Nowe BMW serii 2: opis modelu
REKLAMA
REKLAMA
BMW serii 2: nadwozie
BMW zaprezentowała kilka dni temu swój nowy model z serii 2. Auto w stosunku do swojego poprzednika czyli serii 1 Coupe istotnie zwiększyło swoje wymiary. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm (do 2690 mm), długość nadwozia o 72 mm (do 4432 mm) a szerokość o 26 mm (do 1774 mm). Nie bez znaczenia na prowadzenia powinien mieć także zwiększony rozstaw kół - przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Powiększeniu uległa też kabina najmniejszego coupe BMW: z przodu jest o 19 mm więcej miejsca nad głową, a z tyłu o 21 mm więcej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy (40:20:40). Istotny z punktu widzenia zarówno osiągów jak i komfortu jazdy jest niski wskaźnik oporu powietrza. Współczynnik Cx o wartości 0,29 jest niższy niż w przypadku serii 1 Coupe a nawet obecnej serii 1 BMW. W testach zderzeniowych EuroNCAP BMW serii 2 uzyskało 5 gwiazdek (na 5 możliwych).
REKLAMA
Zobacz też: Nowe BMW M3 i M4 Coupe - pierwsze dane techniczne
BMW serii 2: silniki
Gamę silników w nowej serii 2 tworzy kilka dobrze już znanych z innych modeli bawarskiej firmy 4-cylindrowych silników:
- benzynowy 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220i), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,0 s), prędkość maksymalna równa 235 km/h (aut.: 230 km/h);
- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 143 KM (BMW 218d); przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,6 s), prędkość maksymalna to 213 km/h (aut.: 213 km/h);
- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220d), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna wynosi 230 km/h (aut.: 230 km/h).
- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 218 KM (BMW 225d), przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 s (tylko z automatyczną skrzynią biegów), prędkość maksymalna: 242 km/h.
Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi
Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy
Od początku sprzedaży dostępna będzie sportowa wersja BMW M235i przygotowana przez BMW M Performance, która wyposażona będzie w 3-litrowy silnik o sześciu cylindrach generujący moc 326 KM. Jej osiągi są robią wrażenie - przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 4,8 s), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice
BMW serii 2: zawieszenie, układ kierowniczy
Charakterystyczne dla aut BMW będą także m.in. tylny napęd, wzdłużnie montowane silniki, równy rozkład mas pomiędzy osiami oraz zaawansowane, wielowahaczowe zawieszenie. BMW także i w tym modelu zrezygnowało z hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego na rzecz elektrycznego. Auto będzie można doposażyć min. w adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów, seryjny system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Model M235i będzie można doposażyć w dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.
Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW
BMW serii 2: wyposażenie
Każde BMW serii 2 będzie seryjnie wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, aktywną maskę silnika, sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen).
Cena modelu nie została jeszcze precyzyjnie ustalona. Pełne dane techniczne na temat każdej wersji znajdziecie w artykule poniżej:
Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA