REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW serii 2: opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW serii 2
BMW serii 2
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW zaprezentowało nową wersję kompaktowego coupe czyli serię 2. Auto wyróżnia się dojrzałym projektem nadwozia oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.

BMW serii 2: nadwozie

BMW zaprezentowała kilka dni temu swój nowy model z serii 2. Auto w stosunku do swojego poprzednika czyli serii 1 Coupe istotnie zwiększyło swoje wymiary. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm (do 2690 mm), długość nadwozia o 72 mm (do 4432 mm) a szerokość o 26 mm (do 1774 mm). Nie bez znaczenia na prowadzenia powinien mieć także zwiększony rozstaw kół - przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Powiększeniu uległa też kabina najmniejszego coupe BMW: z przodu jest o 19 mm więcej miejsca nad głową, a z tyłu o 21 mm więcej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy (40:20:40). Istotny z punktu widzenia zarówno osiągów jak i  komfortu jazdy jest niski wskaźnik oporu powietrza. Współczynnik Cx o wartości 0,29 jest niższy niż w przypadku serii 1 Coupe a nawet obecnej serii 1 BMW. W testach zderzeniowych EuroNCAP BMW serii 2 uzyskało 5 gwiazdek (na 5 możliwych).

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW M3 i M4 Coupe - pierwsze dane techniczne

BMW serii 2: silniki

Gamę silników w nowej serii 2 tworzy kilka dobrze już znanych z innych modeli bawarskiej firmy 4-cylindrowych silników:

REKLAMA

- benzynowy 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220i), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,0 s), prędkość maksymalna równa 235 km/h (aut.: 230 km/h);

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 143 KM (BMW 218d); przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,6 s), prędkość maksymalna to 213 km/h (aut.: 213 km/h);

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220d), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna wynosi 230 km/h (aut.: 230 km/h).

-  wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 218 KM (BMW 225d), przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 s (tylko z automatyczną skrzynią biegów), prędkość maksymalna: 242 km/h.

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

Od początku sprzedaży dostępna będzie sportowa wersja BMW M235i przygotowana przez BMW M Performance, która wyposażona będzie w 3-litrowy silnik o sześciu cylindrach generujący moc 326 KM. Jej osiągi są robią wrażenie - przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 4,8 s), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

BMW serii 2: zawieszenie, układ kierowniczy

Charakterystyczne dla aut BMW będą także m.in. tylny napęd, wzdłużnie montowane silniki, równy rozkład mas pomiędzy osiami oraz zaawansowane, wielowahaczowe zawieszenie. BMW także i w tym modelu zrezygnowało z hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego na rzecz elektrycznego. Auto będzie można doposażyć min. w adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów, seryjny system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Model M235i będzie można doposażyć w dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.

Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW

BMW serii 2: wyposażenie

Każde BMW serii 2 będzie seryjnie wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, aktywną maskę silnika, sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen).

Cena modelu nie została jeszcze precyzyjnie ustalona. Pełne dane techniczne na temat każdej wersji znajdziecie w artykule poniżej:

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

BMW serii 2
BMW
BMW serii 2 kokpit
BMW
BMW serii 2 fotel kierowcy
BMW
BMW serii 2 bagażnik
BMW
BMW serii 2 przód
BMW
BMW serii 2 tył
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA