REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW M4 - nowa nazwa, nowy silnik

Subskrybuj nas na Youtube
BMW M4
BMW M4
/
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Niedługo na rynku zadebiutuje nowy model BMW z logiem M na klapie bagażnika. BMW M4 zamyka pewien rozdział w historii firmy. Czy nowe nazewnictwo i rodzaje silników nie staną na przeszkodzie BMW w powtórzeniu sukcesów poprzedników M4-ki?

15 sierpnia, Pebble Beach/Monachium. W otoczeniu aktualnych oraz historycznych modeli aut BMW, dział BMW M umożliwił pierwsze zapoznanie się z wysokiej klasy samochodem sportowym jutra - BMW Concept M4 Coupe. Auto zostało ujawnione na otwarciu prasowym BMW w trakcie legendarnego corocznego weekendu samochodowego w Pebble Beach w Kalifornii.

REKLAMA

"Nowe BMW Concept M4 Coupe odzwierciedla najdoskonalsze aspekty filozofii BMW M: Łączy ono wyścigowe pochodzenie z nieograniczoną wygodą codziennego użytkowania w nadzwyczaj emocjonalnej koncepcji ogólnej. Przez cztery pokolenia BMW M3 pozwalał przenosić technologie stosowane w wyścigach samochodowych na drogi publiczne, BMW Concept M4 Coupe konsekwentnie podąża za tą ideą. Nowe oznaczenie modelu "M4" dotyczy - tak jak w przypadku pozostałych samochodów BMW M - serii aut, na której oparty jest ten pojazd koncepcyjny" wyjaśnia dr Friedrich Nitschke, dyrektor działu BMW M.

Zobacz też: Audi RS 7 Sportback - 560 KM!

Wygląd zewnętrzny BMW M4

Nowy BMW Concept M4 Coupe został pokryty opracowanym specjalnie dla niego lakierem w kolorze "Aurum Dust" (złocisty pył). Kontynuuje on wymowę konstrukcji BMW serii M - silny charakter, emocje oraz nadzwyczajna dynamika. Pod każdym względem jest to wcielenie zwinności, dynamiki i najwyższych osiągów. Duże wloty powietrza z przodu auta, boki o wymownie zwinnej konstrukcji oraz sportowy, obniżony tył w jasny sposób wskazują na niesamowitą dynamikę i potencjał pojazdu. Elementy z kompozytów karbonowych, takie jak przedni dyfuzor, dach oraz tylny dyfuzor podkreślają lekką i zoptymalizowaną aż do najmniejszych detali koncepcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy Peugeot RCZ R

"W dziale BMW M konstrukcja jest przede wszystkim sposobem wyrażenia przeznaczenia. Każdy element konstrukcji jest ukształtowany przez stawiane mu wymagania techniczne warunkowane przez koncepcję wysokich osiągów BMW M. Dzięki tej wierności zastosowania, konstrukcja zapewnia przedsmak tego, co oferuje każdy z modeli: Moc, precyzyjną kontrolę oraz doskonałe właściwości jezdne - niezapomniane wrażenia z jazdy na torze wyścigowym oraz na drogach publicznych" mówi Adrian van Hooydonk, kierownik działu projektowego koncernu BMW Group.

BMW M4 - przód auta

Ścięte powierzchnie, precyzyjnie ukształtowany profil oraz wyróżniająca się głębia kształtu tworzą potężnie wyrazisty przód nowego BMW Concept M4 Coupe. Klasyczna "twarz BMW" wraz z charakterystyczną podwójną nerką i nowoczesną interpretacją przednich reflektorów składającą się z dwóch okrągłych lamp wyposażonych w technologię LED zapewniają samochodowi wyróżniającą się tożsamość i sprawiają, że już na pierwszy rzut oka można poznać, że jest to auto z serii BMW M. Pokrywa silnika z charakterystycznym wybrzuszeniem symbolizuje ogromną moc drzemiącą w skrywanym pod nią silniku. Ten dynamiczny element jest dodatkowo podkreślony przez charakterystyczny kształt. Kolejną uderzającą cechą przodu nowego BMW Concept M4 Coupe jest osłona chłodnicy BMW M z podwójnymi prętami: Czarne pręty osłony przypominają charakterystyczną konstrukcję kół BMW M z podwójnymi szprychami, a emblemat M4 na nerkowej osłonie chłodnicy dodaje przodowi auta ekskluzywny akcent.

Zobacz też: Skoda Octavia RS - 248 km/h w serii

Masywny przedni zderzak z przednim, spojlerem z włókien węglowych błyskawicznie przyciąga wzrok. Trzy olbrzymie wloty powietrza dostarczają odpowiednią ilość powietrza chłodzącego do jednostki napędowej o wysokiej mocy. Jednocześnie interakcja powierzchni, profili i masywnych elementów pozwala prawdziwie wyrazić najwyższy potencjał tego pojazdu. Pionowe wloty powietrza o ostro zarysowanych krawędziach, umieszczone po zewnętrznej stronie wlotów bocznych, zwane również kurtynami powietrznymi, są same w sobie wymowną częścią konstrukcji. Wraz z wylotami powietrza za przednimi kołami zapewniają one aerodynamiczne zamknięcie nadkoli, a w efekcie poprawiony opływ powietrza i zmniejszone zużycie paliwa.

BMW M4 - bok auta

Patrząc z boku auta widzimy kontynuację dynamicznego wrażenia stwarzanego przez przednią część samochodu. BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się opływową, płaską sylwetką oraz muskularną konstrukcją nadwozia. Do wyjątkowo dynamicznego wyglądu przyczyniają się typowe proporcje samochodów BMW  - długa maska, duży rozstaw osi, kabina przesunięta w tył oraz skrócony nawis przedni - widocznego nawet wtedy, gdy samochód stoi w miejscu. Muskularne nadkola oraz potężnie wyrazista wymowa powierzchni już przy pierwszym spojrzeniu odkrywa najwyższe możliwości nowego BMW Concept M4 Coupe. Płynna linia dachu uwydatnia sportowy charakter BMW Concept M4 Coupe połączony z nutą elegancji. Innowacyjną konstrukcję nowego BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje również profilowany dach z kompozytów węglowych, będący widocznym, zaawansowanym technologicznie elementem o obniżonej masie.

Zobacz też: Porsche 911 Carrera S 50th Anniversary Edition

Dach z włókien węglowych zmniejsza masę i efektywnie obniża środek ciężkości, zapewniając jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy.  Element ten w optymalny sposób łączy formę i funkcjonalność w typowym fasonie BMW M.

REKLAMA

Linia dachu charakterystyczna dla nadwozia typu coupe prowadzi do muskularnie zaprojektowanego tyłu auta, które przejmuje profil dachu. Wkomponowana w pokrywę bagażnika krawędź tylnego spojlera zapewnia optymalny docisk tylnej osi. Dzięki temu BMW Concept M4 Coupe charakteryzuje się nie tylko lepszym dociskiem kół do nawierzchni, ale również patrząc z boku zyskuje na objętości i długości, jednocześnie zachowując muskularną sylwetkę. Poniżej znajdują się odważnie ukształtowane, wyraziste progi podkreślające sportową postawę auta na drodze.

Kolejnym rzucającym się w oczy detalem jest umieszczony z boku karoserii przeprojektowany skrzelowy wylot powietrza M. Ten charakterystyczny dla serii M element pełni zarówno funkcję sportową jak i funkcjonalną. W nowym Concept M4 Coupe wyloty skrzelowe M obejmują wyloty powietrza, które wraz z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku zapewniają obieg powietrza wokół nadkoli i umożliwiają osiągnięcie lepszych parametrów opływu powietrza. Zaprojektowane wyłącznie dla tego modelu dwubarwne koła 20" ze stopów lekkich cechujące się typową dla serii M konstrukcją z podwójnymi szprychami dopełniają obraz sportowej konstrukcji boków auta. Obręcze o polerowanych powierzchniach zewnętrznych z pięcioma filigranowymi podwójnymi szprychami kryją za sobą karbonowo-ceramiczne hamulce M.

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

BMW M4 - tył auta

REKLAMA

Muskularny tył nowego BMW Concept M4 Coupe jest wizualnym wskazaniem najwyższej mocy oferowanej przez auto. Cała tylna część cechuje się profilowaniem i szerokim wyglądem. Duże zaciemnione powierzchnie pod tylnym spojlerem sprawiają, że tył wygląda bardziej płasko i atletycznie. Jednocześnie płaskie, przesunięte na zewnątrz tylne lampy, duży rozstaw tylnych kół i rozszerzające się ku dołowi nadkola podkreślają stabilną pozycję samochodu na drodze. Poziome linie akcentują szerokość auta i wizualnie jeszcze bardziej obniżają środek ciężkości.

W tylnej części BMW Concept M4 Coupe widoczne jest powtórzenie i kontynuacja cech projektowych przedniego zderzaka, takich jak ścięte powierzchnie.  Interakcja powierzchni i precyzyjnie zaprojektowanych linii wokół optycznych wlotów powietrza dodatkowo akcentuje dynamiczną budowę tylnej części auta. Podwójne rury wydechowe są charakterystyczną cechą tylnej części samochodu serii M. Dwie pary rur wydechowych z włókien węglowych są otoczone przez odpowiednio wyprofilowany element tylnego zderzaka. Tylny dyfuzor z włókna węglowego uzupełnia kompletny pakiet aerodynamiczny.

Firma BMW M GmbH

Firma BMW M GmbH jest spółką całkowicie zależną od firmy BMW AG. Poprzez produkty i usługi oferowane przez pięć obszarów działalności BMW M Automobiles (pojazdy BMW M), BMW M Performance Automobiles (pojazdy o wysokich osiągach BMW M), BMW Individual, M Sport Packages and Options (Pakiety sportowe i wyposażenie opcjonalne serii M), BMW Group Driving Experience (Doświadczenie za kierownicą BMW Group) oraz pojazdy zabezpieczające, ratunkowe oraz do celów specjalnych firma BMW M GmbH kieruje swoją ofertę dla klientów o szczególnie wysokich zapotrzebowaniach odnośnie osiągów, ekskluzywności oraz indywidualności swoich samochodów. Firma z siedzibą w Monachium została ufundowana w roku 1972 pod nazwą BMW Motorsport GmbH. Od tego momentu litera M uzyskała międzynarodowe znaczenie jako synonim sukcesu w sportach motorowych oraz fascynacji samochodami sportowymi o wysokich osiągach do codziennego użytku na drogach publicznych. Firma BMW M GmbH posiada status działającego niezależnie producenta samochodów. W roku 2012 sprzedaż firmy BMW M GmbH na światowych rynkach wyniosła nieznacznie poniżej 27 000 pojazdów.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW M4
/
BMW
BMW M4
/
BMW
BMW M4
/
BMW
BMW M4
/
BMW
BMW M4
/
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA