REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik

Subskrybuj nas na Youtube
BMW M4
BMW M4
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo na rynku zadebiutuje nowy model BMW z logiem M na klapie bagażnika. BMW M4 zamyka pewien rozdział w historii firmy. Czy nowe nazewnictwo i rodzaje silników nie staną na przeszkodzie BMW w powtórzeniu sukcesów poprzedników M4-ki?

15 sierpnia, Pebble Beach/Monachium. W otoczeniu aktualnych oraz historycznych modeli aut BMW, dział BMW M umożliwił pierwsze zapoznanie się z wysokiej klasy samochodem sportowym jutra - BMW Concept M4 Coupe. Auto zostało ujawnione na otwarciu prasowym BMW w trakcie legendarnego corocznego weekendu samochodowego w Pebble Beach w Kalifornii.

REKLAMA

"Nowe BMW Concept M4 Coupe odzwierciedla najdoskonalsze aspekty filozofii BMW M: Łączy ono wyścigowe pochodzenie z nieograniczoną wygodą codziennego użytkowania w nadzwyczaj emocjonalnej koncepcji ogólnej. Przez cztery pokolenia BMW M3 pozwalał przenosić technologie stosowane w wyścigach samochodowych na drogi publiczne, BMW Concept M4 Coupe konsekwentnie podąża za tą ideą. Nowe oznaczenie modelu "M4" dotyczy - tak jak w przypadku pozostałych samochodów BMW M - serii aut, na której oparty jest ten pojazd koncepcyjny" wyjaśnia dr Friedrich Nitschke, dyrektor działu BMW M.

Zobacz też: Audi RS 7 Sportback - 560 KM!

Wygląd zewnętrzny BMW M4

Nowy BMW Concept M4 Coupe został pokryty opracowanym specjalnie dla niego lakierem w kolorze "Aurum Dust" (złocisty pył). Kontynuuje on wymowę konstrukcji BMW serii M - silny charakter, emocje oraz nadzwyczajna dynamika. Pod każdym względem jest to wcielenie zwinności, dynamiki i najwyższych osiągów. Duże wloty powietrza z przodu auta, boki o wymownie zwinnej konstrukcji oraz sportowy, obniżony tył w jasny sposób wskazują na niesamowitą dynamikę i potencjał pojazdu. Elementy z kompozytów karbonowych, takie jak przedni dyfuzor, dach oraz tylny dyfuzor podkreślają lekką i zoptymalizowaną aż do najmniejszych detali koncepcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy Peugeot RCZ R

"W dziale BMW M konstrukcja jest przede wszystkim sposobem wyrażenia przeznaczenia. Każdy element konstrukcji jest ukształtowany przez stawiane mu wymagania techniczne warunkowane przez koncepcję wysokich osiągów BMW M. Dzięki tej wierności zastosowania, konstrukcja zapewnia przedsmak tego, co oferuje każdy z modeli: Moc, precyzyjną kontrolę oraz doskonałe właściwości jezdne - niezapomniane wrażenia z jazdy na torze wyścigowym oraz na drogach publicznych" mówi Adrian van Hooydonk, kierownik działu projektowego koncernu BMW Group.

BMW M4 - przód auta

Ścięte powierzchnie, precyzyjnie ukształtowany profil oraz wyróżniająca się głębia kształtu tworzą potężnie wyrazisty przód nowego BMW Concept M4 Coupe. Klasyczna "twarz BMW" wraz z charakterystyczną podwójną nerką i nowoczesną interpretacją przednich reflektorów składającą się z dwóch okrągłych lamp wyposażonych w technologię LED zapewniają samochodowi wyróżniającą się tożsamość i sprawiają, że już na pierwszy rzut oka można poznać, że jest to auto z serii BMW M. Pokrywa silnika z charakterystycznym wybrzuszeniem symbolizuje ogromną moc drzemiącą w skrywanym pod nią silniku. Ten dynamiczny element jest dodatkowo podkreślony przez charakterystyczny kształt. Kolejną uderzającą cechą przodu nowego BMW Concept M4 Coupe jest osłona chłodnicy BMW M z podwójnymi prętami: Czarne pręty osłony przypominają charakterystyczną konstrukcję kół BMW M z podwójnymi szprychami, a emblemat M4 na nerkowej osłonie chłodnicy dodaje przodowi auta ekskluzywny akcent.

Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Masywny przedni zderzak z przednim, spojlerem z włókien węglowych błyskawicznie przyciąga wzrok. Trzy olbrzymie wloty powietrza dostarczają odpowiednią ilość powietrza chłodzącego do jednostki napędowej o wysokiej mocy. Jednocześnie interakcja powierzchni, profili i masywnych elementów pozwala prawdziwie wyrazić najwyższy potencjał tego pojazdu. Pionowe wloty powietrza o ostro zarysowanych krawędziach, umieszczone po zewnętrznej stronie wlotów bocznych, zwane również kurtynami powietrznymi, są same w sobie wymowną częścią konstrukcji. Wraz z wylotami powietrza za przednimi kołami zapewniają one aerodynamiczne zamknięcie nadkoli, a w efekcie poprawiony opływ powietrza i zmniejszone zużycie paliwa.

BMW M4 - bok auta

Patrząc z boku auta widzimy kontynuację dynamicznego wrażenia stwarzanego przez przednią część samochodu. BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się opływową, płaską sylwetką oraz muskularną konstrukcją nadwozia. Do wyjątkowo dynamicznego wyglądu przyczyniają się typowe proporcje samochodów BMW  - długa maska, duży rozstaw osi, kabina przesunięta w tył oraz skrócony nawis przedni - widocznego nawet wtedy, gdy samochód stoi w miejscu. Muskularne nadkola oraz potężnie wyrazista wymowa powierzchni już przy pierwszym spojrzeniu odkrywa najwyższe możliwości nowego BMW Concept M4 Coupe. Płynna linia dachu uwydatnia sportowy charakter BMW Concept M4 Coupe połączony z nutą elegancji. Innowacyjną konstrukcję nowego BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje również profilowany dach z kompozytów węglowych, będący widocznym, zaawansowanym technologicznie elementem o obniżonej masie.

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

Dach z włókien węglowych zmniejsza masę i efektywnie obniża środek ciężkości, zapewniając jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy.  Element ten w optymalny sposób łączy formę i funkcjonalność w typowym fasonie BMW M.

REKLAMA

Linia dachu charakterystyczna dla nadwozia typu coupe prowadzi do muskularnie zaprojektowanego tyłu auta, które przejmuje profil dachu. Wkomponowana w pokrywę bagażnika krawędź tylnego spojlera zapewnia optymalny docisk tylnej osi. Dzięki temu BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się nie tylko lepszym dociskiem kół do nawierzchni, ale również patrząc z boku zyskuje na objętości i długości, jednocześnie zachowując muskularną sylwetkę. Poniżej znajdują się odważnie ukształtowane, wyraziste progi podkreślające sportową postawę auta na drodze.

Kolejnym rzucającym się w oczy detalem jest umieszczony z boku karoserii przeprojektowany skrzelowy wylot powietrza M. Ten charakterystyczny dla serii M element pełni zarówno funkcję sportową jak i funkcjonalną. W nowym Concept M4 Coupe wyloty skrzelowe M obejmują wyloty powietrza, które wraz z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku zapewniają obieg powietrza wokół nadkoli i umożliwiają osiągnięcie lepszych parametrów opływu powietrza. Zaprojektowane wyłącznie dla tego modelu dwubarwne koła 20" ze stopów lekkich cechujące się typową dla serii M konstrukcją z podwójnymi szprychami dopełniają obraz sportowej konstrukcji boków auta. Obręcze o polerowanych powierzchniach zewnętrznych z pięcioma filigranowymi podwójnymi szprychami kryją za sobą karbonowo-ceramiczne hamulce M.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

BMW M4 - tył auta

REKLAMA

Muskularny tył nowego BMW Concept M4 Coupe jest wizualnym wskazaniem najwyższej mocy oferowanej przez auto. Cała tylna część cechuje się profilowaniem i szerokim wyglądem. Duże zaciemnione powierzchnie pod tylnym spojlerem sprawiają, że tył wygląda bardziej płasko i atletycznie. Jednocześnie płaskie, przesunięte na zewnątrz tylne lampy, duży rozstaw tylnych kół i rozszerzające się ku dołowi nadkola podkreślają stabilną pozycję samochodu na drodze. Poziome linie akcentują szerokość auta i wizualnie jeszcze bardziej obniżają środek ciężkości.

W tylnej części BMW Concept M4 Coupe widoczne jest powtórzenie i kontynuacja cech projektowych przedniego zderzaka, takich jak ścięte powierzchnie.  Interakcja powierzchni i precyzyjnie zaprojektowanych linii wokół optycznych wlotów powietrza dodatkowo akcentuje dynamiczną budowę tylnej części auta. Podwójne rury wydechowe są charakterystyczną cechą tylnej części samochodu serii M. Dwie pary rur wydechowych z włókien węglowych są otoczone przez odpowiednio wyprofilowany element tylnego zderzaka. Tylny dyfuzor z włókna węglowego uzupełnia kompletny pakiet aerodynamiczny.

Firma BMW M GmbH

Firma BMW M GmbH jest spółką całkowicie zależną od firmy BMW AG. Poprzez produkty i usługi oferowane przez pięć obszarów działalności BMW M Automobiles (pojazdy BMW M), BMW M Performance Automobiles (pojazdy o wysokich osiągach BMW M), BMW Individual, M Sport Packages and Options (Pakiety sportowe i wyposażenie opcjonalne serii M), BMW Group Driving Experience (Doświadczenie za kierownicą BMW Group) oraz pojazdy zabezpieczające, ratunkowe oraz do celów specjalnych firma BMW M GmbH kieruje swoją ofertę dla klientów o szczególnie wysokich zapotrzebowaniach odnośnie osiągów, ekskluzywności oraz indywidualności swoich samochodów. Firma z siedzibą w Monachium została ufundowana w roku 1972 pod nazwą BMW Motorsport GmbH. Od tego momentu litera M uzyskała międzynarodowe znaczenie jako synonim sukcesu w sportach motorowych oraz fascynacji samochodami sportowymi o wysokich osiągach do codziennego użytku na drogach publicznych. Firma BMW M GmbH posiada status działającego niezależnie producenta samochodów. W roku 2012 sprzedaż firmy BMW M GmbH na światowych rynkach wyniosła nieznacznie poniżej 27 000 pojazdów.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
BMW M4
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA