REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW serii 2: opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW serii 2
BMW serii 2
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW zaprezentowało nową wersję kompaktowego coupe czyli serię 2. Auto wyróżnia się dojrzałym projektem nadwozia oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.

BMW serii 2: nadwozie

BMW zaprezentowała kilka dni temu swój nowy model z serii 2. Auto w stosunku do swojego poprzednika czyli serii 1 Coupe istotnie zwiększyło swoje wymiary. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm (do 2690 mm), długość nadwozia o 72 mm (do 4432 mm) a szerokość o 26 mm (do 1774 mm). Nie bez znaczenia na prowadzenia powinien mieć także zwiększony rozstaw kół - przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Powiększeniu uległa też kabina najmniejszego coupe BMW: z przodu jest o 19 mm więcej miejsca nad głową, a z tyłu o 21 mm więcej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy (40:20:40). Istotny z punktu widzenia zarówno osiągów jak i  komfortu jazdy jest niski wskaźnik oporu powietrza. Współczynnik Cx o wartości 0,29 jest niższy niż w przypadku serii 1 Coupe a nawet obecnej serii 1 BMW. W testach zderzeniowych EuroNCAP BMW serii 2 uzyskało 5 gwiazdek (na 5 możliwych).

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW M3 i M4 Coupe - pierwsze dane techniczne

BMW serii 2: silniki

Gamę silników w nowej serii 2 tworzy kilka dobrze już znanych z innych modeli bawarskiej firmy 4-cylindrowych silników:

- benzynowy 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220i), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,0 s), prędkość maksymalna równa 235 km/h (aut.: 230 km/h);

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 143 KM (BMW 218d); przyspieszenie 0-100 km/h w 8,9 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,6 s), prędkość maksymalna to 213 km/h (aut.: 213 km/h);

- wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 184 KM (BMW 220d), przyspieszenie 0-100 km/h w 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna wynosi 230 km/h (aut.: 230 km/h).

-  wysokoprężny 2.0 TwinPower Turbo o mocy 218 KM (BMW 225d), przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 s (tylko z automatyczną skrzynią biegów), prędkość maksymalna: 242 km/h.

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

Od początku sprzedaży dostępna będzie sportowa wersja BMW M235i przygotowana przez BMW M Performance, która wyposażona będzie w 3-litrowy silnik o sześciu cylindrach generujący moc 326 KM. Jej osiągi są robią wrażenie - przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s (z automatyczną skrzynią biegów: 4,8 s), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

BMW serii 2: zawieszenie, układ kierowniczy

Charakterystyczne dla aut BMW będą także m.in. tylny napęd, wzdłużnie montowane silniki, równy rozkład mas pomiędzy osiami oraz zaawansowane, wielowahaczowe zawieszenie. BMW także i w tym modelu zrezygnowało z hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego na rzecz elektrycznego. Auto będzie można doposażyć min. w adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów, seryjny system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Model M235i będzie można doposażyć w dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.

Zobacz też: BMW M135i-najmocniejszy hatchback BMW

BMW serii 2: wyposażenie

Każde BMW serii 2 będzie seryjnie wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, aktywną maskę silnika, sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen).

Cena modelu nie została jeszcze precyzyjnie ustalona. Pełne dane techniczne na temat każdej wersji znajdziecie w artykule poniżej:

Zobacz też: BMW serii 2: dane techniczne i osiągi

BMW serii 2
BMW
BMW serii 2 kokpit
BMW
BMW serii 2 fotel kierowcy
BMW
BMW serii 2 bagażnik
BMW
BMW serii 2 przód
BMW
BMW serii 2 tył
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
BMW serii 2
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA