REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
BMW serii 2
BMW serii 2
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW zaprezentowało nową wersję kompaktowego coupe czyli serię 2. Auto wyróżnia się dojrzałym projektem nadwozia oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.

BMW serii 2: nadwozie

BMW zaprezentowała kilka dni temu swój nowy model z serii 2. Auto w stosunku do swojego poprzednika czyli serii 1 Coupe istotnie zwiększyło swoje wymiary. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm (do 2690 mm), długość nadwozia o 72 mm (do 4432 mm) a szerokość o 26 mm (do 1774 mm). Nie bez znaczenia na prowadzenia powinien mieć także zwiększony rozstaw kół - przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Powiększeniu uległa też kabina najmniejszego coupe BMW: z przodu jest o 19 mm więcej miejsca nad głową, a z tyłu o 21 mm więcej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy (40:20:40). Istotny z punktu widzenia zarówno osiągów jak i  komfortu jazdy jest niski wskaźnik oporu powietrza. Współczynnik Cx o wartości 0,29 jest niższy niż w przypadku serii 1 Coupe a nawet obecnej serii 1 BMW. W testach zderzeniowych EuroNCAP BMW serii 2 uzyskało 5 gwiazdek (na 5 możliwych).

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW M3 i M4 Coupe - pierwsze dane techniczne

BMW serii 2: silniki

Gamę silników w nowej serii 2 tworzy kilka dobrze już znanych z innych modeli bawarskiej firmy 4-cylindrowych silników:

REKLAMA

- benzynowy 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220i), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,0 s), prędkość maksymalna równa 235 km/h (aut.: 230 km/h);

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 143 KM (BMW 218d); przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,6 s), prędkość maksymalna to 213 km/h (aut.: 213 km/h);

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220d), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna wynosi 230 km/h (aut.: 230 km/h).

-  wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 218 KM (BMW 225d), przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 s (tylko z automatyczną skrzynią biegów), prędkość maksymalna: 242 km/h.

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

Od początku sprzedaży dostępna będzie sportowa wersja BMW M235i przygotowana przez BMW M Performance, która wyposażona będzie w 3-litrowy silnik o sześciu cylindrach generujący moc 326 KM. Jej osiągi są robią wrażenie - przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 4,8 s), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

BMW serii 2: zawieszenie, układ kierowniczy

Charakterystyczne dla aut BMW będą także m.in. tylny napęd, wzdłużnie montowane silniki, równy rozkład mas pomiędzy osiami oraz zaawansowane, wielowahaczowe zawieszenie. BMW także i w tym modelu zrezygnowało z hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego na rzecz elektrycznego. Auto będzie można doposażyć min. w adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów, seryjny system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Model M235i będzie można doposażyć w dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.

Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW

BMW serii 2: wyposażenie

Każde BMW serii 2 będzie seryjnie wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, aktywną maskę silnika, sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen).

Cena modelu nie została jeszcze precyzyjnie ustalona. Pełne dane techniczne na temat każdej wersji znajdziecie w artykule poniżej:

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

BMW serii 2
BMW
BMW serii 2 kokpit
BMW
BMW serii 2 fotel kierowcy
BMW
BMW serii 2 bagażnik
BMW
BMW serii 2 przód
BMW
BMW serii 2 tył
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA