów jak i  komfortu jazdy jest niski wskaźnik oporu powietrza. Współczynnik Cx o wartości 0,29 jest niższy niż w przypadku serii 1 Coupe a nawet obecnej serii 1 BMW. W testach zderzeniowych EuroNCAP BMW serii 2 uzyskało 5 gwiazdek (na 5 możliwych).

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW M3 i M4 Coupe - pierwsze dane techniczne

BMW serii 2: silniki

Gamę silników w nowej serii 2 tworzy kilka dobrze już znanych z innych modeli bawarskiej firmy 4-cylindrowych silników:

- benzynowy 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220i), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,0 s), prędkość maksymalna równa 235 km/h (aut.: 230 km/h);

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 143 KM (BMW 218d); przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,6 s), prędkość maksymalna to 213 km/h (aut.: 213 km/h);

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220d), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna wynosi 230 km/h (aut.: 230 km/h).

-  wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 218 KM (BMW 225d), przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 s (tylko z automatyczną skrzynią biegów), prędkość maksymalna: 242 km/h.

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

Od początku sprzedaży dostępna będzie sportowa wersja BMW M235i przygotowana przez BMW M Performance, która wyposażona będzie w 3-litrowy silnik o sześciu cylindrach generujący moc 326 KM. Jej osiągi są robią wrażenie - przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 4,8 s), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

BMW serii 2: zawieszenie, układ kierowniczy

Charakterystyczne dla aut BMW będą także m.in. tylny napęd, wzdłużnie montowane silniki, równy rozkład mas pomiędzy osiami oraz zaawansowane, wielowahaczowe zawieszenie. BMW także i w tym modelu zrezygnowało z hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego na rzecz elektrycznego. Auto będzie można doposażyć min. w adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów, seryjny system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Model M235i będzie można doposażyć w dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.

Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW

BMW serii 2: wyposażenie

Każde BMW serii 2 będzie seryjnie wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, aktywną maskę silnika, sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen).

Cena modelu nie została jeszcze precyzyjnie ustalona. Pełne dane techniczne na temat każdej wersji znajdziecie w artykule poniżej:

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

BMW serii 2
BMW
BMW serii 2 kokpit
BMW
BMW serii 2 fotel kierowcy
BMW
BMW serii 2 bagażnik
BMW
BMW serii 2 przód
BMW
BMW serii 2 tył
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA